Aihe: Orangen ad200b mk3 vai terror bass 500w?
1
squadbroken
07.09.2020 10:40:54
Joo täältä luulis saavan vastauksen kumpi on parempi. Itse olen rumpali niin en näistä niin tiedä.
Eli meinasin tässä päivittää bändimme basistille soittokamoja ja mielessä olisi laittaa orangea.
Eli kaapiksi tulee orangen obc410 mutta kumpi ois parempi nuppi?

AD200B mk3 vs. terror bass 500w hybridinuppi, kummassa on enemmän paukkuja.
Oman käsityksen mukaan ad200b antaa vain 200w ulos kun terror bass antaa sen 500w
ulos ja obc410 pystyy tarjoilemaan sen 600w max.

Ja kyseessä rock soittaminen.
Blackstone
07.09.2020 20:01:20
A. Älä tuijota watteja
B. Noista vaihtoehdoista ehdottomasti putkinuppi
C. Jos heikko selkä, niin hybridilläkin tulee juttuun
D. Älä tuijota watteja
Soittokamaa ei myydä, vaan ostetaan!
squadbroken
07.09.2020 21:56:03
Jees löysin jo youtubesta kyseisistä nupeista vertailu videon ja itse pidin terror bass soundista samalla bassolla ja säädöillä soitettuna. ad200b:ssä oli liian pehmeä/pliisu soundi omaan korvaani.
abassimo
08.09.2020 02:08:29
Ihan tälleen mielenkiinnosta kysyn: miks se teidän basisti ei ite päivittele niitä kamoja, vaan se jää rumpalin tehtäväksi? Vai onko tää joku ostettiin äijälle tälläset kamat lahjaksi ku ollaan nii kauan skulattu yhessä -juttu?
Blackstone
08.09.2020 11:21:49
"Ne piirtää kellä on liitua"?
Tympee Huttunen
08.09.2020 11:40:48
Ei musta tuossa ole mitään outoa. Jos vaikka omaa treeniksen, voi sinne ostella kaikenlaista hyvää soittokamaa. Itse soitin vuosia ilman omaa bassokaappia. Tai olihan mulla bassokaappeja, mutta ei trenulla. Nykyään kitaristi soittelee mun kaapilla ja ostin vahvarinkin tätä käyttöä varten, jolla itse olen soitellut ehkä tunnin. Samoin hankin trenulle paremman mikserin ja ties mitä romua.

Mitä taas tuohon ostopäätökseen tulee, niin itse olisin AD200B melkein sortunut, mutta budjettimielessä tuo toinen kyllä parempi ratkaisu, eikä kummallakaan vikaan mene.
squadbroken
08.09.2020 12:45:31
Basisti on mun paras/lapsuudenkaveri ja on aikuisopiskelija ja me muut ollaan työssä käyvää porukkaa ja kitaristilla on gibsonin ja fenkun kitarat viimeisen päälle ja marshallin vahvarit ja itelläni on 10.000 euroa rummut niin aattelin hyvää hyvyyttä päivittää kaverin arsenaalia että on mielekkäämpi soittaa ja soundaa paremmalta. Vasta ostin basistille vapaaseen käyttöön fenkun p basson ja vielä ois tarkoitus ostaa fenkun jazz bassokin :D
Blackstone
08.09.2020 18:48:39
squadbroken: Basisti on mun paras/lapsuudenkaveri ja on aikuisopiskelija ja me muut ollaan työssä käyvää porukkaa ja kitaristilla on gibsonin ja fenkun kitarat viimeisen päälle ja marshallin vahvarit ja itelläni on 10.000 euroa rummut niin aattelin hyvää hyvyyttä päivittää kaverin arsenaalia että on mielekkäämpi soittaa ja soundaa paremmalta. Vasta ostin basistille vapaaseen käyttöön fenkun p basson ja vielä ois tarkoitus ostaa fenkun jazz bassokin :D

