Aihe: 4-raituri
1 2
hallu
08.07.2020 13:20:45
Black Zombie 82: Mä oon jo pitkään harkinnut hommaavani Tascamin DP-006. Mutta nyt olen alkanut epäröimään. Ehkä on muitakin vastaavanlaisia? Hinta sais olla mielellään max 150. Olen katsellut myös käytettyjä torilta, mutta ei ole löytynyt mitään sopivaa.

Ja ihmettelen tuota DP-006 sitäkin, että Thomannilla se maksaa paljon enemmän q esim. Verkkokauppa.comissa.

No samoja vempeleitä ne on, osta sieltä mistä halvemmalla saat. Muita tuonkaltaisia tuohon hintaan ei tule mieleen. Torilla näkyi Zoom R8 vajaaseen 160 euroon https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1563032 meillä on reeniksellä käytössä Zoom R24 (pariakin sellaista kokeiltu rinnakkain) on oikein hyvä ja monipuolinen vehjes (se on siis samanlainen kuin tuo R8, mutta siinä on vain enemmän raitoja).
Tähän pitäisi keksiä jotain nokkelaa.......
Black Zombie 82
08.07.2020 13:24:47 (muokattu 08.07.2020 13:34:08)

Taitaa tuo Zoom R8 olla liian pro mun käyttöön. Mulla on tarkoitus vaan plugata raituri mankkaan kiinni ja vetää äänitykset C-kasetille. :P Mitä kattelin tuota Zoomia, niin siinä on aika isot nuo plugi-reiätkin, että joutuisin hommailemaan kaikenlaisia adaptereita kun mulla piuhat on ohutta mallia (suurin osa).

Ja noista rumpukonejutuista en ymmärrä mitään. Siinä Tascam dp-006.sessa ei taida olla mitään rumpujuttuja...
Sabbathologist
22.08.2022 22:39:47 (muokattu 22.08.2022 22:44:07)

Mikä olisi sellainen raituri, jossa tulisi mukana suomenkielinen manuaali? Osaan kyllä englantia, mutta nämä käyttöohjejutut ovat niin vaikeita sisäistää suomeksikin, että englanninkielellä ei tule mitään. Ja hintarajana olisi 250 euroa. Sopisi käytetty tai uusi. Mieluummin digi kuin ana. Vaikka yleensä olenkin old school-miehiä, niin tässä asiassa on poikkeus. Koska nauhat ovat muuttuneet tomuksi jo ajat sitten. Lisäksi kun tarkoitus jaella musaa netin kautta, niin c-kasettimuodossa se ei oikein onnaa. Eli helppokäyttöinen digiraituri hakusessa. Tuota Zoom R8.aa äsken katselin Thomannin sivuilta, mutta ei ole siinäkään kuulemma suomenkielistä käyttöohjetta.
basisti1971
23.08.2022 06:21:44
Moi.

Eipä enää tarvinne pähkäillä josko vai eikö :).

Sabbathologist: Mikä olisi sellainen raituri, jossa tulisi mukana suomenkielinen manuaali?

Viimeinen digiraituri jolle itse tiedän varmaksi suomenkielisen ohjeen olleen on Fostex VF80, koska ~15 vuotta sitten sain maahantuojalta sellaisen kun silloisen bändin kitaristille omani möin VF16:een siirtyessäni.

Noihin aikoihin (siis noiden kahden ensiesittelyiden) laki muuttui eikä enää velvoittanut kotimaisia käyttöohjeita "erikoisryhmille" suunnattuihin laitteisiin, eli VF16:een ei moista enää löydy.

Sabbathologist: Koska nauhat ovat muuttuneet tomuksi jo ajat sitten.

Kolonialistinen harha/provo, C-kasetti voi erittäin hyvin "kehittyvissä" maailmankolkissa, ja tokihan kehittyneissäkin maissa C-kasettiformaatille vankka kannattajakuntansa on.
Niin kotiäänittäjien kuin musiikin kuuntelijoidenkin piireissä.

Sabbathologist: Lisäksi kun tarkoitus jaella musaa netin kautta, niin c-kasettimuodossa se ei oikein onnaa.

Yksinkertaisimmankin aidosti kaksikanavaisen/stereoon kykenevän (=tietokoneeseen sisäänrakennetunkin) äänikortin kautta saat miltä tahansa kasetti (/muun formaatin) laitteen audion digitoitua, joten väsähtänyttä provoa moinen.

Sabbathologist: Tuota Zoom R8.aa äsken katselin Thomannin sivuilta, mutta ei ole siinäkään kuulemma suomenkielistä käyttöohjetta.

Tuota on useammallekin nimimerkillesi -kuten muillekin vastaavan tarpeen kanssa painiville- vuosien saatossa syystä tarjottu vaihtoehdoksi.
Vaikkei omakohtaista kokemusta olekaan, sen verran runsaasti löyytyy netistä infoa ja tutoriaaleja tuon laitteen tiimoilta että vaikea on uskoa etteikö kuka tahansa joka äänittämisestä on kiinnostunut pääsisi jyvälle workflowsta vaikkei käyttöohjet tutulla kielellä löytyisikään.
Pitää vain olla valmis rohkeasti kokeilemaan.

T:Samuli
Kefiiri
23.08.2022 08:19:23
Sabbathologist: Ja hintarajana olisi 250 euroa.

Hienoa että sun budjetti on noussut satasella siitä mitä aiemmin tässä ketjussa suunnittelit :)
En ole musiikin asiantuntija.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)