![]() 05.11.2020 22:06:16 | |
---|---|
Joo, itsekkin olen samoilla linjoilla ollut,tällä kertaa ks kitaraa kun ei ollut saatavilla muualta kuin T-Kaupasta, mutta vast-edes koitan suosia suomalaisia liikkeitä. ota kitara älä eukkoa | |
![]() 06.11.2020 07:13:19 | |
Ossinmopo: Itse en ole koskaan tajunnut intoa ostaa Thomannilta varsinkin omalla paikkakunnalla tai lähellä tai ylipäätään Suomessa on liikkeitä, jotka myyvät ihan samaan hintaan tai joskus jopa edullisemminkin. Niitä kitaroita kun ei oikein voi lähteä Saksaankaan kokeilemaankaan ja aina mukavampi jos se lähellä oleva liike pysyy pystyssä ja toimivana. Sieltä voi tarvittaessa hakea myös sitten vaikka kielisetin tms. Eikä tarvitse tilata Saksasta. Näytä kivijalkaliike jossa on samanlainen valikoima ku thomannilla. | |
![]() 06.11.2020 08:14:01 | |
No se tietenkin eri asia, mutta suurin osa peruskamoista varmaan löytyy muualtakin. | |
![]() 06.11.2020 08:26:30 | |
Ossinmopo: No se tietenkin eri asia, mutta suurin osa peruskamoista varmaan löytyy muualtakin. "Ei oo varastossa mut voidaan tilata." Samalla vaivalla tilaa itte kotiin. Tietty jos nyt jotain ihan perinteistä LTD tai meksiko-fenkkua on ostamassa ja esim. värillä ei ole väliä. Itekki joskus soitellu. | |
![]() 06.11.2020 08:36:10 | |
Itse tykkään tilailla kitaroita ja tarvikkeita Thomannilta mm. jo mainitun valikoiman, asiallisen hintatason sekä toimitusten ym. palvelun luotettavuuden takia. Tässä tapauksessa homma ei nyt kuitenkaan mennyt ns. tuubiin, jos kerran b-stock -kitarasta piti maksaa uuden hinta. Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä.. | |
![]() 06.11.2020 08:48:10 | |
zedder: Itse tykkään tilailla kitaroita ja tarvikkeita Thomannilta mm. jo mainitun valikoiman, asiallisen hintatason sekä toimitusten ym. palvelun luotettavuuden takia. Tässä tapauksessa homma ei nyt kuitenkaan mennyt ns. tuubiin, jos kerran b-stock -kitarasta piti maksaa uuden hinta. Se on semmosta. Itelläkin meni melkolailla vihkoon tuo piikkilapahevikepin tilaus. Heinäkuun alussa toimitusarvio oli 4-5 viikoa ja totuus olikin (ainakin vielä elokuussa) että keppi saapuu Saksaan 30.11. Tämä ei toki ollut Thomannin virhe vaan tavarantoimittajan ongelma. Itekki joskus soitellu. | |
![]() 06.11.2020 09:14:07 | |
Onko ne kitarat suomalaisissa musaliikkeissäkään sitten ihan soittamattomia? Itellä ollut Thomannin kanssa ongelmia muutamia kertoja, mutta niin on kivijalkaliikkeidenkin kanssa. | |
![]() 06.11.2020 09:19:00 | |
munkero: "Ei oo varastossa mut voidaan tilata." Samalla vaivalla tilaa itte kotiin. Vieläkin taitaa olla Kullakselta vuonna 1994 kysyttyjä levyjä "tilauksessa". "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 06.11.2020 09:24:40 | |
samiko: Onko ne kitarat suomalaisissa musaliikkeissäkään sitten ihan soittamattomia? Tuohon en osaa sanoa oikein mitään. Jos myymälässä ei ole kuin 1 kpl/soitinmalli, niin sitten varmaan myydään niitä esittelykeppejä vain. Verkkokauppa.com:issa, joka tosin on lähinnä sekatavarakauppa eikä musiikkiliike, sai myymälään toimituksen yhteydessä avata sinetöidyn pahvilaatikon ja tarkistaa tavaran ennen ostotapahtumaa, mikä oli ihan kiva juttu se. Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä.. | |
![]() 06.11.2020 12:21:24 | |
Minä oon kivijalassa asioidessani pyytänyt testattavaksi kaikki varastosta löytyvät halutun mallin soittimet ja ostanut niistä sitten parhaan. Esillä on yleensä vain 1-2. | |
![]() 07.11.2020 13:03:04 | |
kojones: Minä oon kivijalassa asioidessani pyytänyt testattavaksi kaikki varastosta löytyvät halutun mallin soittimet ja ostanut niistä sitten parhaan. Esillä on yleensä vain 1-2. Missä liikkeessä näin? Voin olla väärässä, mutta kuvittelen että olisi aika harvinaista Suomen liikkeiden kokoluokassa että omasta varastosta löytyy soittimia jotka ei olisi esillä. Got a six-string heartbeat | |
![]() 07.11.2020 14:35:26 (muokattu 08.11.2020 00:56:47) | |
Mape: Missä liikkeessä näin? Voin olla väärässä, mutta kuvittelen että olisi aika harvinaista Suomen liikkeiden kokoluokassa että omasta varastosta löytyy soittimia jotka ei olisi esillä. Juuri näin. Olen ostanut Suomen suurimmasta musaliikkeestä 2 kitaraa ja yhden basson. Bassoja löytyi tasan yksi mistä valita. Haluamani Gibson LP Special piti kiikuttaa Turusta testattavaksi. Fenderin sähkistä ostaessa oli haluamaani mallia jopa 2kpl, joista pääsin valkkaamaan ja nekin oli eri väriset. Silti torilla myydään vain tarkoin valkattuja hyviä yksilöitä. Ehkä mä en vain osaa :) | |
![]() 07.11.2020 15:59:19 | |
Progorava: Silti torilla myydään vain tarkoin valkattuja hyviä yksilöitä. Ehkä mä en vain osaa :) "Valkkasin tarkasti kun piti valita tän skeban ja neuvostoliittolaisen mandoliinin välillä." "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" | |
![]() 07.11.2020 16:03:23 (muokattu 07.11.2020 16:08:54) | |
Mape: Missä liikkeessä näin? Voin olla väärässä, mutta kuvittelen että olisi aika harvinaista Suomen liikkeiden kokoluokassa että omasta varastosta löytyy soittimia jotka ei olisi esillä. En tiedä nykytilanteesta, kun en ole vuosiin uutta kitaraa liikkeestä ostanut. Ainakin Seinäjoen Topsoundissa oli noin viitisen vuotta sitten varastossa samoja kitaroita kuin seinälläkin. Sehän oli yhteen aikaan kait Suomen suurin soitinten verkkokauppias, ja ainakin osa noista verkkokaupan kitaroista oli varastoituna liiketiloissa. Kyllä ne minulle yhden vastaavan kitaran erivärisenä kävi hakemassa varastosta testiin, mutta tuskin ne kymmentä pahvilaatikkoa olisi suostuneet repimään auki. Topsound osti ainakin Gibsonilta isompia eriä samoja kitaroita kerralla, ja niitä myytiin myös liikkeessä erittäin kilpailukykyisin hinnoin. | |
![]() 07.11.2020 16:28:52 | |
Progorava: Silti torilla myydään vain tarkoin valkattuja hyviä yksilöitä. Ehkä mä en vain osaa :) Ai kerpele, tää oli niin hyvä että oikein pisti tälläistä ClintEastwood-hapannaamaakin naurattamaan. | |
![]() 07.11.2020 19:32:19 | |
Kyllä se vaan niin tuppaa olemaan että Tompalta on jatkossa hommattava, tässä kesällä olin ostamassa kitaraa, hylkäsin tarjolla olleen käytetyn, kiertelin paikalliset jos olisin kerrankin kotimaisesta kivijalasta ostanut, ei löydy. Tompalle tilaus kahdesta joista toinen sitten takaisin riippuen kumpi istuu käteen Maksu ei mennyt ensi yrittämällä läpi ja samalla huomasin että paikallisen verkkosivulla olisi juuri kyseinen keppi kaupan, hurraa, tompan tilauksen peruutus ja alkuviikosta paikalliseen. Lampsin sisään ja aikani silmäilin hyllyä, kovin samalta näytti kuin 2 vuotta sitten kun olisin saman merkin kitaran mahdollisesti ostanut kun heillä merkin edustuskin, no ei yhtään sen merkkistä ollut kaupassa. Myyjän pakeille että teillä olis tällänen netissä kaupan, saisko näytille kun ei näkynyt seinällä roikkuvan? M: Juu, ei taida yhtään olla ja katsoo seinälle. No mitä ihmettä, katson nettisivua että tässähän tämä. M: No juu, ei oo kotona, pitäs tilata, tilataanko/ostatko? Haluasin käpistellä ensin että näkis miten kaula osuu käteen. M: pitäs kyllä ostaa jos tilaan, no voin selvittää suostusko ne sen kappaleen lähettämään näytille, taitaa kyllä olla ainot laatuaan, näinköhän suostuvat kun mallikappale, voin soittaa kun saan selvitettyä No aikaa menee viikko, ei kuulu, uusi käynti, että mikäs tilanne M: joo ei sitä saa näytille Jaaha, no olisko toista saman merkin keppiä että voisi testata kaulaa M: ei oo kyllä yhtään, käviskö tollanen toisen merkkinen erimallinen tosta seinältä, puolta kalliimpi mut voin 50e tinkiä pois Juu, ei kiitos, näkemiin Ihan perseestä, tarkemmin nettisivua tutkien näyttäisi että myös toisella kaupalla eri kaupungissa on samat verkkosivut (sivun runko, kitarat, tuotteiden kuvaukset jnejne sanasta sanaan) Keppi ilmeisesti on siellä toisessa kaupassa sitten Onneksi käytetty oli vielä tarjolla, ostin sen ja todella tyytyväinen kitaraan, jos ei olisi ollut niin Tompan tilaus olisi lähtenyt samantien uudestaan Kyllähän nyt merkin edustajalla pitäisi edes yksi keppi olla kaupassa? Ei tosin ollut silloin 2 vuottakaan sitten joten tuskin mistään hetkellisestä varastovajeestakaan kyse on Eipä näyttäneet muutkaan seinällä roikkuneet vaihtuneen, samat edelleen vähän kolhuisempina ja otelaudat paskaisempina Toinen paikallinen sentään vähän parempi valikoimaltaan mutta siellä on jokin ihme kiire saada asiakas tiskille ja maksu hoidettua mutta nyt ei jaksa kirjoittaa Mutta yhtä kaikki, vaikka kympin pari kalliimpi onkin, rauhassa kotisohvalla muutamalla klikkauksella saa ostettua kaiken mitä tarvitsee, pääsee valitsemaan kitaran mallin, värin, ominaisuudet mitä haluaa eikä sen mukaan mitä nyt sattuu hyllyssä olemaan sillä kertaa jos on lainkaan. Sekä monesti nuo mitä liikkeessä seinällä roikkuu on vuosia, on sen näköisiä että ei niitä kyllä uutena uuden hinnalla voi myydä Posti kuskaa ovelle, saa testata ja käpistellä kaikessa rauhassa kotona omalla tutulla kalustolla ja jossei miellytä, pistää takaisin. Jos huomaa että kappas tuossahan on kolhu, kaula vetääkin mutkalle parin päivän päästä, ei muuta kuin takaisin. Paikallisesta kun haet niin se on sitten siinä sen jälkeen kun korttia höylää, vastahakoista korjailua koitetaan mutta kaupan purku tuskin onnistuu kovin kepeästi Kokemuksieni mukaan valitettavasti ostokset kääntyvät Tompalle tai muihin verkkokauppoihin | |
![]() 07.11.2020 19:41:42 | |
VesQ1986: ...tässä kesällä olin ostamassa kitaraa, hylkäsin tarjolla olleen käytetyn, kiertelin paikalliset jos olisin kerrankin kotimaisesta kivijalasta ostanut, ei löydy. Tompalle tilaus kahdesta joista toinen sitten takaisin riippuen kumpi istuu käteen. Siis onko tämä "2 kitaraa tilataan, toinen palautetaan"- käytäntö jotenkin yleinenkin systeemi ostajilla? Thomann joutuu lyömään palautuneen b-stockiksi - menetetty raha revitään muista tuotteista - me muut ostajat maksetaan tuokin leikki. | |
![]() 07.11.2020 20:29:18 | |
samiko: Siis onko tämä "2 kitaraa tilataan, toinen palautetaan"- käytäntö jotenkin yleinenkin systeemi ostajilla? Thomann joutuu lyömään palautuneen b-stockiksi - menetetty raha revitään muista tuotteista - me muut ostajat maksetaan tuokin leikki. Tämä koskee ihan yleisesti kaikkea nettikauppaa. Esimerkiksi nettivaatekaupat laskee nämä toiminnan kuluiksi ja ottaa huomioon budjetoinnissa. Ei varmaankaan kalliimpia kitaroita olen monilla varaa ostaa kahta kokeiluun, mutta uskon kyllä että tämä on hyvin tavallista varsinkin näiden isojen nettikauppojen tapauksessa. Palauttaminen on kuitenkin sen verran helppoa ja luotettavaa. Mutta juu kyllä tämä on hyvin tavallista nykyään. Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus. | |
![]() 07.11.2020 20:39:59 (muokattu 07.11.2020 20:40:36) | |
En tiedä yleisyydestä, oletan että on. Esim vaatekauppaa kun katsoo, ollaan ostamassa vaikka kaksia housuja eri mallisia, tai vaikka kenkiä, tilataan 2-3 kpl eri kokoisena, sovitetaan, valitaan sopiva koko ja loput takaisin, sitä en tiedä miten myyvät palautuneet tuotteet eteenpäin Kitaroiden kanssa myöskään en sen paremmin tiedä kuinka toimivat, periaatteessa palautus koskee vain virheettömän tuotteen kanssa, eli niin että tuote on täysin jälleenmyytävissä, tokihan he tarkistanevat palautuksen ennen hyvitystä Sama hommahan se on kaikessa "etämyynnissä" peruutus/palautusoikeus jos mielikuva tuottesta ei vastaa odotuksia Uskon että jos systeemi tämän mahdollistaa, on kulut jo sisällytetty tuotteiden hintaan, joko kyseisen tuotteen tai muiden tuotteiden katteeseen, jos menee b-stockkiin niin jostain muusta nippelistä ja nappelista on erotus otettu ja budjetoitu jo valmiiksi. Vähän kuin vaikka mainostoiminta, kauppa myy tavaraa tappiolla yhdessä toimipisteessä jotta saa markkinaosuutta ja mainosta, voitto ja mainos"tappiot" otetaan muusta myynnistä ja toiminnasta, tai toisten toimipisteiden voitosta Vahvistimia tiedän ainakin ihmisten tilaavan useamman testiin ja mieleinen jää jos jää Ei tompalta mutta vastaavan systeemin verkkokaupasta on ihan kaupan puolesta kehoitettu tilaamaan useampi erimallinen tuote ja palauttamaan loput Tiedä sitten, järjetöntähän se on tavaraa edestakaisin roudata pitkin maailmaa mutta kun kerran homma näin toimii niin en koe omantunnon tuskia näin toimia | |
![]() 07.11.2020 22:38:52 | |
samiko: Siis onko tämä "2 kitaraa tilataan, toinen palautetaan"- käytäntö jotenkin yleinenkin systeemi ostajilla? Thomann joutuu lyömään palautuneen b-stockiksi - menetetty raha revitään muista tuotteista - me muut ostajat maksetaan tuokin leikki. Itse olen tätä harrastanut Thomannin kanssa useamman kerran edullisten soitinten kanssa. Ilman tätä systeemiä en olisi kyseisiä soittimia koskaan ostanut. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)