Aihe: Muuttaisitko musiikkiasi?
1 2 3 4 5
Tuomas
29.06.2004 14:25:17

Tehdäänpä vielä jatkokysymys:

Mitäs jos levy-yhtiö haluaisikin vaihtaa jonkun bändistänne johonkuhun toiseen?
Sanotaan vaikka, että biisit ovat loistavia ja bändi toimii, mutta managerin mielestä se kaljamahainen haiseva nelikymppinen basisti (joskin hyvä tyyppi) ei oikein sovi parikymppisten rokkipoikien rinnalle. Ehdottaa tilalle jotakuta toista. Diili olisi pulkassa ja hyvät rahat tiedossa. Musaa saisi tehdä kuten haluaa, mutta se yksi tyyppi pitäisi saada porukasta pois. Vaihtaisitteko muusikkoa vai lafkaa?

Minä varmaan lafkaa - ei taitaisi muuten omatunto kestää. Kestäisikö muilla?

Onko se muuten totta, että Brian Epstein jätti sen viidennen Beatlen rannalle?
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
Angus
29.06.2004 14:39:42

Ehdottomasti vaihtaisin lafkaa. Ainoastaan siinä tapauksessa harkitsisin edes toista vaihtoehtoa jos basisti itse haluaisi, että suostuisimme lafkan vaatimuksiin. Sekin riippuu tietenkin siitä, että kuinka merkittävä osa bändiä ko. basisti on ja kuinka hyvä tyyppi hän on, mutta jos on mukava heppu ja bändi toimii, niin ehdottomasti lafkaa vaihtaisin. Bändejä ei väkisin tehdä, bändit syntyvät kellareissa jammaillessa eikä mistään idols-kisoista kokoamalla.
"AC/DC:tä koskevissa hätätapauksissa ottakaa välittömästi yhteys nimimerkkiin Angus"! 8-) - JaniTheRock
kivi
29.06.2004 19:50:15
Rollareilla oli myös se ylimääräinen pianisti, joka soitti vain taustalla jossain. Kenen päätös, tiedä en.

Nicky Hopkins? Ei kai hänen ollut tarkoituskaan kuulua bändiin, kunhan soitti levyillä ja keikalla.

Aika paljonhan noita roudarin tai teknikon nimellä kulkevia kavereita on, joiden työnä on soittaa kitaratuplaukset, -riffit ja -soolot lavan laidasta tai esiripun takaa. Näinhän esimerkiksi Ramonesilla homma ratkaisiin, kun biiseihin alkoi tulla melodiakoukkuja.

ja eikös Bon Jovin basisti Alec John Such soitellut pitkät ajat pelkällä piuhalla, ja verhon takana sama kaveri, joka alusta alkaen soitti Alec-paran osuudet levyilläkin, peesasi. Eli bassonsoittoa smaan malliin kuin Sid Vicous aikoinaan.

Ps. Ja siis tulevaisuudessakin epäilen, että minä olisin juuri se epämuodikas basisti josta haluttaisiin eroon. Sehän olisi sitten pois käsistä niinsanoakseni. :) Parikymppistä kun munsta ei saa enää tekemälläkään.

"Mutta kai sä voit edelleen biisejä tehdä?" Joskus on käynyt sama pelko mielessä.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
NORTON
29.06.2004 20:19:00

Nicky Hopkins? Ei kai hänen ollut tarkoituskaan kuulua bändiin, kunhan soitti levyillä ja keikalla.

Hopkinsia mun käsittääkseni pyydettiin liittymään bändiin ihan vakituisena jäsenenä, mutta se ei halunnut liittyä.

Onhan siinä pyrinyt Ian Stewardkin mesissä.
Anteeksi!
Tuomas
30.06.2004 10:50:57

Aika paljonhan noita roudarin tai teknikon nimellä kulkevia kavereita on, joiden työnä on soittaa kitaratuplaukset, -riffit ja -soolot lavan laidasta tai esiripun takaa.

Joo, eikös tuossa melkein uusimmassa Soundissa Sonata Arctican pojat kertoneet että Iron Maidenilla on ollut kosketinsoittaja jostain 80-luvun puolestavälistä lähtien. Miesparka vain ei ole vielä kertaakaan saanut lavatilaa. Sinne vaan verhojen taakse. Ja muistelisin saman "kiipparit lavan takana"-kikan olleen käytössä myös silloin kun Helloween esiintyi Suomessa. Taisipa olla Iron Maidenin lämppäri.

Miettikääs sitä. "Oikeesti, mä oon Iron Maidenin kosketinsoittaja!" "Screw you."
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
jacksonjs30dinky
03.07.2004 17:40:23
En Mistään hinnasta. Artisteilla pitää olla oma tyyli ja soundi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)