Aihe: Bare Knuckle Pickups
1 2 3 4 519 20 21 22 23 24 25 26 27 28
McNulty
21.04.2020 10:46:16
Karvanaama-Zakk: Onko kuksan hommannut Miracle Man settiä? Miettinyt Lespaan moista.

Setistä LP:ssä ei ole kokemusta, mutta muutamassa Super Stratossa mulla on ollut Miracle Man tallamikkinä.

Lähimmäksi LP:n meininkiä oli tuollainen H-H mikitetty ESP Horizon II FR. Siinä siis neckthru-rakenne, mahonkirunko jne., mutta eihän se muutoin LP:tä vastannut. Hienosti Miracle Man silti toimi siinä. Riittävästi potkua, mutta ei liian tunkkainen tai mutainen. Yläkertaa mukana siis sopivasti.
moving in stereo
Kiksaus
21.04.2020 12:41:55

hannlain: Ei vaan taida tuon pohjalevyn kanssa mennä kasari-Jaskan routtaukseen :| muuten kyllä olisin erittäinkin kiinnostunut tuosta. Hintakin olisi huomattavasti miellyttävämpi kuin BKP:illä.

Eiku niin, noissa Soloisteissa on toi kolo täysin suora eikä sellanen stratomainen.
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
Swan
21.04.2020 13:11:28
hannlain: Ei vaan taida tuon pohjalevyn kanssa mennä kasari-Jaskan routtaukseen :| muuten kyllä olisin erittäinkin kiinnostunut tuosta. Hintakin olisi huomattavasti miellyttävämpi kuin BKP:illä.

Duncanin Railsit menee noihin koloihin, tosin ainakin Cool Railsin kanssa suosittelen tekemään Smart Lonestar -piuhoituksen, että se näkee 500k volapotikan 250k:na. Pyöristää ja "humpparoittaa" saundia huomattavasti.

http://guitar-mod.com/rg_diag_hss_500_250.html

Mulla on myös mun vanha Cool Rails joutilaana, jos kiinnostaa.
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
hannlain
21.04.2020 13:41:59
Kiksaus: Eiku niin, noissa Soloisteissa on toi kolo täysin suora eikä sellanen stratomainen.

joo näissä vanhemmissa. Uudemmissahan on routtaus tuolle keskeltä leveämmälle pohjalevylle.
Old is not 0xdead.
hannlain
21.04.2020 13:50:11
Swan: Duncanin Railsit menee noihin koloihin, tosin ainakin Cool Railsin kanssa suosittelen tekemään Smart Lonestar -piuhoituksen, että se näkee 500k volapotikan 250k:na. Pyöristää ja "humpparoittaa" saundia huomattavasti.

http://guitar-mod.com/rg_diag_hss_500_250.html

Mulla on myös mun vanha Cool Rails joutilaana, jos kiinnostaa.

Mitenkäs nuo piuhoitukset menee noilla mini-switcheillä? Ei oo tuommoista 5-way switchiäkään näissä vanhoissa Jaskoissa. Nyt on pelkkä vola kytketty (Aki-mod treble-bleed) eikä tone-potikoita ollenkaan.
Old is not 0xdead.
Swan
21.04.2020 13:57:42
hannlain: Mitenkäs nuo piuhoitukset menee noilla mini-switcheillä? Ei oo tuommoista 5-way switchiäkään näissä vanhoissa Jaskoissa. Nyt on pelkkä vola kytketty (Aki-mod treble-bleed) eikä tone-potikoita ollenkaan.

Ai niin aivan. Kaulamikin kytkin pitää vaihtaa sellaiseen, jossa on yksi kanava lisää, ja sitten viritellä siihen 470k vastus niin, että mikin ollessa päällä vastus menee volapotikan kanssa rinnan maihin. Saman voi tehdä keskisinkulle myös, jos siltä tuntuu.
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
bloodsucker
25.04.2020 16:19:22
Hommasin Mule-setin ja ei voi muuta sanoa, kuin että oli joka pennin arvoinen. Esp Eclipse heräsi henkiin ihan uudella tavalla. Kaulamikillä saa muutamasta kohtaa ihan loputtoman sustainin ja tallamikki poimii huiluäänet hullun hyvin.
steelduck
26.04.2020 08:40:55

bloodsucker: Hommasin Mule-setin ja ei voi muuta sanoa, kuin että oli joka pennin arvoinen. Esp Eclipse heräsi henkiin ihan uudella tavalla. Kaulamikillä saa muutamasta kohtaa ihan loputtoman sustainin ja tallamikki poimii huiluäänet hullun hyvin.

