Aihe: Keyscape ei meinaa toimia?
1
pianojam
15.06.2020 17:45:12
Hommasin Keyscapen Spectrasonicilta ja on kyllä yksi ehdottomasti parhaimmista pianosaundeista mitä olen koskaan kuullut. Ongelmaksi on tosin muodostunut se, että jos koskettimia pitää pitkään pohjassa, ääni rupeaa pätkimään ja kuuluu jotain erikoista häiriöääntä. Ilmiö toistuu myös silloin jos pitää kaikupedaalia pitkään pohjassa ja soittaa monta säveltä. Itselläni on koneena kohtalaisen vanha macbook pro ja olenkin tässä jo vähän miettinyt että onkohan ongelma koneen liian vähäisissä tehoissa? Koneen speksit:

Macbook pro 13-inch, Mid 2012
Prosessori: 2,5 GHz kaksiytiminen intel core i5 ( Core i5-3210M )
Muisti: 8 Gt 1600 MHz DDR3
Näytönohjain: Intel HD Graphics 4000, 1536 Mt

Spectrasonicin omilla sivuilla kerrotaan näin:

SYSTEM REQUIREMENTS FOR ALL USERS

2.4 GHz Intel dual core processor or higher (i7 recommended)
8GB RAM minimum
Solid State Drive recommended
80 GB of free hard drive space (30 GB for lite install)

Mac Users:

OS X 10.10 Yosemite or higher
AU, VST 2.4 or AAX-capable host software
64-bit host

Windows Users:

Microsoft Windows 7 or higher
VST 2.4 or AAX-capable host software
64-bit host

Itsellänihän ei ole ssd-levyä, vaan perus hdd. Kävi mielessä että voisikohan tilanne parantua jos vaihtaisin hdd:n ssd:hen? Vai onkohan kenties uuden koneen hommaaminen edessä? En myöskään käytä erillistä usb-äänikorttia vaan olen liittänyt midi-kaapelin keikkapianosta suoraan koneeseen. Omaan korvaan en ainakaan huomaa mitään häiritsevän suurta latenssia. Tarkoituksena tosin tulevaisuudessa myös hommata joku usb-äänikortti jo ihan senkin takia että läppärin saisi kaiuttimiin liitettyä. En sitten tiedä että johtuuko pätkiminen tuosta usb-äänikortin puutteesta?

Siinä tosiaan kaikki ongelmat taisi olla listattuna. Niin kuin varmaan tekstistä jo taitaa paistaa kilometrin päähän läpi, niin itse tosiaan olen ihan aloittelija näissä asioissa joten kaikki apu kelpaa :D
pianojam
16.06.2020 23:13:12
Softa pyörii itsekseen. Tulevaisuudessa tosin tarkoitus hommata joku ohjelma jolla vois soittoa vaikka nauhoittaakin esim Omnisphere. Mutta nyt pyöritän pelkästään softaa. Olen tosiaan niin uusi näissä että nyt täytyy kysyä mikä on ASIO-ajuri ja mitä tarkoittaa bufferi?
sami_sumea
16.06.2020 23:17:48

Itselläni on koneena kohtalaisen vanha macbook pro ja olenkin tässä jo vähän miettinyt että onkohan ongelma koneen liian vähäisissä tehoissa? Koneen speksit:

Todennäköisesti teho loppuu kesken. Paljonko sulla on äänikortin asetuksissa bufferikoko?

...
http://www.soundreel.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)