Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Halpa basso
1 2
Moby
14.05.2004 23:24:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkä olen tässä miettinyt ekan basson ostamista. Kriteereinä olisi ainakin halpa hinta (budjetti on aika tiukilla), mutta kyllä sillä silti pitäisi pystyä soittamaankin. Tarkoituksena olisi lähinnä kotikäyttö ja ehkä pienimuotoinen bändisoitto.
 
Olen nyt tälläisiä löytänyt:
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=2&mgid=6&sgid=4
http://www.soitinlaine.fi/index.cfm?act=tuotteet&pid=3&mgid=6&sgid=4
Onko noilla muita suuria eroja kuin erilaiset mikit? Onko jazzbasso vain jatsiin?
Ja sitten on vielä Falconin PB4-SB Sunburst http://www.suomalainen-soitinkauppa.fi/default_ie.asp?kauppiasid=13
 
Onko jollain kokemuksia? Ja entä vaihtoehto Harley Benton?
 
Ylläri
15.05.2004 00:10:51 (muokattu 15.05.2004 00:12:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla ei ole henk.koht. kokemuksia uudemmista Arioista, mutta ihan asiallisiksi olen kuullut niitä väitettävän. Varmaan ainakin Harley Bentonit pesevät.
 
Se "Jazz" jatsarin nimessä nyt lienee vain Leo Fenderin markkinointikikka. Kyllä sillä voi soittaa lähes mitä tahansa, taipuu rokkiin vallan mainiosti. Kuten tietysti Precisionkin. Kummallakin on oma ominaissoundinsa (jatsarissa lisäksi kapeampi kaula), kannattaa käydä itse tsekkaamassa kumpi miellyttää enemmän. Molemmat ovat vuosikymmenien aikana toimiviksi havaittuja konsepteja, joten kovin pahasti vikaan ei niiden kanssa voi mennä.
 
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
Johannes_t
15.05.2004 08:32:31
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytettyä kehiin.
 
L.Ruoska
15.05.2004 10:27:22 (muokattu 15.05.2004 10:30:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan toi sunbursti jazzari siistimpi ja kapea kaula on kiva =) Laadusta en osaa sanoa muuta kun että ainakin Aria Pro II on todella hyvä soittaa. On toi varmasti paljon parempi vaihtoehto kun Squier Affinity tai Harley Benton.
 
Edit: Ohho, toihan on aika halpa! Haluaisin ihan huvikseen kyllä testaa tota..hinta on nimittäin aika minimaalinen. Paljon halvemmalla ei uutta bassoa oikeestaa saa, voipi olla että säästön tuntee sormissa ja kuulee äänessä ;-)
 
Hirvi
15.05.2004 12:07:45 (muokattu 15.05.2004 12:13:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No onpa halpoja. Tekisi mieli kokeilla. Speksien mukaan runkokin on ihan oikeata puuta.
Arian oma nettisivu ilmoittaa noiden bassojen ohjehinnoiksi 369,99 $ (Jazz) ja 329,99 $ (Presari). Lieköhän kyseessä jokin supertarjous?
 
Rokkaa kuin hirvi!
Hirvi
15.05.2004 12:12:36 (muokattu 15.05.2004 12:13:09)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Ei mitään
 
Rokkaa kuin hirvi!
lennon john
15.05.2004 12:27:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kyllä mä ottaisin ton sunburst falconin,kun mulla on se.ihan hyvä saundi ja hyvä soitettava.ainoo ongelma on se,että siihen tuli ihan yhtä äkkiä joku kosketushäiriö,mut kyl sil soittaa
 
Bilharzia
15.05.2004 12:29:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harley Bentonin bassot on saanu turhan huonon maineen. Ohan ne aika ritsoja, mutta ei nyt huonoja sentäs. Kaula on jykevä ja paremmin viimeistelty kun luulis, sopii mukavasti käteen. Nauhat on mun pumpsuttimessa aivan asiallisesti ja niinkun pitääkin. Mikit on ihan jees. Elektroniikka on jykevästi kolvattu.
 
Body on aika liuska, mutta siitähän ny varmaan tossa hinnassa on tingitty. Toinen juttu on se erittäin köyhä satula, multa ehti jo irrota pala.. ja sen mää varmaankin suosittelisin vaihtaan heti jos hommaat. Akustinen soundi on melko huono. Suosittelen hommaan jonkun ämyrin soittoon. Tosta nelikielisestä tulee murinaa, humppaa ja läpsytystä.
 
Mun basso on sitten tämä HBB400TBK, se on aloittelijalle aivan kuin nakutettu.
 
http://www.netzmarkt.de/thomann/artikel-155045.html
 
Niin ja sitten ny sanon että postimyynnin kautta ostettu on aina postimyynnin kautta ostettu. Sieltä voi tulla vaikka mitä, parempi käydä ihan oikeessa liikkeessä kattomassa ja kyselemässä. Mutta jos halvalla haluat ja tilaat Thomannilta sälää, niin siitä vaan.
 
www.LifeofDebauchery.Com
Zarmo
15.05.2004 13:24:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahat on halpoja eikä pamaha. Ei ihan noin halpoja, muuta kuitenkin. Jotain 250 euroa muistaakseni maksoi tämä omani. Ihan tykkään ja aion sillä keikallakin soittaa.
 
Älä luota mihinkään, missä on digitaalinäyttö. Katusoittokaveri haussa Jyväskylästä. Ostan myös polkupyörän halvalla samaisesta kaupungista.
Aminohappo
15.05.2004 20:56:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=d0e6fc0c1aeb613bfdfa08f60bef6b5b
siitä
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=d0e6fc0c1aeb613bfdfa08f60bef6b5b
tai
 
coz every girl grazy 'bout a sharp dressed man.
basistinalku
15.05.2004 23:18:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yamaha tai washburn voisi olla hyvä halpa basso.
tai joku käytetty
 
syö suklaata!
Artu Pupunuss
16.05.2004 13:24:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin Soungear-sarjan bassot on melko halpoja ja varsinkin hintaansa nähden oikein hyviä vehkeitä. Niitä myös liikkuu paljon käytettynä.
 
What doesn't kill you, makes you wanna die!
Black Zombie 82
26.06.2020 12:35:24 (muokattu 26.06.2020 23:13:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ajattelin hommata tällaisen:
 
https://www.thomann.de/fi/harley_benton_hot_rod_bass.htm
 
Joku sanoi että satula meni rikki parin virityksen jälkeen. Mutta kyl kai siihen voisi vaihtaa uuden satulan... Jaa, enpä tiedä. Kannattaakohan tämmöisiä romuja ostella. Houkuttaa vaan tuo halpa hinta.
 
piivei
30.06.2020 09:02:52 (muokattu 30.06.2020 09:09:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni tuli huomattavan kalliiksi sitkeä kuvitelma että parilla satalappusella voisi saada riittävän laadukkaan soittovälineen loppuiäksi. Tietysti se ihan ensimmäinen soitin täytyy funtsia vähän niin että jos innostus ei kannakaan mutta toisaalta myös siinä tapauksessa laatusoittimen arvo säilyy parhaiten jäälleenmyytäessä.
 
Jos on suinkin mahdollisuus sijoittaa niin suosittelisin jonkun tunnetun valmistajan käytettyä itselle sopivaa mallia hintaluokassa 800-1000€. Siinä hintaluokassa ainakin F-bassojen mistä itsellä kokemusta arvo säilyy miltei muuttumattomana ja soittimen saa hyvin kaupaksi jos joskus tulee katumapäälle. Tämän hintaluokan soittimen kanssa myös laatu kohtaa hinnan mielestäni parhaiten eikä sitä sen takia tarvi olla ihan heti vaihtamassa.
 
Tympee Huttunen
30.06.2020 11:36:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Black Zombie 82: Ajattelin hommata tällaisen:
 
https://www.thomann.de/fi/harley_benton_hot_rod_bass.htm
 
Joku sanoi että satula meni rikki parin virityksen jälkeen. Mutta kyl kai siihen voisi vaihtaa uuden satulan... Jaa, enpä tiedä. Kannattaakohan tämmöisiä romuja ostella. Houkuttaa vaan tuo halpa hinta.

 
Ei tolla hinnalla korkealta putoa ja takuuhan noissa on jos normikäytössä satula hajoaa. Siitä vaan. Voi olla yllättävän hyvä soitin.
 
Mape
26.07.2020 14:13:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Ei tolla hinnalla korkealta putoa ja takuuhan noissa on jos normikäytössä satula hajoaa. Siitä vaan. Voi olla yllättävän hyvä soitin.
 
Ainakin yksi kaverin HB jota taannoin kokeilin oli erittäin hyvä hinta-laatusuhteeltaan. Hinta oli jossain satasen ja kahden välissä. Ilmeisesti noissa on varsin hyvä laadunvalvonta halvasta hinnasta huolimatta. Juuri tuosta linkin mallista ei tosin kokemusta.
 
Got a six-string heartbeat
Funkånaut
26.07.2020 15:12:13 (muokattu 26.07.2020 15:12:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mape: Ainakin yksi kaverin HB jota taannoin kokeilin oli erittäin hyvä hinta-laatusuhteeltaan. Hinta oli jossain satasen ja kahden välissä. Ilmeisesti noissa on varsin hyvä laadunvalvonta halvasta hinnasta huolimatta. Juuri tuosta linkin mallista ei tosin kokemusta.
 
Olen jokusta vallan kelvollista kokeillut, jopa hinta-laatusuhteeltaan mainiota ja useampaa kaikilla tavoin täysin hirveätä HB:n ritsaa.
 
En nyt menisi sanomaan, että laadunvalvonta olisi parasta mahdollista; jossakin se halpa hinta aina näkyy. Voi tulla hyvä soitin, voi tulla karmeaa määrää säätämistä vaativa.
 
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
artope
30.07.2020 09:35:18 (muokattu 31.07.2020 10:44:36)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Olen jokusta vallan kelvollista kokeillut, jopa hinta-laatusuhteeltaan mainiota ja useampaa kaikilla tavoin täysin hirveätä HB:n ritsaa.
 
En nyt menisi sanomaan, että laadunvalvonta olisi parasta mahdollista; jossakin se halpa hinta aina näkyy. Voi tulla hyvä soitin, voi tulla karmeaa määrää säätämistä vaativa.

 
Mulla itellä made in USA Fenderin Precision vm-1977/78. Ostin muutama vuos sitten Thomanilta HarleyBentonin Jazz basson. Hinta oli satasen luokkaa.. En oo sitten muuta keikoilla ja reeneissä käyttänytkään. Ihan kelpo soittopeli. Lienee käynyt tuuri ja sain hyvän kepin.
 
EDIT: Yhden kylmäjuotoksen jouduin korjaamaan ja sain kaikki mikit peittämään.
 
"Siwa-stemma - yllättävän lähellä"
Funkånaut
30.07.2020 09:43:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

artope: Mulla itellä made in USA Fenderin Precision vm-1977/78. Ostin muutama vuos sitten Thomanilta HarleyBentonin Jazz basson. Hinta oli satasen luokkaa.. En oo sitten muuta keikoilla ja reeneissä käyttänytkään. Ihan kelpo soittopeli. Lienee käynyt tuuri ja sain hyvän kepin.
 
Mulla oli aikanaan Harley Bentonin koristebasso, jonka piti olla soittokelvottomasti viallinen.
 
Kaveri vaihtoi kielet ja vähän rukkasi sitä, niin vallan hauska nauhaton akubasso siitä tuli. Oliko soittimen myyntihinta 19€. Myin sen kyllä myöhemmin eteenpäin, enkä suuremmin ole sitä kaivannut, mutta hauska peli soittaa se kyllä oli.
 
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
Mape
30.07.2020 14:40:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Funkånaut: Olen jokusta vallan kelvollista kokeillut, jopa hinta-laatusuhteeltaan mainiota ja useampaa kaikilla tavoin täysin hirveätä HB:n ritsaa.
 
En nyt menisi sanomaan, että laadunvalvonta olisi parasta mahdollista; jossakin se halpa hinta aina näkyy. Voi tulla hyvä soitin, voi tulla karmeaa määrää säätämistä vaativa.

 
Mikä niissä oli vikana?
 
Got a six-string heartbeat
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «