Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Keikkapaikat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Turun Tuomiokirkko
1
Rokkipeikko
16.11.2020 19:28:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyykö palstalta Turun Tuomiokirkossa yksin tai jonkun kanssa yhdessä esiintyneitä, jotka voisivat antaa vähän vinkkejä kyseisestä paikasta, tai jotain mielipiteitä?
 
Itselleni on varmistunut klassisella kitaralla yksi esiintymistilaisuus tammikuulle kotikaupunkini vanhassa Turun Tuomiokirkossa, minut tilattiin esittämään Jose Ferrerin Valssi.
 
En ole esiintynyt klassisen kitaran kanssa julkisesti, viimeksi ylä-asteikäisenä eräänä iltana erään luokan vanhempainillassa, ja kulttuurikilpailuissa soitin 8:nnella ja 9:nnellä vuosiluokalla ollessani yleisölle klasarilla, mutta ei minua sinänsä jännitä tuo Tuomiokirkon eteen yksin soittimen kanssa menemminen, kun tuo esityskappale menee jo sujuvasti nuoteista, ja ajattelin ottaa klassisen kitaran lisäksi keikalle mukaan nuottitelineeni, ja jalkatuen ja nuotit eteeni.
 
Olen ollut Turun Tuomiokirkossa itse yleisössä aiemmin Kauneimmat Joululaulut-tilaisuudessa, joten en tiedä, minkälainen akustiikka esimerkiksi klasari-kitaralla kyseissä kirkossa on.
 
Jere Sumell https:://umpihanki.tuntikirjuri.net jere.sumell@iki.fi 044-3639289. P.S. Tsekatkaa Youtubesta ja Spotifystä vaikka Roots-Swamp -soundiani!
Henri Henri Olavi
18.11.2020 09:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hoitanut äänitekniikkaa monessa Turun Tuomiokirkon konsertissa. Myös sellaisissa, joissa on akustinen kitara/kitaroita. Kirkossa on hyvä akustiikka, riippuen toki siitä missä kohtaa siellä aiot soittaa. Jos edessä (miksi sitä kutsutaankaan?), niin yksinäinen kitara soi todella nätisti. Siellä on varmaan n. 5-7 sekunnin jälkikaiku.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Rokkipeikko
25.11.2020 16:32:46
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksesta!
 
Hyvä tietää tuo jälkikaiku etukäteen, vaikka varmaan pääsen ottamaan tuntumaa ennen virallista esiintymistä soundcheckin muodossa, kun jokaiseen esitykseen liittyy kenraaliharjoitus.
 
Ehdottomasti selvin päin tulen esiintymään ja eikä muitakaan tajuntaa laajentavia rasvaliukoisia aineita ota, sitten on varmaa, että kaikua olisi, mutta tarkoitus pysyvistä väreistä niin netissä, kuin oikeassakin elämässä pitävänä esiintyä sillä tavalla edukseni kotiin päin, että jatkossakin ovi pysyy avoimena.
 
Jos tapahtuma on kirkon pääsalissa, varmaankin esiinnyn etuosassa lähellä alttaria, että yleisö näkee myös esiintyjän, ja jos joku tykkää harrastaa esimerkiksi Youtube-videoita, alussa introna esittelen itseni koko nimeltä, ja totean, että jos joku harrastaa nettivideoita esimerkiksi, puolestani esiintymisen saa taltioida vaikka kännykkäkameralla,julkisesta esiintymisestä kun on kyse.
 
En tosin tiedä, kuinka suosittuja tuossa ryhmän tapaamisissa, johon minulle tuli tilaus, niin kännyköiden käyttö on, onko ne sallittuja edes.
 
Kiitos vielä asiallisesta vastauksesta, ehkä tavataan tammikuussa, jos olet vielä aktiivisesti ääniteknikkona Turun Tuomiokirkossa sitten!
 
Jere Sumell https:://umpihanki.tuntikirjuri.net jere.sumell@iki.fi 044-3639289. P.S. Tsekatkaa Youtubesta ja Spotifystä vaikka Roots-Swamp -soundiani!
Henri Henri Olavi
25.11.2020 18:46:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rokkipeikko: Kiitos vielä asiallisesta vastauksesta, ehkä tavataan tammikuussa, jos olet vielä aktiivisesti ääniteknikkona Turun Tuomiokirkossa sitten!
 
Ole hyvä! En usko, että tapaamme ainakaan työn merkeissä siellä.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «