Aihe: Tietokonepalstan jelppikerho
1 2 3 4 539 40 41 42 4347 48 49 50 51
piivei
22.05.2019 14:08:16 (muokattu 22.05.2019 14:15:02)
poistin
Kulkunen
13.08.2019 23:41:36 (muokattu 15.08.2019 12:48:16)
Focusrite Scarlett 2i4 ilmeisesti sai virtapiikin ja sippasi. Bänditreeneissä 2i4 oli kytkettynä USB:llä Macbookiin ja Macbookiin kytkettiin laturi laitteiden ollessa päällä. Yhteys hävisi, eikä Macillä tai Windows-koneella saa enää korttia toimimaan. USB-valo ei syty, mutta phantom- ja pad-valot syttyy, eli virta vielä kulkee korttiin. Windows ilmoittaa, että "laite on vikatilassa" ja "laite on pysäytetty, koska se ilmoitti virheestä (koodi 43)".

Olen vaihtanut jo pari viestiä Focusriten tuen kanssa, mutta ihan siltä varalta kysyn, että josko joku osaisi täällä suoraan sanoa onko tuo kortti nyt final kaputt vai onko joku saanut fiksattua?

Edit: Lopputulos asiakastuen kanssa vaikuttaisi siltä, että kamppeella voi heittää vesilintua.
anapena
15.08.2019 12:54:18
olet varmaan koettanut toista usb-piuhaa?
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Kulkunen
16.08.2019 11:01:59
anapena: olet varmaan koettanut toista usb-piuhaa?

Kahta vai kolmea piuhaa, ajurit asennettu Windowsille uusiksi. Asiakastuki neuvoi nämä ja totesi lopuksi, että kyseessä on hardware-vika ja takuun ulkopuolista korjausta voi kysyä maahantuojilta. Ilmeisesti virtapiikkien kanssa on ollut muillakin vastaavia ongelmia ainakin foorumiviestien perusteella.
Henri Henri Olavi
16.08.2019 11:07:18
Mulla tuli muinoin Alesis io26:een virtapiikki kesken äänitysten. Kaikki oli reilassa ja pidettiin tupakkatauko. Kun tultiin takaisin, niin kaikki etarit oli sökönä. Laite takaisin Thomannille ja viikon päästä tuli uusi tilalle.
It's always gonna be sour grapes with you boy, until you get right with Jesus!
Ziggy Bubba
06.09.2019 19:29:05

Tervehdys, erityisesti Mac-nauhoittajat ja -tietäjät! Mulla on ongelma nauhoituskäytössä Kemperin kanssa.

Nimittäin tuplatessa rytmikitaroita Logicilla kahden kitaran yhteissoundiin tulee erikoinen vaihe-efekti, joka ei kuulosta luonnolliselta. Vähän kuin kitarat olisivat väärässä vaiheessa, semmoista ärsyttävää fjongaa mitä en todellakaan kaipaa. Käytän Kemperin analogista XLR-outputia.

Epäilen, että kyse ei ole välttämättä Kemperistä vaan tietokoneen nauhoitusasetuksista, mutta ken tietää. Voin kaivella soundi-klippiä ilmiöstä jos tarvis. Onko kukaan muu törmännyt moiseen?

Ennen olen tuplaillut nätisti kitarat mikki ja kaappi -kombolla ilman vastaavia probleemia. Nyt on tosin äänikortista (Apogee Duet) päällä sisäänmenevän äänen monitorointi - oikein muuta eroa en keksi.

Kiitokset etukäteen!
jon lord
02.10.2019 09:39:25
Apua tarvitaan. Minulla on Cubase pro 10 ja Mac. Plugareita iso läjä mutta ongelma koskee yhtä niistä. Q- clone eekuun en saa/ osaa tehdä ilmeisesti oikeita asetuksia. Saan kyllä sekä transmission että Receive linkit toimimaan ja muuttamalla säätöjä ne kyllä toimivat mutta en saa tallennettua niitä clonelle. Missä on vika, eli kiertolinja capturen ja eekun välillä toimii. Samoin clone näyttää kyllä että se tavara menee sinne. Kyse on siis plugareista, ei analogisesta eekusta. Haluaisin käyttää pääosin vain yhtä eekua eli clonea. Apu olisi tarpeen ja olisin kiitollinen siitä.
COVS jäsen N.o 3
-Hexa-
03.10.2019 22:35:08
Torvihommia VSTi muodossa funkpoppiin? Alta satkun sais olla hinta ja kontakti vapaa, koska en moista vielä toistaiseksi omista.
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
M4ss3 m/
15.05.2020 14:36:19
Onko mitään ideoita miksi pari vuotta kylmässä ja kosteassa autotallissa seisonut pöytäkone ei suostu toimimaan? Tai siis, ei yllätä yhtään, että tuo ei toimi, mutta hämmentävää on se, että näyttiksen virtavalo kuitenkin palaa ja, kun virtanappia painaa niin tuulettimet lähtee pyörimään puoleksi sekunniksi, mutta sitten virrat häviää. Kokeilin kaikki kaapelit läpi ja kaiken pitäisi olla paikallaan.
Seppo teki kepposen ja käy tamtam.
Henri Henri Olavi
15.05.2020 15:03:43
M4ss3 m/: Onko mitään ideoita miksi pari vuotta kylmässä ja kosteassa autotallissa seisonut pöytäkone ei suostu toimimaan? Tai siis, ei yllätä yhtään, että tuo ei toimi, mutta hämmentävää on se, että näyttiksen virtavalo kuitenkin palaa ja, kun virtanappia painaa niin tuulettimet lähtee pyörimään puoleksi sekunniksi, mutta sitten virrat häviää. Kokeilin kaikki kaapelit läpi ja kaiken pitäisi olla paikallaan.

Annoitko kuivua kunnolla, ennen kuin laitoit virrat päälle?
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
juuso a
15.05.2020 18:21:46

Henri Henri Olavi: Annoitko kuivua kunnolla, ennen kuin laitoit virrat päälle?

Ennen kaikkea tämä. Jos ei toimi niin sitten ei toimi.
otamatone
15.05.2020 22:39:22
Voi johtua esim jostain näistä:

- virtalähde rikki
- näytönohjain rikki
- joku tallennusasema rikki
- joku muistikampa rikki
- bios/uefi varmistusparisto tyhjentynyt

Eli irrota ensin ainakin kaikki tallennusasemat kytkennöistä ja kaikki muukin ylimääräinen ja kokeile lähteekö käyntiin. Sitten irrottelet ylimääräiset muistikammat ja kokeilet yhdellä. Jotkut emolevyt vaatii yhden muistikamman että toimii, jotkut vaatii kaksi. Jos saat toisen näytönohjaimen jostain tilalle tai jos siinä emolevyllä/prossussa on näytönohjain integroituna niin kokeilet ilman tuota nykyistä näytönohjainta.

Virtalähde voi olla kyykähtänyt varastossa ollessaan jos se on ollut halpis alunperin ja nyt mahdollisesti jo vanha. Kannattaa myös kokeilla vaihtaa emolevylle aivan tuore paristo.
_NickeWolf1_
27.06.2020 01:41:42

Osaisikohan joku kiltti neuvoa että miten saa siirrettyä Reaperin kaikkineen projekteineen läppäriltä ulkoiselle kovalevylle?
Ilmeisesti se on suht normaali tapa käyttää äänitysohjelmia niin että pyörittää niitä ulkoisen kovalevyn kautta. Juuri tilasin SSD kovon kun alkaa itse kone olla aika täynnä projektia.

Kiitos ja anteeksi!
M4ss3 m/
27.06.2020 02:09:55
_NickeWolf1_: Osaisikohan joku kiltti neuvoa että miten saa siirrettyä Reaperin kaikkineen projekteineen läppäriltä ulkoiselle kovalevylle?
Ilmeisesti se on suht normaali tapa käyttää äänitysohjelmia niin että pyörittää niitä ulkoisen kovalevyn kautta. Juuri tilasin SSD kovon kun alkaa itse kone olla aika täynnä projektia.

Kiitos ja anteeksi!

Näin mututuntumalla sanoisin, että Reaper itsessään täytyy vain kylmästi asentaa uudestaan sille uudelle kovolle. Projektien pitäisi toimia vaikka ne heittäisi ihan perus kopipaste menetelmällä sille uudelle kovolle. Näin ainakin Cubasen kanssa.
Seppo teki kepposen ja käy tamtam.
sepisti
27.06.2020 16:32:59
_NickeWolf1_: Osaisikohan joku kiltti neuvoa että miten saa siirrettyä Reaperin kaikkineen projekteineen läppäriltä ulkoiselle kovalevylle?

Kiitos ja anteeksi!

Pidä se Reaperi siellä koneen omalla kovalevyllä ja siirrä projektit ulkoiselle levylle. Mahdolliset sample-kirjastot voi laittaa myös ulkoiselle levylle.
_NickeWolf1_
27.06.2020 21:57:56

M4ss3 m/: Näin mututuntumalla sanoisin, että Reaper itsessään täytyy vain kylmästi asentaa uudestaan sille uudelle kovolle. Projektien pitäisi toimia vaikka ne heittäisi ihan perus kopipaste menetelmällä sille uudelle kovolle. Näin ainakin Cubasen kanssa.

Kiitos vastauksesta, testiin menee!
_NickeWolf1_
27.06.2020 21:58:28

sepisti: Pidä se Reaperi siellä koneen omalla kovalevyllä ja siirrä projektit ulkoiselle levylle. Mahdolliset sample-kirjastot voi laittaa myös ulkoiselle levylle.

Kiitos vastauksesta! Voisin tätäkin tapaa koettaa.
TheMurno
24.08.2020 21:40:38 (muokattu 24.08.2020 21:40:47)
Toivottavasti tämä on mahdollisimman oikealla alueella, mutta tässä tulee: Mitä kaikkea tarvitsen jos haluaisin alkaa tekemään tietokoneella musiikkia tyyliin Bloodborne (videopeli) tai vaikka Star Wars, Pirates of the Caribbean jne., eli mahtipontista jousia ja torvia yms. sisältävää peli-/elokuvamusiikkia?

Tietokone on. Ilmeisesti midikiipparit olisi ihan hyvä olla. Olen ohjelmoinut rumpuja Superior Drummer 2:lla pelkkää hiirtä käyttäen, mutta se oli suht aikaa vievää puuhaa (harjoittelulla nopeutunee), joten siksi ajattelin kiippareita. Tyttöystävälläni on tällainen https://www.thomann.de/fi/kawai_es_110_b.htm , ajaako mahdollisesti asian (mun villiarvaus: ei)? USB-porttiahan tuossa ei ole ja mitä tuo "Bluetooth MIDI technology" tarkoittaakaan tässä tapauksessa. Rautapuolella muuta huomioitavaa?

Sitten onkin tuo softapuoli ja se onkin ihan vieras alue. Ilman rahaahan ei mistään selviä, mutta olisi kiva, jos voisi edes vähän treenata ennen kuin alkaa nakella seteleitä.

Viisaammat auttakaa, kiitos. Joku ihme kärpänen on päässyt nyt puremaan.
Henri Henri Olavi
24.08.2020 21:56:08 (muokattu 24.08.2020 22:00:03)
TheMurno: Toivottavasti tämä on mahdollisimman oikealla alueella, mutta tässä tulee: Mitä kaikkea tarvitsen jos haluaisin alkaa tekemään tietokoneella musiikkia tyyliin Bloodborne (videopeli) tai vaikka Star Wars, Pirates of the Caribbean jne., eli mahtipontista jousia ja torvia yms. sisältävää peli-/elokuvamusiikkia?

Tietokone on. Ilmeisesti midikiipparit olisi ihan hyvä olla. Olen ohjelmoinut rumpuja Superior Drummer 2:lla pelkkää hiirtä käyttäen, mutta se oli suht aikaa vievää puuhaa (harjoittelulla nopeutunee), joten siksi ajattelin kiippareita. Tyttöystävälläni on tällainen https://www.thomann.de/fi/kawai_es_110_b.htm , ajaako mahdollisesti asian (mun villiarvaus: ei)? USB-porttiahan tuossa ei ole ja mitä tuo "Bluetooth MIDI technology" tarkoittaakaan tässä tapauksessa. Rautapuolella muuta huomioitavaa?

Sitten onkin tuo softapuoli ja se onkin ihan vieras alue. Ilman rahaahan ei mistään selviä, mutta olisi kiva, jos voisi edes vähän treenata ennen kuin alkaa nakella seteleitä.

Viisaammat auttakaa, kiitos. Joku ihme kärpänen on päässyt nyt puremaan.

Tuo Kawai käy, jos sulla on interfacessa midi-liitäntä. Muutoin ei. Onko sulla DAW (sekkari), vai minkä kautta olet tuota SD2:ta soittanut? Standalone? Jos, niin sitten toki tarvitset DAW:n. Se on makuasia minkä. Itse käytön Ableton Liveä ja Pro Toolsia. Tarvitset toki vielä hyvän orkesterikirjaston, esim. Kontaktille. Niitä on miljoonia. Google on apusi.
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)