Incarnation 11.06.2004 15:38:12 | |
---|
Koska entinen Death-keskustelu meni entisen alueen poistamisen mukana niin ajattelin perustaa uuden. Deathin musiikin loistokkuuden olen jo tajunnut, mutta on alkanu kiinnostaa tuo Control Deniedin eka (ja ainoaksi jäävä?) levy. Kannattaisiko siihen tutustua jos Deathin tuotanto korvia miellyttää? "Oulun Riossa THX-äänet kun paukkaavat välillä niin, että munuaiset lepattaa ja perna komppaa jazz-tanssilla."
-Jaristoteles |
bedlam 11.06.2004 16:04:25 | |
---|
Koska entinen Death-keskustelu meni entisen alueen poistamisen mukana niin ajattelin perustaa uuden. Deathin musiikin loistokkuuden olen jo tajunnut, mutta on alkanu kiinnostaa tuo Control Deniedin eka (ja ainoaksi jäävä?) levy. Kannattaisiko siihen tutustua jos Deathin tuotanto korvia miellyttää? Aika samoilla linjoilla mennään musiikillisesti uudemman Death-tuotannon kanssa, mutta erotuksena vibratolla höystetty perinteinen hevilaulanta. Itse en tuohon vokalisointiin tottunut ja jouduin levyn kiikuttamaan divariin. http://www.mikseri.net/kiasma |
Mazah 11.06.2004 16:05:11 (muokattu 11.06.2004 16:05:53) | |
---|
Ehdottomasti. Muistuttaa musiikillisesti hyvin paljon the sound of perceverancea ja se laulaja (en muista nimeä tarkaan, Tim jotain kai? ei siis owens...) on aivan mahtava, ne falsetti rääkymiset on aivan uskomattomia! Suosittelen todella lämpimästi Edit: taas ehdittiin ensin. Mutta minä olen Kissanainen? |
Terok 11.06.2004 18:12:19 | |
---|
Laulun lisäksi levy mielestäni huomattavasti vähemmän agressiivisempi kuin Sound of perseverance joten tutustuminen jäi itselläkin pariin kuunteluun. |
Super-Jari 11.06.2004 18:37:23 | |
---|
Hyvää tavaraahan tuo on. Erinomaisia Chuckmaisia kikka biisejä. Kokeile ihmeessä. heu heu |
Lappis 11.06.2004 18:41:50 | |
---|
Juu, biisirakenteet ovat samanlaisia ku Deathilta on totuttu kuulemaan. Tosin Chuck on hivenen plagioinut Perseverancea parissa riffissään mutta e se mitn. Biisit eivät ole puoltakaan niin agressiivisia ku Deathin tuotannossa. Hyvä niin. Kuitenkin tarkoitus oli käsittääkseni mennä lähemmäksi perinteisempää heavya Vaatii avautumisajan mutta on kyllä avautuessaan hyvää matskua. Mr. Digiorgion bassot ovat herkkua korville, jälleen kerran. |
Super-Jari 11.06.2004 18:46:52 | |
---|
Vaatii avautumisajan mutta on kyllä avautuessaan hyvää matskua. Mr. Digiorgion bassot ovat herkkua korville, jälleen kerran. Aikamoinen vertaus mutta bassottelu kuulostaa samalla tavalla hyvälle kuin Mardukin entisen basistin B.Warin bassottelu. Erikoisen kitaran päälle vielä erikoisempaa bassottelua. heu heu |
Aegis 11.06.2004 23:18:35 | |
---|
Mielestäni Deathin Sound of Perseverance kärsi juuri Chuckin rääkymisestä. Mitä virkaa tuollaisessa musiikissa on extreme laululla? Laulu oli jotenkin päälleliimatun oloinen ja turha. Chuckin ääni ei yleensäkään ole koskaan pahemmin miellyttänyt, mutta Persverancella se oli jo täysin turha. Sama ongelma tulee esiin In Flamesin Whoracle levyllä. Ironisesta onkin, että In Flamesin alamäki alkoi toden teolla silloin, kun biiseissä alkoi olla puhtaita lauluosuuksia. Too fast to be dead! |
bedlam 12.06.2004 00:42:26 (muokattu 12.06.2004 00:43:18) | |
---|
Mielestäni Deathin Sound of Perseverance kärsi juuri Chuckin rääkymisestä. Minä taas nimenomaan tuolla levyllä tykkäsin Chuckin äänestä, vaikken death-örinästä liiemmin Atheistia ja tätä bändiä lukuunottamatta niin välitäkkään. Miehen tuttu ja turvallinen korina oli jotenkin...vimmaisempi ja nuorekkaampi kuin aiemmilla levyillä. Ja Painkillerin puhtaat laulut vibraatoineen olivat levyn bonusherkku. http://www.mikseri.net/kiasma |
Viceroy 12.06.2004 14:00:10 | |
---|
Minä taas nimenomaan tuolla levyllä tykkäsin Chuckin äänestä Jep, viimeisillä levyillä Chuckin ääni oli örinäksi todella selkeää, mutta samalla vihaista. Ja sopii kyllä minun mielestäni ihan hyvin musiikkiin. Äijä teki itse lähes kaikki biisitkin... Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
Lappis 12.06.2004 19:44:56 | |
---|
^ Lähes? Yhteen biisiin on merkitty yksi toinen tekijä eli Primitive Ways By Chuck ja Rick Rozz. Chuck oli Death, teki kaiken |
Viceroy 13.06.2004 13:57:19 | |
---|
^ Lähes? Yhteen biisiin on merkitty yksi toinen tekijä eli Primitive Ways By Chuck ja Rick Rozz. Chuck oli Death, teki kaiken Ei, vaan Primitive Ways on Leprosyn biiseistä ainoa, jonka sävellys on kokonaan Rozzin käsialaa. Nimibiisi ja Pull the Plug taas olivat Chuckin kynästä, muut viisi raitaa yhteisiä. Vielä Spiritual Healingillakin Chuck sai sävellysapua muulta bändiltä: vain nimibiisi sekä Living Monstrosity on merkitty pelkästään Chuckin nimiin. Ja suo mulle hauta pohjassa meren, kun vanhuuden peikko mun hyytävi veren! |
marke- 30.06.2004 12:12:56 | |
---|
Millainen Human on soundillisesti ja biisillisesti?(Loistava :D?) Teknisempää vai brutaalimpaa? Ilmestyi hetki sitten eteeni ja jätin tyhmänä ostamatta. Individualista aikaisempaa Deathia en ole kuullut kuin Zombie Ritualin. No chiefs, all indians. |
Evil-Chuck 30.06.2004 12:55:30 | |
---|
Mikskähän Chuck veti aina melkein kaikki kitarasoolot, vaikka Deathissä oli aina muita taitavia sooloilijoita kuten Andy LaRocque. Prkl, silti Chuckin piti päästä vetäsemään. Onhan Chuck ihan taitava ja noin, mutta eipä Chuckin useimmat soolot mitään neronleimauksia ole IMO, vaikka välillä joitakin kieroja kuvioita oli. Mutta soolot annettakoon anteeksi, koska muut osa-alueet olivat niin hyvin kondiksessa. Riffit, sanoitukset jopa laulustakin diggailen. "As Wolfs Among Sheep We have Wandered" |
reino 30.06.2004 12:59:12 | |
---|
Millainen Human on soundillisesti ja biisillisesti?(Loistava :D?) Teknisempää vai brutaalimpaa? Ilmestyi hetki sitten eteeni ja jätin tyhmänä ostamatta. Individualista aikaisempaa Deathia en ole kuullut kuin Zombie Ritualin. Se on jo sitä teknisempää Deathia. Loistava levy se on. En ole mikään kovin suuri soundi-hifistelijä, mutta en ainakaan valittamista niistä keksi. Levyllä soittaa rumpuja Cynicin- Sean Reinert. Kannattaa ostaa. W00t? |
lxi 30.06.2004 13:02:02 | |
---|
Levyllä soittaa rumpuja Cynicin- Sean Reinert. Ja toista kitaraa yhtyetoverinsa Paul Masvidal. Mainostilaa vuokrattavana. |
Control Deniedin eka (ja ainoaksi jäävä?) levy. Kyllä se toinen toivottavasti saadaan ulos kunhan Schuldinerin perikunta antaa muun bändin viimeistellä sen. Oikotie Onneen |
Leper Messiah 02.07.2004 23:52:36 | |
---|
Kiitos tämän aiheen aloittajalle ja kaikille jotka ovat siihen kirjoittaneet, minä nimittäin löysin control deniedin tämän kautta Kaikki on suurta illuusiota |
Type-XHP 03.07.2004 04:29:33 | |
---|
Taannoin tässä lueskelin ultimate metal forumin Steve DiGiorgio - osiota ja siellä oli jossakin topicissa keskustelua Control Deniedin keskeneräiseksi jääneestä toisesta albumista. Ja ilmeisesti osapuolet (ei tietoa siitä keitä nämä ovat, ilmeisesti levy-yhtiö ja joitakin soittaja) kiistelevät Schuldinerin omaisten kanssa jo valmiiseen materiaaliin liittyvistä oikeuksista ja heidän tavoitteenaan olisi ilmeisesti saattaa Chuckin jo aloittaman toisen albumin viimeistely. Tämä on siis forumeissa tapahtuvaa huhuilua, mutta asiasta tekee hieman varteenotettavamman se että DiGiorgio itse kirjoittaa ko. forumissa ja sanoi että tälläinen kiista on ilmeisesti käynnissä, mutta itse hän näkee parhaaksi vain pysytellä sivussa ja totesi että jos levy tulee hän kyllä on valmis soittamaan sillä mutta ei tosiaan aio kiistaan puuttua. Ihan mielenkiintoista nähdä jos albumi vaikka tulisikin, niin kuka sitten on säveltänyt loput biiseistä vai oliko Schuldiner tehnyt levyn pääosin jo valmiiksi ja muut vaan sitten viimeistelisi sen. Olisi ihan mukava jos joku muu täällä pystyisi varmentamaan huhuja/tietoja etten nyt muista aivan väärin :-) Ei lähde liikapaino kitaristin egosta edes sahan avulla. |
Lappis 06.07.2004 00:25:39 (muokattu 06.07.2004 00:26:46) | |
---|
^ Tuo juttu oli kovasti pinnalla tuossa hivenen ennen Chuckin kuolemaa. Eli Chuck tunsi kovasti vaivoja niskassaan nimenomaan tuon levyn äänityksissä. Sen aikainen informaatio sanoi, että Chuck sai kaikki kitaransa nauhalle ennen valitettavaa poistumistaan keskuudestamme. Oli myös tehnyt kaikki biisit. Toipuessaan leikkauksesta esitteli jo uusia, sairaalassa keksittyjä riffejä/ biisejä bänditovereilleen ( en muista, kenelle, taisi olla juuri Mr. DiGiorgio) ja Steve kovasti niitä hehkutti. Näin silloin. Mutta," Support music, not rumours!" |