Aihe: Oman musiikin tekeminen
1 2
Arkka
04.07.2020 23:02:49

Black Zombie 82: Kyllä mä tuon manuaalin löysin ja sitä tutkinkin jonkun verran. Olen vaan vähän huono keskittymään, niin en jaksanut lukea kokonaan. Ajattelin että sitten jos/kun hommaan kyseisen masiinan, niin luen käyttöohjetta sitä mukaa kun tarvetta ilmaantuu.

Juu siis tiesin kyllä, että manuaali oli sulle tiedossa. Mun ajatus oli, että jos joku muu vielä löytäis oleelliset jutut manuaalista jopa muakin paremmin kun en uskalla täysin varmaksi toimivuutta luvata, vaikka olen vanha manuaalien lukija. Mutta eniveis, eiköhän tuo kuvailemas systeemi toimi ja jos ei, niin palautus on mun mielestä ihan aiheellinen.
Black Zombie 82
07.07.2020 23:04:19 (muokattu 07.07.2020 23:08:24)

EDIT: Hitto on vaikea keksiä äänityslaitetta. No, kai se on hommattava. Kai mikä tahansa on parempi q sanelukone.
KaRa
07.07.2020 23:12:15
Black Zombie 82: EDIT: Hitto on vaikea keksiä äänityslaitetta. No, kai se on hommattava. Kai mikä tahansa on parempi q sanelukone.

Niin tarviitko jonkun kannettavan systeemin, vai äänikortin/interfacen erikseen esim pöytäkoneelle / läppärille?
Offtopic on paras topic.
Black Zombie 82
08.07.2020 00:04:49 (muokattu 08.07.2020 00:06:39)

Ihan vain raiturin. Ja mielellään aika pieni, eli vissiin ns. kannettava, vaikkei mulla olekaan sitä tarkoitus enemmälti kanniskella minnekään. Ihan hima-äänityksiä varten. Tietokonetta ei ole tarkoitus käyttää.
KaRa
08.07.2020 00:34:19 (muokattu 08.07.2020 00:34:29)
Black Zombie 82: Ihan vain raiturin. Ja mielellään aika pieni, eli vissiin ns. kannettava, vaikkei mulla olekaan sitä tarkoitus enemmälti kanniskella minnekään. Ihan hima-äänityksiä varten. Tietokonetta ei ole tarkoitus käyttää.

3-4 raitaa sisään samaan aikaan ei taida 200e riittää.
Aikaisemmin ehdotetut on varmasti hyvä. Esim Zoom h2n tai h4n. Vai mikä niissä on vikana sit?
Offtopic on paras topic.
Black Zombie 82
08.07.2020 00:36:16 (muokattu 08.07.2020 00:38:31)

Mun bändissä on vain yksi jäsen. Tarkoitus olisi äänittää kaksi/kolme kitararaitaa + laulu. Eli ei tarvitse useampaa raitaa äänittää saman-aikaisesti.
KaRa
08.07.2020 00:40:47
Black Zombie 82: Mun bändissä on vain yksi jäsen. Tarkoitus olisi äänittää kaksi/kolme kitararaitaa + laulu. Eli ei tarvitse useampaa raitaa äänittää saman-aikaisesti.

Toiseen iniin kitara ja toiseen laulu? kuulokkeet päähän ja soitat toisen kitaran päälle?
Offtopic on paras topic.
Black Zombie 82
08.07.2020 01:20:21 (muokattu 08.07.2020 01:20:52)

Joo, mutta ensin pitäis hommata se äänitysmasiina. Oisko se Tascam dp-006 paras? Ainakin se on halvin mitä olen bongannut.
KaRa
08.07.2020 06:32:05 (muokattu 08.07.2020 06:34:03)
Black Zombie 82: Joo, mutta ensin pitäis hommata se äänitysmasiina. Oisko se Tascam dp-006 paras? Ainakin se on halvin mitä olen bongannut.

Eiköhän se asiansa aja tarkoituksessasi.
Itseäni vain häiritsee xlr puuttuminen eikä phantom poweriakaan niin ollen saa.
Mutta sehän olen vain minä.
Offtopic on paras topic.
Tappajabanaani
08.07.2020 06:56:46
Aika monta biisiä olisi äänitetty siinä ajassa, joka sulla on nyt mennyt sopivan laitteen löytämiseen. Moneen kertaan olet saanut ihan täsmävastauksen kysymykseesi, joten hommaa nyt vaan joku niistä sulle ehdotetuista laitteista niin pääset vihdoin hommiin.
Black Zombie 82
08.07.2020 07:37:57 (muokattu 08.07.2020 07:46:25)

KaRa: Eiköhän se asiansa aja tarkoituksessasi.

Sitä minäkin ajattelin. Kun en tarvitse esim. DP-008, koska siinä on liikaa raitoja mulle.

Itseäni vain häiritsee xlr puuttuminen eikä phantom poweriakaan niin ollen saa.

Mutta mitenkäs sitten jos haluaa siihen kytkeä erillisen mikin? Jos ei ole phantomia, niin mistä se mikki saa virran?

Aika monta biisiä olisi äänitetty siinä ajassa, joka sulla on nyt mennyt sopivan laitteen löytämiseen. Moneen kertaan olet saanut ihan täsmävastauksen kysymykseesi, joten hommaa nyt vaan joku niistä sulle ehdotetuista laitteista niin pääset vihdoin hommiin.

Just näiden epäselvyyksien takia en ole sitä laitetta vielä hommannutkaan. En viitsis hankkia sellaista vekotinta jota en osaa käyttää tai joka ei sovellu tarkoituksiini.
Black Zombie 82
08.07.2020 13:15:59 (muokattu 08.07.2020 13:18:41)

Jos olisi esim. raituri ja mikki, joka tarvitsee phantom-virtaa, niin miten sen sitten voisi hoitaa (ilman paristoa)? Kun eihän siihen mikkiin voi suoraan pistorasiasta mitään piuhaa laittaa(?).

No joo. Mutta aattelin hommata sen Deep Purple-006 Tascamin, ja siinä on kyllä kuulemma ne integroidutkin mikit hyvät. Ajattelin vaan, että kyllä sellaisen erillisen mikin haluaisin myös lisäksi.
Arkka
08.07.2020 13:25:59

Black Zombie 82: Jos olisi esim. raituri ja mikki, joka tarvitsee phantom-virtaa, niin miten sen sitten voisi hoitaa (ilman paristoa)? Kun eihän siihen mikkiin voi suoraan pistorasiasta mitään piuhaa laittaa(?).

Kuten sanoin, laittamalla phantom-virtalähteen väliin. Valitettavasti en osaa suositella hyvää kun en noista mitään tiedä. Hinnat lähtee jostain 25 eurosta ylöspäin. Tiedä sitten ihan halvimpien häiriöherkkyydestä.

No joo. Mutta aattelin hommata sen Deep Purple-006 Tascamin, ja siinä on kyllä kuulemma ne integroidutkin mikit hyvät. Ajattelin vaan, että kyllä sellaisen erillisen mikin haluaisin myös lisäksi.

Mutta tarviiko sen olla välttämättä phantom-virtaa vaativa mikki?
rintapek
08.07.2020 15:44:52 (muokattu 08.07.2020 15:53:54)

Black Zombie 82: Sitä minäkin ajattelin. Kun en tarvitse esim. DP-008, koska siinä on liikaa raitoja mulle.

Just näiden epäselvyyksien takia en ole sitä laitetta vielä hommannutkaan. En viitsis hankkia sellaista vekotinta jota en osaa käyttää tai joka ei sovellu tarkoituksiini.

Liikaa raitoja? Niit voi olla vaikka sata, käytät vaan haluamasi määrän.
Tässä välissä kun olet pähkäillyt mimmoisen raiturin hankkis ja montako raitaa ja mitä maksaa niin mä kerkesin jo hankkia ittelleni jammun 16-raiturin käytettynä pikkurahalla.
No se ei o ihan kannettava, mut läppärilaukussa raahattava.
Ei tartte miettiä onko se "hyvä" koska se on just niin "hyvä" mitä tommoiset raiturit voi olla. Tarkoittaa, et osaava tekee tommoisella vaikka levyn. Äänittää kahdeksan raitaa kerralla mikä on vaan hyvä juttu. Voi sil äänittää vähemmänkin kerralla.

Kaikkia laitteita pitää osata käyttää alkaen lapiosta ja rautakangesta. Mut kaikki lapiot ja rautakanget toimii jokseenkin samalla tavalla ja niillä tehdään samoja juttuja. Ihan niinku raitureillakin. Omaansa oppii käyttämään jos viittii.
Jos ja kun tarttet raiturin jossa on phantom-virta niin kattot, että hankkimassas raiturissa on semmoinen. Jos haluat neljä raitaa niin kattot, että raitoja on
v ä h i n t ä ä n neljä. Niit saa olla vaik 24 jos sen hinta sopii budjettiis.

Mä olen jo näyttäny sinulle linkit puoleen tusinaan käyttötarkoitukseesi ja budjettiisi sopivaan käytettyyn raituriin torilla enkä jaksa enää.

Muoks. Tai no jaksan mä vielä tän kerran.
Tossa on 16-raitainen boss seittemäänkymppiin.
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1568709
Päivää ennen kuolemaani sävellän niin hyvän laulun, että se elättää minut koko loppuikäni.
Arkka
08.07.2020 16:34:48

rintapek: Tässä välissä kun olet pähkäillyt mimmoisen raiturin hankkis ja montako raitaa ja mitä maksaa niin mä kerkesin jo hankkia ittelleni jammun 16-raiturin käytettynä pikkurahalla.

Tähän liittyen offtopiccina pähkäilijältä vinkki kanssapähkäilijöille: arvioikaa ajallenne rahallinen arvo, niin alkaa tapahtua.

Se tuntuu hienolta kun säästää pari kymppiä kymmenen tunnin pähkäilyn jälkeen, mutta vain kunnes alkaa miettimään, oliko se 2 € / h säästö pähkäilemisen arvoista. Pähkäilisitkö työksesi tuolla palkalla? Eli miettii kuinka halvalla sitä omaa aikaansa itselleen oikein myy.

Tässä on toki vaarana, että joku perustelee tuhlaamisensa samaa kautta, mutta tarkoitus on jollain tapaa järkeistää ostopäätöksiä tilanteissa, joissa pähkäily alkaa saamaan neuroottisia piirteitä.
taskrh
27.09.2020 11:47:01
Onkohan H4n pro:ssa millainen latenssi jos pc:n kitaraplugaria hyödyntää? Voiko siis h4n pro toimia äänikortin korvikkeena kitaristille?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)