Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5332 333 334 335 336444 445 446 447 448
Retkumies
06.08.2020 18:26:10
Kyllä porukka muistiin nuita ilmoituksia merkkaa, mutta yhteyttä ei millään oteta.
Guitarfreak
06.08.2020 21:29:57
Ei mee. Taitaa olla liian kallista :D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
McNulty
06.08.2020 21:52:54
Hyvä kama sopivalla hinnalla liikahtaa kyllä. Välillä tosi nopeastikin.

Vaikeammat artikkelit, isommat hintalaput, tuntemattomat brändit jne. voivat olla vaikeita myydä. Yleensä niillekin kyllä löytyy ottaja, mutta vaatii vaan aikaa, että joku löytää ne. Tai sitten pitää laittaa vähän "asevelihintaa" ja antaa vaan mennä.
moving in stereo
Laulava Kylätohtori
06.08.2020 22:09:30
McNulty: Hyvä kama sopivalla hinnalla liikahtaa kyllä. Välillä tosi nopeastikin.

Vaikeammat artikkelit, isommat hintalaput, tuntemattomat brändit jne. voivat olla vaikeita myydä. Yleensä niillekin kyllä löytyy ottaja, mutta vaatii vaan aikaa, että joku löytää ne. Tai sitten pitää laittaa vähän "asevelihintaa" ja antaa vaan mennä.

Näin, paitsi ettei kyse ole varsinaisesti hyvyydestä, vaan enemmänkin hypestä. Torilta saa laadukasta "eilisen hypen" tavaraa tosi halvalla. Jos on "kuuminta hottia", niin menee hyvin, vaikkei olisi yhtään sen ihmeellisempää kuin ennenkään. Tämä hypesektori on vaan kaikesta torin kamasta varsin kapea sektori.

Mielestäni esim. Skreddyt ovat parasta bestiä, mutta hemmetin vaikeaa tuntuu olevan niiden myynti edes halvalla. Enkä tarkoita vain omia, vaan yleensäkin, mitä on tullut toria seurattua. Omista Top Fuel meni naurettavaan hintaan, eikä BC109 mennyt edes alle puoleen uuden hinnasta. Kovasti vaikeaa näytti olevan muillakin Skreddyn myyjillä. Siis yhden esimerkin mainitakseni.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
TTV
08.08.2020 09:06:09
Retkumies: Kyllä porukka muistiin nuita ilmoituksia merkkaa, mutta yhteyttä ei millään oteta.

Jep ja silloin kun "yhteyttä otetaan", niin kommunikointi tapahtuu ehkä noin 2vrk välein... Itse arvostan myyjänä ja ostajana ripeyttä. Nooh, ehkäpä tori ja toritavat vielä kohentuvat ?
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Savu
08.08.2020 11:31:30
TTV: Jep ja silloin kun "yhteyttä otetaan", niin kommunikointi tapahtuu ehkä noin 2vrk välein... Itse arvostan myyjänä ja ostajana ripeyttä. Nooh, ehkäpä tori ja toritavat vielä kohentuvat ?

Ensikontakti on ihan ok ottaa esim. pikaviestillä tai hoitaa tiedustelut tms. Sit kun ollaan kauppaa tekemessä, niin kyllä sitä mieluiten puhelimella asiat hoitaa.

Näitä renkaanpotkijoita on ihan joka paikassa...
Humanoid
08.08.2020 15:48:52
Hyvin on kyllä mennyt kama kaupaksi viime aikoina. On tultu suoraan käymään ja testaamaan tai soitettu tyyliin: "ostan sen pois". Tämän lisäksi kaikki ostotapahtumat ovat olleet mutkattomia. Arvostan.
Kuha
08.08.2020 16:23:49

Yleensä myyminen on ollut helpompaa kuin ostaminen. Ostotiedusteluihin saa aika heikosti vastauksia.
Old Fenders never die
Little Savage
09.08.2020 00:00:10
Nyt kun pitkästä aikaa taas sain hieman myyntikokemusta. Ei taida olla myyminen ihan mun juttu. Poistin ilmoitukseni ennen sen umpeutumista. Ei mitään järkeä kuluttaa vapaa- aikaa vastaillen viestiehin ja muuttaa muita yksityiselämän suunnitelmia mahdollisen noutajan takia muutamien kymppien arvosesta tavarasta.
ÄÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄKÄ TÄÄ. Anna sakkoa saatana.
rainmaker
09.08.2020 14:22:32
Kuha: Yleensä myyminen on ollut helpompaa kuin ostaminen. Ostotiedusteluihin saa aika heikosti vastauksia.

Tai sitten jos saa, niin hintapyynnit on ihan levottomia. Yritin tässä taannoin ostatella kahta (2) vihreää stratomallista potikan hattua. Yksikin tarjoaja oli niin varma, että kuollakseni haluan ostaa juuri häneltä nuo nupit, että jo heti kättelyssä lähetti tilitietonsa. Dealbreakeriksi muodostui ainoastaan se, että olisi pitänyt maksaa potikan hatuista kolminkertainen hinta uusiin verrattuina. Ihan niin kova ei nuppien tarve minulla ollut...
Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym.
McNulty
09.08.2020 18:22:39
TTV: Jep ja silloin kun "yhteyttä otetaan", niin kommunikointi tapahtuu ehkä noin 2vrk välein... Itse arvostan myyjänä ja ostajana ripeyttä. Nooh, ehkäpä tori ja toritavat vielä kohentuvat ?

M.net on alustana hieman persiistä. Kännykällä sivuston käyttäminen on ihan hanurista, enkä jaksa useinkaan luurilla näpytellä pikaviestejä tai vastauksia. Kirjautumistieto toki näkyy ja pari kertaa myyjä on ollut ihan hiilenä kun en olekaan heti vastannut.

Vastailen usein vasta kun pääsen läppärin ääreen.

Mun mielestä 1-2vrk on ihan ok vastausaika. Ymmärrettävää, että ihmisillä on muutakin tekemistä kuin roikkua päivystämässä muusinettiä. Jos jollain on niin helvetin kova kiire ja vouhotus päällä, niin saa mun puolestani hosua keskenään ja repiä peliverkkarinsa. Ei nämä laitteet maailmasta kesken lopu, ostan sitten seuraavan joka tulee vastaan. Tai jotain ihan muuta.

Sen sijaan vastausten puuttuminen kokonaan on ärsyttävää. Esim. viesti, että "Sori, en ostakaan tuota" tai "Sopiiko, että mietin vielä?" Liian usein kaupat feidataan korvat luimussa ja häntä koipien välissä. Rohkeutta hyvät ihmiset, rohkeutta. Se, että kertoo jättävänsä kaupanteon kesken on paaaaaljon parempi vaihtoehto kuin se, että feidaa vähin äänin koko homman. Mulle ainakin jää lievä kakan maku suuhun kun kauppakumppani liukenee pesuvesien mukana ilman mitään ilmoitusta. Riittäisi vaikka vaan viesti "En osta."
moving in stereo
TTV
09.08.2020 18:31:37
McNulty:

Mun mielestä 1-2vrk on ihan ok vastausaika.

No ei se silloin ole, kun koitetaan sovitella aikatauluja testien yms. suhteen, eli kun pitäisi "keskustella". Kirjautumisia kyllä tulee useita kertoja vuorokaudessa, mutta ei sitte osata ilmoittaa, että jätetään homma sikseen.

No, onneksi tää kaupanteko on vain osa harrastusta, harmittaisi koittaa elää tällaisella...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Kontiak
09.08.2020 18:40:04 (muokattu 09.08.2020 18:41:30)
McNulty: Sen sijaan vastausten puuttuminen kokonaan on ärsyttävää. Esim. viesti, että "Sori, en ostakaan tuota" tai "Sopiiko, että mietin vielä?" Liian usein kaupat feidataan korvat luimussa ja häntä koipien välissä. Rohkeutta hyvät ihmiset, rohkeutta. Se, että kertoo jättävänsä kaupanteon kesken on paaaaaljon parempi vaihtoehto kuin se, että feidaa vähin äänin koko homman. Mulle ainakin jää lievä kakan maku suuhun kun kauppakumppani liukenee pesuvesien mukana ilman mitään ilmoitusta. Riittäisi vaikka vaan viesti "En osta."

Mitä ihmettä on kaupanteko? :D

"En osta" on oletustila. Tila muuttuu, kun vaihto on tapahtunut, "myyty".

Yllättävän lähelle markkinahintaa saattaa päästä silläkin tavalla, että kysyy ostajalta, että millä hinnalla tulet hakemaan pois sen kummemmin miettimättä ja kokeilematta. Ja jos sieltä tulee hinta, niin sitten antaa mennä sillä hinnalla.
"Improvisation is a genesis of composition" - YJM
Jukka Häikiö
09.08.2020 18:52:29

TTV: No ei se silloin ole, kun koitetaan sovitella aikatauluja testien yms. suhteen, eli kun pitäisi "keskustella". Kirjautumisia kyllä tulee useita kertoja vuorokaudessa, mutta ei sitte osata ilmoittaa, että jätetään homma sikseen.

No, onneksi tää kaupanteko on vain osa harrastusta, harmittaisi koittaa elää tällaisella...

Vuosien varrella puhelin on osoittautunut ripeimmäksi välineeksi, senpä takia oon useimmiten(siis harvoin on aihetta ilmoon) laittanut:yhteydet vain puhelimella. Jos tällainen ei jollekin nappaa, niin sitten ei vaan nappaa, pikaviestipelleilyistä sain aikanaan mitan täyteen.
Onneksi ei ole mitään myytävää, tai no joo, onhan toi iänikuinen ylikallis pedalboard, mut se saa roikkua tolla hintaa hamaan tappiin, lopulta aivan sama, meni/ei.
No höh
TTV
09.08.2020 19:00:36
Jukka Häikiö: Vuosien varrella puhelin on osoittautunut ripeimmäksi välineeksi, senpä takia oon useimmiten(siis harvoin on aihetta ilmoon) laittanut:yhteydet vain puhelimella. Jos tällainen ei jollekin nappaa, niin sitten ei vaan nappaa, pikaviestipelleilyistä sain aikanaan mitan täyteen.

Jep, siksi mullakin on numerot yms. näkyvillä. Nykytorijonnet ei ilmeisesti omista puhelinta eikä edes nimeä...

Ehkäpä sitä on tottunut vaan hyvään torikulttuuriin ja nyt on aika siirtyä takavasemmalle ja nauttia itse hankinnoista :-)
iec
09.08.2020 19:32:56 (muokattu 09.08.2020 19:37:25)

McNulty: M.net on alustana hieman persiistä. Kännykällä sivuston käyttäminen on ihan hanurista, enkä jaksa useinkaan luurilla näpytellä pikaviestejä tai vastauksia. Kirjautumistieto toki näkyy ja pari kertaa myyjä on ollut ihan hiilenä kun en olekaan heti vastannut.

Vastailen usein vasta kun pääsen läppärin ääreen.

Mun mielestä 1-2vrk on ihan ok vastausaika. Ymmärrettävää, että ihmisillä on muutakin tekemistä kuin roikkua päivystämässä muusinettiä. Jos jollain on niin helvetin kova kiire ja vouhotus päällä, niin saa mun puolestani hosua keskenään ja repiä peliverkkarinsa. Ei nämä laitteet maailmasta kesken lopu, ostan sitten seuraavan joka tulee vastaan. Tai jotain ihan muuta.

Sen sijaan vastausten puuttuminen kokonaan on ärsyttävää. Esim. viesti, että "Sori, en ostakaan tuota" tai "Sopiiko, että mietin vielä?" Liian usein kaupat feidataan korvat luimussa ja häntä koipien välissä. Rohkeutta hyvät ihmiset, rohkeutta. Se, että kertoo jättävänsä kaupanteon kesken on paaaaaljon parempi vaihtoehto kuin se, että feidaa vähin äänin koko homman. Mulle ainakin jää lievä kakan maku suuhun kun kauppakumppani liukenee pesuvesien mukana ilman mitään ilmoitusta. Riittäisi vaikka vaan viesti "En osta."

Se hidas vastaaminen on hankalaa silloin, kun yrittää toimia myyjänä reilusti ja katotaan sen ensimmäisen kyselijän kanssa päästäänkö hinnasta yhteisymmärrykseen. Jos samaan aikaan pari muutakin kyselee tuotetta, ja niille vastaa että on kaupanteko kesken, ja ilmoittelen jos ei tulekaan ensimmäisen kyselijän kanssa kauppoja. Taisi ainakin kerran käydä mulle niin, että tällaisen hitaan vastaajan takia meni kaupat ohi seuraavien kanssa. Ensimmäinen ei ostanutkaan ja seuraavat ostivat muualta tai melkein samanlaisen. Silloin aloin ymmärtämään miksi jotkut myyvät periaatteella "ei varauksia" ja "Se saa kamppeen joka ensiksi noutaa pyyntihinnalla."

Itse pyrin reagoimaan nopeasti, koska itsekin toivon nopeaa reagointia. Kyllä täällä muusikoiden.netissä on onneksi edelleen ihan asiallistakin porukkaa.

Edit: Puhelimen käyttö on usein erittän hieno juttu. Itse ainakin otan yhteyttä puhelimitse tai ehdotan puhelinsoittoa, jos kyseessä on kohtuu hintava kampe. Jotkut halvat pedaalit tai muu tilpehööri menee vaikka pikaviestillä.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Kefiiri
09.08.2020 19:49:36
Toria selaavat rekisteröitymättömätkin tahot, ja heidän motivaatiotaan saattaa heikentää yhteydenottomahdollisuus pelkästään pikaviestillä.
En ole musiikin asiantuntija.
abassimo
09.08.2020 20:10:38 (muokattu 09.08.2020 20:11:02)
Kefiiri: Toria selaavat rekisteröitymättömätkin tahot, ja heidän motivaatiotaan saattaa heikentää yhteydenottomahdollisuus pelkästään pikaviestillä.

Tää on totta.

Varmaan suurinosa omista myynneistä on tapahtunut sellasten henkilöiden kanssa, jotka tehnyt tunnarit M.nettiin varmaan vaan sen takia, että voi laittaa pikaviestin ja ostaa tavaran jota myyn. Tai ainakaan oston jälkeen ei oo enää kirjautunut sisään mestoille, kun oon menny stalkkailemaan niitten profiilia.

Muistan et joskus vuonna 2010, kun olin noin 3-vuotias, tääl tavara liikku paremmin, tai sitten aika kultaa muistot. Rippistä vaa M.net tori ja onnistuneet myynnit nykyään.
iec
09.08.2020 20:15:36 (muokattu 09.08.2020 20:23:55)

Kitaroiden ja bassojen osalta lienee niin, että 20v soittaneilla on komerot ja kaapit täynnä soittimia ja uutta ei viitsi ostaa, ellei saa jotain vanhaa myytyä pois. Niinpä lähestulkoon aina myynti/ostohommat menee jonkin sortin vaihtokaupoiksi. Pitäisi saada pikaisesti uusia kitaran- ja bassonsoiton harrastajia näistä nykynuorista ;)

Edit: Laskeskelin että on tullut tehtyä viimeisen 5 vuoden aikana ainakin 9 jonkinlaista vaihtokauppaa liittyen kitaroihin, bassoihin, pedaaleihin ja vahvistimiin. Joskus niin että rahaa ei ole vaihdettu ollenkaan :D

Edit 2: tuo vaihtokauppojen lukumäärä vain nousee kun muistuu mieleen aina vain lisää... :D
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)