Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5331 332 333 334 335444 445 446 447 448
18is9
24.07.2020 18:35:01

fcpr: SG ei ole oikein millään liikkunut. Toki ihan omaakin syytä, vaihtoehdotuksia on tullut, mutta ei kohdille sopivaa.

Minä olen sitä katsellut, vaan ei ole sopivaa vaihdokkia ja rahalla en osta kun pitäisi saada tavaraa vähemmäksi, ei enemmäksi :). Samalla myös kolme humpparia vähän pelottaa.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
fcpr
24.07.2020 19:40:32
18is9: Minä olen sitä katsellut, vaan ei ole sopivaa vaihdokkia ja rahalla en osta kun pitäisi saada tavaraa vähemmäksi, ei enemmäksi :). Samalla myös kolme humpparia vähän pelottaa.

Hyvä kuulla, että toivoa on :).
18is9
24.07.2020 22:28:57

fcpr: Hyvä kuulla, että toivoa on :).

Kyllähän tuo silleen erottuu joukosta joten eiköhän sen joku osta.
Ziggy Bubba
24.07.2020 23:57:08

fcpr: SG ei ole oikein millään liikkunut. Toki ihan omaakin syytä, vaihtoehdotuksia on tullut, mutta ei kohdille sopivaa.

Pistä nyt ainakin "Gibson" rohkeasti otsikon alkuun. Moiset asiat tuppaavat vaikuttamaan klikkausten määrään.
petrip
31.07.2020 08:46:17
Onko kukaan huomannut ostoilmoitusten kohdalla hiipumista? Muutaman kerran kokeillut ja hiljaista on ollut.
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
hullu_ukko
31.07.2020 11:19:00
petrip: Onko kukaan huomannut ostoilmoitusten kohdalla hiipumista? Muutaman kerran kokeillut ja hiljaista on ollut.

Kyllä mulle on aina tullut tarjouksia omiin ilmoituksiin. Tarjousten laatu vaan sitten on ollut joko luokkaa "soitin muistuttaa etäisesti haettua" tai "tästä muutaman vuoden vanha käytetty 50€ halvemmalla kuin uusi Thomannilla, maksoi aikanaan kivijalassa niin ja niin paljon".
Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia
Shredator
31.07.2020 14:38:58

petrip: Onko kukaan huomannut ostoilmoitusten kohdalla hiipumista? Muutaman kerran kokeillut ja hiljaista on ollut.

Sulla on haussa vissiin aika spesiaalikamaa? Niihin on vaikea löytää. Oon todennut monta kertaa esim. Strymonien tapauksessa, että sama vain ostaa uutena liikkeestä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Striku
31.07.2020 22:34:54
Täytyy kyllä taas avautua, kuinka v*ttumaista on yrittää tehdä kauppaa ihmisten kanssa, jotka eivät vaivaudu vastaamaan useisiin yhteydenottoihin ja täytyy pitää tuotetta heille "pidossa"... Tilanne siis se, että olen pedaalia kauppaamassa, ja ensimmäinen viestiä laittanut sitten halusi pedaalin ostaa. Kuinkas vaan kävikään niin tilinumeron annettuani ei mitään kuulu enää herrasta. Sähköpostia olen laittanut sekä pikaviestiä, että vieläkö olet kiinnostunut vai et, mutta ei mitään vastausta. Samaan aikaan pedaalilla on ollut paljonkin halukkaita ostajia, mutta minkäs teet kun kaupat on jo alustavasti sovittu.. Kuinka pitkään itse jaksatte tällaisissa tilanteissa odotella?
moufai
31.07.2020 23:13:55

Striku: Täytyy kyllä taas avautua, kuinka v*ttumaista on yrittää tehdä kauppaa ihmisten kanssa, jotka eivät vaivaudu vastaamaan useisiin yhteydenottoihin ja täytyy pitää tuotetta heille "pidossa"... Tilanne siis se, että olen pedaalia kauppaamassa, ja ensimmäinen viestiä laittanut sitten halusi pedaalin ostaa. Kuinkas vaan kävikään niin tilinumeron annettuani ei mitään kuulu enää herrasta. Sähköpostia olen laittanut sekä pikaviestiä, että vieläkö olet kiinnostunut vai et, mutta ei mitään vastausta. Samaan aikaan pedaalilla on ollut paljonkin halukkaita ostajia, mutta minkäs teet kun kaupat on jo alustavasti sovittu.. Kuinka pitkään itse jaksatte tällaisissa tilanteissa odotella?

Vajaa kaksi vuorokautta sain kerran odottaa maksua ja viestiä sen jälkeen kun olin maksutiedot antanut ja kaupat sovittu. Selvisi kuitenkin, että herraoletetulla oli ihan järkevä syy viivästymiseen.

Varmaan pari vuorokautta jaksaisin odotella ennen kuin myisin seuraavalle jonossa. Ilmoittaisin kuitenkin ns. ensimmäiselle ostajalle ensin. Jos jostain syystä maksu ensimmäiseltä kaverilta tulisikin perille niin näppärästi sen siirtää takaisin. Siinä kun parhaillaan pari pankkipäivää odottelee palautuvaa maksua niin voi hyvin reflektoida josko oisi pitänyt jotain tehdä toisin.
If you use a Klon Centaur with a Dumble amp, then that's it, you've won. Congratulations
VesQ1986
31.07.2020 23:18:57 (muokattu 31.07.2020 23:20:10)
Tuo on kyllä hanurista, itse varmaan tuossa tilanteessa muutaman päivän saattaisin pitää ja jossei maksua näy ni pistää seuraavalle, jos on jo välissä ehtinyt maksaa niin siirtää rahan takaisin

Tässä itsekkin kitaran ostin ja ilmeisesti ihan hyvästä syystä viestittely vähän tökki niin kun ei muutamaan päivään oman tarjouksen jälkeen kuulunut niin pistin jo uuden vastaavan tilaukseen ja meinasin että pitäköön tunkkinsa. Maksu ei mennyt läpi samana päivänä ja ehdin jo ilmoittaa että koittavat uudellen kun olin kortin turvarajat muuttanut niin myyjä palasikin linjoille. No ehdin tilauksen peruuttaa ennenkuin oli lähtenyt ja kaupat tuli käytetystä

Mutta jotenkin alkoi ärsyttää kun alkuun viestit kulkee nopeastikkin ja yhtäkkiä toppaa ja näet että toinen on kuitenkin ollut tämän tästä kirjautuneena mutta mitään ei kuulu, ei olisi suuri vaiva pistää viesti että nyt on kiirettä palataan myöhemmin etc
Dr. Muff
31.07.2020 23:51:11
Striku: Täytyy kyllä taas avautua, kuinka v*ttumaista on yrittää tehdä kauppaa ihmisten kanssa, jotka eivät vaivaudu vastaamaan useisiin yhteydenottoihin ja täytyy pitää tuotetta heille "pidossa"... Tilanne siis se, että olen pedaalia kauppaamassa, ja ensimmäinen viestiä laittanut sitten halusi pedaalin ostaa. Kuinkas vaan kävikään niin tilinumeron annettuani ei mitään kuulu enää herrasta. Sähköpostia olen laittanut sekä pikaviestiä, että vieläkö olet kiinnostunut vai et, mutta ei mitään vastausta. Samaan aikaan pedaalilla on ollut paljonkin halukkaita ostajia, mutta minkäs teet kun kaupat on jo alustavasti sovittu.. Kuinka pitkään itse jaksatte tällaisissa tilanteissa odotella?

Jos voit olla varma että viesti meni perille, ei ole mitään syytä olla myymättä seuraavalle kunhan ilmoitat että näin teet. Ilmoittaminen on siksi cool ettei turhaan tarvitse palautella rahoja.

Kerran lupauduin pitämään vahvistinta varattuna kaverille jonka kansa puhuin puhelimessa pitkään ja hartaasti. Koin että olimme samalla aaltopituudella. Hän kysyi voinko pitää varattuna hänelle. On tulossa turkuun ja sanoi vielä olevansa aikuinen, sen minkä lupaa, pitää. Otin vahvistimen pois myynnistä. Ihan vaan vittuillakseni kysyin kuuden kuukauden päästä vieläkö pidän varattuna. Sentään vastasi, siitä propsit. Vastaus oli ei tartte. Thats it, ei mitään sori siitä tai perkele hävisin raveissa talon tms. Jos vähänkään tulee viba että pyytäjä ei ole sanojensa mittainen, en pidä määrättömästi varattuna. Yleensä ei ole kovin vaikea päätellä minkälainen ostaja on kyseessä.
I swallow my words to keep from lying
Striku
01.08.2020 14:06:16
Dr. Muff: Jos voit olla varma että viesti meni perille, ei ole mitään syytä olla myymättä seuraavalle kunhan ilmoitat että näin teet. Ilmoittaminen on siksi cool ettei turhaan tarvitse palautella rahoja.

Kerran lupauduin pitämään vahvistinta varattuna kaverille jonka kansa puhuin puhelimessa pitkään ja hartaasti. Koin että olimme samalla aaltopituudella. Hän kysyi voinko pitää varattuna hänelle. On tulossa turkuun ja sanoi vielä olevansa aikuinen, sen minkä lupaa, pitää. Otin vahvistimen pois myynnistä. Ihan vaan vittuillakseni kysyin kuuden kuukauden päästä vieläkö pidän varattuna. Sentään vastasi, siitä propsit. Vastaus oli ei tartte. Thats it, ei mitään sori siitä tai perkele hävisin raveissa talon tms. Jos vähänkään tulee viba että pyytäjä ei ole sanojensa mittainen, en pidä määrättömästi varattuna. Yleensä ei ole kovin vaikea päätellä minkälainen ostaja on kyseessä.

Mielestäni on ihan kohtuullista odottaa, että 2 vuorokauden jälkeen muutamat pikaviestit ja yksi sähköposti olisi mennyt perille.. Ilmanmuuta rahat menee palautukseen jos nyt olisikin jostain syystä kerennytkin maksamaan.
18is9
01.08.2020 18:10:18 (muokattu 01.08.2020 18:11:00)

Joo, ite olen kanssa lopettanut kaiken varailun, 95% tapauksista se vaan tarkoittaa että ei ole ostamassa mitään mutta kiinnostaa kuitenkin vähäsen. Se ostaa joka ostaa. Tuo kuvattu tilanne on kyllä hanurista, pari päivää odottelua on kyllä minustakin ihan riittävästi jonkun pedaalin tapauksessa.

Yhtä lautasta olen koettanut tässä kaupata, yksi tyyppi kysyi ensin että saako tulla testaamaan, vastasin että passaa. Kahden kuukauden päästä se sitten kyseli vielä kiinnostaa, saako minuun yhteyden jotain kautta. Nyt on taas ollut pari kuukautta hiljaisempaa Joillain on vaikeampaa kuin toisilla.
hullu_ukko
01.08.2020 18:25:57
Varailu on ihan ok kunhan sopii heti alkuun sen päivän, mihin saakka pysyy varattuna. Ite oon kasvotusten sovituissa kaupoissa yleensä hakenut kiinnostavat laitteet samana päivänä tai jos ei oo onnistunut niin oon ilmoittanut että tuun päivänä X. Myydessä oon vaatinut kans ostajalta tietoa siitä, koska viimeistään tulee hakemaan ennen kuin oon suostunut varaamaan.

Välillä on kyllä tehnyt mieli ilmoittaa renkaanpotkijalle, että 50€ ennakkomaksu niin pysyy varattuna ja että jos noutoa ei kuulu niin maksu ei palaudu ja tavara menee uudestaan myyntiin.
Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. -Wikipedia
Striku
01.08.2020 20:34:23
18is9: Joo, ite olen kanssa lopettanut kaiken varailun, 95% tapauksista se vaan tarkoittaa että ei ole ostamassa mitään mutta kiinnostaa kuitenkin vähäsen. Se ostaa joka ostaa. Tuo kuvattu tilanne on kyllä hanurista, pari päivää odottelua on kyllä minustakin ihan riittävästi jonkun pedaalin tapauksessa.

Yhtä lautasta olen koettanut tässä kaupata, yksi tyyppi kysyi ensin että saako tulla testaamaan, vastasin että passaa. Kahden kuukauden päästä se sitten kyseli vielä kiinnostaa, saako minuun yhteyden jotain kautta. Nyt on taas ollut pari kuukautta hiljaisempaa Joillain on vaikeampaa kuin toisilla.

Varailut on kyllä itsellekin monesti ehdoton "ei", mutta tässä tilanteessa annoin hieman siimaa koska olin jo tilinumeronkin antanut, ja jäin vain hänen yhteystietojaan odottamaan. No, nyt on mennyt 2 vuorokautta ja muutama tunti päälle eikä vieläkään ole mitään vastausta kuulunut. Pedaali meni jo ostajalle joka oikeasti jopa osti sen :D
Striku
01.08.2020 20:35:24
hullu_ukko: Varailu on ihan ok kunhan sopii heti alkuun sen päivän, mihin saakka pysyy varattuna. Ite oon kasvotusten sovituissa kaupoissa yleensä hakenut kiinnostavat laitteet samana päivänä tai jos ei oo onnistunut niin oon ilmoittanut että tuun päivänä X. Myydessä oon vaatinut kans ostajalta tietoa siitä, koska viimeistään tulee hakemaan ennen kuin oon suostunut varaamaan.

Välillä on kyllä tehnyt mieli ilmoittaa renkaanpotkijalle, että 50€ ennakkomaksu niin pysyy varattuna ja että jos noutoa ei kuulu niin maksu ei palaudu ja tavara menee uudestaan myyntiin.

Isommissa kaupoissa (kitarat, rumpusetit yms) tottakai tuo 50e ennakkomaksu on ihan asiallinen, mutta en ole ainakaan vielä kokenut alle satasen pedaaleissa tarpeelliseksi.
TTV
02.08.2020 12:49:28
Merkkailuja ja avaamisia kyllä listaantuu, mutta yhteydenotot loistavat poissaolollaan (pari positiivista poikkeusta tosin ollut). Toivottavasti koronarokote piristää toria...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Striku
02.08.2020 13:21:34
TTV: Merkkailuja ja avaamisia kyllä listaantuu, mutta yhteydenotot loistavat poissaolollaan (pari positiivista poikkeusta tosin ollut). Toivottavasti koronarokote piristää toria...

Nuo merkkailut on kyllä mielenkiintosia kun niitä tulee monesti 5-10 per ilmoitus :D
Shredator
06.08.2020 15:18:23

Auts ei viihtynyt kauaa torilla se pilkkahintainen Jubilee reissue. Itsekin jo laskin roposia, koska Sulo Vilen.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)