Pugi 20.10.2020 19:07:46 | |
---|
Jeesiä tarvitaan. Kytkin gt-100:sen 4cable metodilla vahvistimeen kiinni,ohjeiden mukaan. Mutta miten saan sen vahvistimen oman särön ulos ja siihen lyötyä vaikka delayta? Kun tuon liitoksen teki,vahvistin meni "cleanille" ja vahvistimen omilla namiskoille ei enään ollut vaikutusta soundiin,poislukien volume. |
Swan 20.10.2020 19:30:32 | |
---|
Pugi: Jeesiä tarvitaan. Kytkin gt-100:sen 4cable metodilla vahvistimeen kiinni,ohjeiden mukaan. Mutta miten saan sen vahvistimen oman särön ulos ja siihen lyötyä vaikka delayta? Kun tuon liitoksen teki,vahvistin meni "cleanille" ja vahvistimen omilla namiskoille ei enään ollut vaikutusta soundiin,poislukien volume. Tuolla metodilla vahvistimen etuaste on kytketty GT-100:n efektiluuppiin, joka pitää erikseen valkata signaaliketjuun mukaan, tai muuten kitara menee suoraan muiden efektien kautta päätteeseen. Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
Pugi 20.10.2020 20:25:19 | |
---|
Swan: Tuolla metodilla vahvistimen etuaste on kytketty GT-100:n efektiluuppiin, joka pitää erikseen valkata signaaliketjuun mukaan, tai muuten kitara menee suoraan muiden efektien kautta päätteeseen. Eli mite pitäisi toimia? Tää on itelle ihan uus juttu |
Swan 20.10.2020 20:35:06 | |
---|
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong. |
malloc 25.10.2020 00:26:45 | |
---|
Onko ongelma jos vaihtaa trankku-combon (K50) kaiuttimen alkuperäisesrtä 4ohm->8ohm? Käsittäääkseni näin päin ok. |
Ei ole. Trankku saattaa jopa pitää impedanssin nostosta. Volaa tai gainia voi joutua ruuvailemaan uuteen asentoon mutta tämä riippuu enemmän elementin herkkyydestä. |
Gleb91 03.11.2020 16:43:18 | |
---|
Mulla on akustinen teräskielinen kitara josta kaularauta ehkä pyöristynyt, en ainakaan saa säädettyä sitä. Kielet ovat liian alhaalla ja osuvat jostain 2. - 4. nauhan kohdalta nauhoihin ja rämisevät/eivät soi ollenkaan. Mitä tällaisen korjaaminen maksaa jos kaularauta on pilalla? |
73nd3r 03.11.2020 21:21:46 | |
---|
Gleb91: Mulla on akustinen teräskielinen kitara josta kaularauta ehkä pyöristynyt, en ainakaan saa säädettyä sitä. Kielet ovat liian alhaalla ja osuvat jostain 2. - 4. nauhan kohdalta nauhoihin ja rämisevät/eivät soi ollenkaan. Mitä tällaisen korjaaminen maksaa jos kaularauta on pilalla? Kakkos/nelosnauhan räminä nyt ei välttist ensimmäisenä viittaa kaularautaongelmaan. Ehdotan röyhkeästi, että käytä se kitara ammattilaisella säädettävänä ja tarkistettavana. Jos sieltä todella on kaularauta pilalla, korjauksen hinta on usein suhteeton kitaran hintaan verrattuna. Mutta kuten sanottu, ei olis mun diagnoosin eka veikkaus. |
KaRa 14.11.2020 12:44:50 (muokattu 14.11.2020 13:01:47) | |
---|
Jostain syystä fenderin la cabronita kitarat kiinnostelee. En edes tiedä miksi, mutta sydän sykkii niille. En edes tiedä mitä tuo tarkoittaa. Vissiin jäänyt vain takaraivoon tuo jostain tietystä kitarasta mitä oon testaillut joskus. Mikä la cabronita kitaroiden yhteinen nimittäjä on? Offtopic on paras topic. |
juici 15.11.2020 08:54:50 (muokattu 15.11.2020 08:55:10) | |
---|
KaRa: Jostain syystä fenderin la cabronita kitarat kiinnostelee. En edes tiedä miksi, mutta sydän sykkii niille. En edes tiedä mitä tuo tarkoittaa. Vissiin jäänyt vain takaraivoon tuo jostain tietystä kitarasta mitä oon testaillut joskus. Mikä la cabronita kitaroiden yhteinen nimittäjä on? Wikipediassa asiaa vähän ainakin avataan, turboahdettuja telecastereita: https://en.wikipedia.org/wiki/Fender_Cabronita_Telecaster "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
KaRa 15.11.2020 16:53:05 (muokattu 15.11.2020 16:57:33) | |
---|
Offtopic on paras topic. |
Puavali 17.11.2020 08:37:10 | |
---|
|
Jackson Dinky 18.11.2020 17:22:45 | |
---|
Tuli tuossa thomannilta kitara tilattua ja huomasin että vapaan A-kielen soinnissa on rasittavaa kilinää. Kuuluu siis ihan pelkästä lankusta jo. Kelluvan tallan jouset demppasin eikä se myöskään ole nauhojen räminää. Ongelma esiintyy ainoastaan vapaalla A-kielellä. Kilinä poistuu painettaessa mitä tahansa nauhaväliä. Kokeilin myös dempata sormin kieltä lavan puolelta eikä vaikutusta. Kitarassa on edelleen stock kielet mutta en usko ongelman johtuvan niistä, vai onko mahdollista? Ei kiinnostaisi heti lähettää takaisin thomannille huoltoon.. Kitara on Wolfgang standard. |
JuSu 18.11.2020 17:26:00 (muokattu 18.11.2020 17:29:06) | |
---|
Jackson Dinky: Tuli tuossa thomannilta kitara tilattua ja huomasin että vapaan A-kielen soinnissa on rasittavaa kilinää. Kuuluu siis ihan pelkästä lankusta jo. Kelluvan tallan jouset demppasin eikä se myöskään ole nauhojen räminää. Ongelma esiintyy ainoastaan vapaalla A-kielellä. Kilinä poistuu painettaessa mitä tahansa nauhaväliä. Kokeilin myös dempata sormin kieltä lavan puolelta eikä vaikutusta. Kitarassa on edelleen stock kielet mutta en usko ongelman johtuvan niistä, vai onko mahdollista? Ei kiinnostaisi heti lähettää takaisin thomannille huoltoon.. Kitara on Wolfgang standard. Kyllä mä ihan ekaksi vaihtaisin ne kielet. Mutta kuulostaa, että satulassa mahdollisesti ongelma. Oliko tuossa lukkosatula? E: Juu, tais olla kun on kelluva talla. Avaa lukot ja katso, että lukkopalat asettuvat hyvin kun kiristät ne. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Jackson Dinky 18.11.2020 17:29:35 (muokattu 18.11.2020 17:31:22) | |
---|
On joo. Perus kolme lukkopalaa ja Eddien tyylinen alaspäin painuva talla. Keihäs on muuten hyvä käteen ja soi makeesti. Vitutus on sen verran kova ettei kiinnostais mitään useiden satasten kulua laittaa ammattilaiselle mutta toisaalta saksaan lähetys ei myöskään houkuta. Vika on siis ainoastaan vapaa A eikä esim E-kielen 5. nauhassa ole mitään ongelmaa jne. Voiko tehdaskielet muka aiheuttaa vastaavia outoja ongelmia? Edittiä: on availtu ja varmistettu |
JuSu 18.11.2020 17:43:43 (muokattu 18.11.2020 17:46:55) | |
---|
Jackson Dinky: On joo. Perus kolme lukkopalaa ja Eddien tyylinen alaspäin painuva talla. Keihäs on muuten hyvä käteen ja soi makeesti. Vitutus on sen verran kova ettei kiinnostais mitään useiden satasten kulua laittaa ammattilaiselle mutta toisaalta saksaan lähetys ei myöskään houkuta. Vika on siis ainoastaan vapaa A eikä esim E-kielen 5. nauhassa ole mitään ongelmaa jne. Voiko tehdaskielet muka aiheuttaa vastaavia outoja ongelmia? Edittiä: on availtu ja varmistettu Ootko paikallistanut helinän johonkin kohtaa kitaraa? Lapaan, tallaan? Mulla oli joskus samanlainen ongelma, ja vika oli tallapalan kieliurassa. Siinä oli vähän karkeutta, ja kun kieli tuli sopivassa kulmassa ulos tallasta, se helisi. Koita painaa jollain terävällä varovasti A-kielen päältä tallassa, kun näppäät äänen, poistuuko helinä? Voit myös kokeilla näpätä vapaan A-kielen ja varovasti painaa kampea alas ihan vähän. Loppuuko? Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
zedder 18.11.2020 17:49:35 | |
---|
Jackson Dinky: On joo. Perus kolme lukkopalaa ja Eddien tyylinen alaspäin painuva talla. Keihäs on muuten hyvä käteen ja soi makeesti. Vitutus on sen verran kova ettei kiinnostais mitään useiden satasten kulua laittaa ammattilaiselle mutta toisaalta saksaan lähetys ei myöskään houkuta. Vika on siis ainoastaan vapaa A eikä esim E-kielen 5. nauhassa ole mitään ongelmaa jne. Voiko tehdaskielet muka aiheuttaa vastaavia outoja ongelmia? Edittiä: on availtu ja varmistettu Onko lukkosatulan kiinnitysruuvit varmasti tiukalla? Entä painaako kieltenohjain tarpeeksi tiukasti kieliä alaspäin satulan virittimien puolelta, onko se siis ruuvattu tarpeeksi alas? Kunhan arvailen.. Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä.. |
Jackson Dinky 18.11.2020 17:51:50 | |
---|
Kehtaako kokeilla kiristää satulan ruuveja? Siis eli tiukemmin kaulaan. |
JuSu 18.11.2020 17:53:15 | |
---|
zedder: Onko lukkosatulan kiinnitysruuvit varmasti tiukalla? Entä painaako kieltenohjain tarpeeksi tiukasti kieliä alaspäin satulan virittimien puolelta, onko se siis ruuvattu tarpeeksi alas? Kunhan arvailen.. Varoituksena sitten, että ei niitä kielilukkojen ruuveja pidä hampaat irvessä kiristää. Tulee harmia vielä. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
JuSu 18.11.2020 17:53:47 (muokattu 18.11.2020 17:55:12) | |
---|
Jackson Dinky: Kehtaako kokeilla kiristää satulan ruuveja? Siis eli tiukemmin kaulaan. Kehtaa, mutta varovasti. Kokeile myös irrottaa se a-kieli tallasta, katso että ura on sileä ja laita takaisin kiinni. Ja vaihda sitten ne kielet, kun mikään muu ei auta. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |