Aihe: Tks-kaapit Ruotsista 1 2 | |
---|---|
![]() 11.10.2020 13:29:11 | |
Tuli tarve hankkia uudet bassokamat. Mieluiten mahdollisimman kevyet ja helposti roudattavat. Eli siis pieni trankkunuppi (ajatuksissa tällä hetkellä Aguilarin Tonehammer 500) ja sille pari kevyttä kaappia (1x12"). Budejetti kaappiparille lienee jossain tonnin hujakoilla. Soitan "vintagehenkistä" musaa flateilla kielillä, eli soundien puolesta ehdottomasti hakusessa enemmän tummaa soundia kuin kilinää. Keikat mennään lähes aina pa-avusteisesti ja reenis ja lavavolumet on varsin hillittyjä, joten mitään massiivista äänivallia kamoilla ei tarvitse saada ulos. Törmäsin näihin Ruotsalaisiin Tks merkkisiin kaappeihin (https://www.tks.se/). Hinnoittelun ja speksien puolesta todella kiinnostavia kapistuksia. Laitoin mailia nettisivuilta löytyneeseen osoitteeseen, mutta en ole saanut vastausta. Onko kellään tietoa onko firma vielä toiminnassa? Facebook sivuillansakkin näyttää olevan viimeisin päivitys viime vuoden puolelta. Otan mieluusti myös vastaan hyviä vaihtoehtoja keveistä 12-tuumaisista lämminsoundisista kaapeista ja vahvistimista. Viimeisimmästä bassokamojen hankinnasta on jo toistakymmentä vuotta niin ei ole tietämys nykykamoista ehkä kovin ajantasainen. | |
![]() 11.10.2020 14:06:36 | |
No mutta jospas tekisit itse? Melko helppoa hommaa jos on hieman työkaluja ja ne pysyy kädessä, toki vaatii aikaa myös ja se on monelle nykyihmiselle ongelma. (esim. minulle, eipä ole vapaa-ajan ongelmia) 15 mm havuvaneria tai 12 mm koivua, tukirimoja, liimaa, ruuveja. Siinäpä se. Elementiksi Eminencen neodyymi. Pam pam, valmis. | |
![]() 11.10.2020 14:26:10 | |
J.Nikkanen: No mutta jospas tekisit itse? Melko helppoa hommaa jos on hieman työkaluja ja ne pysyy kädessä, toki vaatii aikaa myös ja se on monelle nykyihmiselle ongelma. (esim. minulle, eipä ole vapaa-ajan ongelmia) 15 mm havuvaneria tai 12 mm koivua, tukirimoja, liimaa, ruuveja. Siinäpä se. Elementiksi Eminencen neodyymi. Pam pam, valmis. Ihan mielenkiintoinen ehdotus kyllä, mutta ei oikeen taida aika riittää tuohon hommaan. Eikä myöskään ole tarvittavia tiloja ja työkaluja. | |
![]() 11.10.2020 14:48:28 | |
Pasifisti basisti: Ihan mielenkiintoinen ehdotus kyllä, mutta ei oikeen taida aika riittää tuohon hommaan. Eikä myöskään ole tarvittavia tiloja ja työkaluja. Ymmärrän. Itse olen nakellut kaappiaihioita pilahintaan torille, osan pilkkonut ja hyödyntänyt muissa hommissa ja nuotioonkin niitä on päätynyt. Silti keskeneräisiä on enemmän kuin yksi tai kaksi, eikä mitään käryä missä vaiheessa ehtii taas jatkamaan. Ärsyttävää. Työkalut löytyy ja nykyään myös tilat. | |
![]() 11.10.2020 17:22:40 | |
Sepällä on ilmeisesti ollut terveysongelmia jonkin aikaa. Jos panet rahasi tuonne, joudut luultavimmin jonon häntäpäässä odottelemaan tilaustasi hyvin pitkään. Barefaced on hiukan vastaava, kannattaa tarkistaa. | |
![]() 13.10.2020 19:21:47 | |
Ite soitan tone hammer 500:llä ja sille kaappeina Aguilarin SL112:set. On hyvä kokonaisuus jota suosittelen. Kahdella kaapilla menee budjetti pitkäksi, mutta jos vain pystyy venymään tai ostamaan kaappi kerrallaan niin hyvä tulee. Ite soitan bändissä näillä iskelmää, rokkia, metallia ja funkiakin. Setti taipuu helposti moneen menoon. Kaapeissa säädettävät tweetterit. Suosittelen | |
![]() 14.10.2020 07:38:21 | |
Mulla on TKS 2x12". Aivan loistava kaappi. Maltillisen painoinen ( alle 20kg), mutta soundi on erinomainen ja äänenpainetta riittää kaikkeen mihin nyt mun käytössä äänenpaineen tarvitsee riittää. Hyvän näköinenkin. Tämän pohjalta uskallan suositella ko. firmaa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 14.10.2020 10:16:37 | |
ituvirtanen: Sepällä on ilmeisesti ollut terveysongelmia jonkin aikaa. Jos panet rahasi tuonne, joudut luultavimmin jonon häntäpäässä odottelemaan tilaustasi hyvin pitkään. Barefaced on hiukan vastaava, kannattaa tarkistaa. Aha, että siis tämmöinen tilanne. Ok no sit ymmärtää kyllä, ettei ehdi maileihin vastailla. Toivottavasti tulee kuntoon ja saa rakennushommat taas rullaamaan. Nuo barfaced-kaapit vaikuttaa kiinnostavilta kyllä, mutta hintaakin on sitten jo tuplasti enemmän. Aguilarit olis tietty varmasti hyvä valinta Tonehammerin kaveriksi, mutta nekin on vähän turhan tyyriitä. Jostain olin myös lukevinani, että nuo Tks:n S112 olis aikalailla ainakin speksien puolesta vastaavia kuin tuo Aguilarin sl112, tiedä sitten kuinka käytännössä. Tuommoinen orangen kaappi https://www.thomann.de/fi/orange_obc112.htm vaikuttaa myös kiinnostavalta (hintakin olis vielä budjetissa ja painoakaan ei ole liikaa). Onko kellään kokemuksia noista? Ovat ilmeisesti tulleet markkinoille tämän vuoden puolella vasta. | |
![]() 26.10.2020 19:53:24 | |
Mulla on ollut TKS:n valikoimista S2126 sekä S112. Isomman olen myynyt, kun tarve isolle kaapille loppui, mutta S112 on edelleen. Työn jälki ja soundi kestää vertailun mihin tahansa. Samoilla linjoilla toveri Absquan kanssa siis ollaan. Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- | |
![]() 27.10.2020 05:51:34 | |
Pakko mainotsaa, että Änäkäinen voisi olla vastaus tarpeisiisi. Hintahaarukkaan osuu ihan varmasti ja ne on keveitä kaappeja (Karihan on itse basisti). Niiden kaappien suunnittelu on lähtenyt siitä miten bassokaapin saisi kevyemmäksi. Mulla ei ole kokemusta sen bassokaapeista, mutta mulla on yksi Änäkäisen kitarakaappi, joka kuulostaa kokoaan isommalta ja on kevyt ja pieni. Kannattaa ainakin kysyä siltä. Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-) | |
![]() 03.09.2021 09:13:59 | |
Vanha ketju, mutta turha tehdä uuttakaan. Edessä kevyempien bassokaappien hommaus ja vaihtoehdot joko tks tai Barefaced. Onko joku päässyt mahdollisesti vertaamaan noita vierekkäin? | |
![]() 03.09.2021 10:41:00 | |
Topa: Vanha ketju, mutta turha tehdä uuttakaan. Edessä kevyempien bassokaappien hommaus ja vaihtoehdot joko tks tai Barefaced. Onko joku päässyt mahdollisesti vertaamaan noita vierekkäin? Mikä kokoista kevyttä olet kaavaillut? 1x12, 1x10 ? Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 03.09.2021 11:22:40 | |
Sori, sehän unohtui kokonaan eli joko 2x10 tai 2x12. En ole vielä oikein päättänyt. Ajattelin vetäistä Line6 POD hd 500 + päätevahvistin/bassonuppi + kaappi (tai kaksi). Eli olen pähkäillyt, että tuon podin kanssa ei tarvitse olla vahvistimessa tai kaapissa juurikaan omaa sävyä soundissa. Tehot pitäisi riittää hevi(coveri)bändille pienille keikoille (pieni tila ja maksimi. 50 henkeä). TKS:ssä ja Barefacedissa jonkun verran eroja äänenpaineentuotossa papereiden mukaan, mutta lieneekö merkittävä ero käytännössä? Hinnaltaan TKS hieman edukkaampi. Roudattavuuden helppoudella iso painoarvo valintojen suhteen. | |
![]() 03.09.2021 12:36:20 (muokattu 03.09.2021 12:40:04) | |
Topa: Sori, sehän unohtui kokonaan eli joko 2x10 tai 2x12. En ole vielä oikein päättänyt. Ajattelin vetäistä Line6 POD hd 500 + päätevahvistin/bassonuppi + kaappi (tai kaksi). Eli olen pähkäillyt, että tuon podin kanssa ei tarvitse olla vahvistimessa tai kaapissa juurikaan omaa sävyä soundissa. Tehot pitäisi riittää hevi(coveri)bändille pienille keikoille (pieni tila ja maksimi. 50 henkeä). TKS:ssä ja Barefacedissa jonkun verran eroja äänenpaineentuotossa papereiden mukaan, mutta lieneekö merkittävä ero käytännössä? Hinnaltaan TKS hieman edukkaampi. Roudattavuuden helppoudella iso painoarvo valintojen suhteen. Mä en ole verrannut vierekkäin TKS ja Barefaced 2x12-kaappeja, mutta olen soittanut molemmilla. Hyväsoundisia vehkeitä kumpainenkin. Speksien mukaan BF tuottaa tosiaan vähän enemmän ääntä, mutta en osaa sanoa onko ero merkittävä. BF taitaa olla myös inasen verran kevyempi. Sen sijaan omaan silmääni TKS on paljon makeemman näköinen. ;-) Mitä mökän määrään tulee, niin oman TKS 2x12:n kanssa ei ole vielä kertaakaan oltu edes lähellä äärirajoja, vaikka aika kovaakin on tullut soiteltua. BF.sta ei ole kokemusta kuin yhdeltä melko lenseältä keikalta. Oma juttunsa on sitten brexitin vaikutukset Barefaced-kamojen hintoihin, eli briteistä tilattavaan roinaan taitaa tulla jotain tullimaksuja, jotka kannattaa selvittää etukäteen. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 03.09.2021 23:31:07 | |
...ja toinen juttu tuntuu edelleen olevan herra tks:n kunto. | |
![]() 04.09.2021 14:32:22 | |
ituvirtanen: ...ja toinen juttu tuntuu edelleen olevan herra tks:n kunto. No se on tosiaan sitten oma tarinansa se Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 06.09.2021 09:41:37 | |
Tarkistin nuo tulliasiat ja niinhän se on: 1.1.21 alkaen on pitänyt englannista tilatut tavarat tullata ja maksaa arvonlisävero. Eli aikalailla hintaa tulee lisää listahintoihin verrattuna. TKS:siä voi olla muuten hankala saada, tosiaan jos tekijä on huonossa kunnossa. | |
![]() 06.09.2021 14:20:22 | |
En tiedä löytyykö tuolta mitä aloittaja etsii, mutta ainakin itsellä ollut heidän valmistama 2x12 kitarakaappi oli todella hyvä ja laadukas. https://www.tube-town.net/ttstore/tt-cabs/ttc-bass-cabinets/ | |
![]() 06.09.2021 17:15:30 | |
Topa: Tarkistin nuo tulliasiat ja niinhän se on: 1.1.21 alkaen on pitänyt englannista tilatut tavarat tullata ja maksaa arvonlisävero. Eli aikalailla hintaa tulee lisää listahintoihin verrattuna. TKS:siä voi olla muuten hankala saada, tosiaan jos tekijä on huonossa kunnossa. Ahoy! Tsekkaas tää: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1676941 Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- | |
![]() 06.09.2021 19:18:58 | |
absqua: Ahoy! Tsekkaas tää: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1676941 No tät mie olin just kans laittamassa...voi olla, ettei äänen määrä lopu ainakaan kesken:)! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)