Aihe: OLP-bassot (+Yamahan attitude)
1
balzary
30.06.2004 10:06:23

Olikos näistä kellään kokemuksia tuosta OLP:stä? lähinnä kiinnostaa se mikki, meneekö heti vaihtoon? entäs 5-kielisen h-kieli, ollaanko lähelläkään amerikan serkun soundia?

kommentteja voi myös esittää yamahan attitudesta (sheehan-basso). molemmat käytettynä mahdollisesti näköpiirissä kesän lopussa. testaamaan ko. yksilöitä en pääse.
Mitähän mä vielä tarvitsen?
Niskamies
30.06.2004 10:41:20
Yhtä sheehan bassoa oon testannu, se mikä oli fasulla. Se oli loistavan tuntunen basso, ja aivan loistavan kuulonen kanssa! Se kaulamikki oli itse nerokkuus, lähtee sellaset bassojytinät ettei mistään presarimikistä moisia lähde. Säädöt jäi vähän epäselviksi kun oli paljon nappeja. Todella hyvä tatsi, taisi olla vaahteraotelauta lakattu. Koverretut ylänauhat ovat makuasia, itse en pitänyt. Mutta muuten loistava basso.
Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6.
balzary
30.06.2004 11:00:40

muistatko paljon sillä oli hintaa fazerilla?
Johannes_t
30.06.2004 11:06:32

Ainakin OLP:n musaria on kovasti kehuttu. Siis muuallakin kuin internetin "kehu omaa bassoasi"-palstoilla.
balzary
30.06.2004 11:14:52

Ainakin OLP:n musaria on kovasti kehuttu. Siis muuallakin kuin internetin "kehu omaa bassoasi"-palstoilla.

jonkun riffin kehujutun luin joskus. käytettynä tollasen hinta on kuitenkin niin halpa että gas-pihauksia pääsee ilmoille. tai sitten söin liikaa hernekeittoa.
Niskamies
30.06.2004 11:48:06 (muokattu 30.06.2004 11:48:45)
EDIT: kämmi.
Niskamies
30.06.2004 11:48:07 (muokattu 30.06.2004 11:49:04)
EDIT: kämmi.
Niskamies
30.06.2004 11:48:21
muistatko paljon sillä oli hintaa fazerilla?

Muistan vaan että se oli tuhannen ja kahden tuhannen euron välillä. Saksa auttaa:
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-158597.html
balzary
30.06.2004 11:58:48 (muokattu 30.06.2004 12:02:32)

Muistan vaan että se oli tuhannen ja kahden tuhannen euron välillä. Saksa auttaa:

jaahah, tää on sitten joku eri versio, p/j -mikit löytyy. eli tuo mun kiikarissa oleva ei varmaan sit ole sheehan tjsp. pitteepä tutkailla lisää.

edit: ettei vaan oo joku halpaversio tuo, thomannilla on ainakin jotain alle 250e attitudea, tosin vaan p-mikillä
Karlsson
30.06.2004 14:47:50
jaahah, tää on sitten joku eri versio, p/j -mikit löytyy. eli tuo mun kiikarissa oleva ei varmaan sit ole sheehan tjsp. pitteepä tutkailla lisää.

edit: ettei vaan oo joku halpaversio tuo, thomannilla on ainakin jotain alle 250e attitudea, tosin vaan p-mikillä

Attitudesta on pari versiota. Tuo P- ja humpparimikillä varustettu ja sitten vaatimattomammin varusteltu.

Siitä on jo aikaa kun olen Attitudea hiplaillut, mutta muistankohan oikein että se on aivan järkyttävän kaulapainoinen?
"if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla
balzary
30.06.2004 15:11:45

olp:n speksit sanoo että 1xvolume ja 1xtone, kuvassa näkyy kuitenkin kolme nubelia, wotta fak?

niin, olp varmaan on se mikä hankintaan jos kumpaakaan.. vielä on kesää jäljellä ennen sitä. (terveisiä mamban pojille!)
Keny
30.06.2004 15:58:25

Tuolta en kyllä tilais mitään kun soittimet on kuiteski yksilöitä ja niitä pitää saada testaa plus että se on suomalaisilta pikku liikkeiltä veks kun saksasta tilaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
N_Bates
30.06.2004 16:05:46

joskus olppia kaupassa hetken soitin.. Muistaakseni siinä oli humpparin molemmille keloille omat volumet, ja sitten tone. Voin kyllä muistaa väärinkin.. Ihan pätevä basso se oli, mutta valovuosien päässä musarista...
Stein und Brötchen!
balzary
30.06.2004 16:08:57

joskus olppia kaupassa hetken soitin.. Muistaakseni siinä oli humpparin molemmille keloille omat volumet, ja sitten tone. Voin kyllä muistaa väärinkin.. Ihan pätevä basso se oli, mutta valovuosien päässä musarista...

mitähän järkeä erillisissä volumeissa sitten o? mahdollisimman vaikeasti toteutettu humbukkerin splittaus? melkein 1/10 hinnalla tuskin päästäänkään alkuperäsen lähelle... mutta siitähän se modaus sitten alkaa :D
duane
30.06.2004 16:45:25
Torniossa pyöri käytettynä aika pitkään sininen 5-kielinen Attitude, jossa oli P-ja J-mikit ja kitaramainen mikkiswitch. Tuo kävi mulla jo kotona testattavana ja olisin sen varmaan ostanutkin, ellei olisi tullut yllättävää rahanmenoa juuri silloin. Hintaa oli silloin muistaakseni alle 500€. Sama basso on mahdollisesti mnetin torilla myynnissä juuri nyt.

Basso tuntui mukavan tutulta (tyyliin Fender) käsissä, otelaudan leveys sopi mun ranteelle paremmin kuin muissa testaamissani yamahoissa.
Kopioi tämä teksti itsellesi allekirjoitukseksi. Tarkoitus on koota eksponentaalisesti lisääntyvä, mitäänmerkitsemätön allekirjoitus mahdollisimman monelle m-nettiläiselle.
Mikko.R
30.06.2004 23:30:21
Se sama sininen yamaha se on, joka oli Torniossa. Komppaan duanen arviota Fender tatsista. Kaula on iso ja tanakka olematta kuitenkaan kaulapainoinen. Släppi kuulostaa mun korvaan jostain syystä hyvältä.

Kävin fasulla testaan sitä mustaa Attitude ltd2 bassoa kk sitten ja tykkäsin myös sen tatsista. Koverretut ylänauhat tuntuivat äkkiseltään oudoilta. Mikeistä en tiedä ku en kerenny kokeilemaan vahvistimen kanssa. Kovasti tuli myös Fender mieleen tästä bassosta...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)