Aihe: APUA! Miten ihmeessä saisin laitteeni toimimaan yhdessä?
1
sivonen.marjaana
28.05.2020 13:52:11
Minulla on Yamahan S90ES syntikka ja Steinbergin CI1 USB Audio Interface, joiden avulla säveltelin pikku kappaleita Cubase LE AI elements nelosella. Sitten menetin windows -läppärini ja hommasin myöhemmin tilalle MacBook Pro:n. Olen saanut ladattua siihen Cubase LE AI:sta version 10.5, joka on kuulemma yhteensopiva käyttöjärjestelmän kanssa, mutta jota en osaa käyttää, koska se on niin erilainen kuin nelonen. Tästä ei ole vielä ehtinyt tulla ongelmaa, koska en saa millään asennettua mac-koneelle CI1 Audio Interfacen vaatimaa Steinbergin ajuria (vaikka olen noudattanut ohjeita ja huomioinut tietoturvapulmat jne.). Aikaa on tuhrautunut kamalasti eikä mikään silti toimi. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? Omat tekniset taidot eivät alkuunkaan riitä tällaisiin monimutkaisiin asennuksiin, mutta on tosi tylsää, kun hommasin kalliin syntikan nimenomaan säveltämistä varten ja tykkäsin siitä puuhasta tosi paljon, ja nyt sitten en pystykään enää tekemään mitään.

Pystyiskö kukaan antamaan neuvoja tai auttamaan asennuksissa??
ardelius
28.05.2020 14:13:39
sivonen.marjaana
28.05.2020 15:17:42
ardelius: https://helpcenter.steinberg.de/hc/ … 132-a3fe-85d1bf98e261.1590664286998

Toivottavasti tuosta saat apua!

Kiitos mutta olen nimenomaan suorittanut ajurin asennuksen noiden ohjeiden avulla mutta eipä vain toimi.
Henri Henri Olavi
28.05.2020 15:23:14
Outoa, että tarvitsee ajureita asennella. Mulla on ollut Macissa kiinni jos jonkinlaista purnukkaa, laadukasta, laaduttomampaa, USB:lla, FW:lla! TB3:lla, enkä ole koskaan joutunut mitään ajuria laittamaan. Onko Steinberg joku poikkeus?
Kiimassa kontrapunktiseen satsiin.
sivonen.marjaana
28.05.2020 17:56:17
Henri Henri Olavi: Outoa, että tarvitsee ajureita asennella. Mulla on ollut Macissa kiinni jos jonkinlaista purnukkaa, laadukasta, laaduttomampaa, USB:lla, FW:lla! TB3:lla, enkä ole koskaan joutunut mitään ajuria laittamaan. Onko Steinberg joku poikkeus?

Sitä en tiedä. Mutta mulle suositeltiin juuri Thomannin Midi USB:tä, joka ei kuulemma tarvitse niitä vimmatun ajureita ollenkaan. Eli kenties sillä palikalla saisi syntikan ja Cubasen taas juttelemaan suoraan keskenään ja CI1 pääsisi työttömyyskortistoon.
Krice
30.05.2020 08:38:14

sivonen.marjaana: Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä?

Yksi vaihtoehto on hankkia usb-interface, joka toimii suoraan ilman ajuria. Esim. SSL 2 on tosi hyvä halvemman hintaluokan laitteista. En tiedä kuka maestro on saanut myytyä sinulle tuollaisen aataminaikaisen laitteen, mutta ei ollut kovin mukavasti tehty. Yleensä ottaen jos joku usb-interface vaatii ajurin varsinkin Maciin niin sen täytyy olla aika huono, tosin ehkä poikkeuksiakin on.
Antti1
30.05.2020 12:52:09
mhelin: Ssl2:ssa ei ole MIDI liitäntää...

Jos sillä nyt jotain väliä on, niin sit hommaa vaan + mallin. Siitä löytyy.
Krice
30.05.2020 13:47:26

Antti1: Jos sillä nyt jotain väliä on, niin sit hommaa vaan + mallin. Siitä löytyy.

Tai Motu M2, siinä on midi-töpselit. Mutta jos tuon linkatun ohjeen avulla saisi toimimaan niin sehän olisi kätevintä.
Krice
30.05.2020 13:49:19

sivonen.marjaana: Kiitos mutta olen nimenomaan suorittanut ajurin asennuksen noiden ohjeiden avulla mutta eipä vain toimi.

Simppeli kysymys, mutta oletko valinnut OSX:n asetuksista oikean äänilaitteen? Sehän ei välttämättä mene automaattisesti päälle vaikka laite onkin liitetty koneeseen.
sepisti
30.05.2020 16:08:22
Henri Henri Olavi: Outoa, että tarvitsee ajureita asennella. Mulla on ollut Macissa kiinni jos jonkinlaista purnukkaa, laadukasta, laaduttomampaa, USB:lla, FW:lla! TB3:lla, enkä ole koskaan joutunut mitään ajuria laittamaan. Onko Steinberg joku poikkeus?

Taitaa olla. Steibergin UR22 on ollut ainoa interface, jota varten olen itse joutunut joskus ajurin asentamaan.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)