Mule on kyllä huippu!
Entropia666
08.07.2020 10:16:23

Jos jollakin on myydä esim. Nailbomb -settiä, niin pistelkääs koodia.

Vaihdossa voin tyrkyttää SD:n Antiquityjä, tai sit katellaa suoria kauppoja.
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1568656
hannlain
08.07.2020 12:04:00
Pientä päivitystä... Kun tuo mun Trilogy-keskimikki on RWRP, kolvasin nuo Trilogyt niin, että kaula- ja keskimikin saa sarjaan- tai rinnankytkennäksi miniswitchillä. Single-coilit sarjaankytkettynä meni ainakin pikaisen testin perusteella oikeaan suuntaan, vaikkakaan ei se vieläkään humppari ole. Nyt ei vaan enää saa keskimikkiä yksinään päälle, mutta eipä sitä soundia tullut muutenkaan käytettyä.
Old is not 0xdead.
McNulty
09.07.2020 16:42:11
Hanok: Täällä on enimmäkseen keskusteltu BKP:n mikkien soundeista. Nehän ovatkin yleensä kunnossa, kunhan osaa valita oikean tuotteen.

Minulla on tällä hetkellä BKP:n mikkejä kahdessaa kitarassa. Näistä yhdessä on on mikissä musta metallikuori, mutta se on ilmeisesti maalattu ja musta väri irtoilee melko rujon näköisesti.

Samalla tavalla ne kromikuoret, nikkelikuoret ja etenkin kullatut kuoret kuluvat ja kulahtavat käytössä. En muista oliko BKP:n mustat kuoret jossain välissä pulverimaalattuja ohuelti, joten äkkiä niihin sai jäljen jos vaikka ruuvari lipsahti säädettävistä napapaloista kuoren pintaan.

Minusta käytöstä aiheutuvat jäljet kuuluvat asiaan ja ovat osa soitinta. Ja ainahan voi paikata mustalla tussilla pienimmät jäljet. Ei niitä yleisöstä kukaan erota.

Toisessa kitarassa mikkien napapalat ovat hapettuneet yllättävän rajusti hien vaikutuksesta. Tällaista tietysti sattuu riippuen siitä kuinka stydiä hikeä sattuu käsistä tulemaan. Minulla ei kuitenkaan tällaista ilmiötä ole tullut vastaan missään muussa kitarassa eikä mulla mikeillä.

Tähän varmasti vaikuttaa käytettyjen magneettien ja napapalojen valmistusmateriaali. Rauta hapettuu ja varsinkin jos hiestä kostean soittimen laittaa sellaisenaan laukkuun eikä reenien jälkeen pyyhi ja siisti sitä mitenkään. Kyllä se vehje kannattaa johonkin verhoon tai lakanaan pyyhkiä käytön jälkeen ;)
moving in stereo
N4754_
09.07.2020 17:14:04

Onkos kukaan päässyt vielä testaamaan nuita Boot Camp-sarjan tuotoksia? Itselläni olisi kiikarissa True Grit-straton setti johon sitten joku humppari lisäksi tallaan. Vaikuttavat ainakin mielenkiintoisilta..
Kaliaa ja fuzzeja.
tto
09.07.2020 20:27:09
N4754_: Onkos kukaan päässyt vielä testaamaan nuita Boot Camp-sarjan tuotoksia? Itselläni olisi kiikarissa True Grit-straton setti johon sitten joku humppari lisäksi tallaan. Vaikuttavat ainakin mielenkiintoisilta..

Toi True Grit -stratomikki osoittautui kuumemmaksi kuin mitä valmistajan tekstuaalisen kuvauksen perusteella odotin. Kategorisesti kuuma stratomikki ei ole mun juttu mutta se voi olla sun.
Muusikoiden kanssa samaan aitokoiden heimoon kuuluvat esimerkiksi vaate- ja turkiskoi. Muusikoiden pääasiallista ravintoa on perunasose.
Jonttu
09.07.2020 21:12:00 (muokattu 09.07.2020 21:12:53)

Päädyin tilaamaan omaan customiini (kuva löytyy omista kuvista) BKP mikit, koska eräs firma ei lupauksistaan huolimatta onnistunut toimittamaan mulle customoituja (kultaiset napapalat) DiMarzion mikkejä, saati 4kk odotuksen jälkeen ilmoittamaan etteivät ole edes tilanneet niitä.

Kyselin BKP'ltä vastaavia ja ehdottivatkin Miracle Mania & Aftermathia tilalle.
Asia kunnossa, tein tilauksen, maksoin ja mikit olivat 13päivän päästä perillä!!
BKP'n asiakaspalvelu on kyllä ehdottomasti parhainta mitä olen miltään firmalta saanut!!

Niin ne itse mikit? Kyllä niistä ääntä lähtee!!
Ovatko ne hyvät? No ovat... mitenkään erityisen hyvät että erottuisivat joukosta kaikkein ylimmäksi?
Eivät todellakaan.

Väitän että kukaan ei kuule yhtään mitään eroa jos vertaillaan BKP, DiMarzion tai Duncanin mikkejä mitkä ovat spekseiltään lähellä toisiaan.
Mun kokemuksen mukaan on singlecoileja, PAFfei, passiivihumppareita ja aktiivihumppareita. Sillä merkillä ei ole yhtään mitään väliä. Kyseessä on kumminkin hyvin pienet sävyerot.

BKP'n valtti toki on customoitavuus sekä todella ripeä asiakaspalvelu. Mutta ovatko ne sitten sen arvoisia? Sen saa jokainen itse päättää.
Entropia666
09.07.2020 23:12:13

Jonttu: Väitän että kukaan ei kuule yhtään mitään eroa jos vertaillaan BKP, DiMarzion tai Duncanin mikkejä mitkä ovat spekseiltään lähellä toisiaan.
Mun kokemuksen mukaan on singlecoileja, PAFfei, passiivihumppareita ja aktiivihumppareita. Sillä merkillä ei ole yhtään mitään väliä. Kyseessä on kumminkin hyvin pienet sävyerot.

Meikä ite kyllä kuullu ihan selkeesti Lundgrenin ja BKP:n mikkien ylivertaisuuden. Omassa skebassa oli Duncanin TB5 ja tilalle löin Lundgrenin M6:n, ero oli kuin yöllä ja päivällä. Bändikaveri taasen tykitteli Dimebuckerilla ja sen jälkeen Nailbombilla, sekin parani merkittävästi. Toinen taasen Duncanin aktiiveilla ja jälleen nailbomb tilalle, selkeä parannus.

Omaan korvaan noi hi-end mikit on paljon erottelevampia. Tietty vähä heikommissa näpeissä kaikki virheet kuuluu paremmin läpi, mut vähä aikaa ku reenaa niin saa kyllä mehukasta soundia ulos.

Mitä tulee itse topikkiin, niin tein vaihtokaupat SD Antiquityt--->Rebel Yell. Saan kalikat varmaan ensi viikolla, saa nähä mikä meininki niitten kanssa.
Snapo
09.07.2020 23:35:14 (muokattu 09.07.2020 23:35:38)
Entropia666: Meikä ite kyllä kuullu ihan selkeesti Lundgrenin ja BKP:n mikkien ylivertaisuuden. Omassa skebassa oli Duncanin TB5 ja tilalle löin Lundgrenin M6:n, ero oli kuin yöllä ja päivällä. Bändikaveri taasen tykitteli Dimebuckerilla ja sen jälkeen Nailbombilla, sekin parani merkittävästi. Toinen taasen Duncanin aktiiveilla ja jälleen nailbomb tilalle, selkeä parannus.

Omaan korvaan noi hi-end mikit on paljon erottelevampia. Tietty vähä heikommissa näpeissä kaikki virheet kuuluu paremmin läpi, mut vähä aikaa ku reenaa niin saa kyllä mehukasta soundia ulos.

Mitä tulee itse topikkiin, niin tein vaihtokaupat SD Antiquityt--->Rebel Yell. Saan kalikat varmaan ensi viikolla, saa nähä mikä meininki niitten kanssa.

Samaa mieltä että erottelevuus on BKP:ssa jotain omaa luokkaansa vrt. Duncan/Dimarzio ja se on pelkästään plussa. Muuten mikkien eroavaisuudet taitaa olla makuasioita.

Rebel Yell on oma lemppari tummasoundiseen kitaraan, suosittelen.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Entropia666
09.07.2020 23:45:08

Snapo: Samaa mieltä että erottelevuus on BKP:ssa jotain omaa luokkaansa vrt. Duncan/Dimarzio ja se on pelkästään plussa. Muuten mikkien eroavaisuudet taitaa olla makuasioita.

Rebel Yell on oma lemppari tummasoundiseen kitaraan, suosittelen.

Duncanit ja Dimarziot on aina hyvä parannus vakiomikkeihin, mutta Lundgrenit ja BKP:t on samanlainen hyppäys vielä niistä eteenpäin.

Raportoin myöhemmin kokemuksia kapinallishuudoista.
hannlain
10.07.2020 08:23:26
Hanok: Lisäksi vielä sellainen ominaisuus, että jotkut BKP:n mikit ovat aika isokokoisia, eivätkä välttämättä mahdu heittämällä johonkin kitaraan. Esim. Jackson SL1:ssä tekee tiukkaa, että Nailbomb mahtuu tallamikin koloon.

Sama kokemus täällä. SL2:een kun asensin kuorelliset NB:t, joutui mikkipoteroita pohjalta hieman pyöröviilan kärjellä suurentamaan, että sai mikit asettumaan hyvin ja koko korkeussäätöalueen käyttöön. Vai olisivatko sittenkin Jacksonien mikkipoterot keskimääräistä pienempiä? Aiemmat mikkikokeilut tuon Jacksonin kanssa olivat kaikki kuorettomia (BKP:ta ja SD:tä), ja niiden kanssa ei ollut mitään ongelmia koon kanssa.
Old is not 0xdead.
Hanok
10.07.2020 08:41:42
hannlain: Sama kokemus täällä. SL2:een kun asensin kuorelliset NB:t, joutui mikkipoteroita pohjalta hieman pyöröviilan kärjellä suurentamaan, että sai mikit asettumaan hyvin ja koko korkeussäätöalueen käyttöön. Vai olisivatko sittenkin Jacksonien mikkipoterot keskimääräistä pienempiä? Aiemmat mikkikokeilut tuon Jacksonin kanssa olivat kaikki kuorettomia (BKP:ta ja SD:tä), ja niiden kanssa ei ollut mitään ongelmia koon kanssa.

En ole BKP:tä itse asentanut muihin kitaroihin, mutta tuo tosiaan kiinnitti huomiota. Kokoero aiempaan Duncanin mikkiin oli aika huomattava, eikä siis johtunut pelkästään kuoresta. Näiden eri merkkisten mikkien välillä on ihan näkyviä fyysisiä eroja, jotka varmasti selittävät myös soundieroa.

Minulla on kuitenkin tällä hetkellä mietinnässä Nailbombin vaihto johonkin muuhun mikkkiin napakamman soundin toivossa. Olen ostanut mikin käytettynä, eikä ole varmaa tietoa onko kyseessä keraaminen vai alnico-versio. Saakohan sitä selville kuorellisesta mikistä jotenkin? Ainakaan siinä ei ollut mitään merkintää, josta asia selviäisi. Soundin perusteella veikkaisin kyllä keraamista.

Toisessa kitarassa on tallamikkinä Aftermath, ja siitä on tällä hetkellä paremmat kokemukset B-vireessä rouhiessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)