PoohDrummer 26.05.2020 20:29:50 (muokattu 26.05.2020 20:30:57) | |
---|
Olis tämmöinen vähän "tukala" tilanne. Olen opiskelija ja asun kolmikerroksisessa kerrostalossa. Luonnollisesti tämä ei ole kaikista paras ympäristö rumpalille, mutta ajattelin että pärjään pädillä ja harjoitussetillä + välillä kotosalle reenaamaan akustisella setillä. Sain kuitenkin toukokuun alussa ensimmäiset valitukseni harjoitusrummuista, omistettuani ne 2019 marraskuusta. Siirryin siksi harjotuspädiin, mutta naapuri viereisestä rapusta tuli sanomaan tämän kuuluvan seuraavan rappuun, josta olen hieman hämilläni (taloyhtiön remppa osatekijänä?). Tästä syystä olen hieman epäröivä hankkimaan sähkörumpuja, koska niistäkin lähtee väkisin ääntä, myös Mesh-kalvoilla. Olisiko konkareilla jotain neuvoja/ohjeita? En millään haluaisi luopua rakkaasta harrastuksestani, mutta alan tulla epätoivoiseksi. Olen mm kokeillut huopaa padin päälle, mutta tämähän syö tuntuman ja kimmoisuuden. Reenis olisi kova, mutta opiskelijabudjetti on toki mitä on. |
https://www.youtube.com/watch?v=Nkg-95wSiaY No se on se bassorumpupändin nuija, joka ottaa kiinni lattiaan ja resonoi sen kolkutuksen naapuriin. Mutta jos askartelet vanerista ja tennispalloista tällaisen alustan, niin sen jälkeen ei enää naapurit kuule sitä bassorummun nuijan pädin kolinaa. "In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act"
- George Orwell |
Krice 28.05.2020 13:02:29 | |
---|
Jos padissa on puuta tai se on muuten kovaääninen niin hiljaisempiakin löytyy. Esim. Meinlin Benny Greb -laatta on niin hiljainen, että on ihme jos sillä ei voi naputella rauhassa ilman valituksia. Tosin kai tuossakin se henk. kohtainen voima ratkaisee jotakin, jotkut vaan hakkaa niin kovaa, että pädistäkin lähtee ääntä. |
Mösjöö 28.05.2020 13:49:07 | |
---|
Vois helposti ajatella että treenauksen ajoitus olis tässä kaiken aa ja oo. |
hollmi-5 01.06.2020 07:44:38 | |
---|
Kaikki, mikä siirtyy talon runkoon, kuuluu läpi. Ilmeisen huono äänieristys on tässä talossa, joten ainoa täysin toimiva ratkaisu on treenikämppä, jonne pääsee treenaamaan. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Rohvessori 03.07.2021 14:09:46 | |
---|
Moro. Itsellä käytössä Remo Silentstroke pädi. Hyvä tuntuma, hiljainen eikä loppuunsa kovin kalliskaan. Vain 28e. |