Aihe: Ibanez SR3006
1 2 3
Bilharzia
29.06.2004 00:53:23
Katoin hintoja, ja nelikielisen ja kuuskielisen hinta-ero ei ole kuin noin 150 dollaria. ja siihen hintaan saa vielä toimivan h-kielen ja c-kielen. Ajattelin että mikäettei, eihän niitä ole pakko käyttää.

Hoho!
www.LifeofDebauchery.Com
absqua
29.06.2004 07:10:29
"Emmä turhaan pääse kahdelle levylle 16-vuotiaana".
Nöyryys on muusikon (ihmisen ylipäätään) tärkein ominaisuus (IMO), paljon tärkeämpi kuin soittotaito. Ja nöyryys tulee kokemuksen kautta. Asiat kun usein menettävät merkityksensä, jos niistä huudellaan turhanpäiten.

Hyvä Johannes!
Tuo on niin totta.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Sähköjänis
29.06.2004 07:19:48
hei niskis, luepa tämä: se pääsetkö sä niille levyille "turhaan" 16-vuotiaana vai et riippuu ihan tasan vaan siitä MITEN sä vedät siellä levyllä. ei ne levyt tai sinun soittosi yhtää paremmaksi muutu vaikka sä täällä asiasta huuteletkin. jos ymmärrät mitä tarkoitan. ja jotenkin mulla on myös sellainen hytinä että ei niille sun mainitsemille levyille ole basistia valittu ehkä ihan kaikkien sessiojätkien joukosta kuitenkaan, vaan kenties nuo sun perhekontaktit ovat taas mukana "hieman" vaikuttamassa. ja hyvä niin, ei siinä mitään vikaa ole sinänsä. mutta ei jollekin levylle pääsy itsessään ole mikään niin iso juttu että siitä kannattaisi musta mitään numeroa tehdä.
Teijo K.
29.06.2004 09:11:13

ja vielä lopuksi. Ei kaikilla tavaroilla ole "tarkoitusta". Pärjäisin ihan hyvin behringerin kombolla ja halvalla Squierilla. Muttakun en halua. En myöskään tarvitsis sähkökitaraa enkä rumpuja, mutta niitä on kiva soittaa. Mä tykkään siitä että voin valita sen soittimen millä mä soitan silläkertaa.

Ja, toi Iba on niin mahtavan ja miehekkään näkönen ettei sitä voi olla haluamatta. Iso runko näyttää ja tuntui erittäin mukavalta.

Toivottavasti selvennin jonkinverran motiivejani.

Näin ikkään, kovin tutunoloista tunnelmaa. Lelut on kivoja, eikä niitä munsta tarvitse pyydellä anteeksi. Käykkö kokeilemassa sen Jammun kuitenkin? Voihan se sunle sopia, vaikka munle ei käynytkään.
Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta.
Niskamies
29.06.2004 10:12:26
Olet tasan tarkkaan oikeassa.

Ulosantisi on vain ollut, no, "kulmikasta" ja itsesi alleviivaaminen, tapahtui se sitten kamojen tai tekojen kautta, on tod.näk. ärsyttänyt joitakin tahoja.

"Emmä turhaan pääse kahdelle levylle 16-vuotiaana".
Nöyryys on muusikon (ihmisen ylipäätään) tärkein ominaisuus (IMO), paljon tärkeämpi kuin soittotaito. Ja nöyryys tulee kokemuksen kautta. Asiat kun usein menettävät merkityksensä, jos niistä huudellaan turhanpäiten.

Olisi pitänmyt olla nöyrempi, muttakun kaikki oli jo nukkumassa ja jonnekkin piti purkaa tunteita.
Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6.
Niskamies
29.06.2004 10:13:54
mitäs mieltä sä olit Niskis sen iban soundeista? siitä fasun trb:stä ei mullekaan jääny mikään hirveen hyvä kuva, tosin testasin sitä vaan hyvin pikasesti.

Soundeista ei jäänyt paljoa sanottavaa, kun enimmäkseen soitin akustisesti. Oli patteri loppumassa, joten särki inhottavasti ja ulostuloleveli oli aika pieni. Mutta akustisesti soi niinkun pitikin.
Sbassossa on 4 kieltä. Tai 6.
balzary
29.06.2004 10:20:06

Soundeista ei jäänyt paljoa sanottavaa, kun enimmäkseen soitin akustisesti. Oli patteri loppumassa, joten särki inhottavasti ja ulostuloleveli oli aika pieni. Mutta akustisesti soi niinkun pitikin.

jeps, no sullahan on ilmeisesti aikaa ennen sitä vanhempies reissua kartottaa asiaa. käy kiertelemässä kaikki liikkeet ja testaa joka jeesuksen basso mitä eteen sattuu. esim se 6-kielinen neuser kitarapajalla ;)
Mitähän mä vielä tarvitsen?
JK
29.06.2004 12:17:37
Mutta olkoon, jos teillä on kivaa mollata ja olla kateellisia kun mä saan sitä mitä mä haluan. Tietäisittepä vaan kuinka helvetin paljon duunia mä oon tehnyt noiden eteen. Emmä turhaan treenaa tunteja päivässä enkä pääse kahdelle levylle 16-vuotiaana.

Sulla taitaa tosiaan olla vaikeuksia ymmärtää että ehkäpä omalla kirjoittelullasi ja asenteellas olet saanut monet täällä ärsyyntymään. Jos todellakin kuvittelet että kaikkki on sulle kateellisia siitä että saat mitä haluat niin sitten on turha edes yrittää sulle asioita rautalangasta vääntää. Vai onko vanhempasi sulle saaneet tuollaisen ajatuksen päähän? Sitä jaksat tuoda aina julki, että muut olisivat sulle kateellisia..

