Aihe: Putkivahvistinta ostamassa, ideoita?
1 2
jpaa
21.08.2020 18:28:03
takeover: Kiitos paljon näistä vastauksista, tulee siis todella mielenkiintosta faktaa/mielipidettä, juuri tätä kaipaanki. Pitääpä ehdottomasti tutustua myös tuohon Bluetone vahvariin paremmin, vain nimeltä olen aiemmin tiennyt. Ja mitä tulee tuohon Friedman Runtiin niin osaatko sanoa jääkö kauas Friedman BE säröistä? En siis todellakaan etsi modernin metallin tasoisia säröjä, vaan justiin se kuuluisa hotrodattu marsu saundi kiehtoo..ja että vahvistinta ei tarvi puskea enempää millään screamereillä saavuttaakseen "laulavan leadin". Itse soitan Suhrin HSS mikeillä olevaa stratoa niin yksikelaisille vaihdattaessa ja volumea laskettaessa särökanavan siis tulisi puhdistua just siihen kivaan break up saundiin.

Jokainen kehuu omiaan niin minäkin sitten.

Hotrodattu marsusoundi, se on niin Splawn Quickrod kun voi olla ja varmasti tutkimisen arvoinen peli. 1st gearilla monipuolisesti plexihommat ja seuraavilla lisää. Itse käytän pääosin ykkösvaihdetta Suhr Modernilla jossa SSH+ tallassa ja kaulassa SSV puolitusmahdollisuudella. Puhdistuu nätisti mutta ryhti säilyy. Käytän TS808 välillä tiukentamaan, mutta laulaa varsinkin toisella särömoodilla ilman muita mausteita (footswitchista vaihdettava moodi muuttaa särön luonnetta vähän). Miinuksena melko mitätön cleani mutta itse en edes käytä kun saan volumella erittäin käyttökelpoista kevyempää soundia.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
LaMotta
21.08.2020 18:32:55

TTV: Nyt kun pedaalikortti myös huomattiin ottaa esiin (hyvä vaihtoehto), Friedmanin BE-OD Deluxe pedaali tarjoaa 2 laajasti konfattavaa hotrod Marshall kanavaa.

Toi ei reagoinut kitaran volaan samalla tavalla.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
TTV
21.08.2020 18:38:28 (muokattu 21.08.2020 18:38:49)
LaMotta: Toi ei reagoinut kitaran volaan samalla tavalla.

Samanlaisuuten en osaa sanoa, kun ei ole verrokkia, mutta kyllä BE-OD reagoi volaan. Sen kanavien erilaiset säröasetukset mahdollistavat myös 2 ihan erilaista särömaailmaa, jotka toki vielä reagoivat kitaran volaan erilailla.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
spacelord
22.08.2020 19:21:24

Mä ajattelen, että se on pelkästään suoraselkäistä. Ei noiden tubevideoiden perusteella opita vahvistinta tuntemaan, ja nopealla vilkaisulla tässäkin ketjussa monet kommentoijat ovat muutamaa vahvaria soittaneet elämänsä aikana.

jpaa: Jokainen kehuu omiaan niin minäkin sitten.
https://primalmaze.com/
jpaa
22.08.2020 20:40:46
spacelord: Mä ajattelen, että se on pelkästään suoraselkäistä. Ei noiden tubevideoiden perusteella opita vahvistinta tuntemaan, ja nopealla vilkaisulla tässäkin ketjussa monet kommentoijat ovat muutamaa vahvaria soittaneet elämänsä aikana.

jpaa: Jokainen kehuu omiaan niin minäkin sitten.

Tää ei ollu tarkoitettu sanoa mitenkään negatiivisessa tarkoituksessa. Miksipä sitä omaansa ei kehuisi kun se varmaan just tällä hetkellä useimmiten on sitä mitä haetaan. Mieli sitten aina välillä muuttuu. Tää on nähty omalla kohdalla monta kertaa. Tällä hetkellä kuitenkin olen tyytyväisempi omaan soundiin kuin ikinä aikaisemmin joten ikuinen quest for THE SOUND jääköön nyt vähintäänkin tauolle.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)