Aihe: Clip-on viritin sähkökitaralle
1 2
charvette
07.10.2020 20:01:28
Löytyykö markkinoilta kunnollista clip-on tyyppistä viritysmittaria joka tunnistaa kunnolla sähkökitaran eri kielet (normaaliviritys)? Itseltäni löytyy pari halpisviritintä joiden kanssa on aina vaikeuksia saada tunnistamaan esim. ala-E:tä etc.
TTV
07.10.2020 20:03:54
charvette: Löytyykö markkinoilta kunnollista clip-on tyyppistä viritysmittaria joka tunnistaa kunnolla sähkökitaran eri kielet (normaaliviritys)? Itseltäni löytyy pari halpisviritintä joiden kanssa on aina vaikeuksia saada tunnistamaan esim. ala-E:tä etc.

Tämä ainakin toimii itselläni, niin 6- kuin 7-kielisillä:

https://www.levytukku.fi/ibanez-viritysmittari-pu3bk
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Laulava Kylätohtori
07.10.2020 20:14:11
TC Electronicin Polytune Clip. Ei heilu eikä hae. Laatuun nähden halpa. Ainoa vika on, etten ymmärtänyt heti ostaa tätä, vaan pelasin jollain halpiksilla ensin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
charvette
07.10.2020 20:21:11
Laulava Kylätohtori: TC Electronicin Polytune Clip. Ei heilu eikä hae. Laatuun nähden halpa. Ainoa vika on, etten ymmärtänyt heti ostaa tätä, vaan pelasin jollain halpiksilla ensin.
Tätä ei tahdo saada mistään tällä hetkellä.
Jeszse
07.10.2020 20:39:40
Tämmösellä oon viritelly viiskielisiä bassoja ja A# -vireisiä kitaroita onnistuneesti, sekä viilannu yhden akustisen kitaran tallaluun intonaation kohdalleen. https://m.thomann.de/fi/korg_pc_2_p … kGuX0Aeb-exMEMsgMQClFRoCjh0QAvD_BwE
Krice
07.10.2020 20:57:40

Peterson Strobo on toiminut hyvin ja sillä voi todellakin virittää mitä tahansa, missä on kielet.
hallu
07.10.2020 20:59:22
Boss TU-10 on täällä hyväksi todettu.
Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
Jeszse
07.10.2020 21:20:22
Krice: Peterson Strobo on toiminut hyvin ja sillä voi todellakin virittää mitä tahansa, missä on kielet.

Ai siitä on klippimallikin?
abassimo
07.10.2020 22:24:18
Itellä ollu Boss TU-01 niin akkarin, sähkiksen, kuin myös basson kanssa.
Pinewood
07.10.2020 22:31:15 (muokattu 07.10.2020 22:33:35)
Minulla on tapana pitää klippiviritintä jokaisessa kitaralaukussa, sekä akkareillä että sähkiksillä. Kahdessa on Polytune, joka on joka suhteessa erinomainen, mutta hienosti olen pärjännyt myös Snarkin eri versiolla, joita taitaa minulla olla nyt yhteensä kuusi kappaletta. Tarkkuus on omaan korvaan hyvä, mutta mekaaninen rakenne edellyttää maltillista käsittelyä - silloin kestävät kyllä nekin.

Polytuneja on tulossa Thomannille.
iec
07.10.2020 23:50:04

Jeszse: Ai siitä on klippimallikin?

Onhan siitä: https://www.thomann.de/fi/peterson_stroboclip_hd.htm
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Jeszse
08.10.2020 06:26:34
iec: Onhan siitä: https://www.thomann.de/fi/peterson_stroboclip_hd.htm

Oho, nice. Ei oo osunu aiemmin silmään.
basisti1971
08.10.2020 08:54:36
Moi.

iec: Onhan siitä: https://www.thomann.de/fi/peterson_stroboclip_hd.htm

Kyllä, ensviikon alussa pitäisi (H)UPS:in kiikuttaa muiden kilkkeiden kanssa kotiovelle.

Sen verran rankkaa on hehkutus ja markkinahype tuon(kin) laitteen kohdalla, että oli pakko unohtaa clip-on antipatiat ja taipua reilun vuosikymmenen käytössä olleen Planet Waves SOS-virittimen päivittämiseen.

Petersonit (=kaikki strobot) ovat viehättäneet kauan, mutta ovat olleet budjetin ulottumattomissa, saas nähä kuinka käy.

T:Samuli
Uncle Johnson
08.10.2020 08:55:23
Mulla on D'Addarion Eclipse käytössä. Suurena kriteerinä oli, että tarvis tunnistaa myös basson ala-H ilman seilaamisia ja hyvin on siinä onnistunut. Suosittelen kyseistä kapinetta varauksetta. Hinta oli kympin luokkaa tarjouksessa Äffältä.
Täh?
charvette
08.10.2020 09:53:37
Olen nyt päätynyt joko Korg AW-OTG-POLY tai Peterson StroboClip HD. Onko suosituksia jompaan kumpaan mittariin?
Tinnittus
08.10.2020 10:06:06
Korvat on paras clip tuneri mitä tiedän. Ei huoju, eikä seilaa ja ovat aina mukana.
samiko
08.10.2020 10:57:25
Tinnittus: Korvat on paras clip tuneri mitä tiedän. Ei huoju, eikä seilaa ja ovat aina mukana.

Tän on pakko olla joku huono vitsi?
Jeszse
08.10.2020 11:37:45
Tinnittus: Korvat on paras clip tuneri mitä tiedän. Ei huoju, eikä seilaa ja ovat aina mukana.

Se on kyllä aina parasta bestiä olla bändin kanssa lavalla ja huomata että lavan toisella laidalla aisapari alkaa virittää soitintaan korvakuulolta.
Vainottu
08.10.2020 20:27:29
Jeszse: Se on kyllä aina parasta bestiä olla bändin kanssa lavalla ja huomata että lavan toisella laidalla aisapari alkaa virittää soitintaan korvakuulolta.

Joskus lukioaikaan hoidettiin virittäminen treenikämpällä niin, että jokainen kielisoittaja soitti kielen kerrallaan ja laulaja kertoi koska kieli on vireessä. Kaverilla oli absoluuttinen sävelkorva, niin tämä oli näppärää kun köyhillä opiskelijoilla ei ollut viritysmittareita. Livenä ei kyllä käytetty tätä metodia.. :)
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)