Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Apua kitarasaundiin linjatasoisena
1
Solex
12.06.2020 02:27:01 (muokattu 12.06.2020 02:34:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys! Rakentelin olohuoneeseeni musiikkinurkkauksen jossa jonka sydämenä on 12-kanavainen mikseri, joka on kytketty järeisiin Genelecin skobeihin joista kaikki saundi tuuttaa ulos.
 
Bassokitara menee bassonuppini lineoutista suoraan pöytään. Otan rumpuraidan taustalle tapauskohtaisesti läppäristäni tai fyysisestä rumpukoneesta. Laulumikki on kiinni pöydässä. Vain kitarat kiinni niin voin kavereiden kansa pitää "bänditreenejä" ja jamisessioita himassa.
 
Haluaisin kitaralle pedalboardiini jossa on paljon erilaisia efektejä ja säröjä. Sen sijaan erillistä kitaravahvistinta himassa mulla ei ole. Mikä olisi hyvä, halpa(max 100e) ja saundillisesti tyydyttävä ratkaisu saada kitara pöytään kiinni? Toki sohvamusisoinnissa ei kannata vaatia liikoja mutta..
 
Yksi mahis on hankkia DI-Boksi ja vetää sillä, mutta mulla on varaukseni lopputuloksen tyydyttävyydestä(jos teillä on kokemuksia tälläisestä niin kertokaa pliis). Toinen olisi hankkia etuvahvistin josta saa linjatasoista signaalia ulos. Olen konservatiivi ja haluaisin säilyttää pedalboardini, mallintavat muljuttimet eivät innosta.
 
Basso on jalo soitin
Vainottu
12.06.2020 09:47:54 (muokattu 12.06.2020 09:48:13)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Melkein suosittelisin lähtemään liikkeelle lisäämällä pääte/kaappi-mallinnin pedaalilaudan perään ja siitä pöytään. Itsellä on tässä käytössä LINE 6 HX Stomp, Mutta se on toki hiukan eri hintaluokassa. Esimerkiksi Mooer Radar voisi toimia hyvin sun käyttöön ja se ei ole uutena kuin 130€ nurkilla. Siitä saa kuitenkin pääte- ja kaappimallinnukset.
 
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus.
Solex
12.06.2020 19:01:35 (muokattu 12.06.2020 19:08:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vainottu: Esimerkiksi Mooer Radar voisi toimia hyvin sun käyttöön
 
Katoin tätä ja tämä voisi olla kova, varsinkin kun sen pikkupalikkana saisi lautaan signaaliketjun päätteeksi.
 
Tunnen huonosti tätä maailmaa. Nostan snadisti budjettia 150 euroon. Voisiko joku listata vastaavia vehkeitä jos rupean kyttäämään sellaisia käytettynä. Voisiko tämä Tech 21 ajaa asiani: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1562994 Manuaalia lukiessani mulle välittyy kuva että se enemmän tai vähemmän simuloi Mesaa kaappisaundineen jos signaalin vetää suoraan pöytään: http://www.tech21nyc.com/t21manuals/CharacSeries-OM.pdf
 
En halua erillista vahvistinta ja kautinta vaan kitaran pitää tulla skobeista piste. Lattiapinta-ala on jo nyt koetuksella kun mulla on niin paljon musaroinaa olohuoneessa.
 
Basso on jalo soitin
LaXu
12.06.2020 20:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hintaluokka on tässä se oikea ongelma. Pari satkua lisää, niin alkaa jo valikoimaa löytyä.
 
Haluaisit todennäköisesti tähän käyttöön jonkinlaisen vahvistinmallinnuspurkin, esim. Strymon Iridium tai Atomic Amplifirebox. Muuten on tyytyminen käytettynä johonkin vanhempiin multiefektilaitoksiin joiden vahvarimallien laatu on mitä on. Jos tämä ei ole ongelma, niin ei muuta kuin torilta tonkimaan vaikka Bossin, Line6, Yamahan ja Voxin (Tonelab-sarja) purkkeja.
 
Kriittisintä tässä on kaappimallinnus. Se tekee todella ison eron lopulliseen kajareista pukkaavaan soundiin. Vanhempikin mallintava saa ihan uutta eloa, kun siitä kytkee kaiutinmallinnuksen pois ja tilalle joku impulse response pohjainen kaappimallinnus, ehkä vähän huonekaikua kaveriksi.
 
Jos tietokoneessa kiinni oleminen ei ole ongelma ja omistat audio interfacen, voit hoitaa tämän osuuden myös VST-plugareilla. NeuralDSP, Line6 Helix Native, Mercuriall, Scuffham S-Gear ovat hyviä vaihtiksia ja kaikista löytyy demoversiot kokeiltavaksi. Tämä on kustannustehokkain vaihtoehto ja toimii vaikka kahdelle kitaristille jos tietokoneessa riittää potku ja audio interfacessa sisääntulot.
 
Kalm
12.06.2020 20:23:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digitech CabDryVR -pedaali sopinee budjettiin?
 
Ei ehkä niin monipuolinen ja säädettävä kuin Mooer Radar tai vastaavat, mutta se olikin vähän se mitä ainakin itse hain -> analogisen tuntuinen käyttöliittymä ja EI valikkoja/menuja yms. shaibaa. Isona plussana myös kahden kaapin "yhdistelmät" isompaan soundiin ja kahden instrumentin käyttö rinnakkain jne. Dry/wet lähdöillä voi myös haarauttaa signaalin esim. efektiloopista, jos tarvetta.
 
https://www.youtube.com/watch?v=N6RVvp6k-fI
 
FastEddie
13.06.2020 10:01:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi vaihtoehto on Nux Solid Studio https://www.nuxefx.com/solid-studio.html
 
Korona aikana olen demottanut biisejä tällä, koska kotiväki ei arvosta vahvarin huudattamista aamuyön tunteina.
 
Ei menusurffausta, kolme päätetyyppiä, muutama kaappimallinus, muutama mikkityyppi, kolme mikin paikkaa.
Asiallinen peli, ajaa asiansa.
 
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «