Aihe: Oletko jukeboksi?
1 2
Tuomas
30.06.2004 14:08:14

Eli toisin sanoen, kärsiikö joku toinenkin samasta jutusta kuin minä? "Tuomas, nyt tuli vieraita, otapa kitarasi ja tule soittamaan." Joka ikinen kerta ne samat biisit. "Soitapa se Edu Kettusen biisi. Mikä se oli se CMX:n ihana kappale?"

..ja silti joka ikinen kerta löydän itseni sieltä. Miten on, oletteko sukujuhlien trubaduureja?
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
Jani The Rock
30.06.2004 14:18:45

Eipä ole tapana käydä sukujuhlissa. Eikä kyllä silloinkaan kun asuin himassa koskaan pyydetty vieraille soittamaan. Senaikainen ohjelmisto kyllä koostuikin lähinnä punkbiiseistä. Olishan se tietysti ollut hauska soittaa Exploitedia kahvipöydässä istuville vieraille.

Kun jukeboksiksi joutuu, kannattaa muistaa ja muistuttaa, että ne toimii yleensä silleen että ensin lyödään raha tiskiin ja biisin kuulee vasta sitten.
Don`t mess with the countryboys
Turmis
30.06.2004 14:28:00

Miten on, oletteko sukujuhlien trubaduureja?

Eipä ole joutunut tuollaisesta kärsimään, suunnilleen ainoat piisit mitä omalla soittimella menee ovat bändin omia. Tietenkin muutama muukin menee, mutta ne piisit eivät todellakaan ole luokkaa "kesäpäivän sukujuhlat".
Toisaalta olisihan se välillä mukavaa soitella perinteisiä hittipiisejä, tosin vain kaveriporukan kanssa umpituubassa.
Tämä asiakirja on elektronisesti allekirjoitettu.
Mako
30.06.2004 14:29:44

Meinannut joutua. Ongelmana on se, etten laula. Sitten mietin kitaran kanssa siinä, että "haluatteko kuulla melodian vai kompin". Ragtime-kuningas kun en ole. Jos olisin tarpeeksi humalassa niin nuotiokitarointi lähtisi kyllä tietysti, ja jos joku vieläpä laulaa/liidaa, niin mikä ettei.
"Kuka minä on, missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston"
Kostello
30.06.2004 14:37:17

Olen joutunut, alkuaikoina tosin omastakin tahdosta. Sittemmin on alannut ahdistaa toivebiisien suppea valikoima ja nykyään pyrinkin välttämään sukujuhla- ja leirinuotio-kitarismia. Tai kyllä se menee, kun itse saa päättää biisit. Tai on tarpeeksi humalassa.
"Ryömivä muusikko ei sammaloidu" ja muita sananlaskuja - www.lekkeri.net
Ben_D
30.06.2004 14:44:45

En soitto, mutta laulujukeboksi varsinkin jurrissa. Jostain kumman syystä osaan varsinkin hevi -ja metallibiisien sanoja ulkoa käsittämättömän määrän samoin kun rock -ja pop. Kaverini sanoi, että olen kävelevä hevijukeboksi ja puhun Sepulturaa jurrissa ;)
musa
30.06.2004 15:14:36
Täytyy myöntää, että esimerkiksi festari- ja mökkireissuilla toimitan usein jukeboksin virkaa akustisen kitaran kanssa. "Lähe laulaa jostain sävellajista, niin mä yritän tulla mukaan"... tuttua? :-)
Tuomas
30.06.2004 15:17:30

"Lähe laulaa jostain sävellajista, niin mä yritän tulla mukaan"... tuttua? :-)

Liiankin tuttua. Tietysti jossain vaiheessa tulee niitä, että "oletko kuullut sitä ja sitä viisua", toteaa siihen jotta en. "Ei se mitään, seuraat vaan mukana" ja laulaja alkaa mölistä jotain täysin epäselvää. Ei se ainakaan missään sävelessä mene. Toisaalta, siihen nyt voi rämpyttää mitä haluaa, todennäköisesti laulaja on niin kaasussa ettei edes tajua. Tai sitten lopettaa soiton kokonaan, kokeiltu on. "Hei, miksetsä soita!" "Tässä kohtaa kitaralla on tauko, on pelkkää bassoa." "Öö...aha."
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
vanhami
30.06.2004 15:23:51
Eli toisin sanoen, kärsiikö joku toinenkin samasta jutusta kuin minä? "Tuomas, nyt tuli vieraita, otapa kitarasi ja tule soittamaan." Joka ikinen kerta ne samat biisit. "Soitapa se Edu Kettusen biisi. Mikä se oli se CMX:n ihana kappale?"

..ja silti joka ikinen kerta löydän itseni sieltä. Miten on, oletteko sukujuhlien trubaduureja?

Aina ja iänkaikkisesti aamen.

Nyt olen alkanut jättämään soittopeliä tarkoitukoituksella pois, mutta kylläpä noissa sukujuhlissa on tullut veivattua. Tänävuonna molempien siskojen pippaloissa, appiukon tupareissa jne.

Ennen riehkasin joka paikkaan kurttu kainalossa. Suhtaudun siihen hommaan treeninä. Nykyään teen hommaa ei sukulaisille VAIN rahasta, mutta välillä edelleenkin treenaten.
Esim nyt jussina testasin uusia juttuja juhannusyleisön kanssa ja hioin esiintymistä. Summat saattaa joskus vaihdella huomattavasti. Venekerhon illanistujaisten hinta on ruuat mulle ja eukolle. Firman juhlat maksaa täyden hinnan.

Näin kokemuksen rintaäänellä teille nuoremmat muusikonalut ja muusikot.

Koskaan, ei koskaan kannata aliarvioida noitakaan tilaisuuksia. Ne on hyvä tilaisuuksia treenata omaa esiintymistään ja biisejä. Niistä tulee kokemusta, kokemus tuo varmuutta ja varmuus parantaa esiintymistä ja kaikki nämä tuo keikkaa.

Mika
Chrissie
30.06.2004 15:36:01
Luojan kiitos en ole. Ei paljoa tule raahattua sukujuhliin soittimia mukana, ja harvemmin paikan päältäkään mitään löytyy. Toisaalta vaikka löytyisikin, en todennäköisesti edes suostuisi. Jotain itsekunnioitusta sentään pitää löytyä.
Ei musiikkia ilman hiljaisuutta.
lxi
30.06.2004 16:32:48
En sukujuhlissa sentään. Bileissä, illanistujaisissa, festareilla ym. epäformaaleissa tilaisuuksissa sitäkin enemmän.

Harmi vaan, että tämä jukeboksi oikuttelee eikä suostu soittamaan musiikkia josta ei itse pidä.
Mainostilaa vuokrattavana.
Notefix
30.06.2004 16:56:42

Eipä nykyään tule paljoa harrastettua. Lähinnä jouluna yms...Ei ole sillä lailla hirveästi taipumusta esiintymiseen ja kynnys soittaa on aika iso.
My name is Baron, Notefix Baron "
Vilhelmus
30.06.2004 17:00:26

Lähinnä ryyppytapahtumien jukeboksi olen.
JCM
30.06.2004 17:06:26

Jep, usein joutuu jotain soittamaan, mutta pidän pääni ja valitsen itse mitä soitan. Näin se pysyy vieläpä mukavana touhuna.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
JCM
30.06.2004 17:07:08

Lähinnä jouluna yms...Ei ole sillä lailla hirveästi taipumusta esiintymiseen ja kynnys soittaa on aika iso.

Niinhän ne nerot aina sanoo.
Shun saturday iltoja, those having me nolostumaan.
Lubrication Midsummer Page kädenväännössä and can better tulitikkutempunkin,
what is naturally as Page allege canning appropriation combination sormella tulitikkuaskista röökin and firing its.
Kitarajeesus
30.06.2004 22:58:49
Se on loppujenlopuksi oikein mukavaa.Joka ainoa kerta kun meille tulee vieraita niin mun pitää soittaa jotain kitaralla,viululla tai pianolla.Riippuu yleisöstä ja fiiliksestä että mitä soitetaan.Usein soitan jotain kivaa klassista tai jazzia.Yleisön toivomuksia en kuuntele vaan soitan jotain mihin on improvisaatiotilutkin reenattuna,jotta kaikki pääsevät ihmettelemään että"kauanko soitat päivässä".

No joo...mulla on edelleen tämä vaihe päällä että pitää päästä vähän näyttämään ja pätemään vuosien harjoittelun tuloksilla.Minä tykkään esiintyä ja tollasistakin tilanteista saa aina sitä esiintymiskokemusta ettei jännitä sitten niillä isoilla keikoilla.
Musiikki on elämä.
EtG
30.06.2004 23:37:26
No Lokakuussa se tulee varmasti. Viime synttäreillä kysyttiin että mitäs teet synttärirahoilla? ja vastasin "ostan kitaran". Voihan....
Pakkanen karistaa nudistit
kede
30.06.2004 23:38:03
Jossain määrin.
depe
30.06.2004 23:42:32
Onhan tuota tullut Jukeboxina oltua. Mm. viime kesänä eräillä syntymäpäivillä heitin pari tuntia aikaisemmin tavanneeni juhlakalun pojan kanssa kunnon shown. Harjoiteltiin vähän aikaa autossa ja sitten mentiin tupaan esiintymään. Tämä toinen heppu siis lauloi. Livin on a Prayer, Born to be Wild, Under the Bridge yms. upposi hyvin vähän vanhempaankin juhlayleisöön.
Ilman hauskaakin voi olla alkoholia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)