Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä kitarakaappi kannattaa ostaa?
1 2 3 4
opsu411
29.09.2020 16:35:58 (muokattu 02.10.2020 07:32:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Olen tässä ensimmäistä nuppia ja kaappia ostamassa Nupiks ajattelin tuon Hughes & Kettner GM Deluxe 40:sen hankkia (saapi ehotella jos tietää jonkun hintalaatusuhteeltaan paremman keinokuormallisen nupin), mutta en ole ihan varma minkä kaapin sille kannattais ostaa kaveriks. Jotenkin ihmetyttää, että esim. tuo H&K oma 2x12 kaappi maksaa kaks kertaa enemmän, kun vaikka harley benton G212, vaikka on ilmeisesti samat celestial vintage 30 kajarit sisällä. Onko siis mitään järkeä ostaa tota Hughes& Kettnerin kaappia puhumattakaan jostain mesa boogiesta, jos on samat elementit sisällä? Miten paljon toi ite kaappi vaikuttaa siihen soundiin?
 
Edit:
Joo eli itse kaappi siis vaikuttaa tosi paljonkin siihen soundiin. Käypi kyllä järkeenkin jos vertaa esim. miten valtavasti soundit muuttuu monitoreissa riippuen huoneesta missä niitä kuuntelee. Jälkeenpäin ku miettii niin oikeestaan aika itsestään selvää.
 
Mites tuo kaapin koko jo muoto sitten? 4x12 kokoeset varmaan ois tosi hyviä soundiltaan, mutta se paino jo koko ei oikein innosta. Ois kiva kuitenkin pystyä autolla tuomaan jonnekkin treenikselle, tai studiolle suht vaivattomasti. Ajattelin 2x12 olisi hyvä välimaasto ja taittuis kotona renkutteluun ja autolla itse kuljettamiseen. Tästä ois kuitenkin kiva kuulla muilta kokeneemmilta, että onko järkevä ratkaisu.
 
Ainiin ja kokemuksia open -ja closed back malleista. Mistä pidätte enemmän?
 
Ja jos nyt on tontun vahvistin niin onko siinä kaapillekkin yläraja? Tottakai löytyy halvemmassa hintaluokassa laatua, ja ylihintaista roskaa, mutta noita brändejä ja malleja on niin hemmetisti, että kyllä pää menee pyörälle. Eli ehotuksia vaan lisää.
 
McNulty
29.09.2020 16:59:22 (muokattu 29.09.2020 17:04:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opsu411: Hei,
 
Olen tässä ensimmäistä nuppia ja kaappia ostamassa Nupiks ajattelin tuon Hughes & Kettner GM Deluxe 40:sen hankkia (saapi ehotella jos tietää jonkun hintalaatusuhteeltaan paremman keinokuormallisen nupin, mutta en ole ihan varma minkä kaapin sille kannattais ostaa kaveriks. Jotenkin ihmetyttää, että esim. tuo H&K oma 2x12 kaappi maksaa kaks kertaa enemmän, kun vaikka harley benton G212, vaikka on ilmeisesti samat celestial vintage 30 kajarit sisällä. Onko siis mitään järkeä ostaa tota Hughes& Kettnerin kaappia puhumattakaan jostain mesa boogiesta, jos on samat elementit sisällä? Miten paljon toi ite kaappi vaikuttaa siihen soundiin?

 
Vaikuttaa. Paljon.
Myös elementeissä on eroja, vaikka ne olisivat ns. samat. Kiinalainen Celestion Vintage 30 kuulostaa erilaiselta mitä Made in UK Vintage 30.
 
Celestion mm. valmistaa Mesalle edelleen näitä Vintage 30 tötteröitä Briteissä. Sen sijaan tuo Bentonin kaappi sisältää Kiina-Celestionit.
 
Myös kaapin rakenne on todella tärkeä osa sitä, miltä kaappi soundaa. Laadukkaat materiaalit yhdistettynä laadukkaaseen rakenteeseen vaikuttavat siihen, miten kaappi soi. Myös kaapin kestävyydellä on merkitystä jos sitä kovasti roudaillaan ja kuskataan paikasta toiseen.
 
2x12" kaapeista löytyy monesti vielä enemmän valinnanvaraa kuin 4x12" kaapeista. Esim. kallistettu etupaneeli (suuntaa kaiuttimet hieman ylöspäin, vähentäen heijastuksia lattiasta), takaa suljettu, osittain avoin tai täysin avoin takapaneeli jne. Joissain laadukkaissa kaapeissa tuon takapaneelin voi itse avata kokonaan tai osittain.
 
Toki tuollaisella Bentonin 2x12" kaapilla pääsee alkuun. Kyllä siitäkin ääntä lähtee ja sitäkin voi ajan saatossa parannella tai vaihtaa uuteen. Nälkä kasvaa syödessä...
 
moving in stereo
McNulty
29.09.2020 17:55:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa myös muistaa, että Bentonin ja Mesan tuotteiden hinnoitteluun vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkästään "tuotteissa käytetyt osat".
 
Minimipalkka ja (ihmis)oikeudet tuolla kolmannen maailman maissa, jossain täysin valvomattomissa tehtaissa on eri kuin Petalumassa, Kaliforniassa. Bentonin kaapin kohdalla tuotantokustannukset on painettu niin alas kuin mahdollista, tuoton käärii joku bulvaani välissä. Mesan hinnoilla taasen rahoitetaan monen henkilön ja työntekijän hyvinvointi ja eläminen.
 
Vertailuun vaikuttaa siis myös tuontanto- ja valmistuskustannukset, vaikka "rauta" olisikin täysin yhtenäistä.
 
Huutelen täältä väliin myös todella loistavan (vaan ei halvimman) vaihtoehdon... nimittäin brittiläinen ZILLA.
 
2x12" kaapit n. 450-600€ hujakoilla. Ei siis Mesa-hintoja, muttei Bentoniakaan. Niiden välistä, käsityönä Briteistä. Saa valita tolexeja, etukankaita, kytkentöjä jne.
 
moving in stereo
velipekka
29.09.2020 18:52:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty:
 
Huutelen täältä väliin myös todella loistavan (vaan ei halvimman) vaihtoehdon... nimittäin brittiläinen ZILLA.
 
2x12" kaapit n. 450-600€ hujakoilla. Ei siis Mesa-hintoja, muttei Bentoniakaan. Niiden välistä, käsityönä Briteistä. Saa valita tolexeja, etukankaita, kytkentöjä jne.

 
Täältä ääni Zillalle. Kaksi löytyy jo kotoa.
 
https://www.zillacabs.com/
 
opsu411
29.09.2020 20:06:19 (muokattu 29.09.2020 20:06:44)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Kannattaa myös muistaa, että Bentonin ja Mesan tuotteiden hinnoitteluun vaikuttaa moni muukin asia kuin pelkästään "tuotteissa käytetyt osat".
 
Minimipalkka ja (ihmis)oikeudet tuolla kolmannen maailman maissa, jossain täysin valvomattomissa tehtaissa on eri kuin Petalumassa, Kaliforniassa. Bentonin kaapin kohdalla tuotantokustannukset on painettu niin alas kuin mahdollista, tuoton käärii joku bulvaani välissä. Mesan hinnoilla taasen rahoitetaan monen henkilön ja työntekijän hyvinvointi ja eläminen.
 
Vertailuun vaikuttaa siis myös tuontanto- ja valmistuskustannukset, vaikka "rauta" olisikin täysin yhtenäistä.
 
Huutelen täältä väliin myös todella loistavan (vaan ei halvimman) vaihtoehdon... nimittäin brittiläinen ZILLA.
 
2x12" kaapit n. 450-600€ hujakoilla. Ei siis Mesa-hintoja, muttei Bentoniakaan. Niiden välistä, käsityönä Briteistä. Saa valita tolexeja, etukankaita, kytkentöjä jne.

 
Joo nuo Zillat vaikuttaa kyllä kiinnostaville. Mitä tiettyä mallia/malleja suosittelet eniten?
 
Entropia666
29.09.2020 21:35:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opsu411: Hei,
 
Olen tässä ensimmäistä nuppia ja kaappia ostamassa Nupiks ajattelin tuon Hughes & Kettner GM Deluxe 40:sen hankkia (saapi ehotella jos tietää jonkun hintalaatusuhteeltaan paremman keinokuormallisen nupin), mutta en ole ihan varma minkä kaapin sille kannattais ostaa kaveriks. Jotenkin ihmetyttää, että esim. tuo H&K oma 2x12 kaappi maksaa kaks kertaa enemmän, kun vaikka harley benton G212, vaikka on ilmeisesti samat celestial vintage 30 kajarit sisällä. Onko siis mitään järkeä ostaa tota Hughes& Kettnerin kaappia puhumattakaan jostain mesa boogiesta, jos on samat elementit sisällä? Miten paljon toi ite kaappi vaikuttaa siihen soundiin?

 
Elementit vaikuttaa paljon, mutta niin vaikuttaa kyllä se itse kaappikin mihin se elementti on laitettu. Mulla oli HB:n kaappi ja se ei kyllä ollut kovin hyvä. Kumisee ja bändikontekstissa soundi jäi todella epäselväksi. Sitten taasen verrattuna Englin ja Carvinin kaappeihin joissa samat elementit, soundi on paljon selkeämpi ja tiukempi. Tuossa on äänitetty testi missä ainoa muuttuva asia on kaappi. Erot on isot:
 
http://haje.fi/kaappitesti/
Nacher
01.10.2020 12:59:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä juurikin tuo H&K Grandmeister Deluxe 40, ja nyt useammankin eri kaapin kautta sitä ajellut. Ihan ensiksi sanottava, että halpis Peaveyn 4x12 kuulosti paremmalta kuin mikään useista eri 2x12" kaapeista, minkä kautta tuota ajanut, eli iso kaappi on myös varsin hyvä vaihtoehto, jos kaapin suuri fyysinen koko/paino ei ole ongelma. Tuhdimpi soundi lähtee etenkin isolla volumella.
 
2x12" puolelta omaksi valinnaksi on jäänyt Genz Benz G-flex 2x12, jossa on mukavan muhku soundi. HB V30 2x12 toimi myös ihan ok, ja muutenkin nuo Bentonin V30 kaapit ovat ihan asiansa ajavia laitteita. Ei toki parhaita, mutta ei myöskään kalliimpi kaappi ole automaattisesti joka kerta parempi, tai ainakaan merkittävästi parempi.
 
Tuosta keinokuormasta muuten vielä sen verran, etten ole keksinyt sille itse oikein mitään käyttöä. Nuppi kuulostaa aina 40w asennossa parhaalta, oli sitten bänditreenit tai hiljainen jammailu kotona. Toisaalta en olekaan itse koskaan ollut sen vintage päätesärön perässä, ja edes 1W moodissa sitä ei tosin silti saa millään kotivolumella irti, ellei asu jossain tyhjässä maatalossa ilman naapureita.
 
jhlamm
01.10.2020 14:31:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kävin elementtirumbaa läpi ja päädyin Framuksen 4x12 kaapissa V30 x2 ja K100 x2 ratkaisuun x-asetelmassa. Mutta... Pääasiassa projekti oli järjetön ja ihan hyvin se tuuttasi niillä V30:lläkin. Samoin mun aikasempi kaappi, jossa oli Texas heatit. Kaappi vaikuttaa paljon soundiin ja elementeissä on todellakin eroja. Elementit on hauskoja ja niillä voi kikkailla, mutta ne ei sinänsä tuo autuutta aina. V30 on perusvarma valinta eikä sillä mene metsään - oli sitten China tai UK. Jos otat kaapin missä on joku muu laadukas elementti, niin sekin soundaa usein hyvälle, ehkä vaan vähän erilaiselle.
 
Lyhyesti sanottuna HB on hintaluokassaan rock. Kamahomostelulla ei pääse onneen, mutta hauskaa sekin. Kunhan kama on peruslaadukasta niin tärkeämpää on soittaminen.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Laulava Kylätohtori
01.10.2020 15:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jhlamm: Kunhan kama on peruslaadukasta niin tärkeämpää on soittaminen.
 
Painoin varoitusta.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
opsu411
01.10.2020 18:40:50 (muokattu 01.10.2020 18:42:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nacher: Itsellä juurikin tuo H&K Grandmeister Deluxe 40, ja nyt useammankin eri kaapin kautta sitä ajellut. Ihan ensiksi sanottava, että halpis Peaveyn 4x12 kuulosti paremmalta kuin mikään useista eri 2x12" kaapeista, minkä kautta tuota ajanut, eli iso kaappi on myös varsin hyvä vaihtoehto, jos kaapin suuri fyysinen koko/paino ei ole ongelma. Tuhdimpi soundi lähtee etenkin isolla volumella.
 
2x12" puolelta omaksi valinnaksi on jäänyt Genz Benz G-flex 2x12, jossa on mukavan muhku soundi. HB V30 2x12 toimi myös ihan ok, ja muutenkin nuo Bentonin V30 kaapit ovat ihan asiansa ajavia laitteita. Ei toki parhaita, mutta ei myöskään kalliimpi kaappi ole automaattisesti joka kerta parempi, tai ainakaan merkittävästi parempi.
 
Tuosta keinokuormasta muuten vielä sen verran, etten ole keksinyt sille itse oikein mitään käyttöä. Nuppi kuulostaa aina 40w asennossa parhaalta, oli sitten bänditreenit tai hiljainen jammailu kotona. Toisaalta en olekaan itse koskaan ollut sen vintage päätesärön perässä, ja edes 1W moodissa sitä ei tosin silti saa millään kotivolumella irti, ellei asu jossain tyhjässä maatalossa ilman naapureita.

 
Ei ole tarkoitus ruveta ihan älyttömästi hifistelemään ja heittämäänjärjettömiä määriä rahaa näihin nuppeihin ja kaappeihin. En kuitenkaan halua ruveta tinkimäänkään liika, sillä ois kuitenkin kiva hankkia jotain laadukasta ja kestävää, niin ei tarttee jäädä jälkeenpäin empimään. Kuinkakohan ylös kannattaa hinnoissa yleisesti mennä?
 
Ja tuosta keinokuormasta oli itellä aina ollu se käsitys, että jos kotona rivi, -tai kerrostalossa meinaat soitella järeemmillä seteillä, niin on pakko olla keinokuorma, tai muuten kuulostaa ihan surkealle. Kai on muuten hyvä nuppi? Ainaki noista oon ite aikalailla vaan hyvää kuullu paitsi että nuppi menee kai semi kuumaks päältä ja ne ledit on aika makuasia.
 
Laulava Kylätohtori
01.10.2020 19:02:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Elementit vaikuttaa paljon, mutta niin vaikuttaa kyllä se itse kaappikin mihin se elementti on laitettu. Mulla oli HB:n kaappi ja se ei kyllä ollut kovin hyvä. Kumisee ja bändikontekstissa soundi jäi todella epäselväksi. Sitten taasen verrattuna Englin ja Carvinin kaappeihin joissa samat elementit, soundi on paljon selkeämpi ja tiukempi. Tuossa on äänitetty testi missä ainoa muuttuva asia on kaappi. Erot on isot:
 
http://haje.fi/kaappitesti/

 
No on kyllä aika isot erot, jos kaappi vain vaihtuu. Yllättävänkin suuret, vaikka olen itsekin sen huomannut, että kaapeissa on isoja eroja.
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Kefiiri
01.10.2020 21:27:06 (muokattu 01.10.2020 21:27:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No on tosiaan! Miten nuo on mikitetty?
 
En ole musiikin asiantuntija.
Entropia666
01.10.2020 23:05:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laulava Kylätohtori: No on kyllä aika isot erot, jos kaappi vain vaihtuu. Yllättävänkin suuret, vaikka olen itsekin sen huomannut, että kaapeissa on isoja eroja.
 
Joo. Huomaa myös tilassa, HB oli kumiseva ja epäselvä, vaikka nupista käännetty bassot nollaan. Vaihdoin alle toisen kitaristin ENGLin ja ongelmat katos välittömästi. Sittemmin myin HB:n ja ostin Carvisen. Ne kerkes olee hetken reeniksellä yhtäaikaa ja tein testit.
 
Mikitetty 57:lla pölykupin reunalta pari senttiä irti grillistä. Pidin signaaliketjun muuten samana, mutta vaihdoin kaapin alle ja laitoin mikin samalle paikalle. Onhan niissä tietysti vähän heittoa kun ihminen ne asettelee, mutta kyllä kaapin rakenne merkkaa paljon. Kaikissa pitäis olla kiina V30:t sisässä.
 
Kiinnostaisi testata miten Mesan kaappi vertautuu noihin, mut harmikseni en oo saanu semmosta vielä testipenkkiin.
hallu
02.10.2020 06:42:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Joo. Huomaa myös tilassa, HB oli kumiseva ja epäselvä, vaikka nupista käännetty bassot nollaan. Vaihdoin alle toisen kitaristin ENGLin ja ongelmat katos välittömästi. Sittemmin myin HB:n ja ostin Carvisen. Ne kerkes olee hetken reeniksellä yhtäaikaa ja tein testit.
 
Mikitetty 57:lla pölykupin reunalta pari senttiä irti grillistä. Pidin signaaliketjun muuten samana, mutta vaihdoin kaapin alle ja laitoin mikin samalle paikalle. Onhan niissä tietysti vähän heittoa kun ihminen ne asettelee, mutta kyllä kaapin rakenne merkkaa paljon. Kaikissa pitäis olla kiina V30:t sisässä.
 
Kiinnostaisi testata miten Mesan kaappi vertautuu noihin, mut harmikseni en oo saanu semmosta vielä testipenkkiin.

 
Mun mielestä se Mesan v30 ei ole ihan samanlainen jääpiikki kuin tuo kiina v30, mutta en tietenkään voi varmaksi sanoa, koska en ole ihan vierekkäin niitä vertaillut ja kaappikin on erilainen, niin kuvittelemani erot voi tulla ihan siitä ja lisäksi mielikuvituksesta. Mutta semmoinen tunne mulla kummiskin olisi. Tosin heivasin v30 ämyrit kiireen vilkkaa kun tajusin, että ei niitä ole pakko käyttää :-D
 
Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
opsu411
02.10.2020 06:57:45 (muokattu 02.10.2020 07:46:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entropia666: Joo. Huomaa myös tilassa, HB oli kumiseva ja epäselvä, vaikka nupista käännetty bassot nollaan. Vaihdoin alle toisen kitaristin ENGLin ja ongelmat katos välittömästi. Sittemmin myin HB:n ja ostin Carvisen. Ne kerkes olee hetken reeniksellä yhtäaikaa ja tein testit.
 
Mikitetty 57:lla pölykupin reunalta pari senttiä irti grillistä. Pidin signaaliketjun muuten samana, mutta vaihdoin kaapin alle ja laitoin mikin samalle paikalle. Onhan niissä tietysti vähän heittoa kun ihminen ne asettelee, mutta kyllä kaapin rakenne merkkaa paljon. Kaikissa pitäis olla kiina V30:t sisässä.
 
Kiinnostaisi testata miten Mesan kaappi vertautuu noihin, mut harmikseni en oo saanu semmosta vielä testipenkkiin.

 
Vähän alunperin epäilin, että hb ei voi olla todellakaan vastaavaa laatua. On kyllä jännä kun vaikka thomannilla tarjoovat tota HB kaappia ton H&K gm 40 kanssa ja vaikuttaa muutenkin olevan suosittu kaappi.
 
Entropia666
02.10.2020 09:23:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opsu411: Vähän alunperin epäilin, että hb ei voi olla todellakaan vastaavaa laatua. On kyllä jännä kun vaikka thomannilla tarjoovat tota HB kaappia ton H&K gm 40 kanssa ja vaikuttaa muutenkin olevan suosittu kaappi.
 
Onhan se suosittu, koska harva ymmärtää että noissa on eroja ja vielä harvempi on testaillu noita vieretysten. :D
Entropia666
02.10.2020 09:24:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: Mun mielestä se Mesan v30 ei ole ihan samanlainen jääpiikki kuin tuo kiina v30, mutta en tietenkään voi varmaksi sanoa, koska en ole ihan vierekkäin niitä vertaillut ja kaappikin on erilainen, niin kuvittelemani erot voi tulla ihan siitä ja lisäksi mielikuvituksesta. Mutta semmoinen tunne mulla kummiskin olisi. Tosin heivasin v30 ämyrit kiireen vilkkaa kun tajusin, että ei niitä ole pakko käyttää :-D
 
Mesan V30 tehdään kai eri spekseillä, eli eroa varmasti on. Kiinnostaa myös mesan kaappien laatu, ne kun on yleensä mielletty kohtuu premium komooteiks, varsinkin hevihommissa.
Nacher
02.10.2020 10:46:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

opsu411: Ei ole tarkoitus ruveta ihan älyttömästi hifistelemään ja heittämäänjärjettömiä määriä rahaa näihin nuppeihin ja kaappeihin. En kuitenkaan halua ruveta tinkimäänkään liika, sillä ois kuitenkin kiva hankkia jotain laadukasta ja kestävää, niin ei tarttee jäädä jälkeenpäin empimään. Kuinkakohan ylös kannattaa hinnoissa yleisesti mennä?
 
Ja tuosta keinokuormasta oli itellä aina ollu se käsitys, että jos kotona rivi, -tai kerrostalossa meinaat soitella järeemmillä seteillä, niin on pakko olla keinokuorma, tai muuten kuulostaa ihan surkealle. Kai on muuten hyvä nuppi? Ainaki noista oon ite aikalailla vaan hyvää kuullu paitsi että nuppi menee kai semi kuumaks päältä ja ne ledit on aika makuasia.

 
Tuo keinokuormajuttu ja putkinupin sopimattomuus kerrostalosoittoon ovat sellaisia kliseitä ja urbaaneja legendoja, jotka elävät edelleen sitkeästi. Toki pitää varmasti paikkansa, että jollain Marshall plexi supeleadilla et tee kotona yhtään mitään ilman hillitöntä keinokuormaa, mutta vahvistimet ovat aika reilusti kehittyneet sitten noiden aikojen. Jotkut putkivahvistimet kuulostavat aika ohuelta tai ponnettomalta hiljaisella, toiset eivät. Tuo Grandmeister 40 deluxe on parhaiten hiljaisella soittamiseen soveltuva putkinuppi, joka itsellä koskaan tullut vastaan. Soundi on ihan sama volumesta riippumatta, paitsi toki jos ajetaan nuppia päätesärölle, mutta se on 1W moodissakin aivan liikaa kerrostaloon ja 40W moodissa liikaa oman bändin treenikselle. Nuo keinokuormamoodit kuulostavat selvästi sirittävämmältä ja ohuemmalta kuin 40w moodi, ihan volumesta riippumatta. Ainoa ongelma tuossa täyden tehon käyttämisessä kerrostalossa on se, että master volumea saa säätää hyvin varovasti, ettei volume hyppää vahingossa liian ylös.
 
Tuossa 2x12/4x12 kaappiasiassa kannattaa huomioida, ettei hyvä 2x12 välttämättä ole edes halvempi kuin hyvä 4x12. Ihan pätevää 4x12 alkaa käytettynä irrota jossain 300-450e hintaluokassa, mikä ei ole kuitenkaan kohtuuton sijoitus. Toki jos kotivolumella soitetaan, niin tuo 4x12 alkaa mennä overkillin puolelle. Bändisoitossa soundi on kuitenkin tuollaisen kautta oman kokemuksen mukaan isompi ja avoimempi. Volumea toki saa kummastakin koosta ihan tarpeeksi, mutta lahkeet lepattavat sillä halfstackilla mukavammin.
 
Sellainen säätövinkki vielä tuohon grandmeisteriin, että jos presenceä pitää tuossa kello kahdessatoista, niin soundi on aivan hemmetin kirkas. Jos soundiin haluaa lämpöä, niin presence suosiolla johonkin kello yhdeksään tai alle. Itse löysin ne oikeasti mieleiset soundit vasta kun tuon tajusin.
 
Mikko L
02.10.2020 11:16:28
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen 2005 tehty Mesa 4x12. Ihan oikeasti.
 
ML Sound Lab: Virallisia kaappipaketteja Fractal Audio Systems Axe-Fx:lle.
J.Nikkanen
02.10.2020 11:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos meinaa kaappia kuljetella ja keikoilla käyttää niin ei ainakaan 412 kaappi.
 
Ja jos ei valmiina ole niin sitten modaa itse niin että kaappi on joko suljettu tai osittain avoin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «