Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 545 46 47 48 4974 75 76 77 78
jhlamm
30.06.2020 23:36:58
Gary the pine: Uusi luku postin saagaan; käsittelymaksu 2,90e tullattavilta kamoilta.

On tullut voimaan alkuvuodesta mutta nyt vasta tuli ekan kerran törmättyä moiseen. Ihmettelin kun ei paketti lähde vaikka tullit on maksettu, niin siihenhän piti maksaa erikseen vielä postille käsittelymaksu 2,90e siitä että ulkomaanterminaalin varastohenkilö ottaa paketin tullin häkistä ja laittaa postin häkkiin, toisin sanoen tekee sen duunin mistä lähettäjä on jo maksanut lähetyksen ostohetkellä.

Että näin, mitäpä tuohon oikein osais enää todeta.

Itse hokasin tämän myös alkuvuonna. Sanoivat, että tämä lukee siinä mulle toimitetussa kirjeessä. Mun mielestäni se ei siinä kyllä ollut kauhean selkeästi mainittuna kuin a) maksa postille tullauksesta b) tullaa itse...

Kivaa perseilyä. Onneksi ei kauheasti tule ulkomailta tilattua.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Gary the pine
01.07.2020 00:56:58
jhlamm: Itse hokasin tämän myös alkuvuonna. Sanoivat, että tämä lukee siinä mulle toimitetussa kirjeessä. Mun mielestäni se ei siinä kyllä ollut kauhean selkeästi mainittuna kuin a) maksa postille tullauksesta b) tullaa itse...

Kivaa perseilyä. Onneksi ei kauheasti tule ulkomailta tilattua.

No just näin, ihan sama fiilis jäi mullekin.

Ja siihen perään sitten tyylipuhdasta suorittamista, eli kun tullit oli maksettu ja jäi tuo heidän tippinsä hoitamatta, niin ei minkäänlaista ilmoitusta että hei, sulla on muuten tää vielä hoitamatta, että laitatko maksuun, tässä ohjeet. Ei vittu mitään, siellä olis olmit istunu anustappiensa päällä ja odottaneet sen 20 päivää ja laittaneet paketin takas lähettäjälle.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Kjukka
01.07.2020 01:35:37

Tuo on kyllä hanurista, varsinkin kun kuriirifirmat joutuivat poistamaan palvelumaksut kokonaan itsetullattavista lähetyksistä.
korvaoo
03.07.2020 10:23:01
Mahtaakohan wishin paketit tulla postilla viimosen etapin, kun 15.5 tilattu paketti siirtynyt nakuteltuna kiinan puolella vuorokaudessa maasta ulos, mukaan lukien tommonen pieni lajittelupaikka kun hong kong... Seuraavaks lähtenyt kohden suomea, niin siihen mennyt kolmisen viikkoa ja saapunut vastaanottokeskukseen 16. kesäkuuta ja tästähän ei tiedä kauan se on suomessa lojunut jossain vastaanottokeskuksessa. Okei no viimonen pätkä rajalta eteenpäin näyttää olevan tilassa mahdoton, kun vieläkään ei löydy miltään kuljetusyhtiöltä.
kaikki paitsi on turhaa.
ibnz
03.07.2020 10:25:14
Tullissahan se on - tai ainakin oli - josta kai Posti sen lopulta perille toimittaa. Jos siulla on lähetyskoodi, käy katsomassa Tullin yksityisasiakkaan nettituonti (tms.) -palvelusta mitä sieltä löytyy
Huomenna sitten!
korvaoo
04.07.2020 21:43:13
parikin koodia olisi, vaan tullissa ei näy mitään ja mikään yhtiö ei ole lähettänyt tullaus tai mitään ilmoitusta... Postilla käsittääkseni joo pitäisi tulla.
kaikki paitsi on turhaa.
Osmo Komppi
13.07.2020 18:29:44
T-kaupan paketti tuli jo la, oli samaan aikaan perjantaina leimattu lajittelusta lähteneeksi kuljetukseen ja kotimainen boksi eioo vieläkään julistettu noudettavaksi.

Mutku mä haluun!
Fat Tele forevä
munkero
13.07.2020 18:40:25
Kiinapakettien kulku on kyllä mystistä.

Samalta myyjältä kaksi pakettia samaan aikaan tilaukseen. Ensimmäinen lähti "kuljetukseen" eli viimeiselle matkalleen kohti postia 8.7. ja saapui sinne samana päivänä.

Toinen paketti lähti samaiselle matkalle 9.7. eikä ole saapumisilmoitusta kuulunu.

Jännä.
Itekki joskus soitellu.
Osmo Komppi
14.07.2020 18:55:22 (muokattu 14.07.2020 19:25:54)
O. Jätkäsaaresta ei meinaa millään löytää tähän pääkaupunkiseudulle vaikka kotimainen jakeluyhtiö on sama. Germaanikaupan lähetyksen kanssa oikein kyselivät erikseen, että haluanko kotiovelle vai johonkin automaattiin/toimipaikkaan.

Ois pitäny hakee ite paikanpäältä..

E: Löyty ky kävin kysymässä erikseen paikallisesta toimistosta. Oli vaan piippaamatra. Loppu ja kaikki hyvin. Automaatithan on tietty tukossa kaikki.
Fat Tele forevä
mike tapping
26.10.2020 13:40:23
Nostellaan wanhaa ketjua juum.

Tajusin tuossa äsken, että se on muuten Postnord joka kuskaa mun uutta säröpurnukaa Andertonsilta. Postnordin maine kun ei ole mitenkään mairitteleva niin vähän alkaa jo jänskättämään. Mites se niiden prosessi nykyisin siis menee? Eli kun lopulta saadaan paketti kohdepaikkakunnalle niin kuriiri kirjaa järjestelmään että "yritetty toimittaa" ja sen jälkeen se on sitten herran haltuun jne?
Progorava
26.10.2020 14:05:21 (muokattu 26.10.2020 14:06:16)
mike tapping: haltuun jne?

Eikös matkahuollolla ja nordiksella ole yhteiset automaagit? Ne sinisen peltiset.

Tai sitten ne menee paikalliseen noutopisteeseen. Täällä se on lähiostarin kirja/lelukauppa. Riippuu siis siitä kuka yrittäjäpolo teitin kylältä on alkanut Postinordin rengiksi.

Tsekkaa tuolta -> https://www.postnord.fi/asiakaspalv … /sahkoinen-asiointi/etsi-noutopiste
mike tapping
26.10.2020 14:10:50
No tuohan onkin hyvä tietää. Pitänee vaan tiiviisti väijyä seurantaa ja ehkä se menee edes jotenkin säällisesti. (knock on wood)
Laulava Kylätohtori
26.10.2020 14:20:15 (muokattu 26.10.2020 14:21:05)
mike tapping: Nostellaan wanhaa ketjua juum.

Tajusin tuossa äsken, että se on muuten Postnord joka kuskaa mun uutta säröpurnukaa Andertonsilta. Postnordin maine kun ei ole mitenkään mairitteleva niin vähän alkaa jo jänskättämään. Mites se niiden prosessi nykyisin siis menee? Eli kun lopulta saadaan paketti kohdepaikkakunnalle niin kuriiri kirjaa järjestelmään että "yritetty toimittaa" ja sen jälkeen se on sitten herran haltuun jne?

Parempi Postnord kuin Posti.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ … 87d7-a9bf224a1baf?ref=ampparit:be62

"Oletko tyytymätön Postiin? Suomen Posti on tutkitusti maailman 28. paras asettuu Thaimaan ja Serbian väliin"
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
p130
26.10.2020 14:35:45

Laulava Kylätohtori: Parempi Postnord kuin Posti.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/ … 87d7-a9bf224a1baf?ref=ampparit:be62

"Oletko tyytymätön Postiin? Suomen Posti on tutkitusti maailman 28. paras asettuu Thaimaan ja Serbian väliin"

Royal Mailin surkeudesta kuulee säännöllisesti, mutta siltikin sijalla 8. Lähetys Lontoosta tuli Postin hoiviin parissa päivässä silti. Viikon ollut jo jumissa Vantaalla.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
mike tapping
26.10.2020 15:25:59
Tämä on vain oma subjektiivinen kokemukseni, mutta näissä omissa säädöissä Posti on toiminut ihan kohtuullisesti. Hidashan se on juu, mutta saapumisilmoitus on tullut ajallaan ja paketin on saanut noudettua asiamieheltä ilman ekstrasäätöä. Jos Postnord hoitaa homman samaan tapaan niin se riittää minulle.

Tämä nyt oli vaan niistä pakettien katoamisista ynnä muista ninjailuista kertovista nettihuhuista johtuvaa pähkäilyä.
J.Nikkanen
26.10.2020 15:34:25
p130: Royal Mailin surkeudesta kuulee säännöllisesti, mutta siltikin sijalla 8. Lähetys Lontoosta tuli Postin hoiviin parissa päivässä silti. Viikon ollut jo jumissa Vantaalla.

Singapore sijalla kymmenen, jaa, no siellä se Bras Basahissa paketti kuitenkin nyt lepää ja odottelee matkan jatkumista. On odottanut jo kymmenen vuorokautta. Onpa kurjaa.
munkero
26.10.2020 19:30:12
Jemi lähti perjantaina jakeluun kutakuinkin samaan aikaan kun lähdin itse iltavuoroon. "Eihän siinä mitään, haen kun pääsen töistä." Ei pahakaan, tai niin kuvittelin...

Iltapäivällä tulikin sitten ilmoitus että toimitus on estynyt. No tottahan toki oli estynyt, eihän kukaan ollut kotona... Mutta noin 10 minuuttia tämän jälkeen tuli ilmoitus että paketti on luovutettu vastaanottajalle.

Tätä seurasi elämäni pisimmät 20 minuuttia jonka aikana suunnittelin kaiken logistiikkakeskuksen polttamisesta postikuskien paloittelumurhaamiseen. Tarkistin hetimiten muijalta että oliko hän sittenkin jäänyt kotiin. Ei ollut. Onko paketti jätetty jollekkin naapurin narkkarille ja matkalla kaniin tai vain oven taakse kuten posti joskus ehdottaa?

Noh, sitten tulikin ilmoitus että paketti on noudettavissa omasta noutopisteestä. Miksi tuo luovutusilmoitus tuli?
Itekki joskus soitellu.
Pauli Lappalainen
26.10.2020 20:57:09
munkero: Jemi lähti perjantaina jakeluun kutakuinkin samaan aikaan kun lähdin itse iltavuoroon. "Eihän siinä mitään, haen kun pääsen töistä." Ei pahakaan, tai niin kuvittelin...

Iltapäivällä tulikin sitten ilmoitus että toimitus on estynyt. No tottahan toki oli estynyt, eihän kukaan ollut kotona... Mutta noin 10 minuuttia tämän jälkeen tuli ilmoitus että paketti on luovutettu vastaanottajalle.

Tätä seurasi elämäni pisimmät 20 minuuttia jonka aikana suunnittelin kaiken logistiikkakeskuksen polttamisesta postikuskien paloittelumurhaamiseen. Tarkistin hetimiten muijalta että oliko hän sittenkin jäänyt kotiin. Ei ollut. Onko paketti jätetty jollekkin naapurin narkkarille ja matkalla kaniin tai vain oven taakse kuten posti joskus ehdottaa?

Noh, sitten tulikin ilmoitus että paketti on noudettavissa omasta noutopisteestä. Miksi tuo luovutusilmoitus tuli?

Jakaja laittanut rastin päätteessään vikakohtaan. Noita mokia tulee yhtenään sanoi postineiti.
munkero
26.10.2020 20:58:36
Pauli Lappalainen: Jakaja laittanut rastin päätteessään vikakohtaan. Noita mokia tulee yhtenään sanoi postineiti.

Näin mullekkin vakuuteltiin, mutta ei se hikoilua poistanu.
Itekki joskus soitellu.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)