Aihe: Yamaha Revstar
1 2 3 4 5
Chanba
11.10.2018 12:44:12
Tuskallisen hitaasti tuntuu kitara seilaavan laivan kyydissä Suomeen. Koitan laittaa jotain arviota kyseisestä kepistä kunhan saan soitantaan.
lifer
20.11.2019 19:29:26

Torilla oli musta p90 mikeillä varusteltu kappale mutta meni samantien sivu suun ja toiseen kotiin. Olen jonkin aikaa katsellut juuri sellaista kakkoskitaraksi straton kylkeen. Tällä myyjällä oli niin asiallinen pyynti että kaupaksi kävi. Onko täällä millaisia näkemyksiä näiden jälleenmyynneistä?
lifer
30.06.2020 22:22:50

Voisin näemmä tämän ketjun aktiivisuuden perusteella perustaa Suomen Revstar entusiasistit ry:n ja ryhtyä pitämään kokouksia. Yhdistyksen kokousten varjolla pääsisi kotoa helpommin luikkimaan omille teille...

Sainpas viimeinkin hankittua itselleni kakkoskitaraksi Yamahan Revstarin. Tarkka malli on yamaha revstar rs502t bowden green. Äkkiseltään tuntuu ja vaikuttaa hyvältä ja viimeistelyssä ei ole minulla nokan koputtamista. Kyseinen yksilö lähti matkaan Kaksi Kitaraa kautta ja annoin osamaksuna Squierin japanilaisen telen vuodelta 1993. On se hieno ja aika näyttää millaisia kappaleita tänne ovat pienet kätöset panneet Indonesian tehtaalla. Toivottavasti hyviä uusia biisejä tulee tehtyä tai ainakin uusia tai biisejä.
Matias.
01.07.2020 13:48:06
Kerrohan sitten minkälaisia soundeja Revstarista lähtee. Tuo Cleani puoli kiinnostaisi ja kevyt säräsoundi.
Latenight
02.07.2020 21:50:17
Mulla oli RS820 taannoin. Ainoa syy myynnille oli verottajan mielivalta. Täytyy sanoa, että harvalla kitaralla tulee fiilis, että tällä pystyn soittamaan mitä vaan (ja en puhu tyyleistä). Jos ulkonäkö nappaa, niin ainakin nuo kalliimman osaston kitarat on todella hyviä soittaa. Mikit oli muistaakseni aika kuumat.
parek
19.08.2020 10:22:34
Kuinka painavia teidän Revstarit on? Päätin, että haluan moisen. Liikkuuko näitä usein käytettynä?
18is9
19.08.2020 10:25:14

o0o: Kuinka painavia teidän Revstarit on? Päätin, että haluan moisen. Liikkuuko näitä usein käytettynä?

Mitä F-musiikissa testailin niin ei mitään SG-efektiä tullut, eli mitään erityisen kevyitä ei ainakaan omalle kohdalle sattunut. Enemmän modernin Les Paulin luokkaa.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
iec
19.08.2020 10:48:41 (muokattu 19.08.2020 10:49:03)

Oulussa pyöri torilla tuossa kevään/kesän aikana melko pitkäänkin yksi Revstar. Nyt ei näyttänyt enää olevan myynnissä.

Oletkos ajatellut Revstarille vaihtoehdoksi myös Reverendiä? https://www.reverendguitars.com/guitars Mulla on tuossa kitaratelineessä yksi ja on kyllä laadukas kampe: https://muusikoiden.net/dyn/users/166723.jpg

Siinä on vähän samaa muotokieltä kuin Yamahan Revstarissa. Reverendit on ilmeisesti kaikki aika kevyitä, sillä ovat valmistettu korinasta. Mun yksilö painaa 2,95kg. Etsitkö nimenomaan kevyttä kitaraa vai painavaa?
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
parek
19.08.2020 11:20:11
Reverendeistä ei ole mitään kokemusta. Revstaria olen joskus kokeillut, tuntu hyvältä.

Viimeiset 5-6 kitaraani on kaikki olleet 3,1 - 3,6 kg välillä ja painavammat ei kyllä oikein enää maistu.
iec
19.08.2020 11:27:16

o0o: Reverendeistä ei ole mitään kokemusta. Revstaria olen joskus kokeillut, tuntu hyvältä.

Viimeiset 5-6 kitaraani on kaikki olleet 3,1 - 3,6 kg välillä ja painavammat ei kyllä oikein enää maistu.

Mulla sama juttu. Mieluiten alle 3,7kg on sopiva paino kitaralle jota minä soitan.

Joudut varmaan käydä itse liikkeessä testailemassa Revstareja, ellei sitten tämän threadin Revstarien omistajat viitsi punnita omia kitaroitaan. Eiköhän nyt joku ainakin viitsi nähdä pienen vaivan tämän paino-ongelman ratkaisemiseksi.
parek
19.08.2020 16:00:51
Katselin, että Thomannilla oli varastossa molempaa noita parasta mallia. Yritin kysellä onko mitään mahdollisuutta saada tietää kitaran painoa ennen ostoa. Ei ole logistisista syistä, mikä on ymmärrettävää. Kysyin uudestaan tietääkö ne paljonko niitten showroomin Revstarit painaa, ne pari parasta mallia. Vastaukseksi tuli kätevä "n. 3,5kg +/- 1kg". No, tuon olisin arvannut jo ihan itsekin. Tomppa on siis ainakin poissuljettu.
mko
19.08.2020 16:12:38
Oma RS 502T painaa 4,0 kg, eli ei keveimmästä päästä...
parek
19.08.2020 18:02:17
Googlailin vähän ja siitä parhaasta mallista löytyi ainakin pari mainintaa n. 3,6 kg yksilöstäkin. On niitä omiin spekseihin sopiviakin näköjään siis olemassa.
parek
19.08.2020 23:26:51
Noniin, käytetty japanilainen Revstar ostettu, se hifimalli siis. Paino 3,6 kg ja hinta oli kolminumeroinen.
parek
31.08.2020 23:34:10
Vihdoin kotiutui se Revstarin japsi hifimalli. On kyllä erittäin hyvin soiva peli. Kaula tuntuu tosi jännästi leveämmältä mitä se onkaan niin satulan päästä kuin tallastakin. Mikä on vain hyvä asia kun soitan vain sormilla.

Tossa kitarassa on erittäin paljon samaa laadun tuntua kuin mun kokeilemissa jenkki PRS kitaroissa. Ja jotain yhteistä telecasterinkin kanssa. Mulla tuli mieleen, että toi Revstar on varmaan sellainen mikä tulis jos PRS McCarty, Telecaster ja Gibson SG sais kolmistaan jälkikasvua.
Osmo Komppi
31.08.2020 23:56:22 (muokattu 31.08.2020 23:56:53)
Oon vähän sivusta välillä fiilistelly Revstareja. Mut vaan kattonu, en koskenut.

Simppelinolonen, mutta tyylikäs ja salonkikelponen. Jos Tele ois John Deere, niin oisko Revari tyyliin Hybridi-Tojota?
iec
01.09.2020 10:20:30

o0o: Vihdoin kotiutui se Revstarin japsi hifimalli. On kyllä erittäin hyvin soiva peli. Kaula tuntuu tosi jännästi leveämmältä mitä se onkaan niin satulan päästä kuin tallastakin. Mikä on vain hyvä asia kun soitan vain sormilla.

Tossa kitarassa on erittäin paljon samaa laadun tuntua kuin mun kokeilemissa jenkki PRS kitaroissa. Ja jotain yhteistä telecasterinkin kanssa. Mulla tuli mieleen, että toi Revstar on varmaan sellainen mikä tulis jos PRS McCarty, Telecaster ja Gibson SG sais kolmistaan jälkikasvua.

Laitahan kuva jakoon uudesta tulokkaasta :)
Vesa423
01.09.2020 18:00:08
o0o: Kuinka painavia teidän Revstarit on? Päätin, että haluan moisen. Liikkuuko näitä usein käytettynä?

Uteliaisuuttani punnitsin oman rs502t:n. 3.5 kg hihnoineen. Ihan mukavan tuntuinen hihnan kanssa kolmen tunnin treenisessioissakin. Eipä mulla kyllä painavamman Les Paulin kanssakaan paino ole pahasti häirinnyt.
parek
04.09.2020 14:10:50
iec: Laitahan kuva jakoon uudesta tulokkaasta :)

Ihan tavalliseltahan toi näyttää... https://muusikoiden.net/dyn/users/167013.jpg

On muuten sellainen toi teräsvillalla mataksi tehty pinta, että kaikki käsittelyt ja normaalit pienet kulumiset näkyy tossa pinnassa tosi selvästi. En ole aivan varma onko se hyvä vai huono asia. Tavallaan kiinnostais kiillottaa toi pinta peilikiiltoon, mutta toisaalta tossa tulee nyt sitä normaalia relikointia ihan normaalissa soitossakin.

Sen sijaan ton tallan lukitussysteemiin oli saatu aikaiseksi väärillä työkaluilla (ja tekniikalla) sen verran häiritsevät jäljet, että noita lukkoja piti vähän entisöidä parempaan kuntoon: https://muusikoiden.net/dyn/users/167015.jpg
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)