Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender Champ 12 red knob
1
hapo
12.08.2020 20:34:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Champin puhdas kanava soi huomattavasti hiljaisemmin kuin särökanava, josta tuntuu mökää riittävän. Onkohan tuo ominaisuus tuossa vahvistimessa? Tehoa pelissä on 10w. Olen kokeillut erillaisia putkia mutta ei tunnu vaikuttavan. Osaisikko joku ystävällisesti neuvoa kuinka saan puhtaaseen kanavaan lisää ääntä, kovin hiljaiselta tuntuu kun kumminkin 10w kombosta kysymys.
 
juici
15.08.2020 15:38:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hapo: Champin puhdas kanava soi huomattavasti hiljaisemmin kuin särökanava, josta tuntuu mökää riittävän. Onkohan tuo ominaisuus tuossa vahvistimessa? Tehoa pelissä on 10w. Olen kokeillut erillaisia putkia mutta ei tunnu vaikuttavan. Osaisikko joku ystävällisesti neuvoa kuinka saan puhtaaseen kanavaan lisää ääntä, kovin hiljaiselta tuntuu kun kumminkin 10w kombosta kysymys.
 
Puhtaan kanavan hiljaisuus on ominaisuus, joka on kuitenkin modattavissa: https://www.effectrode.com/knowledg … nto-a-champ-deluxe-with-a-few-mods/
 
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
Kefiiri
15.08.2020 15:57:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo ei se puhdas kanava oikeastaan ole hiljainen vaan särökanava on yliherkkä! Se on aika hyvä soundi se kliini, olen verrannut rinnakkain usein kehutun Dynacord Twen II:n kanssa ja sointi oli yllättävän samanlainen ja äänenpaine myös.
 
En ole musiikin asiantuntija.
hapo
16.08.2020 11:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tiedoista. Miten paljon mahtaa olla vaikutus soundiin jos vaihtaa ulostulomuuntajan?
 
Matias.
18.08.2020 11:58:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siitä on jo pitkä aika, vajaa 30 vuotta kun mulla oli tuo redknop Champpi. Muistelen samaa että särökanava oli aika kuuma. Jos haluat pitää vahvistimen, yksi vaihtoehto olisi mennä vahvistinsepän luo (Uraltone, Bluetone, Rikstone, Vintage Amps....ym.) ja keskustella asiasta. Hyvin pienillä ja halvoilla muutoksilla etuvahvistimessa pystyy hoitamaan nuo balanssiin. Uusi päätemuuntaja ei tuo apua ongelmaan vaan verottaa rahapussin paksuutta aika paljon verrattuna tuon vahvistimen rahalliseen arvoon.
 
Kefiiri
18.08.2020 12:10:42 (muokattu 18.08.2020 12:14:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matias.: Uusi päätemuuntaja ei tuo apua ongelmaan vaan verottaa rahapussin paksuutta aika paljon verrattuna tuon vahvistimen rahalliseen arvoon.
 
Näin lienee. Päätemuuntajan vaihdolla voi saada marginaalisesti enemmän alapäätä soundiin mutta nykyisenkin muuntajan läpi kyllä pääsee se teho mitä vahvarista on saatavissa. Ja tosiaan uusi 10W SE-päätemuuntaja olisi aika kalliskin, vaikka sitä ei suhteuttaisi Champin rahalliseen arvoon.
 
Kaiutinta voisi toki päivittää, mutta oman kokemuksen mukaan jos vahvarin tuottama äänenpaine ei riitä, niin ei se riitä kajaria vaihtamallakaan. Mieluummin vaan leikkaa hieman bassoja pois vahvistimen säätimillä niin puhdasta sointia on tarjolla heti enemmän.
 
Voihan siinä vahvarissa tietysti oikein jokin vikakin olla, jos se tuntuu erityisen hiljaiselta? Minulla on yksi 10W trankkucombo jonka hiljaisuutta myyjä ihmetteli. Mittasin kotona että puhdasta ääntä irtoaa yhden Watin verran... hiljaiselta se minustakin vaikutti!
 
En ole musiikin asiantuntija.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «