Mösjöö 26.09.2020 09:49:20 (muokattu 26.09.2020 09:51:28) | |
---|
Osmo Komppi: Juu orkkis on oikeen hyvä ja stabiili, palat samoin. On sellainen teoria, että Telen twängi asuu osittain teräksisessä tallalevyssä, joka vaikuttaa mikin magneettikenttään. Sitten on myös ohuen levyn värähtelyn ja tallamikin mikrofonisuuteen viittaavia teorioita. Ja kolmiosasen tallan taika materiaalieroineen. Mut tykkään ite Squjun orkkiksesta ja kuudesta palasta. Eli ei mitään syytä vaihtaa jos ei oikeen etsimällä etsi kantrisoundin syvintä sielua.. mutta ehkä sitä kandee muutenkin hakea muualta kun post-milleniaalisesta Vintits Squizasta. Mun kokemus on, että varsin soiva luottopeli kun säädöt ja setupit on kunnossa. Valmistusvuosi on normaalitapauksessa merkattu numeroon. Itellä sarjis alkaa: IC01 / Indonesia, Cort (tehdas), 2001 Tuolta lisää infoa: http://www.squierwiki.com/Serial-Number-Tracking Kiitos infosta! Joo tää näyttäis olevan IC08... elikkäs samat mestat mutta 2008. Jumalauti, melkee vintagee! Tällä mennään. |
Laulava Kylätohtori 26.09.2020 14:04:58 | |
---|
stratomaster: Milläs jännitteellä ajoit tuota Prince of Tonea? On nimittäin ihan eri laite, kun syötät siihen 18v tai ainakin 12v. Dynamiikkaa ja tiettyä selkeyttä tulee huomattavasti lisää. Mulla tuo on ollut jo jonkin vuoden laudassa 12 voltilla, ja tykkään kyllä. Overdrive-moodia olen pelkästään käyttänyt. Ainakin 9 ja 18 voltilla tuli kokeiltua. Aika usein 18 volttia tuo tosiaan lisäetua headroomilla ja selkeydellä ja tiettyjä speduja tuleekin ajettua isommilla volteilla. Ehkä PoTin särön rakenne tai joku siinä ei vaan ollut mun juttu. Tai sitten se ei päässyt omalla signaaliketjulla täyteen kukoistukseensa. Kyllä siitä hyviä soundeja sai, mutta kokonaisuutena ei riittävän hyvä jatkoon. Puhtaiden boostauksessa toimii paremmin nykyinen VFE:n Blues King tai vaikka kompura ja säröön toimi paremmin esim. Skreddyn Screwdriver. Ja Rockettin Blue Note, jota mulla ei ollut vielä silloin, mutta joka on huikea, huikea pedaali. Tuohan on kait King of Tonen puolikas. Itse en sillä perusteella ymmärrä hypeä kummankaan ympärillä. PoT on erinomainen spedu kyllä, mutta mielestäni näiden ympärillä on pikkasen ilmalla täytettettyä hypeä. Eikä siinä mitään ongelmaa ole. Ja voi olla, että tuo tulee vielä joskus hankittua uudestaan testiin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Guitarfreak 26.09.2020 21:34:01 (muokattu 26.09.2020 21:35:19) | |
---|
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
munkero 27.09.2020 18:56:56 | |
---|
https://i.imgur.com/6Le1KOL.jpg Jackson RR Pro vuodelta 1990. Mulla oli samanlainen joskus 10v sitten ja nyt ilmaantui mahdollisuus vaihtaa toinen keppi tähän joten pakkohan se oli... Joku saattaa muistaa tori-ilmoituksen tästä, Duncanit kiinni ja orkkismikit mukaan. Tämähän sopi mulle ja teinkin sotasuunnitelman valmiiksi: Orkkismikit kiinni ja Duncanit punaiseen Charveliin valkoisten Dimarzioiden tilalle. Nyt on kaikki kuten oli ylöskirjattu ja ennalta sovittu. Tärkeintä on ettei tee elämässä lainkaan virheitä. Itekki joskus soitellu. |
fcpr 28.09.2020 08:25:30 | |
---|
Vaihtokaupan kautta DSL lähti ja Vintage Modern 2266 50w combo tuli. Ai että, on kyllä just eikä melkein sitä soundia mitä hain. |
miikamustanaamio 28.09.2020 09:54:31 (muokattu 28.09.2020 09:57:07) | |
---|
Vaihtokaupalla tuli tuliterä Gordon Smith guitarsin GS. Ompahan huikea soitin. Soi akustisesti todella lujaa ja kaikinpuolin sopiva käteen. Viimeistelyssä ei mitään moitittavaa. Joutuuko tämmösen hoitamaan toisenkin? :D Hain myös käytetyn Tokai SG-75sen. Aivan ihana tämäkin. Vähän jo ikä ja käyttö näkyy mutta eipä tuo haittaa. Eet Fuk. |
aak127 28.09.2020 14:25:48 | |
---|
En vielä ostanut, mutta nyt tuli oma varausnumero Analogmanin King of Tonen odotuslistalla kolmen vuoden odottelun jälkeen vuoroon. Pitää katsoa speksi ja laittaa tilaus vetämään, väriksi pistän valkoisen kullalla. Hyvällä tuurilla menee tullista läpi ilman kysymyksiä, tai siis kyllähän minä verot tietenkin maksan. |
McNulty 28.09.2020 15:45:08 | |
---|
aak127: En vielä ostanut, mutta nyt tuli oma varausnumero Analogmanin King of Tonen odotuslistalla kolmen vuoden odottelun jälkeen vuoroon. Pitää katsoa speksi ja laittaa tilaus vetämään, väriksi pistän valkoisen kullalla. Hyvällä tuurilla menee tullista läpi ilman kysymyksiä, tai siis kyllähän minä verot tietenkin maksan. Vaikka kovasti Mikeä arvostan ja hänen tuotteitaan suitsutan, niin tuo KOT-jonottaminen on kyllä omituista. moving in stereo |
Laulava Kylätohtori 28.09.2020 16:32:57 (muokattu 28.09.2020 16:36:37) | |
---|
McNulty: Vaikka kovasti Mikeä arvostan ja hänen tuotteitaan suitsutan, niin tuo KOT-jonottaminen on kyllä omituista. Tuollaisella hypellä ylläpidetään kiinnostusta, hintaa ja jälleenmyyntiarvoa. Eihän se enää niin paljoa kiinnostaisi, jos niitä saisi Thuumannilta 199 kpl.. E. Ja ylläpidetään asemaa "paras od"-listoilla. Ei mitkään jokapaikan perusspedut niille listoille pääse, vaikka olisivat kuinka hyviä. Eli lyhyesti sanottuna pelkkää markkinointia. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
ibnz 28.09.2020 17:07:15 | |
---|
Huomenna sitten! |
McNulty 28.09.2020 17:19:32 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Tuollaisella hypellä ylläpidetään kiinnostusta, hintaa ja jälleenmyyntiarvoa. Eihän se enää niin paljoa kiinnostaisi, jos niitä saisi Thuumannilta 199 kpl.. E. Ja ylläpidetään asemaa "paras od"-listoilla. Ei mitkään jokapaikan perusspedut niille listoille pääse, vaikka olisivat kuinka hyviä. Eli lyhyesti sanottuna pelkkää markkinointia. Tulee mieleen se haastattelu Bill Finneganista, kun hän totesi rakentavansa muutaman vanhan Klon Centaurin aina silloin tällöin jollekin tuttavalleen (vähäosaiselle naiselle), joka sitten tiukan paikan tullen pystyi myymään parilla kympillä valmistetun rasian parilla tonnilla ja näin helpottamaan taloudellista ahdinkoaan. Tiedä vaikka AnalogMike julkaisisi aina kerran kuussa jonkun "pre-used" KOT:n Reverbiin sillä 700-800 dollarin hintapyynnöllä :) Lopulta kyse on kuitenkin pedaalista, jossa on kaksi identtistä Marshall Blues Breaker -pedaalia. Toki, muutama NOS diodihan näissä on käytössä ja se varmasti rajoittaa tuotantomäärän johonkin tiettyyn lukemaan (sitten kun diodit loppuvat, niin ne loppuvat), mutta tuotantonopeutta ne eivät rajoita millään tavalla. Siksi tuntuukin että tuo KOT-valmistus on keinotekoisesti venytettyä ja vaikka se hypeä nostaisikin niin tuota ansaintaa se ei kuitenkaan nopeuta. Luulisi, että perinteiselle yritykselle varastonkierto ja toimitukset olisivat prioriteetti... Hauskaahan on se, että klippauksen suorittavia NOS diodeja voi edelleen ostaa satoja kappaleita. Sen lisäksi ne ovat vieläpä täysin korvattavissa muilla diodeilla. Este valmistukselle ei siis ole edes ne NOS-komponentit. Jonotuslista on tosiaan kolmisen vuotta. Kolme vuotta pedaalille jossa on kourallinen komponentteja, alihankintana teetetyt piirilevyt ja Hammondin kotelo. Samaan aikaan saatavilla on "viikottaisissa patcheissa" Prince of Tone, joka on siis puolet KOT:sta. Näitä valmistuu siis viikottain useampi. KOT:n valmistus tosiaan vaikuttaa puhtaasti laskelmoidulta ja keinotekoisesti viivytellyltä. moving in stereo |
McNulty 28.09.2020 17:22:34 | |
---|
ibnz: Ibaneesi taas, nyt wanhaa kunnon lo-pro - räikkää ja honduurasin mahonkia https://www.dropbox.com/s/s23h8j3ji … 9h4gg/IMG_20200928_163357.jpg?raw=1 RG3210 on kyllä nätti, mutta mistä tuo tieto Honduras-mahongista on peräisin? Tuo Vintage Violin on kyllä väreistä paras tuohon malliin. Se sininen oli meh. Samoin se "silky black" tms. Punaista en ole livenä nähnyt. moving in stereo |
ibnz 28.09.2020 17:31:53 | |
---|
McNulty: RG3210 on kyllä nätti, mutta mistä tuo tieto Honduras-mahongista on peräisin? Tuo Vintage Violin on kyllä väreistä paras tuohon malliin. Se sininen oli meh. Samoin se "silky black" tms. Punaista en ole livenä nähnyt. https://ibanez.fandom.com/wiki/RG8570 sanoo, että 2001 -malleilla se olisi hondurasilaista. Tuskin vaikuttaa mihinkään, mutta ei tämä ainakaan ylettömän painava ole. Kerran olen myytävänä nähnyt punaisen RG3120:n, mutta en Suomessa. Tämä kuvan mallihan oli RG8570 aka JCRG-80 Huomenna sitten! |
McNulty 28.09.2020 17:34:37 | |
---|
ibnz: https://ibanez.fandom.com/wiki/RG8570 sanoo, että 2001 -malleilla se olisi hondurasilaista. Tuskin vaikuttaa mihinkään, mutta ei tämä ainakaan ylettömän painava ole. Kerran olen myytävänä nähnyt punaisen RG3120:n, mutta en Suomessa. Tämä kuvan mallihan oli RG8570 aka JCRG-80 Ahh, kappas. Mä katsoin sen olevan RG3210. Olisihan se pitänyt huomata keskimikki... Alkupään 8570:t taisi tosiaan olla honduras-tavarasta. Ei sitä tosin taidettu tehdä kuin vuoden verran. Hieno peli ja tosiaan VV värinä paras (tässäkin mallissa) :) moving in stereo |
ibnz 28.09.2020 18:51:51 | |
---|
McNulty: Ahh, kappas. Mä katsoin sen olevan RG3210. Olisihan se pitänyt huomata keskimikki... Alkupään 8570:t taisi tosiaan olla honduras-tavarasta. Ei sitä tosin taidettu tehdä kuin vuoden verran. Hieno peli ja tosiaan VV värinä paras (tässäkin mallissa) :) On todellakin paras väriskeema! Mulla oli 2006 vuoden 8470, joka oli aika lähellä kyllä. Vähän kirkkaampi oli ja väriskeeman nimi fire agate. Ehkä säästävät tuota VV:tä sitten riistohintaisiin keppeihin ;) Huomenna sitten! |
Krice 29.09.2020 10:59:14 | |
---|
McNulty: KOT:n valmistus tosiaan vaikuttaa puhtaasti laskelmoidulta ja keinotekoisesti viivytellyltä. Tai jos sillä on sellainen asema, että ei kannata siirtyä massatuotantoon ja ihmiset ostavat niin miksi ei käyttäisi sitä hyväkseen. Kai sen täytyy toimia taloudellisesti, koska muutenhan olisi kannattanut palkata vähän lisää porukkaa tinaamaan niitä purkkeja kasaan. |
Snapo 29.09.2020 11:14:14 (muokattu 29.09.2020 11:14:34) | |
---|
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin." |
JuSu 29.09.2020 11:24:51 | |
---|
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
ibnz 29.09.2020 11:42:18 | |
---|
Snapo: Ajaton, hieno, eihä siitä mihinkää pääse. Sopis itellekin kolmanneksi tuon väriseksi kitaraksi. Eikö! Uusissa ja uudenveroisissa kitaroissa on oma viehätyksensä kyllä, mutta tällaisen selvästi actionia nähneen kitaran kanssa on heti kotonaan Huomenna sitten! |
JuSu: Ostin Harley Bentonin. https://1drv.ms/u/s!Aifwcmj3L0KTifBdyt1XLDXIPIVETg Jos on samaa tasoa kuin tuo Munkerolta ostamani Fusion, niin haukkuu kyllä hintansa helposti. Kuvat myyjän. Ei juurikaan kokemusta bentoneista, mutta ainakin ulkonäköseikat on aina kunnossa jos ei muuta. Järjestäen kun selaa thomannin sivuja niin silmiin pistää upeimpina juuri bentonit. Ihan kiva, että jotain kiinnostaa laajempi valikoima viimeistelyjä. |