![]() 19.08.2020 19:36:31 | |
---|---|
Haluan edelleen itkeä että fidun huonosti. Hehku ei kelepaa kelleen, uskalla tota Kiirasta laittaakaan jos menee yhtä hyvin. Noh. Seiskööt nurkassa, ei ne leipää huuda, eikä tapoihini kuulu antaa "sain halvalla" -nautintoa tuollaisista vehkeistä polkumyyntihinnoilla. Kivempaa on aina ostaa tommosta spessua, vain huomatakseen ettei niillä sit soitakaan =Z -So many assholes, so few bullets- | |
![]() 19.08.2020 20:28:21 | |
Karhukoira74: Haluan edelleen itkeä että fidun huonosti. Hehku ei kelepaa kelleen, uskalla tota Kiirasta laittaakaan jos menee yhtä hyvin. Noh. Seiskööt nurkassa, ei ne leipää huuda, eikä tapoihini kuulu antaa "sain halvalla" -nautintoa tuollaisista vehkeistä polkumyyntihinnoilla. Kivempaa on aina ostaa tommosta spessua, vain huomatakseen ettei niillä sit soitakaan =Z Paremmin menee nykyään kaupaksi jos laittaa ilmoitukseen myös vaihtomahdollisuuden. Toki tilanne on joskus sellainen että ei vain tarvitse vaihdossa muuta kuin rahaa. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 19.08.2020 21:12:07 | |
Krice: En minäkään, sen vuoksi käytin lainausmerkkejä "halpapedaalissa". Vastauksesi oli väärinymmärtämisen sinfoniaa, jonka sivuutan pienellä kulman kohotuksella. Kyse olikin siitä että mihin perustat väitteesi että Boss olisi yleisesti "halpispedaali" -maineessa vaikka itse et niin ajattelisikaan? En ole kuullut tuollaista väitettävän kuin tietämättömien ja/tai osaamattomien ihmisten suusta, ja näissäkin tapauksissa kohtuullisen harvoin. Olettaen nyt että halpispedaali -termillä tarkoitetaan kaikkea mitä assosiaatioita siihen liittyy. | |
![]() 19.08.2020 23:24:39 | |
Kousi: Kyse olikin siitä että mihin perustat väitteesi että Boss olisi yleisesti "halpispedaali" -maineessa Siihen, että se oli halpispedaali aikoinaan. Teollisesti tuotettu halvempi kaukoidän versio. Japanilla oli nimittäin silloin samanlainen maine kuin nykyisin muilla halvemmilla kaukoidän mailla. Olet varmaan sen verran nuori, että et tiedosta sitä. Silti, laadultaanhan nuo olivat ja ovat parempia kuin nykyiset halpapedaalit, mutta se ei muuta mielikuvaa, joka niillä oli siihen aikaan. Ja tuo mielikuva on ehkä säilynyt osittain tähän päivään asti. | |
![]() 20.08.2020 10:15:18 (muokattu 20.08.2020 10:16:06) | |
Krice: Siihen, että se oli halpispedaali aikoinaan. Teollisesti tuotettu halvempi kaukoidän versio. Japanilla oli nimittäin silloin samanlainen maine kuin nykyisin muilla halvemmilla kaukoidän mailla. Olet varmaan sen verran nuori, että et tiedosta sitä. Silti, laadultaanhan nuo olivat ja ovat parempia kuin nykyiset halpapedaalit, mutta se ei muuta mielikuvaa, joka niillä oli siihen aikaan. Ja tuo mielikuva on ehkä säilynyt osittain tähän päivään asti. Mä en oo enää kovinkaan freesissä iässä mut mulla ei oo tota mielikuvaa noista. Pitääkö kuinka kauas menneisyyteen mennä, mun eka keppi tuli kyllä vasta 86 ja silloin mulla oli bossin overdrive :) Itseasiassa mää oon aina luullut et ne on laadukkaita ja kalliita :) No, en ymmärrä pedaaleista tuon taivaallista niin kommenttini voi jättää omaan arvoonsa. | |
![]() 20.08.2020 10:25:56 (muokattu 20.08.2020 10:29:11) | |
Krice: Siihen, että se oli halpispedaali aikoinaan. Teollisesti tuotettu halvempi kaukoidän versio. Japanilla oli nimittäin silloin samanlainen maine kuin nykyisin muilla halvemmilla kaukoidän mailla. Olet varmaan sen verran nuori, että et tiedosta sitä. Silti, laadultaanhan nuo olivat ja ovat parempia kuin nykyiset halpapedaalit, mutta se ei muuta mielikuvaa, joka niillä oli siihen aikaan. Ja tuo mielikuva on ehkä säilynyt osittain tähän päivään asti. Kylläpäs sitä nyt retostellaan kokomuksen syvällä rintaäänellä. Japanilla oli mainitsemasi "halvan kaukomaan" leima 50-luvulla ja osittain vielä 60-luvulla. Ja sinä olit syntynyt -79 vai 80? 70-luvulla alkoivat mennä länsimaista ohi elektroniikassa, soittimissa, moottoriajoneuvoissa yms. "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska | |
![]() 20.08.2020 10:30:56 | |
Presidentti: Kylläpäs sitä nyt retostellaan kokomuksen syvällä rintaäänellä. Japanilla oli mainitsemasi "halvan kaukomaan" leima 50-luvulla ja osittain vielä 60-luvulla. Ja sinä olit syntynyt -79 vai 80? 70-luvulla alkoivat mennä länsimaista ohi elektroniikassa, soittimissa, moottoriajoneuvoissa yms. Ja -80 luvulla olivat jo menneet menojaan ja jättäneet länsimaat haistelemaan pölyjä. Tällä hetkellä Kiina näyttää tehneen saman..... olisiko Kiina nyt jotain sellaista mitä japani oli -70 luvulla? paitsi tietenkin monin verroin isompi. Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-) | |
![]() 20.08.2020 10:37:00 | |
hallu: Ja -80 luvulla olivat jo menneet menojaan ja jättäneet länsimaat haistelemaan pölyjä. Tällä hetkellä Kiina näyttää tehneen saman..... olisiko Kiina nyt jotain sellaista mitä japani oli -70 luvulla? paitsi tietenkin monin verroin isompi. Tämä. Made in China ei automaattisesti tarkoita paskaa. Siellä tehdään hyvää kamaa ja vähemmän hyvää kamaa. Mutta sitä hyvää kamaa päätyy myös länsituotteisiin. E: Toki tietyissä piireissä edelleen kuulee sitä "riisipussi"-äijäilyä, mutta mielestäni se on varsinkin piilorasismilla höystettynä aikas noloa... "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska | |
![]() 20.08.2020 10:39:14 (muokattu 20.08.2020 10:46:57) | |
Presidentti: Tämä. Made in China ei automaattisesti tarkoita paskaa. Siellä tehdään hyvää kamaa ja vähemmän hyvää kamaa. Mutta sitä hyvää kamaa päätyy myös länsituotteisiin. E: Toki tietyissä piireissä edelleen kuulee sitä "riisipussi"-äijäilyä, mutta mielestäni se on varsinkin piilorasismilla höystettynä aikas noloa... Juu siis nimenomaan tarkoitin, että Kiinasta tulee nykyisin paljon korkeaa laatua ja tuntuisi, että sekin on menossa länsimaista ohi monessa mielessä myös teknologisessa kehityksessä. E: Soittokamoissa pysyäkseni ostin itse kiinassa tehdyn akustisen kitaran kymmenisen vuotta sitten, koska se oli mielestäni yhtä hyvä kuin vastaava amerikassa tehty, mutta vain puolet halvempi. Nyt aletaan varmasti lähestyä aikoja että niiden ei tarvitse olla edes halvempia, ne on vain yksinkertaisesti parempia. Vahvistimissa kiinasta tulee paljon isoiltakin merkeiltä kamaa ja en sinällään vieroksu niitäkään, vaikka en vielä kiinavahvistimia ole itselleni hankkinut. Vahvistimissa kun soundi ei kerro kuinka tiukasti komponentit on hitsattu kiinni ja onko kokoonpano muuten järkevä, mutta toisaalta tiedän, että myös amerikkalaiset vahvistimet ja kaapit tehdään kiinalaisista osista. Mutta vahvistinosastolla on mielestäni kiinakamassa vielä vähän kysymysmerkkejä. Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-) | |
![]() 20.08.2020 10:41:00 | |
hallu: Juu siis nimenomaan tarkoitin, että Kiinasta tulee nykyisin paljon korkeaa laatua ja tuntuisi, että sekin on menossa länsimaista ohi monessa mielessä myös teknologisessa kehityksessä. Olisiko esimerkkejä antaa tuosta ohimenosta? En siis väitä vastaan, mutta olisi kiva kuulla, että missä mielessä Kiina on mennyt teknologisesti länsimaiden ohi? Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 20.08.2020 10:42:37 | |
hallu: Juu siis nimenomaan tarkoitin, että Kiinasta tulee nykyisin paljon korkeaa laatua ja tuntuisi, että sekin on menossa länsimaista ohi monessa mielessä myös teknologisessa kehityksessä. Kiinalaiset tehtaat tekevät juuri sitä laatua mitä päämiehet tilaavat ja josta he ovat valmiit maksamaan. | |
![]() 20.08.2020 10:50:51 | |
Pauli Lappalainen: Kiinalaiset tehtaat tekevät juuri sitä laatua mitä päämiehet tilaavat ja josta he ovat valmiit maksamaan. Tämä ei pidä paikkaansa. Kitaroissa ehkä, jos niistä oli puhe, muttei teknologiassa yleisesti. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 20.08.2020 10:55:14 | |
Laulava Kylätohtori: Olisiko esimerkkejä antaa tuosta ohimenosta? En siis väitä vastaan, mutta olisi kiva kuulla, että missä mielessä Kiina on mennyt teknologisesti länsimaiden ohi? No soittokamoissa ei ole esimerkkiä enkä oikeastaan sitä tarkoittanutkaan. Lähinnä viittasin esimerkiksi 5g mobiilitekniikkaan jossa kiina lienee tällä hetkellä kärkimaa ja tiedä mitä muita hankkeita siellä on menossa josta emme edes tiedä. Mutta sen arvaan, että tuskin amerikkalaiset ihan suotta kiinan noususta hermoilevat. Myös avaruustekniikassa kiina taitaa ottaa jättiharppauksia ja jonkunhan sinne marsiin on lähdettävä enkä ole enää lainkaan varma, että ne on vain amerikkalaiset jotka sinne pääsee. Mutta kapitalismi ei tunne kansallisvaltioita eikä rahalla ole isänmaata joten tämä nykytilanne jossa ihmiskunta näyttää valinneen kansalliskiihkoilun keinoksi vastustaa klobaalikapitalismia, saattaa laittaa palikat jälleen kerran uuteen uskoon. Se saattaa nostaa kansakuntia uuteen kukoistukseen ja syöstä toisia unohduksiin. Arvailua tämä kaikki tietenkin vain on, jos joku ei sitä muuten ole hoksannut. Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-) | |
![]() 20.08.2020 10:56:22 | |
Laulava Kylätohtori: Tämä ei pidä paikkaansa. Kitaroissa ehkä, jos niistä oli puhe, muttei teknologiassa yleisesti. Juu olen samaa mieltä, kyllä kiinalla on ihan ikiomiakin intressejä teknologiaan ja maailman herruuteen. Mä otan omat juttuni ihan liian tosissani, älä sinä ota :-) | |
![]() 20.08.2020 11:25:21 | |
hallu: No soittokamoissa ei ole esimerkkiä enkä oikeastaan sitä tarkoittanutkaan. Lähinnä viittasin esimerkiksi 5g mobiilitekniikkaan jossa kiina lienee tällä hetkellä kärkimaa ja tiedä mitä muita hankkeita siellä on menossa josta emme edes tiedä. Mutta sen arvaan, että tuskin amerikkalaiset ihan suotta kiinan noususta hermoilevat. Myös avaruustekniikassa kiina taitaa ottaa jättiharppauksia ja jonkunhan sinne marsiin on lähdettävä enkä ole enää lainkaan varma, että ne on vain amerikkalaiset jotka sinne pääsee. Varmasti on yksi kärkimaista esim. 5g:ssä. Mulder varmaan selvittelee niitä salaisia projekteja. :) Mutta kyllä näissä Kiinan mahtavuuden ylistyksissä on varsin usein vahvasti essonbaarilisää mukana. Anekdoottina mainittakoon, että sinänsä huvittavaa, että työelämässä teknologiateleollilsuudessa on varsin yleistä, että laatukriittiset osat joudutaan ostamaan Euroopasta, koska Kiinasta ei löydy riittävän luotettavaa toimittajaa kilpailukykyiseen hintaan. Amerikkalaisilla on hermoiltavaa Kiinan suhteen ihan alemman teknologiankin kanssa, joka vie työpaikat sieltä. Kuten Euroopallakin. Samoin siinä, että Kiina tekee, mitä tahtoo, eikä pelaa sääntöjen mukaan. Jo nyt pitäisi Kiinan tämän hetkisten näyttöjen perusteella pistää kovat boikotit, mutta ei onnistu, koska Länsimaat ovat tehneet itsestään ja talouksistaan Kiinan orjia. Kyllä Länsimaat tulevat olemaan globaalissa taloudessa pahimmat häviäjät. Ovat sitä osittain jo nyt. Mutta kapitalismi ei tunne kansallisvaltioita eikä rahalla ole isänmaata joten tämä nykytilanne jossa ihmiskunta näyttää valinneen kansalliskiihkoilun keinoksi vastustaa klobaalikapitalismia, saattaa laittaa palikat jälleen kerran uuteen uskoon. Se saattaa nostaa kansakuntia uuteen kukoistukseen ja syöstä toisia unohduksiin. Arvailua tämä kaikki tietenkin vain on, jos joku ei sitä muuten ole hoksannut. Globaali kapitalismi paitsi tuhoaa maapallon, myös kasaa vaurauden harvoille. Samoin jokainen ymmärtää, ettei systeemi, mikä perustuu ikuiseen kasvuun ja kasvavaan ihmismäärään ole ikuinen. Itse asiassa se alkaa jo pikku hiljaa saavuttamaan rajansa. "Kansalliskiihkoilu" on sen verran ideologisesti latautunut termi, ettei siitä sen enempää. Mutta asiaan. Historiallisen hyvin on mennyt kama nyt kaupaksi. Kaikki mennyt muutamassa päivässä, mitä olen torille laittanut - pari kitaraa, combo, elementtejä, pedaaleja, jne... Nyt pitää nauttia tästä ihanuudesta tämä pieni ohikiitävä hetki, minkä tämä kestää. Jotain pitäisi vielä keksiä torille laitettavaksi ennen kuin tilanne taas sakkaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. | |
![]() 20.08.2020 11:35:10 | |
Mulla oli viikon ajan torilla ostoilmoitus missä oli listattuna aivan bulkkikamaa: telejä, sg, prs jne. ja oikeastaan paino oli ainoa rajoittava asia mikä ehkä hidasti tarjousten tuloa. Olis varmaan kevyesti ollut 15-25 eri mallia mitkä olis sopinut spekseihin. No, joka tapauksessa, yhtään tarjousta ei tainnut tulla. Eiku joo yksi tuli, sekin oli jo torilla. Ei ainakaan näin ostajan ominaisuudessa tori oikein toiminut. | |
![]() 20.08.2020 12:06:42 | |
En ole kyllä minäkään koskaan pitänyt Bossin speduja halpiksina vaan pikemminkin perusvarmoina käyttöpeleinä. Tuo "tojotacorolla"-vertaus on kai aika osuva. Mun mielestä halpikset on niitä Joyoja sun muita kiinankopsuja, joista ei voi aina olla varma mitä saa. Ne Mooerin pikkupalikatkin on kai siinä halpisten rajalla vaikka pääosin nekin on ihan asiallisia purkkeja. Kyllähän minä sen kässään, että jos vaikka sd-1:n saa kaupasta reilulla viidelläkympillä niin ei siitä käytettynä paljoa saa. Mutta sitten se että jos satasen hintainen purkki menee kaupaksi ehkä korkeintaan kolmella-neljälläkympillä niin en mä sitä sillä hinnalla suostu myymään. Tietty tuolla mnetin torilla näyttää olevan spedupuolella tarjontaa niin älyttömästi, että eihän siellä näytä helpolla menevän kaupaksi edes ne parempien brändien tuotteetkaan. | |
![]() 20.08.2020 14:06:15 | |
o0o: Mulla oli viikon ajan torilla ostoilmoitus missä oli listattuna aivan bulkkikamaa: telejä, sg, prs jne. ja oikeastaan paino oli ainoa rajoittava asia mikä ehkä hidasti tarjousten tuloa. Olis varmaan kevyesti ollut 15-25 eri mallia mitkä olis sopinut spekseihin. No, joka tapauksessa, yhtään tarjousta ei tainnut tulla. Eiku joo yksi tuli, sekin oli jo torilla. Ei ainakaan näin ostajan ominaisuudessa tori oikein toiminut. Ostoilmoitukset on aina hankalia. Itsekin olen todennut että ei tahdo toimia kuin harvoin. Useimmiten kukaan ei tarjoa mitään tai sitten tarjotaan aivan mitä sattuu. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 20.08.2020 14:14:35 | |
iec: Ostoilmoitukset on aina hankalia. Itsekin olen todennut että ei tahdo toimia kuin harvoin. Useimmiten kukaan ei tarjoa mitään tai sitten tarjotaan aivan mitä sattuu. Niin no aika harva roikkuu torilla kyttäämässä josko jollekulle voisi myydä jotakin ilman että sinne nyt tekee sitä myynti-ilmoitusta. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I | |
![]() 20.08.2020 15:15:26 | |
18is9: Niin no aika harva roikkuu torilla kyttäämässä josko jollekulle voisi myydä jotakin ilman että sinne nyt tekee sitä myynti-ilmoitusta. Joskus kuitenkin. Mulla myynti-ilmoituksessa oli mainittu vaihdokkeja, ja siitä eräs herrashenkilö äityi tarjoamaan kitaraansa rahakaupalla. Hinta kun oli vielä erittäin kohdallaan, niin kauppa tuli, vaikkei vaihtoa tapahtunutkaan. Harvassa nämä toki. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)