Aihe: Marshall in a Box-pedaalit, onko niissä eroja?
1
FastEddie
05.08.2020 15:37:52 (muokattu 05.08.2020 16:46:53)

Mulle on tullut hieman pakkomielteeksi erilaiset Marsupedaalit. Niitä on tullut ja mennyt, nytkin niitä löytyy viisi erilaista.

Teinpä huvikseni pienen äänityssession ja pistin eri pedaalit (sokko)testiin.
Tästä tulikin aika hauska ja pistän sen jakoon tänne.
Onko soundi Marshallia ja onko pedaaleissa eroa? Kuuntele itse.

http://maihinnousu.net/s/30187

Signaaliketju: Gibson Les Paul, tallamikki-57, MiaB-pedaali, Nux Solid Studio pääte-ja kaappimallinnos härpäke (Marshall-mallinnos, shure 57)

Kuunneltavana neljä eri pedaalia. Mitkä mahtaa olla mukana? Audioraita kestää noin kaksi minuuttia.
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
Thanatopsis
05.08.2020 18:35:20
Olisi kiva kuulla myös minkälainen soundi on ilman pedaalia.

Kliinisoundistahan ei ole soveliasta puhua koska se ei ole ikinä kaikkien mielestä riittävän puhdas ollakseen clean.
http://www.lakevanda.com
McNulty
05.08.2020 20:30:06
Thanatopsis: Olisi kiva kuulla myös minkälainen soundi on ilman pedaalia.

Kliinisoundistahan ei ole soveliasta puhua koska se ei ole ikinä kaikkien mielestä riittävän puhdas ollakseen clean.

Mun mielestä kitaran clean-soundi ei saakaan olla koskaan täysi puhdas. Siinä pitää olla pikkaisen särmää, jotta se on hyvä, erotteleva, kuuluva ja bändin seasta leikkaava.

Hyvä clean saa siis olla vähän "rikki". Silloin se on paras clean ;)
moving in stereo
FastEddie
05.08.2020 20:44:18 (muokattu 06.08.2020 08:26:17)

hallu: Kyllähän nuo ihan tosi paljon toisiaan muistutti tai kakkosen ja kolmosen välillä oli jopa vaikea kuulla eroa. Ehkä ykkönen oli selkeästi midlepiikikkäämpi ja jälkeen tulleiden soundi saattoi olla vähän smuutimpi??? en tiä. No toisaalta kun ne samaa vahvistinta mallintaa niin tietty niiden pitää vähän samalta kuulostaakin. Toisaalta onhan Marshall vahvistimiakin erikuuloisia.

Mä oon etsinyt sitä graalinmalja Marshallspedua ja nyt joudun toteamaan, että siinähän se on ollut koko ajan käsillä.
Kaikki kuulostaa hyvinkin toistensa kaltaisilta, perus-soundi on sama ihan pienillä vivahde eroilla.

Pedaalit soittojärjestyksessä:
Koch Super Lead
MI Effects Super Church Box
Wampler Plexi DeLuxe
Friedman Dirty Shirley

Valittetavasti en saanut Friedman BE ODta mukaan, koska se on keikkalaudassa ja treeniksellä. Tämä on kyllä erittäin hyvä, vaikka soundi on skuupattu ja kompressoitu. BE OD on erittäin lähellä Marsu-stäkkiä.

Soittotuntuma testi pedaaleilla vaihtelee hieman ja mun suosikkijärjestys on:
Koch, MI Effects, Friedman, Wampler

https://maihinnousu.net/s/30189 tässä puhdas-soundi

Tuskin enää tulee ostettua Marsua pikku laatikossa.
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
Kyllikki
05.08.2020 21:25:40
FastEddie: Mulle on tullut hieman pakkomielteeksi erilaiset Marsupedaalit. Niitä on tullut ja mennyt, nytkin niitä löytyy viisi erilaista.

Oletko kokeillut Marshallin omia säröpedaaleita, esim. Guv'nor (original) ja Guv'nor GV-2 ?

Itselläni on tuo ensinmainittu, isompi loota, jostakin -80 luvun puolivälistä. Uudempaa versiota en ole kokeillut, mutta laajempien säätövarojensa puolesta se kiinnostaisi. Eikä tuo ole hinnan kiroissa uutenakaan.

Vanhempi Guv'nor (made in England) lienee jo jonkinlaisessa keräilyarvossakin, eikä vähiten varmaan siksi, että käyttihän itse Gary Moore -vainaakin ko. poljinta Still got the blues -levyllä LesPaul/Marshall -setupissaan.

Ihan hyvä se on omasta mielestäkin, vaikkakin tone stack käyttäytyy hieman eriskummallisesti, ja sitä "sweet spot"ia pitää todella hieman etsiä.
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
Metalkallo
05.08.2020 21:39:05
Marsu pedaalissa pedaaleista kokeilemisen arvoinen on J Rockett Animal, vanha tai uusi versio. Vanhempi ainakin oli kivan vahvistinmainen.

https://www.thomann.de/fi/rockett_animal_od.htm

Mallintaa plexi marsua eli JMP.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Kefiiri
05.08.2020 22:01:48
Thanatopsis: Kliinisoundistahan ei ole soveliasta puhua koska se ei ole ikinä kaikkien mielestä riittävän puhdas ollakseen clean.

Hauskasti sanottu ja ihan totta. Ainoa todellinen puhtosoundi on Hank Marvinilla ja Pulliaisella. Jos yhtään alkaa särisemään, ollaan jo reunasäröllä.
En ole musiikin asiantuntija.
McNulty
05.08.2020 22:03:51
FastEddie: Tuskin enää tulee ostettua Marsua pikku laatikossa.

Äläs sano.
Suosittelen hi-gain Plexi (ja jopa JCM800) osastolle Thorpy FX Gunshotia ja miedompaan Plexi-menoon saman pajan The Bunkeria.

Nuo ovat olleet ensimmäisiä pedaaleja jotka oikeasti kuulostavat vahvistimelta eikä vain pedaalilta joka koittaa olla Marshall.

Carl Martinin PlexiTone (ja nimenomaan se uudempi "single channel" sekä lo-gain versio) ovat myös todella asiallisia.

Mun suosikit siis:
1. Thorpy FX Gunshot/The Bunker
2. Carl Martin PlexiTone
3. Wampler Plexi-Drive Deluxe

Ja jos kaipaa JCM-henkistä tavaraa niin listalle ehdottomasti Friedmanin BE-OD ja Dirty Shirley mukaan myös.

Muut voi suosiolla unohtaa :)
moving in stereo
LaMotta
05.08.2020 22:55:55

Omat suosikit:
Wampler plexi drive deluxe.
Menatone the king.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Progorava
05.08.2020 23:24:07
CMATmods Brownie. Perusmarsupurkki, jonka mukana tuli pari ylimääräistä trankkua, joilla voi vaihtaa särön luonnetta ilman kolvia. Nykäsee vaan pois ja tökkää uutta tilalle.

Toimii kuin tauti Bluetonen JMP:n kanssa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)