Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5345 346 347 348 349444 445 446 447 448
TTV
01.10.2020 06:38:49
Tiheällä torinostolla on puolensa; se ärsyttää päivittäin torilla roikkuvia ja toisaalta pitää tuotteen esillä sitä potentiaalista torilla piipahtavaa ostajaa varten. Myyjänä tykkään nostella tiheästi, koska se parhaiten on johtanut kauppoihin, joskus hintaa pitää tiputtaa, joskus ei, joskus jopa nostaa hintaa. Päivittäisenä torisurffailijana, ehkä ostajanakin, en tykkää jatkuvista nostoista, koska silloin ne ekat sivut ovat täynnä niitä samoja ilmoituksia.

Itselläni ei yksikään tuote ole johtanut myyntiin, jos se on jämähtänyt jonnekin 16. sivun huitteille. Ostajana taas olen löytänyt helmiä haun kautta "syvältäkin".

Mitäpä noista nillittämään, kauppa joko käy tai sitten ei, onneksi tämä on vaan harrastus :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
otamatone
01.10.2020 07:00:38
Toivon että ylläpito kehittää järjestelmän, jossa torin myyntipuoli jaetaan nykyisen lisäksi kahteen osaan. Nostelurajoitusten tulisi olla tuntuvia ja tiukkoja. Saman tai samankaltaisen ilmoituksen nostaminen kahden viikon sisällä tulisi olla kiellettyä. Tässä voisi käyttää apuna jonkinlaista plagioinnintarkistinta sekä kanssakäyttäjien ilmiantoja.

Mikäli myyjä kielloista huolimatta yrittää nostaa ilmoituksensa etusivulle ennen aikojaan, seuraisi siitä hänen kaikkien ilmoitustensa siirto ns. eturinkiosastolle. Siellä näiden nostelijoiden kaikki ilmoitukset pyörisivät grafiikkana hedelmäpeliä muistuttavassa kuvarullassa sellaisella nopeudella, ettei mistään ilmoituksesta ehtisi lukea mitään. Saisivat sitä katsellessa nämä nostelijat nauttia sitten ilmoituksensa näkyvyydestä kaksi viikkoa ennenkuin seuraava mahdollisuus toimia kunniallisesti annettaisiin.
parek
01.10.2020 08:12:50
Mun mielestä nostoja pitäisi kans rajoittaa, vaikka itse nostelinkin omaani.

Torin sähkis osasto on huonosti suunniteltu. Tällä hetkellä siellä on vain reilu 600 kitaraa "muut" -sarakkeen alla. Joskushan siellä on 200-300 enemmänkin. Ei ihme, että tekee välillä mieli vähän nostaa omaa ilmoitusta esille.

Eihän sitä kukaan huomaa jos esim. parin kolmen päivän jälkeen ilmoituksen jättämisestä päätät laskea myymäsi laitteen hintaa reippaasti. Ei auta vaikka laittaisit kissan kokoisin kirjaimin "ALE ALE" otsikkoon, kun ilmoitus on hautautunut jonnekin sinne kauas.
Laulava Kylätohtori
01.10.2020 08:37:20
o0o: Noston ideahan on se, että ilmoituksen näkisi mahdollisimman moni sivuilla vierailija. Mitä useampi näkee ilmon, sitä varmemmin se tuleva ostajakin sen sattuu näkemään. Eihän kaikki jatkuvasti selaa toria.

Mutta eihän sellainen ajatus, että juuri minun ilmoitukseni täytyy olla koko ajan etusivulla ole muuta kuin itsekästä kusipäisyyttä. Se, vaikka joku päivystäisi 24/7 toria, ei kuitenkaan haittaa ketään eikä ole keneltäkään pois.

Ei kait kukaan kuvittele, että nostamalla ilmoitusta jatkuvasti saisi tavaran myytyä sellaiselle joka on ilmoituksen nähnyt jo aikoja sitten?

Juu ei, ennemmin moni tuntuu laittavan sellaiset estolistalle. Ja kyllähän monet ostavat sellaisiakin tuotteita, jotka ovat jo ennestään nähnyt. Ei kaikki torin kaupat ole hetkellisen mielijohteen impulssiostoksia. Ja ne, ketkä hakevat jotain tiettyä, käyttävät hakua ja silloin se on ihan sama, vaikka se vähän kauempana olisikin.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
korvaoo
01.10.2020 08:43:10 (muokattu 01.10.2020 08:45:01)
Jotenkin se pitäisi saada niin että yhdestä kohteesta ei olisi kuin yksi ilmoitus, mutta uudistamisien systeemi voisi olla vaikka että joka kolmas päivä saa uusia rajattomasti. Näin ollen jos onnistuisi, voisi myös tuo ilmoitusten määrä per käyttäjä olla suht vapaa, jos nyt jollain joskus on enempikin kuin 5 kapinetta myynnissä. Nythän tuo taitaa olla jotenkin todella typerästi niin että saat uusia vaikka päivän välein, mutta vain 5 kertaa?
kaikki paitsi on turhaa.
korvaoo
01.10.2020 08:50:37
o0o: Mun mielestä nostoja pitäisi kans rajoittaa, vaikka itse nostelinkin omaani.

Torin sähkis osasto on huonosti suunniteltu. Tällä hetkellä siellä on vain reilu 600 kitaraa "muut" -sarakkeen alla. Joskushan siellä on 200-300 enemmänkin. Ei ihme, että tekee välillä mieli vähän nostaa omaa ilmoitusta esille.

Eihän sitä kukaan huomaa jos esim. parin kolmen päivän jälkeen ilmoituksen jättämisestä päätät laskea myymäsi laitteen hintaa reippaasti. Ei auta vaikka laittaisit kissan kokoisin kirjaimin "ALE ALE" otsikkoon, kun ilmoitus on hautautunut jonnekin sinne kauas.

Koko kitaroiden muut osio on ihan järjettömästi nimetty, parempi olisi vaikka oikeakätiset.

Kyllähän itse ainakin haen ihan haulla kiinnostavia merkkejä, jolloin noita näkyy huomattavasti paremmin, tästä tosin kärsii ne taas jotka myyvät erikoisempaa kamaa tai eivät osaa kirjoittaa merkkiä oikein.
kaikki paitsi on turhaa.
Laulava Kylätohtori
01.10.2020 08:51:00
TTV: Tiheällä torinostolla on puolensa; se ärsyttää päivittäin torilla roikkuvia ja toisaalta pitää tuotteen esillä sitä potentiaalista torilla piipahtavaa ostajaa varten. Myyjänä tykkään nostella tiheästi, koska se parhaiten on johtanut kauppoihin, joskus hintaa pitää tiputtaa, joskus ei, joskus jopa nostaa hintaa. Päivittäisenä torisurffailijana, ehkä ostajanakin, en tykkää jatkuvista nostoista, koska silloin ne ekat sivut ovat täynnä niitä samoja ilmoituksia.

Itselläni ei yksikään tuote ole johtanut myyntiin, jos se on jämähtänyt jonnekin 16. sivun huitteille. Ostajana taas olen löytänyt helmiä haun kautta "syvältäkin".

Mitäpä noista nillittämään, kauppa joko käy tai sitten ei, onneksi tämä on vaan harrastus :-)

Juu, eihän tämä niin vakavaa ole, enkä itse jaksa pistää ketään estolistalle. Joskus pistin ne, jotka eivät vastaa viesteihin, mutten en jaksaa niitäkään.

Lähinnä kyse on siitä ihan yleisestä periaatteesta, että niin tori, kuin kaikki muutkin vastaavat, vaan toimivat paljon paremmin, kun pidetään edes osittain kiinni säännöistä ja varsin ajatellaan vähän muitakin, eikä pyöritetä sitä maailmaa pelkän oman perseen ympärillä. Ja jos on kova kiire myydä, niin hintaa sitten vaan alas. Jos ei ole valmis tinkimään hinnasta, ei mitään kiirettäkään ole. Ilmoitukset, joissa on kova hinta ja isoilla kirjamilla KIIRE! ovat varsin surkuhupaisia. Ikäänkuin joku nyt vaan ostaisi sen romun kovaan hintaan, koska ostajalla on olevinaan kiire. Kiire näkyy hinnassa, ei muualla.

