Aihe: Ostin kitaran Thomannilta
1 2 3 4 5
Skebaristi
07.10.2020 12:54:03

Minä laittaisin suoraan takaisin jos kitara ei ole sitä mitä pitää. Sehän mainio etu Thomannissa on, että palautus hoituu myyjän piikkiin eikä kysellä turhia ja väännetä vastaan.

Omalla kohdalla on vissiin tuuri käynyt, kun olen paljonkin tilannut B-stock tavaraa ja ne ovat olleet ihan uuden veroisia. Myöskään uudessa tavarassa ei ole ollut koskaan pintavikaa.
www.facebook.com/mofojonesband www.instagram.com/mofojonesband
zedder
07.10.2020 13:07:22
Jos ei ole mitään käytännössä merkityksellistä vikaa ja naarmut saa kiillottamalla pois, niin pyytäisin hinnan alennusta ja pitäisin kitaran mikäli loppusumma on OK. Näin olen toiminut usemmankin kerran.

Näin mm. ilmasto kiittää kun turha rahtaaminen jää pois ja itsekin pääsee helpommalla...
Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä..
Jarski2
07.10.2020 14:31:51
Juu elektroniikka ja soitettavuus vaikutti olevan ok, olen nyt pitänyt skitan vielä sivussa kunha alkaisivat vastaileen.. saako lakkapinnan naarmuja mitenkään häviämään helpolla?
zedder
07.10.2020 14:36:38
Jarski2: Juu elektroniikka ja soitettavuus vaikutti olevan ok, olen nyt pitänyt skitan vielä sivussa kunha alkaisivat vastaileen.. saako lakkapinnan naarmuja mitenkään häviämään helpolla?

Jos naarmut eivät ole syviä ja lakkakerros on riittävän paksu, niin sanoisin että kyllä saa.
Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä..
crockett
07.10.2020 14:39:56
Jarski2: Juu elektroniikka ja soitettavuus vaikutti olevan ok, olen nyt pitänyt skitan vielä sivussa kunha alkaisivat vastaileen.. saako lakkapinnan naarmuja mitenkään häviämään helpolla?

Saahan ne häviämään. Tilaa Thomannilta se 1500->12000 gritin mesh pad sarja ja sit Farecla G3 kiillotusaineella kiilto. Fareclaa saa Motonetistä esimerkiksi. Itse en noille naarmuille tosin tekis mitään, mutta B-Stock hinta tuosta kitarasta on ehdottomasti saatava. Itse pitäisin kyllä tuon, jos on soitolleen ja elektroniikalta ok.
Progorava
07.10.2020 15:17:24 (muokattu 07.10.2020 15:20:45)

Ei naarmui kannata peljätä. Niitä tulee joka tapauksessa. Eipähän ole enää enää ekan kolhun ressiä.

Kyllä tuosta rabattia on saatava. B-stock vehje ehdottomasti.

Onneksi teekauppa on (ainakin ennen) hoitanut nuo mallikkaasti. 3 kertaa olen joutunut resun tuotteen palauttamaan ja saanut uuden tilalle. Kerran oli mennyt kaula poikki rahdin aikana. Sitä eivät huolineet takaisin ja sain maksetun hinnan verran kredittiä thomannin tilille.
teukka
07.10.2020 16:05:35
Mulle tuli kerran vahvistin jossa tolexin alla tietyssä valossa erottui painauma.
Paketit täysin ehjät ja neitseelliset tullessaan.
En lähtenyt palauttamaan vaan tein reklamaation. Sain lopulta kivasti hyvitystä joten pidin laitteen.
Tuossa lienee hinnan alennus tai palautus ihan mahdolliset.
Siis onko muita kuin V-mäisiä kitaroita?
Tinnittus
07.10.2020 17:08:33
Viimeisin kitara, jonka thomannilta tilasin, oli lavassa todella syvä iskemä. Lapa on osunut johonkin kovaan isolla voimalla.
Kitaran pakettia ei oltu Tomannilla avattu, joten jälki lienee tehtaan jäljiltä.
Ei vaikuttanut soitettavuuteen. En palauttanut, mutta tuolta kaupasta en enää tilaa mitään.
Muutenkin todella ihmeellistä, että kauppa ei tee laaduntarkistusta, vaan jättää sen asiakkaalle.
Kjukka
07.10.2020 17:19:08

Tinnittus: Viimeisin kitara, jonka thomannilta tilasin, oli lavassa todella syvä iskemä. Lapa on osunut johonkin kovaan isolla voimalla.
Kitaran pakettia ei oltu Tomannilla avattu, joten jälki lienee tehtaan jäljiltä.
Ei vaikuttanut soitettavuuteen. En palauttanut, mutta tuolta kaupasta en enää tilaa mitään.
Muutenkin todella ihmeellistä, että kauppa ei tee laaduntarkistusta, vaan jättää sen asiakkaalle.

Niillä on niin käsittämättömän kokoinen varasto tavaraa etteivät pysty millään avaamaan jokaista saapuvaa laatikkoa.

Olis kannattanu reklamoida, olisit varmasti saanut hyvitystä. Harvempi liike noita varastotuotteita valitettavasti tarkistelee ennen lähetystä.
TTV
07.10.2020 17:21:31 (muokattu 07.10.2020 17:23:07)
Tinnittus: ....vaan jättää sen asiakkaalle.

Joka jättää sen ilmoittamatta :-)

Itse olen tilannut Thomannilta paljon ja tulen tilaamaan jatkossakin. Uusina myydyissä tuotteissa ei ole ollut mitään valittamista yhtä Gibsonin LP Standardia lukuunottamatta, jonka pidin ilman mitään meteliä. Siinä viimeistelyyn oli jäänyt pari pientä laiskuutta, jotka eivät vaikuttaneet soittoon. Paljon olen myös palauttanut tuotteita, koska ne eivät syystä tai toisesta ole olleet pitopelejä. Yhdenkään palautuksen ja rahojen takaisinsaamisen osalta ei ole ollut ongelmia.

Edit: Uudessa Revv G100P nupissa oli orastava kytkinvika ja sen palautin reklamaation kera pois.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jarski2
07.10.2020 19:17:11
En mitenkään hätäile mutta kuinka äkkiä rekkuihin on vastattu..?
Henri Henri Olavi
07.10.2020 19:23:52
Jarski2: En mitenkään hätäile mutta kuinka äkkiä rekkuihin on vastattu..?

Muistaakseni ihan viikon sisällä on mulle vastattu. Olisko viimeksi mennyt joku 4-5 vuorokautta.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
aku06
08.10.2020 10:05:52
Mikset soita sinne ? - siellähän on suomea puhuvia työntekijöitä vaikka kuinka monta ja yhteystiedot löytyy netistä. Helpoin ja nopein tapa hoitaa homma kotiin.
velipekka
08.10.2020 11:15:13
aku06: Mikset soita sinne ? - siellähän on suomea puhuvia työntekijöitä vaikka kuinka monta ja yhteystiedot löytyy netistä. Helpoin ja nopein tapa hoitaa homma kotiin.

Juurikin näin. Ei tarvitse saksaa osata.
Jarski2
08.10.2020 18:52:58
Joo vastailivat aamusta ja kiikutin jo skepan palautukseen,eivät antaneet hyvitystä vaan ehdottivat suoraan palautukseen joten pakkasin takasin boksiin..

Toivottavasti mulla on jossain kohtaa vielä kitara takaisin..ehjänä :D
Jarski2
20.10.2020 17:42:14
Vielä kotvasen kestää..?!
ota kitara älä eukkoa
TTV
20.10.2020 17:54:49 (muokattu 20.10.2020 17:55:40)
Jarski2: Vielä kotvasen kestää..?!

Onko kitara jo palautunut Thomannille (näkee seurantakoodista) ja ne ovat kuitanneet sen palautuneeksi (lähettävät meilin) ? Jos näin, niin rahan pitäisi palautua parissa päivässä alkuperäiselle maksumedialle (paypal tai tili), jos ei , niin kannattaa soitella perään. Joskus saattavat myös laittaa sen summan sun asiakastilille odottamaan seuraavaa ostosta.

Vai pyysitkö heitä korjaamaan kitaran viat tai lähettämään uuden tilalle vai mitä ?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Jarski2
21.10.2020 08:17:17 (muokattu 21.10.2020 08:18:02)
Pyysin vaihtoa bränikkään, ei o seurannan mukaan perillä vielä..polte on kova xD
ota kitara älä eukkoa
Mahutsi
05.11.2020 21:59:23
Itse en ole koskaan tajunnut intoa ostaa Thomannilta varsinkin omalla paikkakunnalla tai lähellä tai ylipäätään Suomessa on liikkeitä, jotka myyvät ihan samaan hintaan tai joskus jopa edullisemminkin.

Niitä kitaroita kun ei oikein voi lähteä Saksaankaan kokeilemaankaan ja aina mukavampi jos se lähellä oleva liike pysyy pystyssä ja toimivana.
Sieltä voi tarvittaessa hakea myös sitten vaikka kielisetin tms. Eikä tarvitse tilata Saksasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)