V.I.P 29.06.2004 22:07:52 (muokattu 29.06.2004 22:12:21) | |
---|
Olin käytännössä jo viemässä tokai lp tä kotiin kun erehdyin koskettamaan tuota fender 72 thinline (mex) telecasteria. Sattuuko kenelläkään olemaan tuota kitaraa? Tuli sellanen fiilis että tää on pakko saada , joten varmaan ostanki jos saan tingittyä hinnan 1100e:stä -> 1000e . Se, miksi tänne vielä kirjoitin johtuu siitä, että en tiedä minkä laatunen tuo sitten on ku se on meksikossa kasattu. Kaippa tuohon hintaluokkaan pitää olla jo vähän laadukkaammat osat ku jossain tavis meksiko fenkussa? Kertokaas omista kokemuksistanne ja mielipiteitänne tästä kitarasta kuva: http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … _fender_72_telecaster_prodinfo.html |
Safaweb 29.06.2004 22:32:57 | |
---|
Thomannilla 888 e ja ostat Suomesta? No, mun mielipide/arvaus on se, että tuo hinta johtuu kitaran erikoisuudesta. Kyseessähän ei ole mikään normaali tele. Osat eivät välttämättä ole sen laadukkaampia kuin muissa mehikokitaroissa. Kamakaavio (inspired by Fortune, Askomiko & Jaristoteles) |
Skinwalker 29.06.2004 22:58:32 | |
---|
Thomannilla 888 e ja ostat Suomesta? No, mun mielipide/arvaus on se, että tuo hinta johtuu kitaran erikoisuudesta. Kyseessähän ei ole mikään normaali tele. Osat eivät välttämättä ole sen laadukkaampia kuin muissa mehikokitaroissa. Mahtaneeko 100 euroa paljon painaa kun puhutaan kuitenkin abauttirallaa tonnin hintaluokasta ja kaupan hyllyllä makoilee itseä miellyttävä yksilö. I hope I didn't brain my damage. |
Kjukka 29.06.2004 23:05:16 | |
---|
|
Niskamies 29.06.2004 23:07:00 | |
---|
Pistä tingaten. Kyllä pitäis päästä Thomannin hintoihin, yleensä. Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6. |
Skinwalker 29.06.2004 23:18:38 | |
---|
I hope I didn't brain my damage. |
kalkkuna 30.06.2004 00:21:53 | |
---|
Tuolta löytyypi läjöittäin sekalaisia kokemuksia kitaroista. Seassa on myös japsikeppejä (wtf?) Niitä tehtiin Japanissa ainakin 80-luvulla, ehkä myös 90-luvulla, mutta siitä en ole varma. |
gator 30.06.2004 00:34:11 | |
---|
Yhtä tollasta oon vähän aikaa sit hieman soitellu ja pitää sanoa et melkoisen positiivinen yllätys oli. Jämäkän oloinen ja hyvin viimeistelty kitara joka soi ilman styrkkaa mainiosti(en kokeillu siis vahvarin kanssa). Kaulakin tuntu istuvan ainaski mulle just vaikka melko ohkanen olikin. Ottasin kyllä ittelleni moisen. Ei silti kyllä kande alkaa kitaraa tilaamaan mistään. Jos pistää vajaa 900 euroa keppiin ja se on vaan välttävä, ei enää oo kivaa yhtään. Maanantaikappaleita löytyy kuiteski kaikilta merkeiltä. |
weelie 30.06.2004 12:42:02 | |
---|
Kitarpajassa thinline 69 on 850€, kai maar ne voi tilata samaan hintaan 72:senkin. Köyhän miehen ES-335, sanovat jotkut. Miksi niissä muuten on megaset potikat?! Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
Sammakko 30.06.2004 12:44:25 | |
---|
Kyllä pitäis päästä Thomannin hintoihin, yleensä. Asiantuntijan kommentti. |
Niskamies 30.06.2004 13:13:33 | |
---|
Asiantuntijan kommentti. No mä pääsen, aina. Ja yleensä alikin. Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6. |
Antti1 30.06.2004 13:16:34 | |
---|
No mä pääsen, aina. Ja yleensä alikin. Kaikillapa ei vaan ole samankaltaisia suhteita, kuin sulla on. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
McNulty 30.06.2004 13:30:11 | |
---|
Olin käytännössä jo viemässä tokai lp tä kotiin kun erehdyin koskettamaan tuota fender 72 thinline (mex) telecasteria. Itse valitsisin Tokain tietysti kun olen Lespa-friikki =) Mutta tuo '72 Thinline on kyllä ainoa Tele jonka minä kitarakokoelmaani ottaisin. Pelkästään jo siksi että siinä on f-aukko, loistavat mikit (eli ne kromiset fenderin 3+3 napaiset) ja sitten tietysti vaahterakaula ja 21nauhaa (muistaakseni)... Erilaiset kitarat, erilainen saundi... mitä saundia olet etsimässä? Sattuuko kenelläkään olemaan tuota kitaraa? Tuli sellanen fiilis että tää on pakko saada , joten varmaan ostanki jos saan tingittyä hinnan 1100e:stä -> 1000e. Ei Mexicosta kannata tonnia maksaa =) Tsekkaa päivän hinnat: http://www.thomann.fi/http://www.guitar24.de/ Se, miksi tänne vielä kirjoitin johtuu siitä, että en tiedä minkä laatunen tuo sitten on ku se on meksikossa kasattu. Ihan laatutavaraa mexicosta tulee... yksilöitä ovat mutta onpa joskus tullut mielestäni vastaan parempia mexicoita kuin jenkkejä. Kaippa tuohon hintaluokkaan pitää olla jo vähän laadukkaammat osat ku jossain tavis meksiko fenkussa? Hmm, en tiedä... luulis tosiaan. Kertokaas omista kokemuksistanne ja mielipiteitänne tästä kitarasta Hyvä ja nätti skitta... Mitäs Tokaita olit miettinyt? LC80? LS-sarjaa? Tuo nyt on ihan makuasia... jos soitat Rolling Stonesia niin otat Telen, jos soitat Led Zeppeliniä tai Guns 'n Rosesia niin otat Lespan =))) (hiukan kärjistetysti jaoteltu, mutta eniveis) T-Bone |
mongoloidi 30.06.2004 13:48:54 (muokattu 30.06.2004 13:49:14) | |
---|
Tommosta jenkkithinlineteleä tuli joskus testattua ja helvetin hyvältä tuntu ja hyvin soi. Olisin saanu sen 1000€urolla,mutta kun rahaa ei ollu ni vitutti. En sitten tiedä noista Mehicothinlineteleistä,että minkälaisia pelejä ne on,mutta ei kait ne nyt ihan paskoja voi olla... |
kulmahiomakone 30.06.2004 14:00:07 | |
---|
No virittimet ovat Schallerit, jotka nyt ovat paremmat kuin Pingit ja joita löytyy pääasiassa jenkkifenkuista. On noita Schallerin virittimiä tosin muissakin (halvemmissa) mehikoissa. Tallassa on hyvää ainakin se, ettei se ole perinteinen kolmen satulan teletalla, jolla hianovirittäminen on yhtä manalaa. Mutta nuo kaikki tiedot on luettavissa Fenderin sivuiltakin. Eikä tuo kitara ole juuri kalliimpi (~50 euroa) kuin '72 deluxe, jossa speksien mukaan ainoat eroavaisuudet ovat leveämpi lapa ja se, että runko on leppää eikä ontto. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) |
Shaft 30.06.2004 14:10:50 | |
---|
No, mun mielipide/arvaus on se, että tuo hinta johtuu kitaran erikoisuudesta. Kyseessähän ei ole mikään normaali tele. Osat eivät välttämättä ole sen laadukkaampia kuin muissa mehikokitaroissa. No, laadukkuudesta en tiedä, mutta hieman kalliimpia osia siinä kyllä käytetään (saarnibody, wide-range humbuckerit). Thinlinen teko on myös hieman tavallista teleä monimutkaisempaa. Ihan hyvältä tuo ainakin akustisena vaikutti, kun joskus kokeilin. Kaula olisi kyllä saanut olla vähän tuhdimpi. Nikkukin on muuten aika paljon tuollaisella soitellut. |
mikko1 30.06.2004 14:25:15 | |
---|
Tuo nyt on ihan makuasia... jos soitat Rolling Stonesia niin otat Telen, jos soitat Led Zeppeliniä tai Guns 'n Rosesia niin otat Lespan =))) (hiukan kärjistetysti jaoteltu, mutta eniveis) Tiesikös asiantuntija että Led Zeppelinin eka on soitettu kokonaan telellä ja Gunnareiden izzy soitti ainakin livenä usein telellä. "Jos silmät olisivat käsissä, niin käsittäisikö silloin näkemänsä?" - Noir |
mongoloidi 30.06.2004 14:29:24 | |
---|
Tiesikös asiantuntija että Led Zeppelinin eka on soitettu kokonaan telellä ja Gunnareiden izzy ja Gilby Clarke soitti ainakin livenä usein telellä. |
Tiesikös asiantuntija että Led Zeppelinin eka on soitettu kokonaan telellä ja Gunnareiden izzy soitti ainakin livenä usein telellä. Osasitko lukea mitä olin sinne kirjoittanut perään... eli tuo oli KÄRJISTETYSTI sanottu. Niin ja tiesitkö että Slash ja Page tulivat kohtuu tunnetuiksi Les Paul kädessään. PS: tässä voisi listata 1000 telellä soittanutta rokkaria ja 1000 lespalla soittanutta rokkaria... joten älkää takertuko johonkin toissijaiseen seikkaan. T-Bone |
kulmahiomakone 30.06.2004 14:42:03 | |
---|
PS: tässä voisi listata 1000 telellä soittanutta rokkaria ja 1000 lespalla soittanutta rokkaria... joten älkää takertuko johonkin toissijaiseen seikkaan. Anna mennä. Satakin riittää... tai edes viisikymmentä. Sehän ei ole enää homma eikä mikään. Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai yms.) |