megatherium 13.10.2020 10:50:38 (muokattu 16.10.2020 14:29:47) | |
---|
barclay: En tiennyt. Nyt tiedän. Varmaan otettu käännösiskelmöitäväksi kun on halvalla saatu. Italialaisissa biiseissä on useimmiten voimakkaat melodiat, mutta tuossa ei ole mitään. Minusta se on hieno ja nostalginen kappale joka saa herkistymään. Sehän saavutti 5. sijan v. 1984 euroviisuissa. Olen kuunnellut sitä vaikka kuinka paljon. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
Muovinen 16.10.2020 13:10:39 | |
---|
Haloo Helsingin Lady Domina riitti kerta-annoksena aivan hyvin, kiitos. |
Calliope 10.11.2020 20:00:15 | |
---|
Los Bravos: Black is black Kun ei kulje, niin ei kulje. Ihan näin musiikinharrastajana ihmettelen, että miten se ei vaan kulje? Sietämätön. "Turn up the Eagles the neighbors are listening" |
Kalmo 13.11.2020 13:06:50 | |
---|
Kun ottaa huomioon, että oletettavasti täällä Muusikoiden netissä huomattava osa keskustelijoista on jotenkin musiikin harrastajia, niin on vähän yllättävää, kuinka yleistä on se, että tuotosta mollataan, jos se ei edusta sitä musiikkityyliä, joka on itselle ykkönen. Luulisi musiikin harrastajan arvostavan eri näkemyksiä, ammattitaitoa ja lahjakkuutta silloinkin, kun kaikki ei ole omaa suosikkigenreä. Toki jotain inhokkejakin väistämättä itse kullakin on, mutta kuitenkin... Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
megatherium 13.11.2020 13:36:56 (muokattu 13.11.2020 13:51:44) | |
---|
Kalmo: Kun ottaa huomioon, että oletettavasti täällä Muusikoiden netissä huomattava osa keskustelijoista on jotenkin musiikin harrastajia, niin on vähän yllättävää, kuinka yleistä on se, että tuotosta mollataan, jos se ei edusta sitä musiikkityyliä, joka on itselle ykkönen. Luulisi musiikin harrastajan arvostavan eri näkemyksiä, ammattitaitoa ja lahjakkuutta silloinkin, kun kaikki ei ole omaa suosikkigenreä. Toki jotain inhokkejakin väistämättä itse kullakin on, mutta kuitenkin... Juuri näin olettaisi asian laajemminkin olevan suomen musiikkielämässä etteivät säveltäjät joutuisi unohduksen synkkään yöhön niin totaalisesti kuin on monien lahjakkaiden säveltäjien kohdalla käynyt. Mutta se historiallisten säveltäjien ryhmä jota edelleen esitetään säännöllisesti kunnallisten sinfoniaorkestereiden konserteissa on äärettömän pieni ja yhden käden sormilla laskettavissa. Ja valitettavasti on niin että juuri se inhokki jonka sinfonioita on vaikea sietää on näistä säveltäjistä maailmanlaajuisesti se kaikkein suosituin suomalainen. Ihmiskunnan historia on taiteellisen luomisen, vaan ei uskonsotien ja poliittisen vallankäytön historiaa |
Calliope: Los Bravos: Black is black Kun ei kulje, niin ei kulje. Ihan näin musiikinharrastajana ihmettelen, että miten se ei vaan kulje? Sietämätön. Mulle tää biisi on erinomainen guilty pleasure. Sen sijaan tuosta Haloo Hgin gangsteriswingyritelmästä olen samaa mieltä. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Bullitt 13.11.2020 14:58:04 | |
---|
Kalmo: Kun ottaa huomioon, että oletettavasti täällä Muusikoiden netissä huomattava osa keskustelijoista on jotenkin musiikin harrastajia, niin on vähän yllättävää, kuinka yleistä on se, että tuotosta mollataan, jos se ei edusta sitä musiikkityyliä, joka on itselle ykkönen. Luulisi musiikin harrastajan arvostavan eri näkemyksiä, ammattitaitoa ja lahjakkuutta silloinkin, kun kaikki ei ole omaa suosikkigenreä. Toki jotain inhokkejakin väistämättä itse kullakin on, mutta kuitenkin... Miksei biisiä voisi pitää sietämättömänä, vaikka arvostaisikin artistin tekemää työtä? Enkä muutenkaan ole havainnut tässä ketjussa juurikaan kappaleiden morkkaamista sillä perusteella että ne edustaisivat epämieluista tyyliä (tosin voihan koko tyylikin olla epämieluisa, kuten esim. täällä esiin noussut kaijakoo-turboiskelmä). Ylipäätään en näe minään ongelmana sitä, että musiikin harrastajilla on mielipiteitä musiikista ja niitä tuodaan esille ketjussa, joka on pyhitetty juurikin näille mielipiteille. "Lahjatthomat ne corkean cansan coulussa tacamusta culuttavat, oicea elon kocemus tulee pitcän elon academiasta!" |
AP 26.11.2020 15:19:10 | |
---|
Muovinen: Haloo Helsingin Lady Domina riitti kerta-annoksena aivan hyvin, kiitos. Mitähä, munsta se oli lystikäs. Riimeissä on vallan yritystä ja laulaja antaa palaa. Sitä vastoin poppoon ensimmäinen hitti (oliko se eka?) eli se maailman toisella puolella huutamis - laulun nykivä rumpukomppi pilaa muutenkin melodialtaan epäilyttävän kipaleen. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
barclay 26.11.2020 16:12:12 (muokattu 26.11.2020 16:14:51) | |
---|
AP: Sitä vastoin poppoon ensimmäinen hitti (oliko se eka?) eli se maailman toisella puolella huutamis - laulun nykivä rumpukomppi pilaa muutenkin melodialtaan epäilyttävän kipaleen. Haloo Helsingin ensimmäinen hitti oli "Vieri vesi vieri", joka on/oli täyttä rautaa: https://www.youtube.com/watch?v=N5IHkBsuMdo Sen jälkeen, viimeistään siinä vaiheessa kun bändi alkoi itse kirjoittamaan biisinsä, alamäki alkoi. |
juhokoo 27.11.2020 13:28:00 | |
---|
barclay: Haloo Helsingin ensimmäinen hitti oli "Vieri vesi vieri", joka on/oli täyttä rautaa: https://www.youtube.com/watch?v=N5IHkBsuMdo Sen jälkeen, viimeistään siinä vaiheessa kun bändi alkoi itse kirjoittamaan biisinsä, alamäki alkoi. Niin tai sitten eka hitti oli nimikappale Haloo Helsinki, aika paljon sekin soi radiossa aikanaan. Eka single se tais olla, ellen väärin muista. Lady domina on ihan kiva kappale, ei ärsytä yhtään. |
AP 02.12.2020 10:12:46 | |
---|
barclay: Haloo Helsingin ensimmäinen hitti oli "Vieri vesi vieri", joka on/oli täyttä rautaa: https://www.youtube.com/watch?v=N5IHkBsuMdo Sen jälkeen, viimeistään siinä vaiheessa kun bändi alkoi itse kirjoittamaan biisinsä, alamäki alkoi. Nyt on tunnustettava, että en tuommosita muista ollenkaan. Olisko mainitsemani ollut sitten ensimmäinen, joka otti Ylen kuuntelijallekin korvaan kunnolla. Tai sitten vanhan miehen muisti vain pettää. "Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura |
Epämuusikko 02.12.2020 14:16:03 (muokattu 03.12.2020 09:40:05) | |
---|
AP: Mitähä, munsta se oli lystikäs. Riimeissä on vallan yritystä ja laulaja antaa palaa. Sitä vastoin poppoon ensimmäinen hitti (oliko se eka?) eli se maailman toisella puolella huutamis - laulun nykivä rumpukomppi pilaa muutenkin melodialtaan epäilyttävän kipaleen. Ei ollu eka hittinsä. Ne "Perjantaina" - "Jos mun pokka pettää" -ajan matskut oli hyvää rokkia, ja näin jälkeenpäin ajateltuna Elli olisi voinut opetella Japanin alkeet, olisivat pienellä kofeiinisynalisällä voineet ihan hyvin kokeilla Japanin markkinoita. Noissa olis hyperjapanityttöanimerokkipotentiaalia kun vähän turboahtaisi. Bullitt: musiikillisen linjan tylsistymisen perusteella olisi olettanut nimenomaan toisknpäin. Mulla sama. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Bullitt 03.12.2020 00:00:06 | |
---|
Piti varsin laittaa tuo Haloo Helsinki! - Vieri vieri vesi - Perjantaina -kolmikko soimaan, ja tämähän on myöhempään jollotus-aikuisiskelmä-Haloo Helsinkiin verrattuna suorastaan reipasta ja asiallista poprockia. Itse asiassa kaikki nämä biisit olen joskus kuullutkin, mutta tuota Perjantaina-biisiä lukuunottamatta täysin unohtanut. Sinänsä ironista, jos nämä ovat muiden tekemiä ja myöhempi tuotanto bändin omaa tuotantoa, sillä musiikillisen linjan tylsistymisen perusteella olisi olettanut nimenomaan toisknpäin. "Lahjatthomat ne corkean cansan coulussa tacamusta culuttavat, oicea elon kocemus tulee pitcän elon academiasta!" |
Prophet 13.12.2020 09:23:17 | |
---|
|
Kefiiri 13.12.2020 11:17:21 | |
---|
Eilen radiosta pullahti Frankie Vallin laulama Grease. Siinä on tympeä kappale joka suhteessa, hirveä määrä musiikillisia inhottavuuksia koottuna yhteen pakettiin. Yhtään enempää en tykkää suomenkielisestä versiostakaan, hyi olkoon. Miten 50-lukuaiheiseen elokuvaan laitetaan noin ällöttävä tunnari? En ole koskaan katsonut leffaakaan kun tuo musa tökkii niin perusteellisesti. En ole musiikin asiantuntija. |
jyrivaan 13.12.2020 12:55:24 | |
---|
Prophet: Kolme tuntia vihattuja levyjä. Ottaisivat joskus Anssin juontajavieraaksi. Vihatut levyt, Radio Suomi 13.12. kello 17.15 20.00. https://yle.fi/aihe/artikkeli/2020/ … ai-illassa-kerro-omasta-inhokistasi Olisi tarkoitus kuunnellakin. Laitoin toiveeni myös tuonne, eri asia pääseekö läpi. Inhokkikappaleita kun on Siltsun Sinä ansaitset kultaa. Ehkä täälläkin sen maininnut joskus. |
Kefiiri 13.12.2020 13:31:14 | |
---|
jyrivaan: Olisi tarkoitus kuunnellakin. Laitoin toiveeni myös tuonne, eri asia pääseekö läpi. Inhokkikappaleita kun on Siltsun Sinä ansaitset kultaa. Ehkä täälläkin sen maininnut joskus. Hyvä inhokki, teksti on karmaiseva :) En ole musiikin asiantuntija. |
onjokäytössä 13.12.2020 13:44:22 | |
---|
Pakko laajentaa biisistä koko tuotantoon: Juha Tappio, Lauri Hukkakaura ja tasapuolisuuden nimissä Kaija Koo. |
jyrivaan 13.12.2020 13:46:22 | |
---|
Kefiiri: Hyvä inhokki, teksti on karmaiseva :) Sekin, mutta oli vielä pahat sydänsurut meneillään silloin kun tu hitti oli ja puski läpi joka tuutista. Väkisinkin piti pistää radio pois päältä jos sattui tulemaan. |
Prophet 14.12.2020 20:31:56 | |
---|
|