Aihe: Aloittelijan pedaali
1 2
Mtuhk
19.10.2020 09:43:57
McLeach: Marshall tekee varsin mahtavia putkivahvistimia, kunnon rokkikoneita. Vähän kärjistäen, kaikki muu sen nimen alla on paskaa. Tai ainakin perus huttua, marsun kuorilla ja nimellä. Katanalle pisteet, siinä on himasoittajalle erittäin passeli laitos. Hinta/laatusuhde vähintään tosi hyvä.

Saisko lisää mielipiteitä?

Tarkoitus on,että se ei maksais ihan älyttömästi just joku 250-300€.

Luulen, että tuolla nykyisellä ID core v2 20w blackstarilla pärjäis muuten, mutta uuden kitaran kanssa ei välttämättä ookkaan mistään kotoisin.

Onko ihmisillä ollu tiedossa paikkaa josta sais opiskelija-alennusta kitaroista/ vahvistimista? Ja onko esim marraskuisin ollu black friday merkittäviä aleja kitaroista/ vahvareista? eli kannattaako hankintoja pitkittää? Onko kysymys ollu 1% alesta vai jo 10%-25%?
Klapp
19.10.2020 10:51:41 (muokattu 19.10.2020 11:07:38)
Mtuhk:

Luulen, että tuolla nykyisellä ID core v2 20w blackstarilla pärjäis muuten, mutta uuden kitaran kanssa ei välttämättä ookkaan mistään kotoisin.

Ajattelen itse, että ei se sun vahvistin siitä sen paremmaksi tai huonommaksi muutu sen mahdollisen uuden kitaran myötä. On totta, että kitaran sähköisestä soinnista voi saada merkittävästi enemmän, tai ainakin toisenlaisia soundeja, "irti" toisenlaisella vahvistimella. Mutta jos tuntumasi on se, että tämänhetkisellä vahvistimella voisi pärjäillä, niin miksei sillä pärjäisi myös uuden kitaran kanssa?

Samoin ajattelen, että Katanan ja katselemasi Marshallin välillä on ainakin sellainen ero, että Katana on saanut osakseen jonkin verran innostunutta vastaanottoa varsinkin putkivahvistimiin tottuneiden perinnehenkisten soittajien keskuudessa. Tästä nimenomaisesta Marshallista näkee puhuttavan vähemmän. Boss lienee siis mainio "luokassaan". Marshallista tulee ainakin sen yksityiskohtia silmäillessä sellainen vaikutelma, että se on kenties tähdätty hieman erilaiseen lokeroon markkinoilla; kaipaatko kitaravahvistimelta esimerkiksi Bluetooth-kaiutinominaisuutta? Jos kaipaat, voi Marshall olla parempi vaihtoehto.

Aiemmin McLeahin lausuma mielipide Marshallista ässänä ensisijaisesti kalliiden, painavien ja kovaäänisten rokkikoneiden sektorilla, mutta kehnompana muissa tuotesektoreissa, vastaa myös omaa mielikuvaani kyseisestä valmistajasta. Tämä mielikuva ei välttämättä toki ole oikea; voihan tuo uusi marsu olla hyväkin peli.

Jos siis pitäisi varsinkin testaamatta hankkia jompi kumpi ehdottamistasi vahvistimista ensisijaisesti kitaravahvistimeksi (pikemmin kuin jonkin sortin olohuoneen yleiseksi äänihirviöksi), valitsisin itse varmasti Bossin komeron. Totuuden nimissä en itse kyllä innostunut siitäkään lyhyen testin perusteella, mutta kaipaamani soundit olivat toisaalta varsin toisenlaisia kuin mitä itse esimerkiksi tuossa YouTube-pätkässä annoit referenssiksi. Vertasin Bossin puhtaita ja vähäsäröisiä soundeja jonkin verran kalliimpien pienitehoisten putkivahvistimien puhtaisiin ja vähäsäröisiin soundeihin, ja tässä vertailussa Boss jäi alakynteen. En sano, että se oli huono, mutta ei yhtä hyvä, kuin verrokit.
I am a perfect physical specimen and I'm extremely young. -Donald Trump.
s151669
21.10.2020 09:33:11

Käy kokeilemassa. Sillä se selviää. Tai poista torilta joku sopiva. Tuolla on mistä valita:
https://muusikoiden.net/tori/haku.p … =41&type=sell&price_max=300
Antikitarasankari. Siis basisti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)