Kunnioitettavaa omistautumista. Itsekin olen hommaillut treenikselle P.A:n ja rumpusetin + kaikkea muuta pientä äänityskamaa. Kokemus on opettanut kun bändissä ukot vaihtuu niin hyvä olla peruskamppeet itsellä, joita kukaan ei kanna mennessään pois. Humppa jatkuu tarvittaessa erittäin ketterästi.
abassimo
08.09.2020 19:01:16
squadbroken: Basisti on mun paras/lapsuudenkaveri ja on aikuisopiskelija ja me muut ollaan työssä käyvää porukkaa ja kitaristilla on gibsonin ja fenkun kitarat viimeisen päälle ja marshallin vahvarit ja itelläni on 10.000 euroa rummut niin aattelin hyvää hyvyyttä päivittää kaverin arsenaalia että on mielekkäämpi soittaa ja soundaa paremmalta. Vasta ostin basistille vapaaseen käyttöön fenkun p basson ja vielä ois tarkoitus ostaa fenkun jazz bassokin :D

Oispa tollasii kavereita, tai siis oispa kavereita alkuunkaan.
squadbroken
09.09.2020 09:52:11
Joo kyllähän toi itelläkin on hieman karannut käsistä toi treenikämpän varustelu.
Pa-kaapit, mikserivahvistimet, päätteet jne. Seinät ja katot kokonaan eristänyt äänieristevaahtomuovilla ja lavatason trussit ostanut kiertään kokotilan. Tänään pitäis tulla 12kpl valokannuja ja dmx pöytä niin pääsee asentaan ne trusseihin kiinni.
Blackstone
09.09.2020 12:38:00 (muokattu 09.09.2020 12:39:02)
Palatakseni aiheeseen: Oletko miettinyt Darkglassin laitteita? Nuppi on erinomainen ja kaappimallistokin on julkaistu. Bonuksena ovat Orangeen verrattuna mukavat kantaa. Itsellä kuumottaisi kovin, mutta en ole riittävän massimies. (Kaiken lisäksi olen sairaalloisen vannoutunut Fender-käyttäjä).
squadbroken
09.09.2020 13:46:21
Niin no tota roudaus politiikkaa en ole silleen ajatellut kun on oma treenikämppä ja soitellaan covereita omaksi iloksi kun ei ole oikein aikaa eikä kiinnostus soittaa omia biisejä ja ei keikkailukaan oikein nappaa. Basistihan puhui ampegin ba210 v2 trankkukombosta että on hintalaatu suhteeltaan paras mitä on. Mutta kun itse kuitenkin haluais panostaa orangeen. Jos laittais pelkän trankkukombon niin se ois mitä luultavimmin orangen crush bass 100

Mutta aattelin sitten pitkässä juoksussa että jos kitaristi päivittää kalustoa niin jos laittais kerralla tuon orangen obc410 kaapin ja jos siihen tosiaan laittais tuon terror bass 500w, sehän kuitenkin pitkälle matkii tuota ad200b mk3 soundia, mutta kuitenkin minun korvaan se terror bass on kuitenkin hieman agressiivisempi kuin tuo ad200

Jos vaikka joskus innostuis soittaa iron maideniä tai testamenttiä niin omasta mielestä terror bassilla saa ns. terävämmät/agressiivisemmat kolinat ja murahtelut bassosta kuin täysputkisella ad200lla

voin toki olla väärässäkin.
Bugsy Boy
11.09.2020 09:34:19 (muokattu 11.09.2020 09:48:03)
Mulla oli Terror Bass käytössä vuosia OBC-410 kaapin kanssa, ja päivitin sitten Orange AD200:seen koska G.A.S. Tällä setillä on menty nyt vuosia, ja varsinkin viimeisen putkirempan jälkeen tuntuu että parempaa bassosoundia ei ole tullut ikinä vastaan! Pliisu ei ehkä olisi sana jota tuosta soundista käyttäisin, enemmänkin potku munille raskailla saappailla.

Kumpikin ovat erinomaisia nuppeja, eikä noita watteja kannata katsella koska hönkää riittää varmasti kummassakin. Etuastehan on kummassakin sama, eli kaksi 12ax7-putkea.

Vaihdoin Terrorissa hieman kesymmän 5751:n alkuperäisen tilalle, ja tuli vähän overheadia lisää. Tein saman myös AD200.:ssa. Etuasteputkethan ei juuri mitään maksa, ja vaihto menee helposti kuin hehkulampussa.

AD200:sen pääteputket kyllä tuo sitä oikeaa putkimuroa soundiin, jota pelkällä etuasteella ei saa aikaiseksi. Samaa maailmaa kuitenkin ja yleisö tuota eroa tuskin huomaa (visuaalisesti tuo leivänpaahtimen kokoinen TB on tietenkin vähän huvittava ison kaapin päällä, mutta so what :D ). Isompi ero ehkä kuitenkin tatsissa ja siinä miten vahvistin reagoi soittoon...TB ihan hyvä tällä saralla, mutta ei se nyt ihan täysveriselle putkinupille pärjää. Pääteputkien vaihto huoltoineen on sen vähän alle 3 hunttia, mutta ainakin itse soittelin ainakin 5 vuotta noilla putkilla ennen kuin alkoivat vaatia vaihtoa.

Treeniskäytössä Terror Bass toimii kyllä erinomaisesti ja hiljaisilla volumeilla jopa paremmin kuin täys-putkinuppi. That said, kyllä tuossa täysverisessä AD200:ssa vaan on vielä enemmän meininkiä mutta hintaero moninkertainen. Molempi parempi.
Sláinte
Bugsy Boy
11.09.2020 09:43:57
Ja noista wateista...niitä ei tosiaan kannata tuijotella. AD200:sen 200 wattia kuulostaa isommalta kuin TB:n 500w. Mutta jälkimmäiselläkin saa kyllä rumpalin suututettua ja pitää vääntää jossain vaiheessa treenejä pienemmälle :D
Sláinte
Bugsy Boy
11.09.2020 09:53:35
Vielä soundista: voi olla että Terror Bassista saa ulos vähän "terävämpää" soundia kun on hybridivahvistin, mutta AD200:ssa vähän enemmän ballseja.
Sláinte
J.Nikkanen
11.09.2020 10:25:54
Bugsy Boy: Isompi ero ehkä kuitenkin tatsissa ja siinä miten vahvistin reagoi soittoon...TB ihan hyvä tällä saralla, mutta ei se nyt ihan täysveriselle putkinupille pärjää.

Hyvä etuaste on hyvä etuaste, ihan sama mihin se on viritetty kiinni. Itse en vieläkään tykkää täysputkinupin tatsista (jonka takia ihan kovin montaa putkinuppia en ole jaksanut testata koska pettymys), etuasteessa putki/putket ihan kivoja mutta eivät todellakaan pakollisia. Eli siis makuasioita nämä.

Sama pätee säröön, putkisäröstä joko tykkää tai ei, itse en siitä niin välitä. Paremmat kolinat irtoaa muutamalla purkilla.

Loppupeleissä melko se ja sama kenen tekeleitä vahvistimet ja kaapit ovat jos vain saundi toimii ja tatsi osuu omaan näppiin.
Bugsy Boy
11.09.2020 10:42:12
Tietenkin tärkeimpänä omat soundimieltymykset. Tykkääkö vintagemmasta putkirutusta ja vai modernimmasta kilinästä.

Jos haluaa modernimpaa ja metallisempaa bassosoundia niin Darkglassin vehkeet ovat varmaan aika hyvä valinta. Omat mieltymykset taas lähempänä 70-lukulaista muroa ja orgaanisempaa soundia. Pörinää ja atakkia saa kyllä purkeistakin, on tuossa omassa laudassakin kaikennäköistä overdriveistä fuzzeihin.

Klassikkohan on tietenkin SVT rantasaunoineen, mutta jotenkin tykkään Orangen yksinkertaisemmasta meiningistä, Ampegeissa liikaa vipuja ja vipstaakkeleita :D
Sláinte
Bugsy Boy
11.09.2020 10:52:09 (muokattu 11.09.2020 10:52:51)
Jos haluaisi seurata aikaansa kannattaisi soitella plugareilla/laadukkaalla mallintavalla etuasteella kuten Neural DSP:n Quad Cortexilla ja soitella kuulokevahvistimilla ja korvamonitoreilla treenikselläkin (tätäkin tuli tehtyä). Soundista saa just sellaisen kun haluaa eikä tarvi mitään ylimääräisiä huminoita kuunnella tai nuppeja lämmitellä ja keikalla soundi on kuin suoraan levyltä.

Mutta joo, vanha koira ei opi uusia temppuja, itse tykkään leikkiä noiden old school -pömpeleiden kanssa.
Sláinte
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)