Minun puolestani kukinenkin saa nostella niitä ilmoituksiaan vaikka kolme kertaa päivässä. Itse pyrin pitämään vähintään vajaasta viikosta reiluun viikkoon taukoa riippuen siitä, mitä milloinkin myyn. Itse olettaisin, että se päivittäinen spämmääminen hyödyttää korkeintaan jotain halvempa kamaa, mitä ostetaan hetkessä asiaa sen enempää miettimättä. Ja tietty huippudiilit menee heti, mutta niitä nyt ei tarvitse muutenkaan nostella.

Ja tämä oli nyt tällainen ihan yleinen avautuminen asiasta.

Peace, love and ilmoitusten nostelua tähän syksyiseen lokakuun päivään.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
18is9
01.10.2020 10:02:07

korvaoo:, tästä tosin kärsii ne taas jotka myyvät erikoisempaa kamaa tai eivät osaa kirjoittaa merkkiä oikein.

Les Paul Standart on kovasti suosittu myyntiartikkeli.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
iec
01.10.2020 11:21:52

18is9: Les Paul Standart on kovasti suosittu myyntiartikkeli.

Kuten myös Fenterit ja ratot. Ollaan nyt tyytyväisiä edes siihen ettei ole kirjoitettu "tantarti" ;)

Se ottaa pattiin, että aika monesti ilmoituksessa hyödynnetään alabrändien kampetta myytäessä sen kalliimman merkin mainetta, eli otsikossa lukee ESP ltd, Gibson Epiphone, Fender Squier. Jotkin verkkokaupat myös lajittelevat esim Squierit Fender-nimen alle. Eihän se haittaa jos myyntitekstissä asian mainitsee, mutta ilmoituksia selaillessa tuo vähän häiritsee joskus.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
18is9
01.10.2020 14:30:56

18is9: Les Paul Standart on kovasti suosittu myyntiartikkeli.

No on siellä nyt myös Telecaster Standart.
iec
01.10.2020 14:33:12

18is9: No on siellä nyt myös Telecaster Standart.

No niinpä näkkyy olevan :D

Sitä olen odottanut kuin kuuta nousevaa, että joku myisi pianopenkkiä yhden kirjaimen kirjoitusvirheellä ;)
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Metalkallo
01.10.2020 16:56:06
o0o: Mun mielestä nostoja pitäisi kans rajoittaa, vaikka itse nostelinkin omaani.

No siellähän on tietty raja koko ajan ollut viikkoa kohden, ei ilmoja pysty nostelemaan ihan miten huvittaa joka päivä koska tuo raja tulee vastaan.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
JuSu
01.10.2020 16:58:29
iec: Sitä olen odottanut kuin kuuta nousevaa, että joku myisi pianopenkkiä yhden kirjaimen kirjoitusvirheellä ;)

Heh. No, kullitettua sitä ja tätä on melko tiuhaan tarjolla.
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
parek
02.10.2020 07:37:28 (muokattu 02.10.2020 07:38:51)
Nappasin piruuttani eilen aikaisin aamulla oman Revstar ilmoituksen taas näkyväksi ihan vain koska halusin nähdä miten se ilmo sieltä sivulta x bongataan. No, ilmoitusta on avattu vähän yli vuorokauden aikana 8 kertaa ja niistäkin on varmaan ainakin puolet mun itseni avaamia, koska kännykällä kikkailin pariin otteeseen poiskirjautuneena. Ja loput 4 avausta on tulleet varmaan niiltä jotka etsi haulla Gibsoneita, koska otsikossa lukee, että vaihdossa otan Gibsonin :D

Pidetään nyt sitten vaikka viikon nostoaikaa vaikka ihan täysin turhaahan se tällainen on myynnin kannalta koska kauppaa vähän erikoisempaa tavaraa...
Laulava Kylätohtori
02.10.2020 09:33:58
o0o: Nappasin piruuttani eilen aikaisin aamulla oman Revstar ilmoituksen taas näkyväksi ihan vain koska halusin nähdä miten se ilmo sieltä sivulta x bongataan. No, ilmoitusta on avattu vähän yli vuorokauden aikana 8 kertaa ja niistäkin on varmaan ainakin puolet mun itseni avaamia, koska kännykällä kikkailin pariin otteeseen poiskirjautuneena. Ja loput 4 avausta on tulleet varmaan niiltä jotka etsi haulla Gibsoneita, koska otsikossa lukee, että vaihdossa otan Gibsonin :D

Pidetään nyt sitten vaikka viikon nostoaikaa vaikka ihan täysin turhaahan se tällainen on myynnin kannalta koska kauppaa vähän erikoisempaa tavaraa...

Eiköhän tuollaiset yleensäkin löydy haun kautta. Jos joku haluaa Revstarin, niin en usko, että ostaja ostaa ensimmäisen suoraan ekalta sivulta, vaan hakee haun kanssa kaikki Revstarit. Ja todennäköisesti aika usein muutenkin tuollaisen ostoprosessi kestää helposti päiviä tai viikkoja, jolloin tilannetta ja vaihtoehtoja seurataan. Siksi näen tuollaisen päivittäisen nostelun täysin turhaksi. Toki joku harvoin torilla käyvä vain ekan sivun lukeva impulsiivinen ostoveijari, joka on saanut yht'äkkisen Revstar-herätyksen, voi tuon sen takia löytää ja ostaa, mutta toisaalta rauhallisempi ostaja voi vittuuntua jatkuvaan nosteluun ja keppi jää siksi myymättä. Valintojen maailma ja riskienhallintaa. :)

Jossain muutaman kympin spedussa se nostelu voi auttaa enemmän, mutta en usko niissäkään, että se se päivittäinen nostelu versus vaikka 4-5 päivän välein tapahtuva nostelu auttaa mitään.

Eikä tuo ole mennyt kaupaksi, vaikka ilmeisesti olet sitä ahkerasti nostellut, joten kovin hyvin ei strategia ole toiminut.
parek
02.10.2020 10:06:11
Laulava Kylätohtori: Eiköhän tuollaiset yleensäkin löydy haun kautta. Jos joku haluaa Revstarin, niin en usko, että ostaja ostaa ensimmäisen suoraan ekalta sivulta, vaan hakee haun kanssa kaikki Revstarit. Ja todennäköisesti aika usein muutenkin tuollaisen ostoprosessi kestää helposti päiviä tai viikkoja, jolloin tilannetta ja vaihtoehtoja seurataan. Siksi näen tuollaisen päivittäisen nostelun täysin turhaksi. Toki joku harvoin torilla käyvä vain ekan sivun lukeva impulsiivinen ostoveijari, joka on saanut yht'äkkisen Revstar-herätyksen, voi tuon sen takia löytää ja ostaa, mutta toisaalta rauhallisempi ostaja voi vittuuntua jatkuvaan nosteluun ja keppi jää siksi myymättä. Valintojen maailma ja riskienhallintaa. :)

Jossain muutaman kympin spedussa se nostelu voi auttaa enemmän, mutta en usko niissäkään, että se se päivittäinen nostelu versus vaikka 4-5 päivän välein tapahtuva nostelu auttaa mitään.

Eikä tuo ole mennyt kaupaksi, vaikka ilmeisesti olet sitä ahkerasti nostellut, joten kovin hyvin ei strategia ole toiminut.

Itse ostin ton kun olin pari viikkoa pähkäillyt kaikkea Les Paulin ja onttojen PRS:ien väliltä. Varmaan 5-6 ihan eri tyylistä kitaraa oli mielessä, mutta Revstar ei ollut yksi niistä. Syy oli vain ja ainoastaan se ettei koko malli tullut yhtään mieleen, niitä ei näy torilla ns. koskaan. Mallin kyllä tiesin ja sellaista joskus kokeilinkin ja tykkäsin tosi paljon.

Sitten eräänä päivänä torille tuli halvemman pään Revstar. Siis ihan siihen ekalle sivulle, näköisälle. Heti kun sen näin niin tuli mieleen, että tuo on se kitaramalli mikä täytti kaikki toiveet. Se yksilö oli liian painava, olisin muuten ostanut heti. Googlasin, löysin omani samantien, mutta meni pari päivää ennen kuin saatiin kaupat toteutumaan.

Ihan samalla tavalla meinasi käydä keväällä PRS Hollowbodyn kanssa. Sellainen oli ollut takaraivossa jo pitkään, mutta soittelin tyytyväisenä telellä. Sitten taas eräs päivä sähkisosaston kärkipäähän ilmestyi PRS Hollowbody, hyvä yksilö, hyvä diili. Olisin ostanut jos joku muu ei olisi ehtinyt ostaa ensin. Taas pelkästään esillä olevan ilmoituksen ansiota.

Jos kuitenkin kärjistetään tilalle aivan äärimmilleen, niin kummassa tapauksessa luulet tavaran menevän torilla helpommin kaupaksi: ostat maksetun mainoksen foorumin etusivulta ja maksat siihen vielä aikalukon, että sitä ilmoitusta pitää tuijottaa minuutin ajan ennen kuin sen voi sulkea vai se, että et laita ilmoitusta esille ollenkaan?

Logiikkasi ei aukea minulle ollenkaan, mutta samapa tuo. Ei tätä tämän enempää tarvitse puida. Ollaan rauhassa eri mieltä.
18is9
02.10.2020 10:14:20 (muokattu 02.10.2020 10:20:13)

o0o: Itse ostin ton kun olin pari viikkoa pähkäillyt kaikkea Les Paulin ja onttojen PRS:ien väliltä. Varmaan 5-6 ihan eri tyylistä kitaraa oli mielessä, mutta Revstar ei ollut yksi niistä. Syy oli vain ja ainoastaan se ettei koko malli tullut yhtään mieleen, niitä ei näy torilla ns. koskaan. Mallin kyllä tiesin ja sellaista joskus kokeilinkin ja tykkäsin tosi paljon.

Sitten eräänä päivänä torille tuli halvemman pään Revstar. Siis ihan siihen ekalle sivulle, näköisälle. Heti kun sen näin niin tuli mieleen, että tuo on se kitaramalli mikä täytti kaikki toiveet. Se yksilö oli liian painava, olisin muuten ostanut heti. Googlasin, löysin omani samantien, mutta meni pari päivää ennen kuin saatiin kaupat toteutumaan.

Ihan samalla tavalla meinasi käydä keväällä PRS Hollowbodyn kanssa. Sellainen oli ollut takaraivossa jo pitkään, mutta soittelin tyytyväisenä telellä. Sitten taas eräs päivä sähkisosaston kärkipäähän ilmestyi PRS Hollowbody, hyvä yksilö, hyvä diili. Olisin ostanut jos joku muu ei olisi ehtinyt ostaa ensin. Taas pelkästään esillä olevan ilmoituksen ansiota.

Jos kuitenkin kärjistetään tilalle aivan äärimmilleen, niin kummassa tapauksessa luulet tavaran menevän torilla helpommin kaupaksi: ostat maksetun mainoksen foorumin etusivulta ja maksat siihen vielä aikalukon, että sitä ilmoitusta pitää tuijottaa minuutin ajan ennen kuin sen voi sulkea vai se, että et laita ilmoitusta esille ollenkaan?

Logiikkasi ei aukea minulle ollenkaan, mutta samapa tuo. Ei tätä tämän enempää tarvitse puida. Ollaan rauhassa eri mieltä.

