Aihe: tascam 238
1
nicocoma
28.06.2004 21:15:22

Paljonko tollasesta tascam 238 voisi maksaa ja onko kellään mitään kokemuksia kyseisestä härvelistä ?
kivi
28.06.2004 22:01:17 (muokattu 28.06.2004 22:10:16)
Paljonko tollasesta tascam 238 voisi maksaa ja onko kellään mitään kokemuksia kyseisestä härvelistä ?

http://www.stack.nl/~erwint/multi/tascam.html

Jaa-a. Kylläpä pahan heitit. Kyseessä on siis paras koskaan tehty tuplanopeus-kasiraita-kasettimankka, kasettipohjaisen teknologian huippu, ja toisaalta peli joka jää äänenlaadussa minkä tahansa äänikortin jälkeen (kahdeksan raidan mahduttaminen tavalliselle C-kasetin nauhalle on kertakaikkiaan liian ahdasta) ja on muutenkin aivan järjetön ostos, jos yhtään nykyajan järjellä ajattelee, kun levytason jälkeen pystyy nykyään mikä vain äänikortti, ja tuo on riittävä vain demoille.

Tuo on maksanut uutena varmaan kuusituhatta markkaa (aikana, jolloin se oli monin verroin enemmän kuin tuhat euroa, ja Gibson SG maksoi 2000 markkaa), ja kuitenkin kyseessä on pelkkä tallennin. Sillä ei yksinään tee mitään, vaan se vaatii kaverikseen kunnollisen miksauspöydän kahdeksalla ryhmällä ja paluulla.

Mulle sillä olisi nostalgia-arvoa 150 euron edestä. Käyttöarvoa ei varmaan sitäkään. Mutta tää hinta-arvio pätee vain muhun, joka muutenkin museoin vanhaa romua. Oikein käytettynä kasettimankka oli hieno peli, ja mä olen tykännyt useimmista Tascamin kasettipeleistä ja tehnyt niillä hienoja demoja, mutta 238 on ollut aina liian kallis - ja sitten siitä tuli liian vanhanaikainen.

Halvalla pitäisi lähteä, eikä hommassa siltikään ole järkeä, ellei muut demostudion osat ole jo hommettuna.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
nicocoma
29.06.2004 15:48:19

jep, ajattelinkii tota rumpujen äänityksiin loput sitte tietokoneelle ja varmaan jotaa livejuttuja tolla saa väsättyä
kivi
29.06.2004 17:55:45 (muokattu 29.06.2004 17:57:52)
jep, ajattelinkii tota rumpujen äänityksiin loput sitte tietokoneelle ja varmaan jotaa livejuttuja tolla saa väsättyä

Jos sä haluat tuon synkroniin tietokoneen kanssa, tarvitset SMPTE-boksin, joka muuttaa tietokoneen midikellon 238:n ymmärtämäksi SMPTE-koodiksi. (Mulla vois olla ylimääräinen Midimanin SMPTE-boksi, jos kiinnostaa?)

Synkronointia tarvitset, jos sulla ei oo tietokoneessa kahdeksaa sisääntuloa. Ilman synkkaa ei raitoja voi siirtää monessa erässä. Tai sitten joudut tekemään heti aluksi välimiksauksen kahdelle raidalle, tai montako tuloa sulla nyt onkin.

Ja tuossahan ei siis ollut mikseriosaa, eli tarviit erillisen mikserin aina tuon kanssa.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
BenGlenton
29.06.2004 21:13:33
Hoplaa!

Meiltähän löytyy treenikämpältä juuri tuollainen. On muute kaikinpuolin asiallinen peli.

Mihinköhän pajalle tuon voisi viedä huoltoon?
http://www.supremecourtband.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)