Aihe: Kitaraa metsästän
1 2
Keppis
29.06.2004 21:40:11
Olin tänään kitaraa kattelemassa ja käteeni osui Jacksonin rr3, joka tuntui kohtuullisen hyvältä muihin päivän aikana testaamiini kitaroihin verrattuna. Aattelin kuitenkin, että jos rr5 olis vielä vähän parempi ja kun tarkotuksena on pistää rahaa vähän enemmän meneen. Mitä mieltä ootte noista malleista tai yleensä randy rhoadseista? Niin ja saa ehdotella kaikenlaisia muitakin varteen otettavia hevikeppejä
hinta luokkaan joku vajaa 1000e. Explorerit noiden rr mallisten lisäks kiinnostaa.
Tilutus on sairasta.
Ben_D
29.06.2004 21:46:46

Jos rahaa on niin osta ihmeessä rr5. Ei ole floikkaa rasitteena ja muutenkin todella hyvä keppi soittaa. Mä olen niin viehtynyt noihin torakon muotosiin keppeihin, että alkaa oleen hankala muilla soittaa.
McNulty
29.06.2004 21:52:43
Hmm... jollain aikaisemmalla threadilla jo mainitsin omista mieltymyksistäni... minun soitto-ergonomialle kaikki eksploderit ja rändiroudsit ovat silkkaa tuskaa. Aina on jokin sakara oikean käden edessä. Toisekseen V-mallin soittaminen istuvilteen on miulle kanssa aika mahdotonta =) Toiset taas tykkää että se hahlio siinä sakaroiden välissä menee just sopivasti oikeaa jalkaa vasten ja kitara nousee hieman pystyyn... ei toiminut mulle =)

Muutenhan tuo Rhoads on aika tiukanoloinen ja -näköinen heviskeba. Muita hyviä heviin (ja muuhunkin) soveltuvia malleja löytyy Ibanezilta, ESP:ltä, Charvelit (käytettynä saa todella laadukkaita vehkeitä) ja tietysti sit jotain BC Richejä (joista mie en sillai kauheasti innostu). Ei muuta kuin nettiä surffaileen, noissa hevitikuissa kun on aika pitkälti samanlaisia kauloja... ohuita ja jokseenkin leveitä. Suurin osa taitaa olla nykyään 24 nauhaisia mutta kyllä 22:llakin pärjää.
T-Bone
Jormaz
29.06.2004 21:59:07
Joo osta ehdottomasti mieluummin RR5. Ei lisenssifloikkaa rasitteena ja neckthru-rakenne niinku ameriikanjaskoissa. Ja Duncanin laatumikitkin tais olla. Tai näin mä valitsisin.
So the second guitar maestro turned out to be Andrey Bolshakov.
tommiot
29.06.2004 22:10:26 (muokattu 29.06.2004 22:11:51)
ESP:llä on se LTD EX-400. Kiintee talla, mahonki runko, 22 nauhaa, liimakaula, jotku EMG aktiivit, oisko 81 ja 85. Taitaa olla aika sama kitara kun tää mun, paitsi mikkien puolesta.
EDIT: Eipäs vaan EMG 81 setti, lukee Musamaailman sivuilla. Hinta siellä 718€, kannattaa kokeilla.
Keppis
29.06.2004 22:25:39
Hmm... jollain aikaisemmalla threadilla jo mainitsin omista mieltymyksistäni... minun soitto-ergonomialle kaikki eksploderit ja rändiroudsit ovat silkkaa tuskaa. Aina on jokin sakara oikean käden edessä. Toisekseen V-mallin soittaminen istuvilteen on miulle kanssa aika mahdotonta =) Toiset taas tykkää että se hahlio siinä sakaroiden välissä menee just sopivasti oikeaa jalkaa vasten ja kitara nousee hieman pystyyn... ei toiminut mulle =)

Määkin ensin kokeilin istueltaan soittaa ja eihän siittä mitään tullu. Mutta ku toinen kitara on ipana rg: ni luulis että sillä sitten soittelee istualteen ne harvat kerrat, ku soittelee.
Tilutus on sairasta.
Keppis
29.06.2004 22:25:39 (muokattu 29.06.2004 22:26:26)
däämn nou tuli 2x
Tilutus on sairasta.
tommiot
29.06.2004 22:30:35
Kyllä mun exploreria voi soittaa ihan normaalisti istualteen... En sitten tiedä miten te muut käsitätte normaalin :)
Keppis
29.06.2004 22:32:20
Kyllä mun exploreria voi soittaa ihan normaalisti istualteen... En sitten tiedä miten te muut käsitätte normaalin :)

Kyllä varmaan semmosella pystyykin, mutta toi rr on sitten ihan eri juttu.
Tilutus on sairasta.
Ben_D
29.06.2004 23:29:58

Kyllä varmaan semmosella pystyykin, mutta toi rr on sitten ihan eri juttu.

Kyllä sillä pystyy. Mun on vaikeempi soittaa Les Paulilla istualtaan kun torakolla.
Jormaz
29.06.2004 23:48:31
Mä ostaisin ehkäpä vanhan Charvel model 6:n. Siitä vaan floikka ja mikit vaihtoon, niin on hevikeppi pitkäksi aikaa. Ja tulee vieläpä varmaankin halvemmaksi.

Tolle setille tulee vaan aika paljon hintaa. Model kutosia ei halvalla tunnu saavan. Enemmän kannattaisi ehkä katsoa 650-mallia, siinä on Schallerin floikka joka ei mahdollisesti ehkä ole nähnyt yhtä paljon elämää ja varaosiakin saa mistä vaan. Ite vaihdoin tallaan EMG-81:n ja jonain kauniina päivänä kaulaan pistän SA:n.
Eemil
30.06.2004 00:34:25
Kannattaa käydä kokeilemassa Ltd:n Mustaine malli: http://www.musamaailma.fi/bandikamat/tuotteet/155/159/dv8_r.phtml

Paremman näköinenkin kun tuo supermuodikas RR. Ja telineisiin sun muihin käytännöllisempi. Mikit on hyvät, eikä ole floikkaa jos se siitä on yhtään kiinni. Muutkin osat laatutavaraa. ESP-malliin ei muuta eroa ole, kuin otelauta ja mikit, jotka ovat kumpikin makuasioita. Totta kai työn laaduissa on sitten eroja kun eri tehtailta ovat kepit.
mathias
30.06.2004 01:29:34 (muokattu 30.06.2004 01:31:23)
ESP-malliin ei muuta eroa ole, kuin otelauta ja mikit, jotka ovat kumpikin makuasioita.

Onko ESP:n sivuilla painovirhe vai pitäisikö minun hankkia silmälasit, mutta minun mielestä tuolla lukee että kummassakin kitarassa olisivat SD:n JB/Jazzit.

http://www.espguitars.com/sig_dave.htm
Kitara on lyömäsoitin, ja siinä on oltava vitusti säröä. -J. Hynynen-
Nikke
30.06.2004 03:50:28 (muokattu 30.06.2004 03:51:10)
Kysynpä tässä samassa, niin ei tarvitse uutta aihetta aloittaa... Eli syksyllä olisi tarkoitus uusi kitara hankkia. Olen nyt n.puoli vuotta soitellut tällä huippubehringerillä ja pitäis uus keppi saaja. Hintaraja olis siinä 400e Millaista suosittelisitte tuollaiseen vähän raskaampaan musiikkiin kuten Metallica. Ite olen katsellut joita Tokain ja Jacksonin kitaroita, mutta mitä te ehdottaisitte.
Metallica, Iron Maiden, Kotiteollisuus & Guns ´N Roses òÓ/,,/
hevimusamies
30.06.2004 08:54:48
Kysynpä tässä samassa, niin ei tarvitse uutta aihetta aloittaa... Eli syksyllä olisi tarkoitus uusi kitara hankkia. Olen nyt n.puoli vuotta soitellut tällä huippubehringerillä ja pitäis uus keppi saaja. Hintaraja olis siinä 400e Millaista suosittelisitte tuollaiseen vähän raskaampaan musiikkiin kuten Metallica. Ite olen katsellut joita Tokain ja Jacksonin kitaroita, mutta mitä te ehdottaisitte.

Eiköhän tuolla hintarajalla se sinunkin keppisi sieltä ESP/Ltd:ltä löydy! Itse olen ainakin ESP:stä aina pitänyt!
Hinta-laatusuhde enemmän ku loistava minun mielestäni!
ESP:n tapauksessa saattaa jopa olla niin että halpa on hyvää!
Niskamies
30.06.2004 10:25:48
Tolle setille tulee vaan aika paljon hintaa. Model kutosia ei halvalla tunnu saavan. Enemmän kannattaisi ehkä katsoa 650-mallia, siinä on Schallerin floikka joka ei mahdollisesti ehkä ole nähnyt yhtä paljon elämää ja varaosiakin saa mistä vaan. Ite vaihdoin tallaan EMG-81:n ja jonain kauniina päivänä kaulaan pistän SA:n.

Ainiin, kutoset onkin pikkasen kalliimpia. Mutta helvetin hyviä, tatsiltaan ja puiltaan. Eikös toi kuitenkin ole käytännössä sama kitara kuin model 4, mutta siinä on läpikaula?
Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6.
McNulty
30.06.2004 10:44:55
Ainiin, kutoset onkin pikkasen kalliimpia. Mutta helvetin hyviä, tatsiltaan ja puiltaan. Eikös toi kuitenkin ole käytännössä sama kitara kuin model 4, mutta siinä on läpikaula?

jep... model 4 saa kohtuu edullisesti... itselläni on yksi sellainen.
T-Bone
Jormaz
30.06.2004 11:05:45
Ja 450 on muistaakseni pulttikaulainen versio 650:stä.
tommiot
30.06.2004 11:45:21

Tohon hintaan luultavasti löytyy joku ESP-LTD torilta. Ite löysin ainakin EX-351, ja kyllä sillä mun mielestä Metallicaa soittelee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)