Aihe: ML Sound Lab Amped
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Snapo
04.11.2020 09:44:21
Miten saatte standalone-versiossa viiveen kuriin? Olen koittanut säätää asetuksia mutta kun ei, viivettä on selvästi kun taas DAW:n kautta homma rokkaa hyvin.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Drawbars
04.11.2020 10:01:27 (muokattu 04.11.2020 10:02:01)
Kokeilin muutamaa ML Sound Labin demoa ja olen myös katsonut demofilmejä. Koska heavyrätinä ei minulla esteettisesti juurikaan nappaa, toivoisin Mikolta repertuaariin myös sellaisia clean-vaihtoehtoja, joiden kanssa voisin paremmin päästä sinuiksi.
marke-
04.11.2020 10:20:10
Yksi suuri puutos näissä vahvistinmallinnuksissa on: viritin. Pidän ajatuksesta että mallinnos pyörii standalone-tyyppisesti ja soitan suoraan äänikorttiin. Tästä puutteesta johtuen joutuu nyt kuitenkin avaamaan DAW:n tai käyttämään erillistä viritintä - ei kovin kätevää. Pieni puute, mutta parantaisi käytettävyyttä suuresti.

Siitä on Mikon youtube kanavalla ollut jotain huhuntyyppistä, virtintä kyselty muualtakin. Eli ehkä se on tuloillaan, toivotaan :)

Tuo 50% ale melko hurja.. mitähän sitä, ML5 tuntuu riittävän kaikkeen, mutta Sulo Vilen jne..
Lego
04.11.2020 10:35:13
Drawbars: Kokeilin muutamaa ML Sound Labin demoa ja olen myös katsonut demofilmejä. Koska heavyrätinä ei minulla esteettisesti juurikaan nappaa, toivoisin Mikolta repertuaariin myös sellaisia clean-vaihtoehtoja, joiden kanssa voisin paremmin päästä sinuiksi.

Testasitko ML5:n? Siinä tuntuisi olevan sen verran monipuoliset vaihtoehdot soundeille, myös puhtaille, että aion ostaa itse sen.
antikristus
04.11.2020 11:02:32

Shredator: Uhhuh kyllä, johan pomppasi. Mukaan tarttui heti jonkun aikaa havittelemani Dream Tones Artist Pack. Aiemmin hommasin Mega Toosien ja kyllä nämä Mikon presetit on erittäin hyviä ja hintansa arvoisia. Parempia mitä osaisin itse tehdä vuosien nysväämisen jälkeenkään.

Mulla on ennestää toi Dream Tones packi ja oon kyllä tykänny, en oo tollasia lead soundeja saanu ite aikaseks! Onkos toi Tootsie hyvä lisä siihen kylkee?
Multa on menny täysin ohi VX cab pack ja nythän olikii mitä oivallisin aika huomata se ja korjata tilanne.
Jackson-mies
Shredator
04.11.2020 11:16:25

antikristus: Mulla on ennestää toi Dream Tones packi ja oon kyllä tykänny, en oo tollasia lead soundeja saanu ite aikaseks! Onkos toi Tootsie hyvä lisä siihen kylkee?
Multa on menny täysin ohi VX cab pack ja nythän olikii mitä oivallisin aika huomata se ja korjata tilanne.

Toosie on enemmän yhden vahvistimen, eli MK II C+:n kauppaa. Erityisesti presetit 7-9 on niitä jotka soundaavat omiin korviin parhaimmilta ja joihin säädän myös oikeat Mesani. Kaikkia näitä presettejä pitää toki säätää omiin kitaroihin sopiviksi mutta tuo 7 preset on käytännössä se mistä nappasin HX Stompiin keikkarytmisoundini.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Kenkuru
04.11.2020 16:33:57 (muokattu 04.11.2020 16:35:54)
Freemannista on tullut ehdoton suosikki tai on ainakin nyt. Huomenna se voi olla Uuberi taas :)

Snapo: Miten saatte standalone-versiossa viiveen kuriin? Olen koittanut säätää asetuksia mutta kun ei, viivettä on selvästi kun taas DAW:n kautta homma rokkaa hyvin.

Täällä ei ainakaan mitään ongelmaa viiveen kanssa. Mikä äänikortti sulla on?
Eemelamsi
04.11.2020 17:44:18
Snapo: Miten saatte standalone-versiossa viiveen kuriin? Olen koittanut säätää asetuksia mutta kun ei, viivettä on selvästi kun taas DAW:n kautta homma rokkaa hyvin.

Kurkkaa DAWin asetukset ja laita samat Ampeddiin. Jos ei pelitä niin käyttävätkö sovellukset eri ajureita tms?
vottonen
15.11.2020 14:05:52
Lisää uutta vahvarimallinnusta, Amped Stevie T Free, rahalla saa muut vahvarit. Nyt näyttää olevan muutama kaappimallinnuskin mukana. Nopeella testauksella jälleen kerran varsin mainio tapaus.

https://ml-sound-lab.com/products/amped-stevie-t-free
LaXu
16.11.2020 12:33:33
Täytyy sanoa, että Stevie T:n liittäminen mukaan ei mielestäni tuo lisäarvoa, vaikka on hänellä vissiin kuulijakuntansa. Mielestäni tyyppi on vaan niin osastoa "ärsyttävät YouTube-personat" etten halua ostaa mitään häneen liittyvää.

Itse vahvistinsimut tuolla pahvilookilla ovat ihan hauskat. En ole vielä kokeillut miltä kuulostavat.
Heze
18.11.2020 13:05:38
LaXu: Täytyy sanoa, että Stevie T:n liittäminen mukaan ei mielestäni tuo lisäarvoa, vaikka on hänellä vissiin kuulijakuntansa. Mielestäni tyyppi on vaan niin osastoa "ärsyttävät YouTube-personat" etten halua ostaa mitään häneen liittyvää.

Tosi ärsyttävä tyyppi kyllä tämä StevieT, mutta yli 2 milj. seuraajaa = monta potentiaalista asiakasta.

ML5 kyllä houkuttaa, tosin tuo Fluffin paketissa ollut Freeman on kanssa aivan mahtava. Jompikumpi/kumpikin täytyy varmaan investoida. Jotenkin nämä vaan toimii mahtavasti kotisoittelussa.
charvette
22.11.2020 18:01:08
Mitä näistä plugareista suosittelette perinteisempään ei niinkään hi gain soittoon, pitäisi löytyä myös kunnollista clean- osastoa?
Swan
22.11.2020 18:08:36
charvette: Mitä näistä plugareista suosittelette perinteisempään ei niinkään hi gain soittoon, pitäisi löytyä myös kunnollista clean- osastoa?

Ei mitään. ML5:n ykköskanavasta saa ihan kelpoa putipuhdasta kilkettä, mutta nättiä pikkurosoa siitä ei irtoa, vaan kaikki särösaundit on enemmän tai vähemmän kompressoituneita. Kotimaisista vaihtoehdoista Neural DSP:n Archetype: Cory Wong kannattaa tsekata.
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
Shredator
22.11.2020 18:42:39

charvette: Mitä näistä plugareista suosittelette perinteisempään ei niinkään hi gain soittoon, pitäisi löytyä myös kunnollista clean- osastoa?

ML5:n cleanit on aikalailla makuasia. Käytännössä puhdasta Fender-osastoa kuten esikuvansakin ja kuten aidossa MK V:ssä, myös Tweed- ja crunch-modet on loistokkaita.

ML800 on puolestaan uskollinen JCM:lle, eli jos se Marshall-clean/pikkuroso uppoaa, niin sitten sitä. Monesti ylenkatsotaan JCM-cleaneja, mutta nepä onkin todella hyvät kun osaa.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
antikristus
04.12.2020 10:04:01

Kertokaas pystyykö MIKKO essentialssia (eli sitä ilmasta) käyttämään ihan vaan ir loaderina ilman fancyja mikitysominaisuuksia?
Jackson-mies
LaXu
04.12.2020 13:26:07
antikristus: Kertokaas pystyykö MIKKO essentialssia (eli sitä ilmasta) käyttämään ihan vaan ir loaderina ilman fancyja mikitysominaisuuksia?

MIKKO Player on se ilmainen, Essentials on liuta kaappeja sille. Vastaus on kuitenkin ei. Tuo on tehty ihan puhtaasti siihen, että siihen ladataan ML Sound Labin kaappipaketit ja niiden kanssa pystyy sitten leikkimään mikin sijoitusten kanssa.

Koko softan pointti on siis, että siinä on joku kaappi mikitetty useammalla mikillä ja tehty impulssit ziljoonasta eri mikkien asennosta ja noita saa sitten miksattua vapaasti yhteen helposta käyttiksestä.

Ilmaiseksi IR-loaderiksi Ignite Amps Nadir on hyvä. Se on sitten se perinteinen "valkkaa tiedostolistasta" tyyppinen.
antikristus
04.12.2020 13:28:37

LaXu:
Ilmaiseksi IR-loaderiksi Ignite Amps Nadir on hyvä. Se on sitten se perinteinen "valkkaa tiedostolistasta" tyyppinen.

Kiitokset!
Jackson-mies
El_Jyrkkä
27.12.2020 01:28:40
Tuli ostettua tuo ML800, ja olen kyllä tykännyt kovasti, mutta se kaunis päivä kun tulisi ML Orange/Matamp/Laney/Sunn-plugaria tarjolle, ostaisin noin tuhannen auringon voimalla, ja vahva veikkaus että näille olisi kysyntää.
Uliuliuli.
Jucciz
27.12.2020 02:22:04 (muokattu 27.12.2020 02:28:35)

Plugin Alliancella on loppuvuoden ajan huipputarjouksessa muutama erityisen hyväsoundinen kone, joista voisi olla tuohon hommaan, esim. Fuchs Overdrive Supreme sekä Friedman DS-40 Dirty Shirley, kumpikin naurettavaan 39,99 taalan hintaan. Lisäksi alennuskoodilla MEGA-SALE-20OFF saa 20 taalaa hinnasta pois. Ilmainen kahden viikon testijakso onnistuu, joten ei tarvitse ostaa sikaa säkissä. Toki tuo tarjous päättyy aiemmin, vaan onhan tässä vielä muutama päivä aikaa tutustua.

Mikäli ML5 on esikuvalleen uskollinen, mitä en epäile, perinnesoundit eivät ole sen valtti. Tosiaan helisevää superpuhdasta löytyy, mutta vähänkään lämpimämmät pikkurosot tai reunasäröt eivät yksinkertaisesti ole tuon koneen valtti, kuten Swan totesi. Samoin JCM800-"puhdas" on, no, omanlaisensa, mutta en minä sitäkään ekana perinnehommiin suosittelisi. Hyvä soundi toki, mutta minusta plexi-johdannaiset Marshallit vaan tekevät reunasärön ja low-gain-hommat paljon kasisatasta paremmin, ja tämä siis siitä huolimatta, että JCM800 on mun mielestä upea vahvari.

P.s. Ilmainen vinkki kaikille niille, jotka etsivät hyvää ja lämmintä puhdasta tai semirosoa Marshall-henkisistä koneista: kanavan volume(t) ihan reilusti isolle, mutta pakita volumea kitarasta. Lopputulos on tuhat kertaa parempi kuin jos kitara olisi täysillä ja itse vahvistin pienellä, jolloin soundi on ohut ja kylmä. Moni varmasti tämän tietääkin, mutta tuota asiaa ei voi liikaa korostaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)