Aihe: Bare Knuckle Pickups
1 2 3 4 520 21 22 23 24 25 26 27 28
Jonttu
10.07.2020 08:42:11 (muokattu 10.07.2020 08:50:50)

Entropia666: Meikä ite kyllä kuullu ihan selkeesti Lundgrenin ja BKP:n mikkien ylivertaisuuden. Omassa skebassa oli Duncanin TB5 ja tilalle löin Lundgrenin M6:n, ero oli kuin yöllä ja päivällä. Bändikaveri taasen tykitteli Dimebuckerilla ja sen jälkeen Nailbombilla, sekin parani merkittävästi. Toinen taasen Duncanin aktiiveilla ja jälleen nailbomb tilalle, selkeä parannus.

Lainaanpa itseäni:
"Väitän että kukaan ei kuule yhtään mitään eroa jos vertaillaan BKP, DiMarzion tai Duncanin mikkejä mitkä ovat spekseiltään lähellä toisiaan.
Mun kokemuksen mukaan on singlecoileja, PAFfei, passiivihumppareita ja aktiivihumppareita. Sillä merkillä ei ole yhtään mitään väliä. Kyseessä on kumminkin hyvin pienet sävyerot."

Duncanin TB5 ja Lundgrenin M6. PAF Vs kovalla ulostulolla oleva M6.

Dimebucker joka on tunnettu siitä että siinä aivan helvetillinen ulostulo vs taatusti selkeämpi BKP.

Sitten vertaat Aktiivimikkiä passiiviin?

En epäile hetkeäkään ettetkö kuulisi tai tuntisi soittaessasi eroja noiden mikkien välillä mitkä luettelit. Ihan varmasti.

Näitä edellämainittuja mikkejä on mun mielestä aivan turha vertailla keskenään, kun ovat jo lähtökohdiltaankin aika kaukana toisistaan.

Ja tarkoitukseni ei ollut missään nimessä dissata BKP mikkejä, ne kyllä soivat oikein komeasti!!! Ei niissä mitään vikaa ole!
Tietenkin ne on kalliimpia kun niitä tehdään sitä mukaa käsityönä kun niitä tilataan.
Ne vaan eivät ole mitenkään ylivertaisia kilpailijoiden SPEKSEILTÄÄN vastaaviin mikkeihin.

Laittakaa ääninäytteitä ja mikkivertailuja, niin olen valmis muuttamaan mieltäni.

E:
Tämmönen vertailu löyty
https://youtu.be/C5emSN3mbyM
Hanok
10.07.2020 08:45:38
McNulty: Minusta käytöstä aiheutuvat jäljet kuuluvat asiaan ja ovat osa soitinta. Ja ainahan voi paikata mustalla tussilla pienimmät jäljet. Ei niitä yleisöstä kukaan erota.

Näinhän se on, soittamalla tullut kuluminen kuuluu sinänsä asiaan. Ehkä ne kromikuoret silti kuluvat vähän "smoothimmin" vuosien mittaan.

Kannattaa niistä kamoista pitää huolta, tässä tapauksessa vaan näkyviä muutoksia on tullut aika nopeasti.
ibnz
10.07.2020 09:12:32 (muokattu 10.07.2020 09:13:11)
Ainakin Duncanin kovatehoiset mikit ovat vähän siinä ulostulotehon ja selkeyden rajamailla omasta mielestä. (Käämilanka paksuuden suhteen veivattu aika maksimiin) Testaamani BKP:t ovat olleet aika kesyjä tehon suhteen - se varmasti helpottaa selkeyden puolesta. Selvästi suunniteltu modernit styrkkarit mielessä
Huomenna sitten!
Entropia666
10.07.2020 09:26:06

ibnz: Ainakin Duncanin kovatehoiset mikit ovat vähän siinä ulostulotehon ja selkeyden rajamailla omasta mielestä. (Käämilanka paksuuden suhteen veivattu aika maksimiin) Testaamani BKP:t ovat olleet aika kesyjä tehon suhteen - se varmasti helpottaa selkeyden puolesta. Selvästi suunniteltu modernit styrkkarit mielessä

Noissa mun Lundgrenin M6 on aika paljon höökiä kans, mutta kyllä ne silti on selkeämmät kuin noi perus markettimikit. BKP:t on erilaisia, mutta laadullisesti samassa liigassa.
hannlain
10.07.2020 09:39:29
Hanok: Minulla on kuitenkin tällä hetkellä mietinnässä Nailbombin vaihto johonkin muuhun mikkkiin napakamman soundin toivossa.

Varmaat tsekkasit jo, mutta varmistapa että mikki on tarpeeksi lähellä kieliä.
Old is not 0xdead.
Hanok
10.07.2020 12:33:31
hannlain: Varmaat tsekkasit jo, mutta varmistapa että mikki on tarpeeksi lähellä kieliä.

Jep, tuntuu siltä ettei säätämällä päästä ihan optimaaliseen tulokseen.
McNulty
10.07.2020 15:15:21
Pakko hieman kehua BKP:tä ja Tim Millsiä (mutta samalla nostaa eräs toinenkin britti esiin).

Teetätin itselleni '62 Straton replican. Halusin leppärunkoisen Straton, jossa slab-otelauta brassiruusupuuta. Tähän soittimeen halusin ehdottomasti parhaimpien '62 Stratojen kaltaiset mikit, vieläpä lievällä "vanhennuksella" ajatellen sitä, että mikit ihan oikeasti olisivat 60-luvun alusta. Magneetit ihan vähän heikentyneet, samat materiaalit jne.

Ajattelin ensin, että tuskin moinen mikkiguru jonkun tavallisen eteläsuomalaisen perusspeden vaatimuksia ottaa kuuleviin korviinsa, mutta jo heti seuraavana päivänä oli sähköpostissa viesti, että: "Heck, what a cool idea. Let's do it!"

Ja sieltähän se Briteistä putkahti sopivasti vanhennettu kolmen yksikelaisen satsi, jossa laatikossa luki "Custom '62 Strat set". Hetkeä myöhemmin BKP lanseerasi "Slab-board" ja "Veneer-board" stratomikit tuotteiksi ja taitavat olla edelleen tarjolla.

Mikit ovat edelleen kymmenen vuoden jälkeen kitarassa kiinni... mielestäni todella loistava satsi. Kirkas ja kuulas, tallamikissä botnea ja voimaa. Kaikkea mitä hyviltä Straton yksikelaisilta odotan.

Mutta... erityismaininnan hyvistä Stratocasterin mikeistä puhuttaessa ansaitsee brittiläinen Mark Foley ja hänen MFG-tuotteet. Olivat aikaisemmin FatBoy Guitars-nimellä, mutta sittemmin vaihtoi firman kantamaan omaa nimeä ja nimikirjaimia.

Mark tuli minulle tutuksi ensin repro-hardwaren osalta. Sekä '54 ja '62 replica-Stratojen muovi- yms. kilkkeet tulivat häneltä. Nykyään Mark käämii aivan tautisen loistavia Strato-mikkejä, jotka ovat eksakteja kopioita esikuvistaan. Hän on mm. purkanut aitoja 50- ja 60-luvun mikkejä osiin, laskenut käämilangan kierrokset prikulleen, katsonut kierros kierrokselta miten käämilanka on kelalle pyöritelty (esim. scatterwound, miten kela on liikkunut edestakaisin käämilankaa kiertäessä), mitannut, tutkinut, kokeillut ja tehnyt aivan järkyttävän määrän hommia materiaalien, tuotantovaiheiden yms. osalta saadakseen 1:1 identtisiä vanhojen Strato-kelojen kanssa. Jos joku kaipaa Stratocasteriinsa aidosti vanhanliiton meininkiä, niin look no further. Ei muuta kuin yhteyttä Mark Foleyn suuntaan, sieltä löytyy apu ja pelastus.

https://www.mfguitarproducts.com/
moving in stereo
Boozer
10.07.2020 16:29:08
Onko kellään Rebell Yell-settiä Les Paulissa? Mulla on Seymour Duncanin JB/Jazz setti Epiphone Les Paulissa ja tarttis hitusen enemmän hönkää ja trebleä, niin mietin tota Rebel Yell-settiä irtoisko sillä. Laittas vielä Bare Knucklen 550k potikat.
Let there be rock
N4754_
10.07.2020 16:35:23

tto: Toi True Grit -stratomikki osoittautui kuumemmaksi kuin mitä valmistajan tekstuaalisen kuvauksen perusteella odotin. Kategorisesti kuuma stratomikki ei ole mun juttu mutta se voi olla sun.

Kiitos vastauksesta, tosihan se on että makueroja makueroja..mutta olen tosiaan suunnittelemassa Duncanin ynkkäsetin tilalle, ja tuo ''medium output'' kiinnitti huomion, voihan se olla että Old Guard olisi varmaan parempi jos hakee enemmän sellaista Straton ''laulavuutta''.
Kaliaa ja fuzzeja.
Entropia666
10.07.2020 16:37:02

Boozer: Onko kellään Rebell Yell-settiä Les Paulissa? Mulla on Seymour Duncanin JB/Jazz setti Epiphone Les Paulissa ja tarttis hitusen enemmän hönkää ja trebleä, niin mietin tota Rebel Yell-settiä irtoisko sillä. Laittas vielä Bare Knucklen 550k potikat.

Mulla on just postissa tulossa. Katotaa miltä soundaa.
Boozer
10.07.2020 21:44:04
Entropia666: Mulla on just postissa tulossa. Katotaa miltä soundaa.

Oossom, dyyd! Jäämme innokkaina odottelemaan raporttia. Otitko kullatuilla Steve Stevens laserpyssykkäkuorilla? Mie tuohon mustaan Epiluuriin harkitsen mut se voi olla liian irstasta xD
Let there be rock
Entropia666
10.07.2020 22:55:37

Boozer: Oossom, dyyd! Jäämme innokkaina odottelemaan raporttia. Otitko kullatuilla Steve Stevens laserpyssykkäkuorilla? Mie tuohon mustaan Epiluuriin harkitsen mut se voi olla liian irstasta xD

Vaihtokauppana tulee nikkeliset sädepyssyillä.
Boozer
10.07.2020 23:10:29
Entropia666: Vaihtokauppana tulee nikkeliset sädepyssyillä.

Ei virhettä. *viiksien tuhinaa*
Let there be rock
Entropia666
15.07.2020 11:25:08 (muokattu 15.07.2020 11:43:20)

Boozer: Onko kellään Rebell Yell-settiä Les Paulissa? Mulla on Seymour Duncanin JB/Jazz setti Epiphone Les Paulissa ja tarttis hitusen enemmän hönkää ja trebleä, niin mietin tota Rebel Yell-settiä irtoisko sillä. Laittas vielä Bare Knucklen 550k potikat.

Nyt on vähän kotona hiplailtu ja yhet bänditreenit soitettu. Itse luonnehtisin näitä yleismikeiksi, pystyy vetelemään vähän kaikennäköistä. Kasariviba näissä myös on läsnä, kohtuu "laulava" liidi näistä lähtee nätisti. Nää on myös erottelevammat kuin perus duncanit. En tiedä on sinällään kirkkaammat kuin JB, sehän on kohtuu näkkäri kans jo valmiiks.

Omaan makuun Nailbombit maistuis inasen enemmän, mutta mä soittelenkin vähänä kipakampaa tavaraa muutenkin. Rebel Yellit kyllä toimii meikäläisenkin musassa hyvin, mutta jos sais valita setin, niin ottasin Nailbombit.

Jos tarkoitus ois olla kitara mikä taittuu monenlaiseen metalliin ja rokkiin, niin silloin nää Rebel Yellit kyllä puoltaa paikkaansa.
Nacher
16.07.2020 14:59:07
Vielä tuohon BKP vs Duncanit ym pohdintaa. Itsellä käynyt aika monta BKP humpparisettiä käytössä. Ainakin Nailbombit, Holy Diverit, Abraxasit, Crawlerit ja Cold Sweatit. Ehkä jotain muitakin mitä en muista.

Ostin jotain vuosia sitten käytetyn Lespan jossa oli SD Alnico 2 setti kiinni. Todella, todella Slash-soundi ja hieno cleani, mutta se tallasoundi oli vaan sietämättömän kirkas ja tiukka omaan makuun. Päädyin vaihtamaan tuon tallamikin Abraxasiin, joka oli luonnollisestikin huomattavasti tummempi ja middlekkäämpi. Säröllä parempi ja hyvä all-around mikki, mutta cleanilla aika meh. Kaulamikkinä ollut Alnico 2 kuitenkin toimi niin älyttömän hyvin, etten sitä BKP:hen halunnut vaihtaa. En ole mistään BKP setistäni (toki eri kitaroissa olleet kiinni) saanut niin hyvää cleania kuin tuosta kaulan SD Alnico kakksoesta, ja toimipa vielä särölläkin mainiosti.

En tiedä, mikä BKP mikki olisi tuota Alnico kakkosta lähimpänä, mutta ainakaan mikään noista (vähän kuumemmista) kaulamikeistä BKP:ltä ei ole ollut omaan käyttööni läheskään yhtä hyvä.

Muutenkaan ei tunnu, että mikään BKP mikkisetti olisi ollut varsinainen napakymppi itselle. Ihan hyviä ja hommansa ajavia, mutta wow-efektiä ei ole oikein tarjoiltu. Aina noissa on hyvät ja huonot puolensa.
Snapo
16.07.2020 20:52:29 (muokattu 16.07.2020 20:53:38)
Nacher: Vielä tuohon BKP vs Duncanit ym pohdintaa. Itsellä käynyt aika monta BKP humpparisettiä käytössä. Ainakin Nailbombit, Holy Diverit, Abraxasit, Crawlerit ja Cold Sweatit. Ehkä jotain muitakin mitä en muista.

En tiedä, mikä BKP mikki olisi tuota Alnico kakkosta lähimpänä, mutta ainakaan mikään noista (vähän kuumemmista) kaulamikeistä BKP:ltä ei ole ollut omaan käyttööni läheskään yhtä hyvä.

Duncanin Alnico 2 on keskustelujen mukaan parhaimpia kaulamikkejä mitä heillä on tarjota ja tykkäsin paljon itekin niin puhtailla kuin mättösäröllä. BKP:llä Mule -kaula (A4) on parhaimpia mitä tullut vastaan kun taas ko. tallamikki ei ollut yhtä hyvä.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
McNulty
17.07.2020 16:27:42
Snapo: Duncanin Alnico 2 on keskustelujen mukaan parhaimpia kaulamikkejä mitä heillä on tarjota ja tykkäsin paljon itekin niin puhtailla kuin mättösäröllä. BKP:llä Mule -kaula (A4) on parhaimpia mitä tullut vastaan kun taas ko. tallamikki ei ollut yhtä hyvä.

Höh... just mun lemppari tallamikkinä.
Mulla on mm. Les Paul Standardeissa Stormy Monday kaulamikkinä ja The Mule tallamikkinä. Ehdottomasti oma suosikkicombo tuo :)
moving in stereo
lukeman
17.07.2020 17:50:20
Onko näissä jotain merkintöjä näkyvissä miten tunnistaa mikin mallin? Yhdessä kitarassani on firman mikit, mutta ne menee jossain vaiheessa ehkä kiertoon, saa nähdä. Aika kuumat ne on.
The Jack
17.07.2020 18:03:23 (muokattu 17.07.2020 18:35:15)
lukeman: Onko näissä jotain merkintöjä näkyvissä miten tunnistaa mikin mallin? Yhdessä kitarassani on firman mikit, mutta ne menee jossain vaiheessa ehkä kiertoon, saa nähdä. Aika kuumat ne on.

Ei ainakaan vanhoissa BKP:ssä ole mitään mallimerkintöjä. Minulla on käytettynä ostettu Miracle Man -setti, ja siinä on pelkkä valmistajan nimi takana. Myyjälle ne oli päätynyt käytetyn kitaran mukana ja sitä edellinen omistaja oli luullut niitä Rebel Yelleiksi. Mittaamalla tehot mikeistä ja kysymällä valmistajalta oli mikkien malli myöhemmin selvinnyt.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)