No kerropa sinä puolestasi miltä tori näyttäisi jos jokainen ilmoituksen laittaja uppaisi oman ilmoituksensa joka päivä, ja mielellään vielä useamman ilmoituksen voimin?

Kyse ei ole siitä etteikö sinun systeemisi toimisi, varmasti uppaamisesta on hyötyä sinulle. Ikävää vaan että siitä on haittaa kaikille muille ilmoitusten jättäjille, ja sen teho perustuu ainoastaan sille että muut käyttäjät eivät uppaa ilmoituksiaan koko ajan.

EDIT: Feissaus ainakin aiemmin perustui tähän samaan ilmiöön. On olemassa sosiaalinen koodisto, eli jos joku tuntematon tulee juttelemaan niin sille jutellaan takaisin koska todennäköisesti sillä on joku hätä tai vastaavaa. Sitten vaan röyhkesäti rikotaan tätä koodistoa, ja kas vaan, päästään kauppaamaan omaa tavaraa ilmeisesti sangen tehokkaasti. Nykyään tosin ei varmaan toimi enää kun on tullut uusi koodisto käyttöön missä ei uskalla edes katsoa vastaantulijaa päin ettei se ala myymään jotain.
parek
02.10.2020 10:18:55 (muokattu 02.10.2020 10:19:16)
18is9: No kerropa sinä puolestasi miltä tori näyttäisi jos jokainen ilmoituksen laittaja uppaisi oman ilmoituksensa joka päivä, ja mielellään vielä useamman ilmoituksen voimin?

Kyse ei ole siitä etteikö sinun systeemisi toimisi, varmasti uppaamisesta on hyötyä sinulle. Ikävää vaan että siitä on haittaa kaikille muille ilmoitusten jättäjille.

No itse puhun nyt vain siitä, että Kylätohtorin mielestä näkyvyys torilla ei paranna myyntiä. Ei tori toimi jos kaikki tekee kokoajan nostoja. Kaikkien pitäis lopettaa se. Samaten ilmoituksille pitäis tulla automaattisesti kuukauden voimassaoloaika jonka jälkeen ilmoitus poistuu automaattisesti. Tms.
Laulava Kylätohtori
02.10.2020 10:20:22
o0o: Itse ostin ton kun olin pari viikkoa pähkäillyt kaikkea Les Paulin ja onttojen PRS:ien väliltä. Varmaan 5-6 ihan eri tyylistä kitaraa oli mielessä, mutta Revstar ei ollut yksi niistä. Syy oli vain ja ainoastaan se ettei koko malli tullut yhtään mieleen, niitä ei näy torilla ns. koskaan. Mallin kyllä tiesin ja sellaista joskus kokeilinkin ja tykkäsin tosi paljon.

Siis jos jätetään merkityksettömät anekdootit pois, niin eihän koko ongelmaa olisi, jos tuo oikeasti toimisi. Siitähän se ongelma juuri syntyy, ettei se spämmäys toimi, vaan ne samat ilmot nostellaan koko ajan etusivulle viikosta ja kuukaudesta toiseen. Jos tuo jatkuva päivittäinen nostelu oikeasti toimisi, niin nehän menisivät muutamassa päivässä kaupaksi, eikä mitään ongelmaa olisi. Ymmärrätkö? Se nyt ei vaan toimi isossa kuvassa, vaikka sulla olisi sellainen tunne, että se toimii.

Ihmettelen vaan, että miksi edelleen myyt sitä, eikä se ole mennyt kaupaksi, jos tuo jatkuva nostelu on niin toimiva ja varma kaupantekijä. Sulla vähän logiikka pettää tässä.

Mutta joo, turha tästä on jankuttaa. Minun puolestani saat nostella sitä vaikka monta kertaa päivässä. Onneksi suurin osa torimyyjistä ymmärtää, että siellä on muitakin myyjiä, mikä pitää ottaa huomioon, jos torista halutaan toimiva niin myyjien kuin ostajien kannalta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)