Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tanssimusiikki »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ketkä murhasivat tanssimusiikin
1 2 3
The 1
10.10.2020 02:25:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain kirjan kiitos siitä vaikka otsikko oli murhaava,häneltä kuka lie mutta kysyn silti kuka tappoi " Humppamuusikon" ?
 
The 1
15.10.2020 00:46:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Porukka on hiljaa koska omatunto kolkuttaa.
-Mitä tein ennen humppaa
-Oliko minulla orkesteri
-teinkö sen eteen kaikki
-näinkö metsät puilta
-autoiko kaveria
-tykkäsinkö soittaa
-olinko kade toiselle
-olinko valmis kovaan juttuun
-harjoittelinko tarpeeksi
-vittuilitko salaa
-olinko empaattinen
-välititkö muista
- miksi pireskelit
- miksi et kehunut kaveria
-miksi et virittänyt
- miksi olit aina myöhässä
-Miksi piti nussia kaverin muijaa?
 
The 1
15.10.2020 02:27:43 (muokattu 15.10.2020 03:03:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Luin tänään Toria siellä joku lahjoitti musiikkia. Minä huomasin että kaveri oli tehnyt levyn ja siitä kiitos. Koska olen vaatimaton annoin hänelle kaksi riviä lottoa,toivotaan että onni suo voittajaa. t.hj. Muuten levy on Kauko Kulmala hanuritaiteilijan uudelleen tulkitsemassa näitä vaativia teoksia. Kaukon kanssa ei aika tullut pitkäksi juttua riitti aamuun saakka ja niinhän sitä pitää ollakkin.
 
The 1
16.10.2020 23:14:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kauko Kulmala. Olisi mukava jos joku muistaisi vielä meidänkin keikkoja hymyssä suin :)
 
Tuuleenhuutaja
19.10.2020 07:12:15 (muokattu 19.10.2020 07:12:45)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totta, jos puhutaan, niin kyllä karaoke on yhtenä osasyynä otsikonalaiseen murhaan.
terv. eläkkeellä oleva tanssimuusikko ja myöhemmin jonkin aikaa karaokeisäntä
 
The 1
20.10.2020 01:16:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humpan tappoi haitarin puuttumien orkesterista siinä kuoli samalla se lavojen ja kesän sille tuoma koivujen tunnelma ja järven liplatus kysyn kuka voi olla vastaan tätä tunnelmaa suomalisessa kesässä,en minä ainakaan olen kai tullut vanhaksi ja liian romanttiseksi herkäksi sille aitoudelle mitä ei meiltä ole vielä viety pois.
 
nightbird
20.10.2020 07:53:59 (muokattu 20.10.2020 07:54:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuuleenhuutaja: Totta, jos puhutaan, niin kyllä karaoke on yhtenä osasyynä otsikonalaiseen murhaan.
terv. eläkkeellä oleva tanssimuusikko ja myöhemmin jonkin aikaa karaokeisäntä

 
Ja hah hah, taas tuota samaa kyynistä panettelua. Kyllä sen tappoi kannattamattomuus
ja lavojen konkurssit jolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa jos joku hoilaa lähikuppilassa Kuurankukkaa. Ei se lähikuppila kuitenkaan järjestäisi sinne täyteen ahdettuun pubisaliin mitään lavatansseja.
Jos orkalla on oikeasti tylsää ja keikat uupuu niin miksei sitten hyödynnetä tilannetta ja tungeta jalkaa tuohon maailmaan ja järjestellä bändi-karaokeiltoja? Hittoon se keulakuva
solisti joka veisi muutenkin kulujen jälkeen ison siivun soittajilta. Tuonnehan riittäisi periaatteessa trio tai kvartetti, rummut,basso ja kiippari. Tai sitten mukaan vielä kitara, bassonkin voisi jättää pois ja soittaa ne kiipparista.
 
EP
20.10.2020 14:50:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tanssimuusikot itse osaltaan ja viimeinen niitti oli lähteä korvaamaan aitoja soittimia koneilla tms.
No, ehkä näin pessimististä kuvaa ei kannata ajatella toivottavasti tästä noustaan? :)
 
WanhaWetäjä
20.10.2020 16:39:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EP: Tanssimuusikot itse osaltaan ja viimeinen niitti oli lähteä korvaamaan aitoja soittimia koneilla tms.
Kyllähän kapakat kuolivat omaan mahdottomuuteensa, Treella oli ykkösluokan solistibandeja mm Hullussa Hevosessa ja Komeetassa, myöhemmin Tähti ravintolassa eli entisessä Hämeensillassa. Noilla bandeilla (mm Finlanders) oli aitoja soittimia riittämiin, se ei auta mitään jos ja kun tanssijengi EI OSTA mitään. Ravintolan pitäminen edellyttää myyntiä, se on bisnesta.
 
No, ehkä näin pessimististä kuvaa ei kannata ajatella toivottavasti tästä noustaan? :)
Realismi ei ole pessimismia, ajat muuttavat, maksavaa jengia ei kiinnosta humppa ja muu huttu, he käyvät ihan eri mestoissa.
 
Niin ironista kun se onkin, tanssikerhot ja sen myötä jivejalat ovat karkottaneet monesta mestasta tavalliset topit ja tarjat, tämän olen kuullut mm yhden suuren tanssilavan järkkäriltä, pätee myös kapakoihin. Se että 50 paria vispaa hiki hatussa niitä kädenalijuttujaan 21-23.45 ja ostavat pullon Jaffaa tai vaativat ilmaista vettä, se ei voi olla kannattava lliketoimintaa. Tätä todistin viimeksi Lahdessa kun sinne perustettiin kovalla tohinalla Yöjalka tanssiravintola, joskus 2012 tms. Taisi olla toiminnassa pari vuotta, olin siellä sekä triolla että solistibandilla, sama meininki eli juurikin yllä mainitsemani jivejalkojen invaasio joka sekin kuihtui alkuinnostuksen jälkeen. Tämä on nähty niin monessa paikassa jotka ovat lopulta lopettaneet että pakko se on uskoa, tuo touhu ei ole tätä päivää ravintoloissa.
 
Jos ennusteet koronan huipun osumisesta vasta ensi kesälle pitävät paikkaansa, se on viimeinen niitti monelle tällä alalla vielä olevalle toimijalle on sitten soittaja, solisti, ohjelmatoimisto tai tanssijärjestäjä. Myös suurin työllistäjä eli laivat ovat jo nyt lopettaneet lähes kaiken livemusan.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
masoni
20.10.2020 18:57:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen ihmiset etsivät itselleen kumppania tanssilavoilta ja tanssiravintoloista.Ei ollut tinderiä ja nettideitti sivustoja.Nyt tanssi kiinnostaa vain näitä harrastaja/puoliammattilais veivaajia.Ja he eivät juo alkoholia,ainakaan kun ovat esittelemässä tanssitaitojaan.Lavatanssit oli entisaikojen tinderi.kuinka monen omat vanhemmat ovat tavanneet toisensa juurikin tanssilattialla?
 
rintapek
20.10.2020 20:24:39
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

masoni: Ennen ihmiset etsivät itselleen kumppania tanssilavoilta ja tanssiravintoloista.Ei ollut tinderiä ja nettideitti sivustoja.Nyt tanssi kiinnostaa vain näitä harrastaja/puoliammattilais veivaajia.Ja he eivät juo alkoholia,ainakaan kun ovat esittelemässä tanssitaitojaan.Lavatanssit oli entisaikojen tinderi.kuinka monen omat vanhemmat ovat tavanneet toisensa juurikin tanssilattialla?
 
Tämä. Sen lisäksi, lavakulttuurin kulta-aikaan kylällä ei ollut muuta. Eikä kotona. Paitti radio. Vapaa-ajasta ei ollut juurikaan kilpailua.
Nyt on.
Tansseista ei ole älypuhelinsovellusta niin kisa on hävitty.
 
Lelulaatikossani on vieläkin tilaa.
Anonymous-jazz
22.10.2020 22:12:42 (muokattu 25.10.2020 00:15:52)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka en ole bisnesmies, mutta mulla on kyllä tätä bisnesälyä, niin erityisesti näinä aikoina tuon koko tanssilava ja tanssiravintola kompleksin voisi periaatteessa uudistaa jollain uudistuksella, mutta tiivistetysti se olisi jokin aikuisten ihmisten HOPLOP.
 
Mutta ilmeisesti edelleen sellainen asia kuin KARAOKE pitää Suomen kansaa kiinni siinä huutamisessa, jota heistä niin moni vieläkin kutsuu laulamiseksi ja sillä on edelleen kansan itsetunnollisia vaikutuksia. Itse kun en enää harrasta noita liemiruokia, niin ei yksinkertaisesti kestä kuunella karaokeravintoloissa sitä humalaisten ihmisten epävireistä huutamista edes korvatulpat päässä.
 
Mutta tuskin tämä Hong Kongilainen karaoke kulttuuri täällä vielä ikuisuuksiin itää. Kyllä sen tilalle vielä jotain uutta nousee sen tilalle.
 
Oikeastaan toi koko ravintolakulttuurikin uudistuu jo sen myötä, että alkoholin juominen ei ole enää IN.
 
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act" - George Orwell
EP
23.10.2020 00:34:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Vaikka en ole bisnesmies, mutta mulla on kyllä tätä bisnesälyä, niin erityisesti näinä aikoina tuon koko tanssilava ja tanssiravintola kompleksin voisi periaatteessa uudistaa jollain uudistuksella, mutta tiivistetysti se olisi jokin aikuisten ihmistten HOPLOP.
 
Mutta ilmeisesti edelleen sellainen asia kuin KARAOKE pitää Suomen kansaa kiinni siinä huutamisessa, jota heistä niin moni vieläkin kutsuu laulamiseksi ja sillä on edelleen kansan itsetunnollisia vaikutuksia. Itse kun en enää harrasta noita liemiruokia, niin ei yksinkertaisesti kestä kuunella karaokeravintoloissa sitä humalaisten ihmisten epävireistä huutamista edes korvatulpat päässä..

 
Eikö ees Kemijärven no man's landissa "Aikuinen nainen" yhtään sytytä?
 
nightbird
23.10.2020 13:49:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Anonymous-jazz: Vaikka en ole bisnesmies, mutta mulla on kyllä tätä bisnesälyä, niin erityisesti näinä aikoina tuon koko tanssilava ja tanssiravintola kompleksin voisi periaatteessa uudistaa jollain uudistuksella, mutta tiivistetysti se olisi jokin aikuisten ihmistten HOPLOP.
 
Mutta ilmeisesti edelleen sellainen asia kuin KARAOKE pitää Suomen kansaa kiinni siinä huutamisessa, jota heistä niin moni vieläkin kutsuu laulamiseksi ja sillä on edelleen kansan itsetunnollisia vaikutuksia. Itse kun en enää harrasta noita liemiruokia, niin ei yksinkertaisesti kestä kuunella karaokeravintoloissa sitä humalaisten ihmisten epävireistä huutamista edes korvatulpat päässä.
 
Mutta tuskin tämä Hong Kongilainen karaoke kulttuuri täällä vielä ikuisuuksiin itää. Kyllä sen tilalle vielä jotain uutta nousee sen tilalle.
 
Oikeastaan toi koko ravintolakulttuurikin uudistuu jo sen myötä, että alkoholin juominen ei ole enää IN.

 
Taitaa kaikki karaokea vihaavat vanhat pierut kuolla ennenkuin se häviää ravintolakulttuurista mihinkään.
 
The 1
24.10.2020 01:33:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi hyvänen aika nyt minä jo tipan rilautin silmään kun kaikki vannoo elävän musiikkiin puolesta.
 
The 1
24.10.2020 01:42:04 (muokattu 24.10.2020 01:46:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun kaikki jotka ovat joutuneet olemaan työttöminä niin ottakaa yhteys vaikka TE-toimistoon niin sieltä pitää löytyä rahaa myös muusikoille jotka ovat vailla työtä.
Nyt yrittäjille on annettu miljardi että he pärjäävät mitä siitä tulee muusikoille ystävät teille kuuluu sitä osa. Ottakaa yhteys Anna Kontulaan /eduskunta hän auttaa teitä kyllä.
 
The 1
24.10.2020 01:58:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Humpan murhaan vannovat tietysti he jotka ei tehneet sille mitään.
Mitä meidän olisi pitänyt tehdä,kuunnella sitä mikä ei ole niiden musiikkia ja olla siitä ulkopuolinen.
 
The 1
24.10.2020 02:04:55 (muokattu 24.10.2020 02:21:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäisikö kuitenkin kertoa Juhani Arohonka ja hänen tarinansa tietysti ja pitääkin.
 
Ystävät hyvät aloittakaa keräily harrastus .
Lapsena keräsin postimerkkejä ja tikkuaskin etikettttejä myöhemmin keräilin julisteita ne oli kaikki " Beatles" julisteita vaikka siinä olisi ollut Elviksen iso pää "
 
The 1
28.10.2020 04:09:58 (muokattu 28.10.2020 04:20:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tanssimusiikin murhasivat tietysti he joita vitutti lähteä keikalle. Joskus vitutti katsella junan ikkunasta kun Seinäjoen asemalla tutut soittajat nosti kättä vaikka samaa hommaa tehtiin kuka tämmöisen tilanteen aiheutti yhtiö ja solisti tietenkin
 
EP
28.10.2020 10:11:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

The 1:
 
..Ystävät hyvät aloittakaa keräily harrastus .
Lapsena keräsin postimerkkejä ja tikkuaskin etikettttejä myöhemmin keräilin julisteita ne oli kaikki " Beatles" julisteita vaikka siinä olisi ollut Elviksen iso pää "

 
Mä keräsin aikaisemmin Minejä, kyllä niitä hyvän matkaa toistakymmentä
olikin ja osat päälle!
Aina kun jossain oli Mini myytävänä niin pitihän se ostaa! :D
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «