Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Funk, soul, hip hop, rap, reggae, r'n'b »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänitys ja muut laitteet räpin tekoon
1
neuggis
28.06.2020 15:02:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hellou, meikä on siis aloittelemassa oman musiikin tekemistä ja nyt haluisin vähän neuvoja että mitä mä tarttisin että voisin tehdä alusta loppuun räppiä itse.
 
Hakusessa siis
-hyvät äänityslaitteet, mikit yms
-hyvä (mieluiten ilmainen) miksaus sovellus
-beatin teko sovellus (myös mieluiten ilmainen)
-muuta mitä pitäisi olla?
 
ekoiksi laitteiksi tietty mieluiten mahd halvat laitteet, muuta ehtoa ei oikein oo :D
 
kiitos!
 
Henri Henri Olavi
02.07.2020 19:48:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

neuggis: hellou, meikä on siis aloittelemassa oman musiikin tekemistä ja nyt haluisin vähän neuvoja että mitä mä tarttisin että voisin tehdä alusta loppuun räppiä itse.
 
Hakusessa siis
-hyvät äänityslaitteet, mikit yms
-hyvä (mieluiten ilmainen) miksaus sovellus
-beatin teko sovellus (myös mieluiten ilmainen)
-muuta mitä pitäisi olla?
 
ekoiksi laitteiksi tietty mieluiten mahd halvat laitteet, muuta ehtoa ei oikein oo :D
 
kiitos!

 
Tarvitset tietokoneen, jonkun suht nykyaikaisen. Tehovaatimukset riippuvat siitä, kuinka paljon käytät plugareita, softasynia, kontaktia, samplepankkeja jne. Sitten tarvitset interfacen. Millaisen, sen määrittelee se, kuinka monta i/o:ia tarvitset ja kuinka monta niistä on mikkietunen. Hyviä miksaussoftia on paljon. Halvin ammattilaistason softa on Reaper. Biittien tekoonkin vaihtoehtoja on giljoona, esim. Maschine. Lisäksi tarvitset toki mikin tai pari. Riippuen äänitystilastasi, joko konkka- tai dynaaminen mikki. MIDI-ohjain/soitin on aika pakollinen myös. Hyvät monitorit kuunteluun, tai aluksi vain hyvät luurit. Suosittelen kuitenkin heti hommaamaan monitorit. Softaksi suosittelen joko Abletonia tai Logicia, jolloin et joudu aikoihin hommaamaan ylimääräisiä plugareita. Niissä on hyvät rumpukoneetkin ja synat. Musantekotilan on hyvä olla edes auttavasti akustoitu, että kuulet oikeasti mitä siellä tapahtuu ja pystyt käsittelemään ääntä luottaen siihen, että se mitä kuulet, kuulostaa tasapainoiselta ja siltä, miltä haluatkin sen kuulostavan.
 
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «