Aihe: Vinkkeja!
1 2
iGor123
30.06.2004 06:33:04
kylma soinnut tiedan mut puhuin "e soolo" elikka nappaillen soittaminen on paljon vaikeampaakun esim loytaa joku e sointu kitarasta
McNulty
30.06.2004 08:45:36
tota mul ois viela tosta mun vahvistimesta.. crate 15w, ma vaan noista napeista yns,effektien saadoista kun tos on:

Overdrive = särön volume todennäköisesti
särö vaihto nappi = tällä vaihdetaan clean ja särökanavaa
gain level = särön "rankkuus" eli kuinka paljon siinä on sitä säröä
low = tällä säädät saundin alempia taajuuksia (alapää/basso)
mid = tällä taasen keskitaajuuksia
high = ja tällä niitä kirkkaita (treble) saundeja
reverb = kaiku... potikalla varmaan säädät kaiun määrää
cleanin volume = clean-kanavan volume
T-Bone
McNulty
30.06.2004 08:56:19 (muokattu 30.06.2004 08:58:58)
hmm,noista mä en älyä yhtään mitään, G# tarkottaa? g sointu aivan mut mika vitun #... e:n kohalta? mista nauhavalista lahtee "e" kylma soinnut osaan mut...

No siis e-sävelen voi soittaa monestakin paikasta.
Ensinnäkin kitaran "perus"vire on E-A-D-G-H-e (huom! jenkit käyttävät H:n tilalla kirjainta B)... Tuon perusteella ohuin ja paksuin kieli vapaasti (eli et paina mistään otelaudan välistä) ovat säveleltään E. Käytän tuosta merkintätapaa:
0-x-x-x-x-0

Jossa siis vapaana soitetut ohuin ja paksuin kieli ovat E. Tuota merkintää käytän seuraavaksikin, numero osoittaa miltä nauhalta, ja kielten järjestys on vasemmalta lukien paksuimmasta kielestä ohueen (E-A-D-G-H-e).

E-A-D-G-H-e
0-x-x-x-x-x
x-7-x-x-x-x
x-x-2-x-x-x
x-x-x-9-x-x
x-x-x-x-5-x
x-x-x-x-x-0
x-x-x-x-x-12

(12. nauhan kohdalla vaihtuu oktaavi... eli 12. nauhan kohdalla kaikki kielet soivat samoista sävelistä, kuin vapaana soitettuina)

Eli noista "väleistä" pitäisi E-sävel löytyä =)
T-Bone
iGor123
30.06.2004 10:05:04
jaa,tos aukes yks asia

0-x-x-x-x-x
x-7-x-x-x-x
x-x-2-x-x-x
x-x-x-9-x-x
x-x-x-x-5-x
x-x-x-x-x-0
x-x-x-x-x-12

noi kielet kylla tiesin jo , mut toi on siis periaaattees sama mut painettuna noista nauhavaleista,tai ainakin samaa sävel lajia
iGor123
30.06.2004 10:15:48
Tuntiakaan saannut nukuttua viime yona
iGor123
30.06.2004 10:46:34
häiritseekö akustisella soittaminen sähkökitaran soittamiseen.. tuntuu jotenkin eta akustisel mul irtoo enemman,voi kyl johtuu siita et oon soittanut akustisella 3v
McNulty
30.06.2004 13:18:22
häiritseekö akustisella soittaminen sähkökitaran soittamiseen.. tuntuu jotenkin eta akustisel mul irtoo enemman,voi kyl johtuu siita et oon soittanut akustisella 3v

ei häiritse... voi vain kestää hetken että tottuu akustisen jälkeen ohuempaan sähkikseen. Mutta ei se ainakaan huononna sun sähkiksen soittoa, että olet akustista soittanut.
T-Bone
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)