Vaikka treenaisit 24 tuntia päivässä ja pääsisit 35 levylle soittamaan niin muista että täällä porukassa on kavereita jotka ovat tehneet soittohommia jo 20 vuotta ennen sun syntymääs.
Ikinä et saa heidän keikkakokemustaan ja soittotuntejaan "kiinni" ja tiedätkö, kyllä toi keikkahomma kasvattaa luonnetta ja opettaa nöyryyttäkin.

Sanon vielä kerran selvällä suomen kielellä: Mua ainakin ärsyttää sun ylimielinen "besserwisser"- asenne olipa kyseessä kitaransoitto, rummut tai basso. Joka palstalla tuot julki omaa viisauttas alentuvaan sävyyn haukkuen kaikkien muiden osaamista ja laitteita. Toisella palstalla kysyt ihan perusjuttuja ja sitten kun niistä saat vastauksia niin viikon päästä niitä puhut omina kokemuksinas...

Ja kun tiedän että noi sun viisautes on jostain luettuja tai lainattuja, sillä on täysin mahdotonta hankkia mitään huippukokemusta muutaman vuoden soittamisella. Siinä ei auta vaikka olis viulunsoiton aloittanut -7 vuotiaana.

Mutta edelleen, välillä olen saanut kyllä ihan hauskoja hetkiä viettää kun luen eri palstoilla sun juttujas ja uskon kyllä että maailma opettaa. Siihen saakka mun puolestani vapaasti pohdiskele täällä vaikka kuinka paljon sitä, mitä ehkä vuoden tai kahden kuluttua saatat peräti hankkia...
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies
pardy
29.06.2004 15:07:46 (muokattu 29.06.2004 15:12:02)

EDIT: Laitoin vahingossa kahteen kertaan. Kattokaa seuraava.
"Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni
pardy
29.06.2004 15:08:47

Ainiin, mä kysyin että onko toi hyvä basso. Mä en kysynyt syitä mihin mä tarviin sitä, tai miten mun faija ostaa mulle soittimia, tai miten mä säästän rahaa, tai minkäväriset rummut mulla on. Mutta olkoon, jos teillä on kivaa mollata ja olla kateellisia kun mä saan sitä mitä mä haluan. Tietäisittepä vaan kuinka helvetin paljon duunia mä oon tehnyt noiden eteen. Emmä turhaan treenaa tunteja päivässä enkä pääse kahdelle levylle 16-vuotiaana.

Tähän asti oon yrittäny pitää sua hyvänä tyyppinä muitten mollaamisesta huolimatta ja ajatellu et sä et oo ansainnu kaikkea sitä paskaa mitä sun niskaan on kaadettu (Ja nyt ymmärrän tuon nimenkin... Niskamies.) Mutta raja kaikella. Jos kaikki on sun mielestä ihan täysiä kusipäitä koska ne mollaa sua, ni kato ensin peiliin ja mee ittees. Ja miks sun ylipäätänsä pitää mennä tohon samaan paskaan mukaan? Jättäsit muiden kommentit vaan omaan arvoonsa.

Enkä edelleenkään sano tätä pahalla, mutta sä voisit tosiaan yrittää olla vähän nöyrempi.

Kyllä mäki saan mitä haluan. Ja tasan omilla rahoillani. Mutta se on täysin mun oma asia.
"Jansku-Bansku!" -Tyttöystäväni
balzary
19.07.2004 08:27:51

nyt on torilla niskikselle tarjolla halutun mallinen gigulinjatke.
Soitan, siis olen.
M.Hanski
19.07.2004 08:49:00 (muokattu 19.07.2004 08:50:14)
nyt on torilla niskikselle tarjolla halutun mallinen gigulinjatke.

Isin rahojakaan ei välttämättä kulu niin paljon, kun tarjouksessa voi huomioida puuttuvan volapotikan nupin. ;)

Edit: Ei perkele, se olikin poistettu sweeppauksia haittaavana, ja on tallella. :D :D :D
Se pittee tietee!
Bassballs
19.07.2004 11:12:22 (muokattu 20.07.2004 11:59:54)

EDIT: siis tällanen:
http://www.ibanez.com/guitars/guitar.asp?model=SR3006E

Joskus kokeilin tuota ja tykkäsin. Jos kuusikielinen pitäisi ostaa, niin tämä nimenomainen basso olisi ehdoton valinta.

Soitin on kuusikieliseksi yllättävän kevyt ja kaula yhtä kapea kuin minun viisikielisessäni(!). Jos sormet mahtuvat vain operoimaan tuossa tilassa, niin mikäs siinä.

Suunnittelin jo ostavani tuosta viisikielisen painoksen, kunhan voitan lotossa tai monivedossa. Nimim.More-Groove tuputteli tuollaisella viime miitissä ja ainakin minä olin vakuuttunut soundeista(vaikka soundihan lähtee sormista :)).

Niin, ja Niskamiesi, voit olla kiitollinen että sinulla on isäsi(?) puolesta suhteita ja rahaa. En panisi pahakseni itsekään, enkä syytä sinua tästä "kohtalosta". Miksi kieltäytyä tuollaisista "etuuksista"?
Ne levyt joilla minä soitan, ja ne bändit joilla keikkailen, eivät tienaa niin että laskujen jälkeen jäisi paljoa käteen esim.basso-investointeja varten.
"Kaikki ovat niin kilttejä toisilleen, että alkaa vituttamaan!" -Hannu Penis
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)