Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Viive kun käyttää mikkiä aktiivikajarin kanssa
1
Egea
20.10.2020 09:59:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yritin käyttää Zoom-mikkiä kannettavan kaiuttimen kanssa, johtona on 5m pitkä aux 3,5mm, molemmissa päissä. Kun laulaa, tulee ehkä noin puolen sekunnin viive. Missähän voisi olla vika?
 
sepisti
20.10.2020 13:19:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Egea: Yritin käyttää Zoom-mikkiä kannettavan kaiuttimen kanssa, johtona on 5m pitkä aux 3,5mm, molemmissa päissä. Kun laulaa, tulee ehkä noin puolen sekunnin viive. Missähän voisi olla vika?
 
Mikä on Zoom-mikki?
 
Rallattelija
20.10.2020 15:13:53 (muokattu 20.10.2020 15:24:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sepisti: Mikä on Zoom-mikki?
 
Mä arvaisin että tarkoitetaan jotain taskutallenninta.
 
Ja jos arvaukseni osui oikeaan niin vika on Zoom laitteessa. tai ei se nyt vika ole vaan ominaisuus. Latenssia ehkä siis EHKÄ saattaa pystyä säätämään jotenkin mutta tiedä häntä. noi vekottimet kun ei ole tuttuja. Ehkä olisi viksua hommata ihan oikea mikki noiden kikkailujen sijaan. Jos aktiivi kaapissa vaan on mikki inputti (ihan kaikissa ei välttämättä ole) niin kauppaan mars (tai esmes M.netin torille) ja oikeita vehkeitä narraamaan.
 
Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa.
musamies
21.10.2020 09:41:53 (muokattu 21.10.2020 09:44:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija: Mä arvaisin että tarkoitetaan jotain taskutallenninta.
 
Ja jos arvaukseni osui oikeaan niin vika on Zoom laitteessa. tai ei se nyt vika ole vaan ominaisuus. Latenssia ehkä siis EHKÄ saattaa pystyä säätämään jotenkin mutta tiedä häntä. noi vekottimet kun ei ole tuttuja. Ehkä olisi viksua hommata ihan oikea mikki noiden kikkailujen sijaan. Jos aktiivi kaapissa vaan on mikki inputti (ihan kaikissa ei välttämättä ole) niin kauppaan mars (tai esmes M.netin torille) ja oikeita vehkeitä narraamaan.

 
Olen nähnyt Zoom tallentimen ja se ei vaikuttanut ollenkaan tavalliseksi mikiksi tarkoitetulta vaan helpoksi äänityslaitteeksi.
 
Voi olla, että johonkin aktiivikajariin on rakennettu viive ominaisuus viivelinja käyttöön. Kannattaa varmistaa myös tämä ainakin silloin jos Zoomista muulla tavoin kuuluu viiveettä.
 
oksatboys
21.10.2020 12:43:27
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä zoomin malli? Ei ainakaan H1 eikä Q8 noin pitkää latenssia ole vaikka latenssia onkin.
 
Rallattelija
21.10.2020 16:02:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Olen nähnyt Zoom tallentimen ja se ei vaikuttanut ollenkaan tavalliseksi mikiksi tarkoitetulta vaan helpoksi äänityslaitteeksi.
 
Niinkö arvelet. mahtaisiko johtua siitä että se on suunniteltu ja valmistettu helpoksi tallentimeksi eikä mikiksi.
 
Voi olla, että johonkin aktiivikajariin on rakennettu viive ominaisuus viivelinja käyttöön. Kannattaa varmistaa myös tämä ainakin silloin jos Zoomista muulla tavoin kuuluu viiveettä.
 
Juu varsinkin tommoiseen kannettavaan vekottimeen niitä on tupattu laittamaan vakiovarusteena jo 90 luvulta lähtien. sitä ennen se oli lisävaruste.
 
Heii.. kuka on piilottanut mun takin!
 
Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa.
musamies
21.10.2020 16:41:19 (muokattu 21.10.2020 17:22:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija: Niinkö arvelet. mahtaisiko johtua siitä että se on suunniteltu ja valmistettu helpoksi tallentimeksi eikä mikiksi.
 
Juu varsinkin tommoiseen kannettavaan vekottimeen niitä on tupattu laittamaan vakiovarusteena jo 90 luvulta lähtien. sitä ennen se oli lisävaruste.
 
Heii.. kuka on piilottanut mun takin!

 
Oletetaan, että havainto viiveestä pitää paikkansa.
 
En ole varma mitä ajat takaa, harrastebändin keikoilla on ollut Zoomi ja voi olla mahdollista, että latenssi tulee siitä ja jos ei tule, vaihtoehdoksi ei jääne muuta kuin kaiutin. Tsekkasin alun tarkemmin, niin toki kannettava kaiutin voi olla ominaisuuksiltaan hämärä.
 
Jos olet seurannut mitä ominaisuuksia on aktiivikaiuttimissa, ei ole mahdotonta, että siellä viiveominaisuus.
 
https://www.dcsoundop.com/qsc-k-2-s … -now-have-delay-this-is-a-big-deal/
 
QSC:n sivulta:
Multi-function digital display for control and selection of loudspeaker functions including cross-over, EQ, delay and frequency contour
 
Näissä on toimintoja, jota ei tiedetä ilman perehtymistä kyseiseen ämyriin.
 
Rallattelija
21.10.2020 20:02:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Oletetaan, että havainto viiveestä pitää paikkansa.
 
En ole varma mitä ajat takaa, harrastebändin keikoilla on ollut Zoomi ja voi olla mahdollista, että latenssi tulee siitä ja jos ei tule, vaihtoehdoksi ei jääne muuta kuin kaiutin. Tsekkasin alun tarkemmin, niin toki kannettava kaiutin voi olla ominaisuuksiltaan hämärä.
 
Jos olet seurannut mitä ominaisuuksia on aktiivikaiuttimissa, ei ole mahdotonta, että siellä viiveominaisuus.
 
https://www.dcsoundop.com/qsc-k-2-s … -now-have-delay-this-is-a-big-deal/
 
QSC:n sivulta:
Multi-function digital display for control and selection of loudspeaker functions including cross-over, EQ, delay and frequency contour
 
Näissä on toimintoja, jota ei tiedetä ilman perehtymistä kyseiseen ämyriin.

 
Oletko koskaan miettinyt mitä delay voipi olla? Onko ainoa mahdollisuus tosiaan viivästää kaiuttimesta tulevaa mökää. Mä oon joskus kuullut kaukaisia huhuja, että joku saattaa käyttää vaikka efektinä tai kaikuna tuollaista.
 
Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa.
musamies
21.10.2020 20:19:22 (muokattu 21.10.2020 20:24:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rallattelija: Oletko koskaan miettinyt mitä delay voipi olla? Onko ainoa mahdollisuus tosiaan viivästää kaiuttimesta tulevaa mökää. Mä oon joskus kuullut kaukaisia huhuja, että joku saattaa käyttää vaikka efektinä tai kaikuna tuollaista.
 
Tämä hyvä huomio, voiko kyseessä olla myös efektiksi tarkoitettu viive, eikä latency.
 
Mul on pienes digimikserissä molemmat mahdolliset, en tiedä mitä Zoomissa on. Selviäis arvotus vaihtamalla Zoom tai ämyri.
 
Zoom on ainakin T-kaupan kuvia katsottuna todennäköisesti äänittämiseen. Olishan se yllättävää jos äänitystä ei voi monitoroida viiveettä.
 
Zoom mikki ja kannettava kaiutin ei olisi itsellä ekana mieleen tullut, mutta olempa kummatkin nähnyt harrastebändissä, eikä ihme jos joku keksii kokeilla laitteita muuhunkin. Ehkä se on tulevaisuutta, että on langattomia pikkuvehkeitä, eikä mitään MS-Audiotron vehkeitä kuten mulla ennen LEO leslie.
 
Einherjar
21.10.2020 22:04:31 (muokattu 21.10.2020 22:05:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tässä ole ihan taatusti mistään delay-asetuksesta kyse.
Nyt mennään väärillä laitteilla tekemään vääriä asioita, niin ne ei toimi normaaliin tapaan.
Parhaimmillaan tässä on kummassakin laitteessa latenssia ja todennäköisesti siellä kaiuttimessa sitä on enemmän.
 
edit: Tarkemmin ei voi kommentoida ennen kun tietää mitä laitetta siellä on käytössä.
 
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
musamies
21.10.2020 22:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Einherjar: Ei tässä ole ihan taatusti mistään delay-asetuksesta kyse.
Nyt mennään väärillä laitteilla tekemään vääriä asioita, niin ne ei toimi normaaliin tapaan.
Parhaimmillaan tässä on kummassakin laitteessa latenssia ja todennäköisesti siellä kaiuttimessa sitä on enemmän.
 
edit: Tarkemmin ei voi kommentoida ennen kun tietää mitä laitetta siellä on käytössä.

 
Delay asetus tuli mieleen kun en alkua lukenut niin tarkasti, itsellä sellainen on mikserissä ja saattaa olla jossain kaiuttimessakin. Latency viivettä siis epäilemme.
 
Jos vehkeitä on kaksi, viivettä tulee häiritsevästi, silloin jos sitä tekee Zoom, on sen äänitystä aika ankea seurata kuulokkeilla jos siinä tuollainen viive.
 
Se ei yllättäisi mikäli viive on jossain bluetooth kaiuttimen tapaisessa.
 
Joskus tuli kikkailtua softasoittimilla ja tavallisissa tietokoneissa asio ajurilla sai taistella onko yhdistelmä soittokelpoinen. Viivettä oli laitettava kun tarkoitukseen huonosti soveltuvia välineitä käytössä tai tuli häiriöitä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «