Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Boss DS-1 Helppo modaus
1 2
Invisible Kid
21.08.2020 20:21:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1. Avaa pedaali.
2. Leikkaa veke D4, D5 sekä C12 ja R17.
3. Kasaa pedaali.
 
Säröst tulee erilainen, ja tone ohitettu kokonaan. (Ite jätin tonepotikan pedaalin sisään joten nyt siin vaa vola ja gain, helppo säädellä. Tonet sit kitarasta tai vahvistimesta)
 
Vertailussa kuulosti paljon samalta ku Boss SD-1 ja OD-3 paitsi ehkä vähä enemmä säröä ja ainaki koti volyymeillä just hyvä purkki.
 
Muilla jotain simppeleitä modaus ideoita bosseihin?
 
mike tapping
21.08.2020 20:28:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisiko jotain juutuupilinkkiä tai jotain tyyliin ennen ja jälkeen? Mun mielestä tuo ds-1 tarvii nimenomaan sitä tonen leikkausta, että siitä saa mitään käyttökelpoista ulos. Muutenhan se on ihan tolkuton sirkkeli. Ja mielestäni sd-1 ja od-3 ovat kyllä soinniltaan melko erilaisia speduja.
 
Invisible Kid
22.08.2020 08:55:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä vertailu Boss DS-1 modattu vs Boss DS-1 modaamaton.
Aika nopeesti rullaan gainin nollasta sataan modatussa mutta eron perus ds1: seen kuulee kyllä.
 
https://youtu.be/DuvOitjO2AQ
 
Tässä vertailu Boss DS-1 mod vs SD-1 ja OD-3. Tässä kaikis potikat klo 12.
 
https://youtu.be/v00hP4A1EBo
 
Molemmissa videoissa vahvistin on Marshall DSL1 eq potikat klo 12 ja reverb pois.
Kitara on strato mis pelkkä dimarzio super distortion tallassa, ei tonea.
 
mike tapping
22.08.2020 11:41:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No onhan siinä eroa, eikä välttämättä lainkaan hassumman kuuloinen tuo modattu soundi. Pitääpä tuumata asiaa. :)
 
Invisible Kid
22.08.2020 12:05:10 (muokattu 22.08.2020 12:47:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Seuraavaan vois kokeilla poistaa pelkästään tonen (c12 ja r17) ja jättää särön ennalleen ni ois enemmän distortion tyylinen, kun nyt aika od: mainen..mikä oli kyl tarkoituskin nyt.
 
juici
22.08.2020 15:26:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Invisible Kid: Tässä vertailu Boss DS-1 modattu vs Boss DS-1 modaamaton.
Aika nopeesti rullaan gainin nollasta sataan modatussa mutta eron perus ds1: seen kuulee kyllä.
 
https://youtu.be/DuvOitjO2AQ
 
Tässä vertailu Boss DS-1 mod vs SD-1 ja OD-3. Tässä kaikis potikat klo 12.
 
https://youtu.be/v00hP4A1EBo
 
Molemmissa videoissa vahvistin on Marshall DSL1 eq potikat klo 12 ja reverb pois.
Kitara on strato mis pelkkä dimarzio super distortion tallassa, ei tonea.

 
Kyllä modatun ja modaamattoman välillä selkeä ero on. Volumea on enemmän ja ei oo soundi niin tukossa.
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Kousi
22.08.2020 16:25:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitkästä aikaa jotain mielenkiintoista värkkäilyä täällä! Klippien perusteella modattu kuulosti paremmalta sinun käyttötarkoituksessasi. Kuulosti aika samalta kuin OD-3 mikä itselläkin on aktiivikäytössä boostina. Miten vertaisit OD-3:n ja modatun DS-1:n yläpäätä? Välillä tuntuu että OD-3 korostaa hiukan liikaakin yläpäätä omalla setupilla ja tonea saa pitää melko pienellä. Hyvä ja monipuolinen purkki silti kaikenkaikkiaan.
 
Invisible Kid
22.08.2020 17:33:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten vertaisit OD-3:n ja modatun DS-1:n yläpäätä? Välillä tuntuu että OD-3 korostaa hiukan liikaakin yläpäätä omalla setupilla ja tonea saa pitää melko pienellä
 
En nyt äkkisältään osaa vertailla hirveesti. Molemmat pedaalit ollut itellä vasta vähän aikaa. Tone nappula jotenki itelle aina hankala säätää ja haluisin suoraan sitä efektin ääntä enkä niinkään tonea purkista.
 
Treeniksel mul käytössä Boss OD-1 ja se mun lemppari OD mut törky kallis vaan ja halusin kotiin vähän samalla idealla, ilman tonea olevan overdriven ja tuntuu et toi modaus ratkas sen.
 
mike tapping
22.08.2020 18:19:00 (muokattu 22.08.2020 18:19:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Googlailin vähän noita modeja ja tulikin ylläri vastaan. Tässä mun (lähes uudessa) ds-1:ssä on paljon pienempi piirilevy kuin noissa vanhemmissa. Boss on vissiin jossain vaiheessa muuttanut kytkentää.
 
LaMotta
22.08.2020 18:19:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ohittaa tone kokonaan?
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Invisible Kid
22.08.2020 19:15:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss on vissiin jossain vaiheessa muuttanut kytkentää.
 
Olikohan 2016 vuodesta alkaen vaihtanut sellaseen erilaiseen rakenteeseen mutta vahemmissa malleissa tuo piirilevyhässäkkä edelleen.
 
Invisible Kid
22.08.2020 19:23:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miksi ohittaa tone kokonaan?
 
Olikohan niin et poistaa vaan C12 ni tuli erilainen tone, sellanen mis enemmä midleä kait.. Tai pelkästään R17 ni yläpäätä pois tai jotain.
 
Täs linkki siihen videoon mist ton modauksen keksin. Tossa toi pelkän C12 poisto tekee tonesta kyl käytännöllisen mun korvaan:
 
https://youtu.be/succMDFwtdk
 
Miksi ohitin tonen kokonaan itse, ni siksi että mun lemppari overdrivessä Boss OD-1 ei ole tonea ja tykkään siitä ja tavoittelin samaa ideaa modauksella, pienellä distortion terällä.
 
JuSu
22.08.2020 19:34:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Miksi ohittaa tone kokonaan?
 
Kysymys, joka tulee esittää, mikäli harkitsee ko. pedaalin hankkimista.
 
Hähhäh.
 
Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta. -JuSu-
samiko
23.08.2020 19:21:27 (muokattu 23.08.2020 19:21:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Invisible Kid: Olikohan niin et poistaa vaan C12 ni tuli erilainen tone, sellanen mis enemmä midleä kait.. Tai pelkästään R17 ni yläpäätä pois tai jotain.
 
Täs linkki siihen videoon mist ton modauksen keksin. Tossa toi pelkän C12 poisto tekee tonesta kyl käytännöllisen mun korvaan:
 
https://youtu.be/succMDFwtdk
 
Miksi ohitin tonen kokonaan itse, ni siksi että mun lemppari overdrivessä Boss OD-1 ei ole tonea ja tykkään siitä ja tavoittelin samaa ideaa modauksella, pienellä distortion terällä.

 
Soundi on aivan kamala, mutta se ei johdu itse pedaalista vaan käyttäjästä. DS1 on "oikeinkäytettynä" ihan hyvä pedaali. Ainoa pedaali mikä itsellä ollut käytössä soittoharrastuksen alusta asti.
 
Kuunnelkaa nyt vaikka Vain lyhyttä demoa. Ei kuulosta yhtään modaajan soundilta.
 
https://www.youtube.com/watch?v=SetmUEOv-vk
 
Invisible Kid
23.08.2020 22:26:22 (muokattu 23.08.2020 22:44:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soundi on aivan kamala, mutta se ei johdu itse pedaalista vaan käyttäjästä. DS1 on "oikeinkäytettynä" ihan hyvä pedaali. Ainoa pedaali mikä itsellä ollut käytössä soittoharrastuksen alusta asti.

Kuunnelkaa nyt vaikka Vain lyhyttä demoa. Ei kuulosta yhtään modaajan soundilta.

https://www.youtube.com/watch?v=SetmUEOv-vk

 
Mäkin tykkään DS-1 sestä. Tarkoitus videoissa ei ole dissata mitään pedaalia. Mähä oon bossi fani :)
 
samiko
23.08.2020 23:14:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Invisible Kid: Mäkin tykkään DS-1 sestä. Tarkoitus videoissa ei ole dissata mitään pedaalia. Mähä oon bossi fani :)
 
En syytäkkään dissauksesta. Syytän siitä että soundissa on jotain pahasti vialla, ja se ei valitettavasti johdu stokki-ds1:stä. Sama homma ulkomaalaisella modaajallakin.
 
Kousi
23.08.2020 23:21:19 (muokattu 23.08.2020 23:22:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samiko: En syytäkkään dissauksesta. Syytän siitä että soundissa on jotain pahasti vialla, ja se ei valitettavasti johdu stokki-ds1:stä. Sama homma ulkomaalaisella modaajallakin.
 
Itselle on jäänyt käsitys että Vainkin DS-1 olisi modattu, mutta en tiedä onko juuri tuolla nimenomaisella videolla...?
 
JuSu: Kysymys, joka tulee esittää, mikäli harkitsee ko. pedaalin hankkimista.
 
Hähhäh.

 
Onhan DS-1:stä käyttänyt monikin menestyksekkäästi Gary Mooresta Kurt Cobainiin. Kuten kaikissa kitarakamoissa, on sekin mahdollista saada kuulostamaan aivan hirveältä, käyttäjästä ja muista kamoista riippuen.
 
ubik
24.08.2020 06:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Invisible Kid: Olikohan 2016 vuodesta alkaen vaihtanut sellaseen erilaiseen rakenteeseen mutta vahemmissa malleissa tuo piirilevyhässäkkä edelleen.
 
Juu tää vähän yllätti ku aloin SD-1seen tekee ledi modia :D
 
jhlamm
24.08.2020 11:45:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Miksi ohittaa tone kokonaan?
 
Ei tähän Bossin pedaaliin liity suoraan, mutta joissakin pedaaleissa tuo tone-stäkki syö sitä soundia. Tai tarkemmin sanoen se vaikuttaa aina siihen soundiin eikä anna sellaista vastetta kuin haluaisi. Itsellä yhdessä harrasteprojektissa meni tonen säädöt inan päällekkäin eikä siis veivaamalla saanut sitä ärsyttävää kaistaa hallittua niin, että muu paketti pysyi kasassa. Lisäksi oma näkemykseni on, että yksittäinen tonepotikka on erittäin rajaava - se harvoin istuu omalle korvalle mitenkään kauniisti, jolloin tone on keskellä ja säädöt aivan muualta.
 
Toinen vaihtoehto on perversio mahdollisimman vähäsäätöistä pedaalia varten. Kukin tyylillään. Jää enemmän aikaa soittaa kun ei voi säätää.
 
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Kefiiri
24.08.2020 14:00:11 (muokattu 24.08.2020 14:01:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saitte minutkin kiinnostumaan otsikon purkista. Katsoin tämmöisen videon missä epäilyttävän näköinen sälli selittää hyvin ja saa värkistä irti lopulta ihan asiallisia sointeja. Hänen mielestään vahvistimen on hyvä olla lievästi säröllä jo valmiiksi, mutta aiemmin linkitetyn Vai-pätkän perusteella härveli toimii ihan kliinilläkin.
 
https://www.youtube.com/watch?v=9Vz63o-wmXo
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «