re infecta 24.06.2004 13:33:28 | |
---|
Eikö siis kukaan muu ole muka kokeillut tuota TM 10:ä lisäkaapin kanssa? Aqualung? Helpon tapa olisi varmasti napata TM10 kainaloon ja mennä musiikkiliikkeeseen testaamaan sitä kaappien kanssa. Näin tekisin ainakin itse. Etsitään rumpalia! Katso ilmoitukseni. |
karik 24.06.2004 22:30:05 | |
---|
. Eikö siis kukaan muu ole muka kokeillut tuota TM 10:ä lisäkaapin kanssa? Aqualung? Silloin kun minulla vielä oli TM 10 niin kokeilin sitä sekä 4x12 greenback-kaapilla että Marsun 1936:llla (2x12). Ja kuten aina umpikaapin kanssa käy combon omaan elementiin verrattuna, TM kuullosti muhkeammalta ja isommalta. Alapäähän tulee lisää potkua ja isomman vahvistimen oloa vaikka ne samat 10 wattia siinä edelleen onkin. |
Man1ac 25.06.2004 12:19:25 | |
---|
Helpon tapa olisi varmasti napata TM10 kainaloon ja mennä musiikkiliikkeeseen testaamaan sitä kaappien kanssa. Näin tekisin ainakin itse. Jeps, näin se homma todennäköisesti hoituu parhaiten. ,,/, , ,,/ |
Man1ac 28.06.2004 18:36:33 | |
---|
Päivitetäänpäs hieman tämän ketjun tilannetta, eli kävin tänään hieman testaamassa tuota TM60:stä Englin 4x12 kaapin kanssa ja oikein mukavalta kuulosti. Harmi vaan, että hinta on tuolla kaapillla hieman suolainen, n. 1000 eemeliä. Joten vaihtoehdoiksi jää todennäköisesti Marsun 1936, Tech21:n 2x12 kaappi tai Behringerin 4x12 ultrastack. Onko kenelläkään kokemusta noista kahdesta jälkimmäisestä? ,,/, , ,,/ |
Man1ac 29.06.2004 17:35:19 | |
---|
Nostetaanpas ylös suurempien vastausmäärien toivossa... ,,/, , ,,/ |
Behringeristä on kokemusta, kun sellaisen omistan. Siis mulla on se kallein versio, missä on kallistettu etulevy yms. Soundeista on vaikea sanoa juuta ja jaata. Kuulostaa hyvältä, muttei mitenkään kovin omaperäinen soundi. Yläpäässä on aavistuksen ylimääräistä räikeyttä, mutta ei se kaappi silti kirkkaimpia ole soundiltaan. Ei liian bassoinen ja kestää luukutusta ihan hyvin menemättä tukkoon. Äänenpainetta tuosta irtoaa myös ihan kohtuullisesti. Metalliritilästä tulee jostain kohtaa kovaa soittaessa tietyillä taajuuksilla pieniä pörinöitä, mutta ajattelin laittaa jotain tiivistettä niihin kohtiin, joista verkko ottaa kaappiin kiinni. Tarkempaa analyysia en tähän hätään osaa tosta tehdä. Sanoisin että se on jotenkin sellanen "hiukan kaikkeen, muttei erityisesti mihinkään" -kaappi. Kultaisella keskitiellä siis kulkee. Hintaansa verrattuna siinä on todella paljon kaappia ja saattaisin ostaa uuden tilalle, jos tämä vaikka pöllittäisiin. Eihän tätä voi siihen ENGL vintage -kaappiin, tai Rectokaappiin verrata, mutta tuskin hinta niin antaa edes olettaa. EDIT: Marsusta sen verran, että sen elementtien takia mä en oikein pidä siitä. Siinä on jokin ärsyttävä taajuus korostunut yläpäässä ja se ottaa tosi pahasti mun korvaan. Techin kaapista ei oo mitään havaintoa. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Man1ac 29.06.2004 19:52:38 | |
---|
Behringeristä on kokemusta, kun sellaisen omistan. Siis mulla on se kallein versio, missä on kallistettu etulevy yms. Soundeista on vaikea sanoa juuta ja jaata. Kuulostaa hyvältä, muttei mitenkään kovin omaperäinen soundi. Yläpäässä on aavistuksen ylimääräistä räikeyttä, mutta ei se kaappi silti kirkkaimpia ole soundiltaan. Ei liian bassoinen ja kestää luukutusta ihan hyvin menemättä tukkoon. Äänenpainetta tuosta irtoaa myös ihan kohtuullisesti. Metalliritilästä tulee jostain kohtaa kovaa soittaessa tietyillä taajuuksilla pieniä pörinöitä, mutta ajattelin laittaa jotain tiivistettä niihin kohtiin, joista verkko ottaa kaappiin kiinni. Tarkempaa analyysia en tähän hätään osaa tosta tehdä. Sanoisin että se on jotenkin sellanen "hiukan kaikkeen, muttei erityisesti mihinkään" -kaappi. Kultaisella keskitiellä siis kulkee. Hintaansa verrattuna siinä on todella paljon kaappia ja saattaisin ostaa uuden tilalle, jos tämä vaikka pöllittäisiin. Eihän tätä voi siihen ENGL vintage -kaappiin, tai Rectokaappiin verrata, mutta tuskin hinta niin antaa edes olettaa. Jeps, eli vaikuttaisi hyvinkin pätevältä hintaisekseen. Olisihan tuo Engliin kaappi todella kova peli, mutta vähän turhan kallis meikäläiselle tällä hetkellä. Kertokaahan lisää kokemuksia, täällä Jyväskylässä päin noiden kaappien testaaminen on hieman nihkeää niiden heikon saatavuuden takia. ,,/, , ,,/ |
Antti1 29.06.2004 20:14:41 | |
---|
Siitä Behkun rakenteesta vielä hiukan. Ihan asiallisesti tuntuu olevan viimeistelty, mutta se vinyyli tms. ei tunnu ainakaan kovinkaan kestävältä. Painoa sillä on ihan helvetisti, oisko ollut 47kg. Onneksi mukana tulee irroitettavat pyörät ja ihan hyvät kantokahvat. Mitä taas tulee siihen etulevyyn, ihan hyvältä ratkaisulta vaikuttaa. Ylös ja sivuille tiltattu levy mahdollistaa huomattavasti sivummalla soittamisen ilman diskanttien katoamista. B:n mainospuheet jostain isosta stereokuvasta tuntuvat olevan aikamoista kukkua. Suoraan sanottuna ei sitä eroa melkein edes huomaa. Eli kitaravallit ei kuulosta sen isommalta, kuin millään muullakaan 4x12" kaapilla. Vaan onko edes tarviskaan, kyllähän noistakin sellaista mörköä jo ulos pukkaa, että oksat pois. Hauskana ominaisuutena tuossa stereokäytössä on mahdollisuus käyttää samaan kaappiin kahta eri vahvaria yhtäaikaa. Silleen saa aikamoisen isoja ja erikoisia soundeja ulos. Onpas huonosti jäsennelty teksti. No, hieman lukuharjoitusta teille. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Keke Urlaub 29.06.2004 22:02:17 | |
---|
Oho, onpas tähän threadiin pukannut vastauksia... Ääh, suurin osa taas aiheen vierestä. EN ole hankkimassa lisäkaappia äänenvoimakkuuden lisäämiseksi, vaan tuon kitarasaundin alapään parantamiseksi. Eikö siis kukaan muu ole muka kokeillut tuota TM 10:ä lisäkaapin kanssa? Aqualung? Äyh, olen laiminlyönyt lukemishommia täällä :). Joo, tulihan tuota testattua erään vanhan vaffarin kanssa, jossa oli sellainen 1x12 sidewinder-ämyri, avoin takaa. Lisäsi hienosti kyllä nimenomaan alapäätä, harmi että siitä piti luopua. Tosin tällä hetkellä 4x10 tai 2x12 olisivat kenties ne mielenkiintoisimmat vaihtoehdot. If you can't beat the silence, be quiet. |
Keke Urlaub 29.06.2004 22:04:13 (muokattu 29.06.2004 22:04:53) | |
---|
Tämä johtui taas tästä m.netin takkuamisesta. Warettajatko vai m.net tämän aiheuttaa? If you can't beat the silence, be quiet. |
Mika K 30.06.2004 07:36:59 | |
---|
Mykistääkö lisäkaapin liittäminen Techin oman kaiuttimen? |
Keke Urlaub 30.06.2004 08:37:23 | |
---|
Mykistääkö lisäkaapin liittäminen Techin oman kaiuttimen? Ainakaan toisen vahvistimen käyttäminen lisäkaappina ei mykistänyt techiäni. If you can't beat the silence, be quiet. |
Man1ac 30.06.2004 11:10:43 | |
---|
Ainakaan toisen vahvistimen käyttäminen lisäkaappina ei mykistänyt techiäni. Mitenkäs tuo onnistuu, kytkitkö TM10:n toisen vahvistimen efektiluuppiin, vai miten onnistuit ohittamaan toisen vahvistimen etuasteen? Come inside and meet Man1ac,
the latest victim of GAS. |
Antti1 30.06.2004 11:24:50 | |
---|
Mitenkäs tuo onnistuu, kytkitkö TM10:n toisen vahvistimen efektiluuppiin, vai miten onnistuit ohittamaan toisen vahvistimen etuasteen? Aqualung soitti varmaan pelkällä kaiuttimella, eikä käyttänyt sitä toista vahvistinta ollenkaan. Eli ihan samaan tyyliin, kuin lisäkaapillakin. "Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy |
Man1ac 30.06.2004 20:56:07 | |
---|
Haullahan löytyi vaikka minkä verran tuosta behkusta, ihan pätevältä vaikuttaa. Jos nyt vielä saisi tuosta 2x12 Marsusta (1936) ja Tech21:n omasta 2x12-kaapista kokemuksia..? Come inside and meet Man1ac,
the latest victim of GAS. |
Keke Urlaub 01.07.2004 08:27:21 | |
---|
Aqualung soitti varmaan pelkällä kaiuttimella, eikä käyttänyt sitä toista vahvistinta ollenkaan. Eli ihan samaan tyyliin, kuin lisäkaapillakin. Juurikin näin, eli toisen vahvistimen etusen ja päättärin ohi mentiin. If you can't beat the silence, be quiet. |
-Benighted- 21.09.2004 21:49:24 | |
---|
Päivää. Tämä menee aika paljon off-topicin puolelle, mutta en viitsi uutta threadia tehdän tämän takia. Eli siis mitä mieltä olette tuosta Tech 21 tm 10 vahvarista? Olisi mahdollisuus saada 260€ hintaan, vuoden vanha. Kannattaisko tuosta maksaa 260€, eli siis olisko hyvä kauppa? Spare your life and you choose destruction of time over yourself |
Keke Urlaub 21.09.2004 23:00:05 | |
---|
Päivää. Tämä menee aika paljon off-topicin puolelle, mutta en viitsi uutta threadia tehdän tämän takia. Eli siis mitä mieltä olette tuosta Tech 21 tm 10 vahvarista? Olisi mahdollisuus saada 260€ hintaan, vuoden vanha. Kannattaisko tuosta maksaa 260€, eli siis olisko hyvä kauppa? Minusta tuo on ihan hyvä kauppa. Techit kestää pitkään! Waiting for muusikoiden.net...not. |
JuSu 22.09.2004 08:20:35 | |
---|
Minusta tuo on ihan hyvä kauppa. Techit kestää pitkään! No niin...niin no... no niin. Musamaailmassa _listahinta_ 349,-, Musik Produktiv Saksassa myy 299,-. Eli on tuo 260,- mun mielestä muutaman kympin yläkanttiin. Toisaalta, noita ei ihan joka päivä ole tarjolla (tosin ei kyllä mikään harvinaisuuskaan), ja näyttää tarjolla olevissakin hintapyynnöt olevan pilvissä (Torilla yksi pyyntinä 300 euroa). Punnitse itse. Jos on kiire, niin siitä vaan, mutta muuten tinkaisin ja tarvittaessa etsiskelisin halvempaa. JuSu Minä olen myyrä. |
Keke Urlaub 22.09.2004 08:25:29 | |
---|
No niin...niin no... no niin. Musamaailmassa _listahinta_ 349,-, Musik Produktiv Saksassa myy 299,-. Eli on tuo 260,- mun mielestä muutaman kympin yläkanttiin. Toisaalta, noita ei ihan joka päivä ole tarjolla (tosin ei kyllä mikään harvinaisuuskaan), ja näyttää tarjolla olevissakin hintapyynnöt olevan pilvissä (Torilla yksi pyyntinä 300 euroa). Punnitse itse. Jos on kiire, niin siitä vaan, mutta muuten tinkaisin ja tarvittaessa etsiskelisin halvempaa. JuSu Tokihan tinkaaminen kannattaa aina. On vain myönnettävä, että jos itse olisin tuota techiäni myymässä, en ihan polkuhintaan siitä luopuisi. Waiting for muusikoiden.net...not. |