Aihe: Rumpukone - loopperi -synkkaan
1
Matias.
14.09.2020 12:07:47
Käytössä Bossin DR-880 ja etsin loopperia. Tarkoitus olisi että saisi tehdyn loopin synkkaan tuon Bossin kanssa. Pelkästään erillisinä toimivina looppi alkaa keräämään viivettä ja hetken päästä homma kaatuu. Rumpukoneessa on Midi-liitäntä ja joissakin looppereissa, esim. Flashback 2 x 4 on midi liitäntä. Onnistuukohan tuollainen suunnittelemani asia noiden liitäntöjen kautta vai mitähän varten nuo midit on?
Matias.
14.09.2020 13:57:49
Myin RC-3 -loopperin pois juuri tuon Ditton takia....Se näytti olevan ratkaisu mun tarpeeseeni. Sitten luin tarkemmin Ditton reviewejä ulkomaisista lehdistä ja useammissakin niissä totesivat ettei pysykään mikrofoninsa avulla rytmissä ellei ole rytmikästä musiikkia ja tarvitsee silloinkin lisämikrofonin rumpalin rumpukalustoon. Mikki kyllä ymmärtääkseni tulee mukana. Hitaissa biiseissä ei välttämättä seuraa..... ;(
Mietin sitäkin että olisiko mikrofonin sisäänmeno soveltuva siihen että laittaisi rumpukoneen phones outista piuhan suoraan mic -in loopperiin. Luulen kyllä että gain voi olla turhan kova....... Mutta joka tapauksessa tämä Ditto jää vaihtoehtona vähän niinkuin takariviin. Mielelläni kyllä kuulisin käytännön kokemuksia tästä laitteesta.
sebu
16.09.2020 15:19:49

Matias.: Käytössä Bossin DR-880 ja etsin loopperia. Tarkoitus olisi että saisi tehdyn loopin synkkaan tuon Bossin kanssa. Pelkästään erillisinä toimivina looppi alkaa keräämään viivettä ja hetken päästä homma kaatuu. Rumpukoneessa on Midi-liitäntä ja joissakin looppereissa, esim. Flashback 2 x 4 on midi liitäntä. Onnistuukohan tuollainen suunnittelemani asia noiden liitäntöjen kautta vai mitähän varten nuo midit on?

En usko, että flashbackin midi synkkautuu yhtään mihinkään. Kokeilin kerran midiohjaimen kanssa just tuota ja yhtä tuskaa oli saada ees jotain toimimaan.

Se midiliitäntä on sitä varten, että voisi ulkoisella ohjaimella käskeä ne samat asiat, mitä se laite muutenki tekee, mut jostain toisesta ohjaimesta, mikä samalla käskee vaikka muitaki pedaaleja tekemään jotain tiettyä haluttua asiaa.

Jos sulla ois joku loopperi, johon vois määritellä tahteina loopin pituuden ja sit se kuuntelis midi clockia, tap tempoa, niin jollain pikkuohjaimella voisit käskeä molempiin laitteisiin saman tempon ja laittaa molemmat rullaamaan yhtä aikaa. Mut tää on tällanen hypoteettinen idea, enkä tiedä onko just tollasta loopperia olemassa. Monenlaista loopperia EHX:kin tekee, et voi olla et tollanen oikeesti on olemassa.
hallu
16.09.2020 16:07:15
Menee kyllä hankalaksi. En tiedän minkälainen sun toimintaidea on siis että mitä yrität sillä tehdä, mutta itse olen pitkälti ratkaissut tuollaiset pulmat äänittämällä sen rumpukoneen säksätyksen siihen luuppimasiinaan ja soittamalla sitten siihen päälle. Tossa mun luupperissa on joku rytmintunnistusjutska, mutta ei se toimi kovin hyvin mielestäni.

Jään kiinnostuneena seurailemaan jos tähän on olemassa jokin elegantti ratkaisu, jota en vain tiedä. Mullakin on tuossa luupperissa (Boss RC300) midiliitännät, mutta en oikeastaan tiedä mihin niitä voi käyttää. Mulla on semmoinen käsitys, että midien avulla voin ainakin synkata tämän luupperin toisen samanlaisen kanssa, mutta en tiedä voiko synkata muiden laitteiden kanssa. Mulla kyllä olisi wanha DR550 rumpukone, jolla voisi kokeilla en vain ole tullut ajatelleeksi sitä.
Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-)
Matias.
16.09.2020 20:30:17
No tuo toimintaidea olisi ollut että saisin kotistudion pöydällä olevalla rumpukoneella tehtyä rytmit ja siihen samaan rytmiin lukittua kitaralla soinnut looppiin ja pääsisin sitten sooloilemaan. Perusajatuksena oli että rumpukomppi tulisi kotistudion äänentoistolaitteiston kautta ja kitara omasta vahvistimesta. Noiden laitteiden rytminen synkka ei vaan taida onnistua sen midinkään kautta.

Ilmeisesti sitten esim. Ditto X4 kaksikanavaisena loopperina (tai esim. Digitechin jamman) olisi sellainen vaihtoehto että toiseen loopperin sisäänmenoon tekisi rumpuloopin ja sen ajaisi studioäänentoiston läpi ja loopperin toista sisäänmenoa ja saman ulostuloa ajaisi sitten kitaravahvistimelle....?
sebu
16.09.2020 22:14:47 (muokattu 16.09.2020 22:17:20)

Matias.: No tuo toimintaidea olisi ollut että saisin kotistudion pöydällä olevalla rumpukoneella tehtyä rytmit ja siihen samaan rytmiin lukittua kitaralla soinnut looppiin ja pääsisin sitten sooloilemaan. Perusajatuksena oli että rumpukomppi tulisi kotistudion äänentoistolaitteiston kautta ja kitara omasta vahvistimesta. Noiden laitteiden rytminen synkka ei vaan taida onnistua sen midinkään kautta.

Ilmeisesti sitten esim. Ditto X4 kaksikanavaisena loopperina (tai esim. Digitechin jamman) olisi sellainen vaihtoehto että toiseen loopperin sisäänmenoon tekisi rumpuloopin ja sen ajaisi studioäänentoiston läpi ja loopperin toista sisäänmenoa ja saman ulostuloa ajaisi sitten kitaravahvistimelle....?

No jos tuota ei liveympäristöön tartte, niin ostat siihen väliin vaikka torpedon cab m.:n tai blueboxin. Äänität suoraan koneelle ne sun kitararaidat omalle raidalle samalla, ku se kitara soi sieltä sun vahvarista. Ja laitat vaikka koneelta looppaamaan jotain kohtaa sit.

edit. kirjoitusvirhe
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)