Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mikä särö pedaali kannattaisi hommata?
1 2 3 4
Bläkkis
28.09.2007 15:58:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa uutta särö pedaalia nykyinen pedaalini on digitech grunge ja vahvistimeni on Vox AD15 valvetronix. hinta voisi olla mielellään 60-150€.
 
Ibanez pro power!
Ziggy Bubba
28.09.2007 16:00:29 (muokattu 28.09.2007 16:00:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kerros vielä minkä tyylistä soundia haluaisit siitä irtoavan niin on helpompi jeesata.
 
You said a' what now?
ode_
28.09.2007 16:10:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tubescreamer ehdottomasti.
 
Ziggy Bubba
28.09.2007 16:11:16 (muokattu 28.09.2007 16:11:36)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tubescreamer ehdottomasti.
 
Halvempi vaihtoehto olisi Bad Monkey, jos edes tuon tyylistä overdriveä kaipaat..
 
You said a' what now?
Traditional
28.09.2007 16:30:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimimerkkistä ja kuvauksestä päätellen raskaamman puoleista metallia.
 
Kokeilisin Bossin Ds-1:stä, Metal zonea, Rocktonin Rampage distortionia(ihan Mututuntumalta) ja Mxr:än dimeä.
 
En allekirjoita.
Ziggy Bubba
28.09.2007 16:38:37
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nimimerkkistä ja kuvauksestä päätellen raskaamman puoleista metallia.
 
Kokeilisin Bossin Ds-1:stä, Metal zonea, Rocktonin Rampage distortionia(ihan Mututuntumalta) ja Mxr:än dimeä.

 
Heitetään tuohon vielä Ibanezin Smash Box. Siitä irtoaa myös varsin paljon säröä eikä säätövarastakaan ole pulaa. Eikun testailemaan.
 
You said a' what now?
speech
28.09.2007 16:42:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal Zone.
Deranged
28.09.2007 18:01:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa uutta säröpedaalia
 
Kokeile Electro-Harmonix Metal Muffia. Saatavilla kolme eri hintaista versiota (Nano, Micro ja se iso loota). Hinta/laatusuhde kohdillaan tuossa.
 
Rocktronin Zombie kiinnostaisi itseäni kovasti.
 
Jekyll & Hydeä ei voi liikaa suositella, testaa sekin. Ihan äärimättöön se ei sellaisenaan käy.
 
InnerSelf
28.09.2007 23:14:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

komppaan metal muffia! Omistan itse kyseisin härpäkkeen ja mielestäni paras hinta/laatu/monipuolisuus suhde. Ton kanssa taipuu microcubekin vaikka mihin :)
 
Out of sight,Out of mind
Detox
29.09.2007 11:04:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen hankkimassa uutta särö pedaalia nykyinen pedaalini on digitech grunge ja vahvistimeni on Vox AD15 valvetronix. hinta voisi olla mielellään 60-150€.
 
Olisit tietenkin voinut mainita vielä kitaran, mikit ja musatyylin. Entisenä Grungen omistajana (se vanhempi malli) ihmettelen, että mitä ominaisuuksia siltä uudelta pedaalilta haet? Tuosta ainakin lähtee kovat säröt heviin kuin heviin.
 
Ehkä kannattaa kokeilla overdrive pedaalia boostaamaan sitä vahvistimen omaa säröä? Siinä tapauksessa kannattaa lähteä ihan perus Tube Screamer malleista, joita löytyy joka lähtöön ihan 40€:stä (Digitech Bad Monkey) ylöspäin
 
Itse suosittelen kokeilemaan vaikka BOSS DS-1 (melko edullinen) tai vaikka Maxon OD808 -pedaalia jos haluat panostaa hieman enemmän tuohon ;)
Maxon toimii mainiosti myös tulevaisuudessa jos/kun joskus on tarve päivittää vahvistinta kunnon putkivahvariksi.
 
Mesa 4 Life!
Oceancalibra
29.09.2007 13:08:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BOSS SD-1
http://www.thomann.de/fi/boss_sd1_super_overdrive.htm
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
En ole ennustaja, olen toimitusjohtaja. -Pentti Matikainen
superfly
29.09.2007 13:15:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BOSS SD-1
http://www.thomann.de/fi/boss_sd1_super_overdrive.htm
 
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!

 
Minä en pystyisi suosittelemaan SD-1:stä. Ohuen ja ponnettoman kuuloinen vehje. Bad Monkey vaikka mieluummin kehiin.
 
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
Miikathebest
29.09.2007 13:36:07 (muokattu 29.09.2007 13:38:14)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenenkään muun mielestä kyseenalainen valinta lähteä 15w mallintavan soundia parantamaan pedaalilla joka maksaa parhaillaan saman verran kuin itse vahvistin?
Ei heviä säröllä tehdä. En ole mikään hevimies, mutta kokeiltiin käytännössä äänittää tuplahevivallikitaroita ja mitä vähemmän säröä sitä tiukempi soundi.(tiettyyn rajaan saakka)
 
Liikaa säröä!
kondensaattori
29.09.2007 13:39:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenenkään muun mielestä kyseenalainen valinta lähteä 15w mallintavan soundia parantamaan pedaalilla joka maksaa parhaillaan saman verran kuin itse vahvistin?
Ei heviä säröllä tehdä. En ole mikään hevimies, mutta kokeiltiin käytännössä äänittää tuplahevivallikitaroita ja mitä vähemmän säröä sitä tiukempi soundi.(tiettyyn rajaan saakka)

 
Täällä yksi
 
Miikathebest
29.09.2007 13:44:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaisin että jos käytettäisi(olisi käytetty) kaikki 350€ pelkään vahvistimeen olisi päästy lähemmäksi tavoitetta.
 
(huono suomi)
 
Liikaa säröä!
Black Zombie 82
28.08.2020 03:32:15 (muokattu 28.08.2020 03:40:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ajattelin hommata Fender Frontman 10G-vahvistimen ja sen lisäksi jonkun Boss-särön. Esim. Boss DS-2, joka on kehittyneempi versio DS-1-pedaalista.
 
https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … fIjHi1wfaOiRNNC3cRzOiWey5fC8JNUsiK0
 
Ja mulla olisi nimen omaan tarkoitus käyttää sitä vahvistimen puhtaan kanavan kanssa, että tarvittaessa voisi polkaista clean-soundin päälle. Aika hankala se on alkaa särön ja cleanin välillä vaihtelemaan vahvistimen nappulaa painelemalla, pitäisi olla kolme kättä. Ja kun kyseiseen styrkkariin ei saa switchiäkään. Ja sen oma särö ei käsittääkseni kovin hääppöinen ole. Mulla oli joskus vuonna miekka ja kives Fender Frontman 15 w Reverb amp. Niitä ei kai enää edes valmisteta.
 
Joo, ei sitä heviä tehdä säröllä, mutta ei se kyllä heviä ole ilman säröäkään. En tiedä millainen vahvistin tuo Frontman on, mutta parempaan ei ole varaa. Harkitsin myös Rumble-bassocomboa kitaralle, mutta en tiedä mitenkä se toimisi. Varmaan ihan hyvin. Mutta se on isompi ja hankalampi roudata.
 
iec
28.08.2020 09:07:00
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black Zombie 82: Itse ajattelin hommata Fender Frontman 10G-vahvistimen ja sen lisäksi jonkun Boss-särön. Esim. Boss DS-2, joka on kehittyneempi versio DS-1-pedaalista.
 
https://www.verkkokauppa.com/fi/pro … fIjHi1wfaOiRNNC3cRzOiWey5fC8JNUsiK0
 
Ja mulla olisi nimen omaan tarkoitus käyttää sitä vahvistimen puhtaan kanavan kanssa, että tarvittaessa voisi polkaista clean-soundin päälle. Aika hankala se on alkaa särön ja cleanin välillä vaihtelemaan vahvistimen nappulaa painelemalla, pitäisi olla kolme kättä. Ja kun kyseiseen styrkkariin ei saa switchiäkään. Ja sen oma särö ei käsittääkseni kovin hääppöinen ole. Mulla oli joskus vuonna miekka ja kives Fender Frontman 15 w Reverb amp. Niitä ei kai enää edes valmisteta.
 
Joo, ei sitä heviä tehdä säröllä, mutta ei se kyllä heviä ole ilman säröäkään. En tiedä millainen vahvistin tuo Frontman on, mutta parempaan ei ole varaa. Harkitsin myös Rumble-bassocomboa kitaralle, mutta en tiedä mitenkä se toimisi. Varmaan ihan hyvin. Mutta se on isompi ja hankalampi roudata.

 
Jos tarkoituksena on saada homma tehtyä edullisesti, sopisi tuohon tarkoitukseen ehkä joku edullinen Marshall-in-a-box -tyylinen pedaali, joka tuottaa hyvän (ja Marshall-tyylisen) särön trankkuvahvarin kliiniin kanavaan. Esimerkiksi:
-Mooer Cruncher
-XVive T1 Golden Brownie Thomas Blug
-Tone City Golden Plexi
-Outlaw Effects Deputy Marshal Distortion
-Joyo Deluxe Crunch
-Marshall GV-2 Guv'nor Plus
-Marshall Jackhammer JH-1
 
Tämän tyylistä pedaalia kannattaa käyttää perus-transistorivahvarin kanssa siten, että pedaalista säädetään särö gain-säädöllä ja pidetään level-säädin sillä tasolla, että vahvarin äänentaso ei nouse verrattuna siihen jos pedaali ei ole päällä. Näin tekemällä saadaan yleensä paras soundi. Putkivahvistimien tai paremman pään trankkuvahvarien kanssa voi myös yrittää yliohjata level-säädöllä sitä vahvistimen etuastetta ja hakea miten saa parhaan soundin aikaiseksi.
 
Eiköhän siinä ole varaa mistä valita. Eikun googlettelemaan mistä saa halvimmalla.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Metalkallo
28.08.2020 09:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black Zombie 82: Itse ajattelin hommata Fender Frontman 10G-vahvistimen ja sen lisäksi jonkun Boss-särön. Esim. Boss DS-2, joka on kehittyneempi versio DS-1-pedaalista.
 
Trankku vahvarin kliinin päälle ei kuulosta kovin hyvältä säröpedaali. Jos haluat trankusta paremmat soundit pedaalilla, niin edellä mainittu Marshall in a box pedaali on tähän tarkoitukseen juuri oikea.
 
Jos laitat normi säröpedaalin trankun kliinin päälle, niin soundi jää aika ohueksi. Marshall in a box mallintaa vahvaria joten se ei ota tavallaan niin paljon sitä trankun kliiniä huomioon jolloin saat paremman soundin.
 
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Tami
28.08.2020 12:45:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metalkallo: Trankku vahvarin kliinin päälle ei kuulosta kovin hyvältä säröpedaali. Jos haluat trankusta paremmat soundit pedaalilla, niin edellä mainittu Marshall in a box pedaali on tähän tarkoitukseen juuri oikea.
 
Jos laitat normi säröpedaalin trankun kliinin päälle, niin soundi jää aika ohueksi. Marshall in a box mallintaa vahvaria joten se ei ota tavallaan niin paljon sitä trankun kliiniä huomioon jolloin saat paremman soundin.

 
No nyt on jämäkkää asiaa... Avaatteko viisaammat hiukan miten Marshall in a box eroaa "normi säröpolkimesta" ja miten se mallintaa vahvaria tai ei ota huomioon trankun kliiniä? Hohhoijaa!!
 
Pahoittelut kärkevästä tyylistäni, mutta nyt on sen verran tuhtia jöötiä, että ihan mielenkiinnolla odotan vastausta esmes mainitun Mooerin cruchin mallintavista ominaisuuksista. Sen ymmärrän, että toteutus ja käyttötapa vaikuttavat esim overdriven / distortion-tyyppisen polkimen välillä ja se, että käytetäänkö pedaalia boostaamaan esim vahvaria jne jne.
 
No pohjaksi heitän väitteen, että "MIAB" on enemmänkin kuvaus jolla luonnehditaan polkimen tuottamaa säröä brittihenkisen merkin suuntaiseksi... :-O
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
iec
28.08.2020 13:38:33 (muokattu 28.08.2020 13:46:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: No nyt on jämäkkää asiaa... Avaatteko viisaammat hiukan miten Marshall in a box eroaa "normi säröpolkimesta" ja miten se mallintaa vahvaria tai ei ota huomioon trankun kliiniä? Hohhoijaa!!
 
Pahoittelut kärkevästä tyylistäni, mutta nyt on sen verran tuhtia jöötiä, että ihan mielenkiinnolla odotan vastausta esmes mainitun Mooerin cruchin mallintavista ominaisuuksista. Sen ymmärrän, että toteutus ja käyttötapa vaikuttavat esim overdriven / distortion-tyyppisen polkimen välillä ja se, että käytetäänkö pedaalia boostaamaan esim vahvaria jne jne.
 
No pohjaksi heitän väitteen, että "MIAB" on enemmänkin kuvaus jolla luonnehditaan polkimen tuottamaa säröä brittihenkisen merkin suuntaiseksi... :-O

 
Tottahan tuo on, että MIAB kuvaa lähinnä särön luonnetta ja totta kai vahvistin yms vaikuttaa todella merkittävästi lopputulokseen. Yritin nyt vain yhdelle tietylle jäsenelle vastata siten, että menisi helpoimmalla tavalla "maaliin ". Ettei lähdetä keulimaan millään OD+ särö+vahvarin särö -yhdistelmäjutuilla tässä tapauksessa kun kyseessä on kuitenkin suunnilleen kaupan halvin trankkuvahvari, johon halutaan vahvarin huonosti toimivaa perussäröä parempi ratkaisu pienellä budjetilla. Nuo ehdottamani vaihtoehdot ovat siinä 50 euron paikkeilla olevia purkkeja, eli vähän halvempia kuin aiemmin mainittu boss ds2.
 
Edit: Nyt on taas sellaiset merkit ilmassa, että tässäkin keskustelussa aletaan kohta puimaan trankun, mallintavan trankkukombon, digimallintavan ja analogimallintavan syvintä olemusta ja siitä siirrytään sujuvasti plugareihin. Suosittelisin että ne keskustelut käytäisiin siellä jäsen Hallun (muistaakseni) aloittamassa keskustelussa. Taitaa jäsen Metalkallokin ymmärtää että MIAB analogipedaalit mitä tuossa mainittiin eivät mallinna varsinaisen vahvarin toimintaa vain ainoastaan yrittävät kuulostaa puolijohtein toteutettuna vähän samalta.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «