Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Audio interface line out —> Mikseri Input paritusongelmia
1
Acid_Punk
29.09.2020 17:07:12 (muokattu 29.09.2020 17:12:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro Audiotietäjät!
 
Minulla olisi tuollainen Audient ID44 Interfeissi jossa on mahdollista routata 4 monosignaalia ulos outboard-kamoille. Minulla on myös Zoom L-12 mikseri, johon haluaisin vetää signaalin noista audientin ulostuloista ja toistaa mikserin kautta ääntä PA:lle/Kuulokkeille. Päällisin puolin tuo näyttäisi pelittävän mutta saan jonkin verran kohinaa/sihinää mukaan mikserin etuasteesta kun näin teen.
 
Olen kokeillut käyttää TRS jakki -> XLR piuhaa ja normi instrukaapelia mikserin ja audientin välissä mutta tällä on varsin vähän vaikutusta, sihinä on silti havaittavissa.
 
Mistä kannattaisi lähteä purkamaan tätä ongelmaa että saisin häiriöttömän signaalin mikseristä? Sen verran testasin että häiriöäänet astuvat signaalitiellä peliin juuri tuon äänikortin jälkeen (kokeilin äänittää koneelle em. setupilla ja siinä äänessä ei ole vikaa). Audientin ulostuloja olen testannut monitoreihin kotona enkä ole huomannut häiriöitä.
 
Edit. Pahus, otsikkokenttä ei tykännyt mun nuolimerkistä
 
Henri Henri Olavi
29.09.2020 17:20:18 (muokattu 29.09.2020 17:25:00)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ovatko käyttämäsi 1/4"->XLR -piuhat balansoituja?
 
E: Äh, en osaa lukea. Puhuit nimenoman TRS:stä.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Acid_Punk
29.09.2020 17:27:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käsitin että olisi, jakissa on ne kaksi rinkula mutta kertooko tämä vielä tarpeeksi? piuha on tämän näköinen mutta ei kuitenkaan tuo sama:
 
https://m.thomann.de/fi/cae_1756215 … 7AIVFPuyCh0XZAKFEAQYAiABEgISfPD_BwE
 
Henri Henri Olavi
29.09.2020 17:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Acid_Punk: Käsitin että olisi, jakissa on ne kaksi rinkula mutta kertooko tämä vielä tarpeeksi? piuha on tämän näköinen mutta ei kuitenkaan tuo sama:
 
https://m.thomann.de/fi/cae_1756215 … 7AIVFPuyCh0XZAKFEAQYAiABEgISfPD_BwE

 
Kyllä, nimenomaan balansoitu. TRS (tip, ring, sleeve) meinaa sitä. Hyppäsin vain jostain syystä sen kohdan yli tekstissäsi.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Henri Henri Olavi
29.09.2020 17:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuinka lujaa ajat Audientista ulos ja kuinka paljon ruuvaat gainia auki Zoomista?
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Acid_Punk
29.09.2020 17:40:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Kuinka lujaa ajat Audientista ulos ja kuinka paljon ruuvaat gainia auki Zoomista?
 
Zoomissa input gain on puolenvälin tieenoilla, mutta nyt kun kysyit tuosta Audientista niin siitä en ole varma missä asennossa oli viimeksi. Mutta muistelisin että volume olisi suunnilleen 70% paikkeilla, koska tuossa tuossa kohtaa laitteessa on mielestäni selkeä pykälä hiiskauksen ja kovan volumen kohdalla. Pitänee käydä reeniksellä tarkistamassa.
 
Henri Henri Olavi
29.09.2020 17:44:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Acid_Punk: Zoomissa input gain on puolenvälin tieenoilla, mutta nyt kun kysyit tuosta Audientista niin siitä en ole varma missä asennossa oli viimeksi. Mutta muistelisin että volume olisi suunnilleen 70% paikkeilla, koska tuossa tuossa kohtaa laitteessa on mielestäni selkeä pykälä hiiskauksen ja kovan volumen kohdalla. Pitänee käydä reeniksellä tarkistamassa.
 
Tuleeko Zoomiin sisään kuinka paljon, miten lähelle 0 dB? Onko Zoomista pad-kytkimet pois päältä vaai päällä?
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Danko
29.09.2020 19:15:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Acid_Punk: Olen kokeillut käyttää TRS jakki -> XLR piuhaa ja normi instrukaapelia mikserin ja audientin välissä mutta tällä on varsin vähän vaikutusta, sihinä on silti havaittavissa.
 
Toistuuko sihinä Zoomin sekä mono- että sterokanavissa?
 
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
anapena
29.09.2020 20:34:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entä ihan trs-trs piuhalla?
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Acid_Punk
29.09.2020 22:48:16 (muokattu 29.09.2020 22:49:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia kaikille tässä vaiheessa, hienoa että täältä saa tukea!
 
Henri Henri Olavi: Tuleeko Zoomiin sisään kuinka paljon, miten lähelle 0 dB? Onko Zoomista pad-kytkimet pois päältä vaai päällä?
 
Kävin testaamassa ja totesin tuon kohinan riippumattomaksi siitä kuinka kovaa ajan Audientista ääntä ulos. Otin Audientista kaikki preamppien gainit nollille ja myös lähdöistä gainit nollaan. Tällä ei ollut valitettavasti vaikutusta vaan kohina jatkuu samanlaisena vaikka mitään ääntä ei toisteta. Zoomissa kyllä vaikuttaa mikäli padia painaa päälle ja pois. Pad päällä melu hiljenee mutta tulee taas esiin jos alan nostamaan kanavan gain/volumea
 
Danko: Toistuuko sihinä Zoomin sekä mono- että sterokanavissa?
En pystynyt tätä testaamaan muulla kuin instrumenttikaapelilla, mutta sama ilmiö ainoastaan hiljempaa (stereokanavilla ei ole omaa gain-säädintä, ainoastaan volume).
 
anapena: Entä ihan trs-trs piuhalla?
Ei valitettavasti löydy "firmasta" moista, alkaa tuntumaan että pitäisi kokeilla tätä seuraavaksi.
 
Sain onneksi kohinan hieman siedettävämmälle tasolle neppailemalla zoomin master- ja kanavavolume/gainin kanssa. Sanoisin kuitenkin että tuo ääni on joka tapauksessa selkeästi havaittavissa silloin kun mitään ei toisteta läppäriltä tai mikkien kautta. Jos irrotan piuhan mikseristä, häröt katoaa ja mikäli kytken esim normi mikrofonin XLR:llä samaiseen kanavaan, niin häröjen taso ei nouse lähellekkään vrt äänikortti.
 
Paikan sähköt saattavat kyllä olla kaikkea maan ja taivaan väliltä. Tsekkasin vielä kuitenkin että kaikki noista laitteista menevät samaan jakorasiaan.
 
Henri Henri Olavi
29.09.2020 23:31:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites jos ajat Audientista mahdollisimman kuumaa signaalia ulos ja ruuvaat gainin Zoomin kanavasta mahdollisimman alas?
 
Mun eka veikkaus oli, että Zoomissa on surkeat etuset, mutta jos kerran mikin kanssa ei kohise, niin sitten se ei liene niin.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Acid_Punk
30.09.2020 00:18:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mites jos ajat Audientista mahdollisimman kuumaa signaalia ulos ja ruuvaat gainin Zoomin kanavasta mahdollisimman alas?
 
Mun eka veikkaus oli, että Zoomissa on surkeat etuset, mutta jos kerran mikin kanssa ei kohise, niin sitten se ei liene niin.

 
Kokeilenpa näin! pitäisi kyllä olla aika paljon jäljellä Audientin reservissä, tarkistin nimittäin että olen ajellut sitä sittenkin aikalailla 50% maksimeista noissa olosuhteissa.
OT: Zoomissa oli jopa yllättävänkin puhtaat etuset, ei varmaan parasta mitä saa mutta aivan kelvolliset.
 
Henri Henri Olavi
30.09.2020 00:28:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai sulla on myös kompressori-knobit minimissä?
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Acid_Punk
30.09.2020 00:54:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Kai sulla on myös kompressori-knobit minimissä?
 
Kyllä, minimissä ovat.
 
Acid_Punk
03.10.2020 18:19:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Henri Henri Olavi: Mites jos ajat Audientista mahdollisimman kuumaa signaalia ulos ja ruuvaat gainin Zoomin kanavasta mahdollisimman alas?
 
Mun eka veikkaus oli, että Zoomissa on surkeat etuset, mutta jos kerran mikin kanssa ei kohise, niin sitten se ei liene niin.

 
Tämä ratkaisu tosiaan auttoi. Mahtavaa, suurkiitokset avusta!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «