Stone 23.05.2020 10:33:33 (muokattu 23.05.2020 10:37:23) | |
---|
Olen ollut kovin tyytyväinen kaiken kaikkiaan NUX lähettimeen, sekä muutamia soittokeikkojakin olen tehnyt sen kanssa menestyksekkäästi. https://kitarablogi.com/2018/04/27/testipenkissa-nux-b-2-wireless/ Kuitenkin... kompuran (MXR custom comp) kanssa se ei tule toimeen, vaan nostaa kohinat isosti pintaan. Normaali kitarajohdoilla kompura on kuitenkin hiljainen. Lähetin alkaa myös kimeästi vinkumaan jo siinä vaiheessa, kun lähettimen vie lähelle kompuraa, vaikka plugia ei vielä olisi kompuran jakkiin kytketty sisään. Sama toistuu eri kitaroilla. Onko teoriaa/ tietoa tai epäilyä, miksi NUX käyttäytyy noin vain kompuran kanssa? Muiden pedaalien kanssa ei esiinny tuota ongelmaa lähetintä käytettäessä. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Jeszse 23.05.2020 10:43:58 | |
---|
Mä huomasin putkivahvistimeen tuon laittaessa että on melkomoinen suhinakone, en ollu ehkä about vuoden käytössä huomannu ku olin ajellu sillä vaan digihimmeliin jossa oli noise gate koko ajan päällä. Hommasin sitte mooerin noise gaten jalkoihin sen perään ni jeesas pahimpiin suhinoihin mut se kiinalainen kikkare suhisee itekki enemmän ku hughes & kettnerin särökanava. :D |
Stone 23.05.2020 10:59:11 (muokattu 23.05.2020 11:45:55) | |
---|
Jeszse: Mä huomasin putkivahvistimeen tuon laittaessa että on melkomoinen suhinakone, en ollu ehkä about vuoden käytössä huomannu ku olin ajellu sillä vaan digihimmeliin jossa oli noise gate koko ajan päällä. Hommasin sitte mooerin noise gaten jalkoihin sen perään ni jeesas pahimpiin suhinoihin mut se kiinalainen kikkare suhisee itekki enemmän ku hughes & kettnerin särökanava. :D Kiitos tiedosta ja hyvä kuulla, että jotain vastaavaa muillakin esiintynyt. Putkivahvistinten läpi ittekkin käytän, mutta muuten ollut hiljainen. Vasta tämän kompuran kanssa se nostatti lähettimen suhinat uusiin sfääreihin. Aiemmin oli T-rexin comp Nova kompura ja pientä suhinaa sillä, muttei mitään tähän verrattavaa. No, toisaalta kompura ittelläni toissijaisessa käytössä kuten esim. demonauhoituksissa, niin se on vaan perinteisellä piuhalla silloin operoitava. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Stone: Kiitos tiedosta ja hyvä kuulla, että jotain vastaavaa muillakin esiintynyt. Putkivahvistinten läpi ittekkin käytän, mutta muuten ollut hiljainen. Vasta tämän kompuran kanssa se nostatti lähettimen suhinat uusiin sfääreihin. Aiemmin oli T-rexin comp Nova kompura ja pientä suhinaa sillä, muttei mitään tähän verrattavaa. No, toisaalta kompura ittelläni toissijaisessa käytössä kuten esim. demonauhoituksissa, niin se on vaan perinteisellä piuhalla silloin operoitava. Mulla sama ongelma Nuxin ja TC Electronicin Vintage Compressorin kanssa. Varsinkin jos buustaa signaalia EP Boosterilla. Hillitön vinkuminen joka voimistuu lähestyttäessä lautaa. Nappasin kompuran pois kokonaan eikä ole sen jälkeen vinkunut, nyt vasta tajusin asian. Muuten nuo Nuxit on ollu hyvät. Mitään sen kummempia ylimääräisiä suhinoita ei mun mielestä ole. Edit: Siis luulin ensin että se EP Booster vinkuu Nuxin kanssa mutta nythän mä tajusin että ei ole vinkunu sen jälkeen kun otin kompuran pois laudasta, joten vika oli tosiaan siinä. Syytä en tiedä. "To be is to do" - Socrates
"To do is to be" - Jean-Paul Sartre
"Do be do be do" - Frank Sinatra |
Stone 23.05.2020 17:25:55 | |
---|
jpaa: Mulla sama ongelma Nuxin ja TC Electronicin Vintage Compressorin kanssa. Varsinkin jos buustaa signaalia EP Boosterilla. Hillitön vinkuminen joka voimistuu lähestyttäessä lautaa. Nappasin kompuran pois kokonaan eikä ole sen jälkeen vinkunut, nyt vasta tajusin asian. Muuten nuo Nuxit on ollu hyvät. Mitään sen kummempia ylimääräisiä suhinoita ei mun mielestä ole. Edit: Siis luulin ensin että se EP Booster vinkuu Nuxin kanssa mutta nythän mä tajusin että ei ole vinkunu sen jälkeen kun otin kompuran pois laudasta, joten vika oli tosiaan siinä. Syytä en tiedä. No niin, tämähän siis vahvistaa sitä, että muuten hyvä lähetin, muttei tule vaan kompuran kanssa juttuun. Ittelläni oli jo hetken kompura torilla, ennenkuin hoksasin, että ongelma onkin lähettimessä eli äkkiä kompura myynnistä pois. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |