Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5341 342 343 344 345444 445 446 447 448
abassimo
16.09.2020 17:40:01
iec: Keskimäärin täällä muusikoiden.netissä on kyllä asiallisempaa porukkaa kuin tori.fi -puolella. Tosin viimeaikoina on ollut kyllä vain hyvä kokemuksia joka kauppapaikassa lukuunottamatta yhtä surkeaa huijausyritystä/sähköpostin kalasteluyritystä Nettikoneessa: "Hei, olen kiinnostunut tästä tuotteesta, joka on edelleen saatavana myyntiin? Vastaa ystävällisesti sähköpostiini tsökötsökönönnönnöö@geemail.pom..." Oli sentään pöllitty joku suomalainen nimi, että vaikutti fiksummalta. Helekkarin iso maatalouskone ei ole mikään "tuote" ja muutenkin oli kirjoitusvirheitä. Vastailin tyypille joka tapauksessa nettikoneen viestillä, että kone on myytävänä ja milloin haluat tulla hakemaan. Sen jälkeen ei kuulunut mitään ;) Aika outoa että osaa käyttää nettikoneen viestisysteemiä, mutta ei osaa/halua enää lukea vastauksia :D

Joo M.netissä yleensä luonnistunut kaupat erittäin hyvin muutamaa sellasta "ostan tän" ja sit ei kuulukkaan kaverista mitään -tapausta lukuunottamatta. Tori.fi on sellanen kaupankäynnin wild west, kun millekään myyjälle tai ostajalle ei saa ees kommenttien muodossa laitettuu mitään palautetta. Ne kun ei osaa tehä sinne mitään profiili systeemiä, jonka voit käydä tsekkaamassa tarvittaessa. Joten ei koskaan tiiä mitä paskaa sielt loppupeleis tulee paketista, mikäli scorettaa ja pääsee ihan kauppoihin asti tuolla sivulla.
Pauli Lappalainen
16.09.2020 17:58:14
abassimo: Joo M.netissä yleensä luonnistunut kaupat erittäin hyvin muutamaa sellasta "ostan tän" ja sit ei kuulukkaan kaverista mitään -tapausta lukuunottamatta. Tori.fi on sellanen kaupankäynnin wild west, kun millekään myyjälle tai ostajalle ei saa ees kommenttien muodossa laitettuu mitään palautetta. Ne kun ei osaa tehä sinne mitään profiili systeemiä, jonka voit käydä tsekkaamassa tarvittaessa. Joten ei koskaan tiiä mitä paskaa sielt loppupeleis tulee paketista, mikäli scorettaa ja pääsee ihan kauppoihin asti tuolla sivulla.

tuo tori.fi pidetään varmaan tarkoituksella tuollaisena, että saadaan kuumalle tavaralle joku kauppapaikka.
kojones
16.09.2020 18:02:31
Tori.fi:hin kun laittaa ostoilmoituksen niin ei kovin kauaa tartte odotella että joku etunimellään esiintyvä moista tarjoaa, ihan sama mistä on kyse. Aina toiselta puolen Suomea ja hinta mallia tarjoa :)

Muuten ei oo ollu ongelmia ko. palvelun kanssa, kauppa käy ilman isompia ämpyilyjä.
mikki73
17.09.2020 07:18:44
Tori.fi on ihan jees kunhan tekee noutokauppoja.Totta kai siellä on paljon kaikenmaailman filunkiveikkoa kun palvelu on niin laaja ja kattava, mutta kun käyttää järkeään niin selviää hyvinkin.

Tämän vuoden kusetus tähän asti on ollut opetuspoljin rovaniemeltä, se ei koskaan tullut. Hinta oli suht pieni niin menetys ei tee muutakuin henkistä rappiota.
Kun ostatte kitaraa tai kitarakamaa torista, varsinkin postilla niin pyytäkää aina hyvät kuvat, ja kun saatte niin uudestaan vähän eri paikoista. Sillä saa jo karsittua ne haamutavarat. Prepaid-numero on syytä aina herättää kellot, koska silloin ei soittajaa/viestien lähettäjää saa kiinni. Itse vältän ne kokonaan (ei mitään henk.kohtaista kyseisten liittymien omistajille!), mutta asia on vaan niin. Olen sitten kauniisti pyytänyt soittamaan jostakin muusta jäljitettävästä numerosta, jotta saan ainakin jonkun henkilön tiedot jälkeenpäin kaivettua.

Noillakin ohjeilla välttää 90% kusetuksista.
Ja huijarihan menettää välittömästi hermot jos tuollaisia alkaa kysymään, niin kaupankäynti katoaa niin kuin sitä ei olsi ollutkaan samantien.Jos joku oikeasti haluaa sen tavaransa myydyksi, ja rahaa tililleen se kyllä tekee mitä pyydetään.
Pauli Lappalainen
17.09.2020 07:46:43 (muokattu 17.09.2020 08:17:11)
Aika usein on käynyt niin, kun on vaikkapa akkukäyttöisen käsityökalun myyjältä kysynyt onko kuittia, muuta hankintadokumenttia tai mistä ja milloin on hankittu, niin myyjä katoaa kuin tuhka tuuleen.
E.

Jonkinlaisena kusetuksena tuotakin pitäisin:

https://www.tori.fi/etela-savo/Hurr … games_lp_74369939.htm?ca=13&w=1

Tai sitten yltiöoptimistisena hintapyyntönä, nuo olivat viime viikolla 80€ kipale.
hallu
17.09.2020 08:50:43
abassimo: Joo M.netissä yleensä luonnistunut kaupat erittäin hyvin muutamaa sellasta "ostan tän" ja sit ei kuulukkaan kaverista mitään -tapausta lukuunottamatta. Tori.fi on sellanen kaupankäynnin wild west, kun millekään myyjälle tai ostajalle ei saa ees kommenttien muodossa laitettuu mitään palautetta. Ne kun ei osaa tehä sinne mitään profiili systeemiä, jonka voit käydä tsekkaamassa tarvittaessa. Joten ei koskaan tiiä mitä paskaa sielt loppupeleis tulee paketista, mikäli scorettaa ja pääsee ihan kauppoihin asti tuolla sivulla.

Myyjätkin saattaa usein jäädä vastaamatta. Itselleni on kertaalleen käynyt niin, että olisin ostanut tuotteen niin myyjä ei vastannut yhtikäs mitään. Päättelin, että hän ei kaiketikaan halunnut tehdä kanssani kauppaa, muuta selitystä en asialle keksinyt.
Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
iec
17.09.2020 08:57:16

hallu: Myyjätkin saattaa usein jäädä vastaamatta. Itselleni on kertaalleen käynyt niin, että olisin ostanut tuotteen niin myyjä ei vastannut yhtikäs mitään. Päättelin, että hän ei kaiketikaan halunnut tehdä kanssani kauppaa, muuta selitystä en asialle keksinyt.

Silloin myyjällä ei taida olla todellista tarvetta myydä mitään. Näitä tapauksia ei voi oikein ymmärtää. Joskus voi olla ihan luonnollinen selitys, kuten sairastapaus/onnettomuus, mutta on varmaan aika harvinaista sellainen.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
kojones
17.09.2020 08:58:02
mikki73: Prepaid-numero on syytä aina herättää kellot, koska silloin ei soittajaa/viestien lähettäjää saa kiinni. Itse vältän ne kokonaan.

Miten ne tunnistaa?
Pauli Lappalainen
17.09.2020 09:18:54
kojones: Miten ne tunnistaa?

Eipä taida onnistua mitenkään, vaikka usein niin luullaankin 041, 045, 046 jne suuntanumeroista.
Laulava Kylätohtori
17.09.2020 09:30:28
Pauli Lappalainen: Eipä taida onnistua mitenkään, vaikka usein niin luullaankin 041, 045, 046 jne suuntanumeroista.

Nuo ovat käsittääkseni prepaidien alkunumeroita. Sen lisäksi em. numerot voivat olla myös laskutusliittymiä, mutta kyllä se, että numero alkaa noilla, on jo ihan hyvä syy olettaa, että kyse on prepaidista. Toki jotain spesialtapauksia voi olla muillakin aluilla, mutta lienevät lähinnä kuriositeettejä. Kyllähän noutokaupoillakin voi saada selkäänsä ja menettää rahansa, joten mikään ei ole varmaa. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
kojones
17.09.2020 09:31:34
Pauli Lappalainen: Eipä taida onnistua mitenkään, vaikka usein niin luullaankin 041, 045, 046 jne suuntanumeroista.

Tämähän se käsittääkseni ois. Mulla oli numero pitkään salainen, nyt ei näytä enää olevan joten pitääkin muuttaa välittömästi.
mpekkanen
17.09.2020 12:43:00

Eipä ole kauan kun minulla oli 045 aikuinen Elisan numero ja ei ollut prepaid.
En sitten tiedä, onko jokin josta prepaid numeron varmuudella tietäisi??? Tosin en kyllä ymmärrä, miksi se olisi jokin este kaupan käynnille.
zedder
17.09.2020 12:53:09
mpekkanen: Eipä ole kauan kun minulla oli 045 aikuinen Elisan numero ja ei ollut prepaid.
En sitten tiedä, onko jokin josta prepaid numeron varmuudella tietäisi??? Tosin en kyllä ymmärrä, miksi se olisi jokin este kaupan käynnille.

Jos numeron haltijan nimi löytyy esim. Fonectasta niin lisäähän se luottamusta mahdollista kauppakumppania kohtaan.
Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä..
Laulava Kylätohtori
17.09.2020 13:30:15
mpekkanen: Eipä ole kauan kun minulla oli 045 aikuinen Elisan numero ja ei ollut prepaid.

Ei este kaupankäynnille, mutta jos jokin epämääräinen prepaid-liittymä on ainoa tieto, mitä myyjästä löytyy, niin en ainakaan itse pistäisi tuollaiselle minkäänlaista maksua ennakkoon. Ja muutenkin, mahdollinen prepiad-liittymä nyt on vain yksi asia monista, joiden perusteella tehdään kokonaisarvioita myyjän luotettavuudesta.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
mpekkanen
17.09.2020 13:57:52
Laulava Kylätohtori: Ei este kaupankäynnille, mutta jos jokin epämääräinen prepaid-liittymä on ainoa tieto, mitä myyjästä löytyy, niin en ainakaan itse pistäisi tuollaiselle minkäänlaista maksua ennakkoon. Ja muutenkin, mahdollinen prepiad-liittymä nyt on vain yksi asia monista, joiden perusteella tehdään kokonaisarvioita myyjän luotettavuudesta.

Minusta ei kannata laittaa kenellekkään rahaa tilille, mikäli sitä ihmistä ei entuudestaan tunne.
Olen kyllä itsekkin myynyt ja ostanut tuntemattomalta, mutta enää en tee kuin naamakauppoja, mikäli minä olen maksava osapuoli. Mieluiten naamakaupat myös jos myyn jotain, mutta ostaja saa itse tämän päättää. Näin eläkeläisenä on aikaa matkustaa ja joskus sen kitaran lähettämisen hinnalla vie/hakee soittimen.
zedder
17.09.2020 14:20:28
mpekkanen: Minusta ei kannata laittaa kenellekkään rahaa tilille, mikäli sitä ihmistä ei entuudestaan tunne.
Olen kyllä itsekkin myynyt ja ostanut tuntemattomalta, mutta enää en tee kuin naamakauppoja, mikäli minä olen maksava osapuoli. Mieluiten naamakaupat myös jos myyn jotain, mutta ostaja saa itse tämän päättää. Näin eläkeläisenä on aikaa matkustaa ja joskus sen kitaran lähettämisen hinnalla vie/hakee soittimen.

Tuo on oma toimintamallisi ja varmaankin koet että se on sinulle oikea lähestymistapa.

Useimmilla muilla taitaa kuitenkin olla toisin, eli on kriteerit sen suhteen että minkatasoisia riskejä ollaan valmiita ottamaan (euromäärä) ja millaisia taustaselvityksiä tehdään ennen kuin raha siirtyy tililtä toiselle.

Työssäkäyvillä kun ei välttämättä ole mahdollisuuksia tehdä kovin kauas suuntautuvia hakureissuja, ei ainakaan ihan satasen pedaalin takia.
Joskus etanolin käyttö lähtee käsistä..
Krice
17.09.2020 16:01:53

Olen havainnut sellaisen kuvion, että kun ilmoituksen laittaa niin lähes aina renkaanpotkijat on niitä, jotka vastaa 1-2 päivän sisällä ilmoitukseen. Sen sijaan kaupat on aika usein tapahtuneet vasta parin viikon kuluttua ilmoituksen laittamisesta. Tosin joskus on mennyt nopeamminkin.
Metalkallo
17.09.2020 17:05:25
mikki73: Kun ostatte kitaraa tai kitarakamaa torista, varsinkin postilla niin pyytäkää aina hyvät kuvat, ja kun saatte niin uudestaan vähän eri paikoista. Sillä saa jo karsittua ne haamutavarat.

Jep, ja jos pyytää kuvia tai lisää kuvia Tori.fi:ssä, niin kantsii pyytää myyjää laittamaan kuvaan mukaan jotain mistä näkee ja tunnistaa, että tavara on oikeasti hänellä, esim. itsensä, päivämäärä lapulla ynnä muut jolloin varmasti tietää, että on oikea myyjä.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
samiko
17.09.2020 19:03:40
Metalkallo: Jep, ja jos pyytää kuvia tai lisää kuvia Tori.fi:ssä, niin kantsii pyytää myyjää laittamaan kuvaan mukaan jotain mistä näkee ja tunnistaa, että tavara on oikeasti hänellä, esim. itsensä, päivämäärä lapulla ynnä muut jolloin varmasti tietää, että on oikea myyjä.

Jos minä myisin vaikka muutaman kympin pedaalia, ja muutaman tarkentavan lisäkuvan jälkeen alkaisi tulla pyyntöjä lisätä itseni, banaani tai paperilappu kuvaan, sanoisin että osta muualta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)